Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
.
Esmeralda schreef:persoonlijk denk ik dat paarden met een "handicap" 9 van de 10 keeer afgemaakt worden. Vanwege het gedrag dat de beesten niet te vertrouwen zijn.
Maar er zullen er ook best veel nog rond lopen, die niet opgemerkt zijn, alleen maar lastig in de omgang ect.

loveblacky schreef:ja dat kan, kenmerken ervan zijn de neus tot over de neusgaten in het water steken bij het drinken, met gekruiste voorbenen staan. die info heb ik ook maar uit een boekje hoor!
loveblacky schreef:maar een echt verstandelijk gehandicapt paard red het als veulen gelijk al niet, die drinkt niet of te weinig, en zal motorisch achter/ te zwak zijn.
Cassidy schreef:loveblacky schreef:ja dat kan, kenmerken ervan zijn de neus tot over de neusgaten in het water steken bij het drinken, met gekruiste voorbenen staan. die info heb ik ook maar uit een boekje hoor!
Dan zou ik het boekje nog maar eens openslaan, want dit zijn de kenmerken van een hersentumor of een te hoge vochtophoping in de hersenen, en niet van een handicap of chromosomale afwijking.