Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Koekiesgek schreef:Blijft ze van de winter ook buiten???
Dan zou ik het paard zeker niet scheren.
Verder is het aan jou de keuze. Of op tijd beginnen met dekens opleggen zodat ze kort in het haar blijven van de winter, of scheren en altijd met genoeg dekens sleuren.
jumpertjes schreef:voordat we weer reacties krijgen op het koude water, dit is niet zielig. je stimuleerd het paard hiermee om warmer te worden!
tamary schreef:jumpertjes schreef:voordat we weer reacties krijgen op het koude water, dit is niet zielig. je stimuleerd het paard hiermee om warmer te worden!
Beter resultaat schijn je te krijgen door in te smeren met babyolie, dan ben je de scheerstrepen kwijt en ziet het er meteen mooi uit.
Qimm schreef:Misschien is het dan een idee om een winterdeken met hals te nemen? Want met een gewone winterdeken is het voor geschoren paardjes te koud. Brrrr.

jumpertjes schreef:babyolie na het scheren gebruiken lijkt me, anders kan je gelijk je messen vaarwel zeggen.
Babyolie NA het scheren lijkt me. Bedoel ze dus mee niet erna. 
Sonja schreef:Ik neem 'm na het scheren juist af met een doekje met spiritus. Is het grijze (is nl oud zweet en huidvet) meteen weg en het neemt de zwellinkjes weg.