Ervaringen: Praten met paarden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Niekoezz

Ervaringen: Praten met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 15:22

Ik wil een nieuw topic openen, zonder dat dit de verkeerde kant op gaat.

Wie heeft er ervaring met praten met paarden? Wie heeft het wel eens laten doen, en zou diegene dan zijn/haar gesprek in dit topic kunnen plaatsen?

Groetjes Aniek.

passepartout

Re: Ervaringen: Praten met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:32

Ik heb het onlangs bij twee paarden laten doen.Ieder paard bij een verschillend persoon.
Het eerste gesprek vond ik echt goed en bevestigde mijn vermoedens dat het paard mishandeld is. Het tweede gesprek bij een ander persoon vond ik tegenstrijdig met mijn ervaringen met het desbetreffende paard.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 15:39

Bij wie heb je het laten doen, en hoe duur was het, als ik vragen mag? Heb je er gesprekken van (met de paarden), of is dat privé?

Voelde je je er beter bij, nadat je dit had laten doen? Ik ben erg benieuwd. Bedankt al vast voor het reageren!

Groetjes, Aniek.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:46

bij ons op stal is vroeger een paardenfluisteraar gekomen ,maar die was uit duitsland en alles wat die zei was echt helemaal waar ,met details en zo
ook heeft iemand die nu bij ons op stal staat iemand erbij gehaald die met paarden kan praten.. ,die vrouw heeft een site
www.pratenmetpaarden.nl
bij voorbeeldpagina staat haar verhaal.. ,,het paard is Kir Royal
alles wat die vrouw zegt ,is ook zo ,ze houd absoluut niet van aaien etc..
zelf vind ik dat er ook verdrietige voorbeelden bij staan ,zoals het voorbeeld van First..

het kost 25 euro..
en dan moet je dat geld overmaken ,en een foto van je paard sturen ,word allemaal uit gelegd op de site

ik hoop dat je hier wat aan hebt ..

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:49

hier het verhaal van Kir Royal :

Kir Royal
Mijn baas heeft vele vragen. Antwoorden komen vanzelf. Luister goed naar mij en ik zal ze geven. Ben een wijs paard, wijzer dan anderen. Geef baas de boodschap dat ik geen verhuizing van stal wil. Ik sta hier naar mijn zin. Ik kijk graag naar mensen maar ze moeten me niet als knuffeldier behandelen. Ik ben geen paard om te aaien. Laat ze hun handen thuis houden, ik zit toch ook niet aan hun. Respect heeft mijn baas wel. Respect voor mijn wijsheid en mijn intelligentie. Geen mens kan aan haar tippen. Ik hou van haar. Soms heb ik hoofdpijn van de moeilijke oefening wat het leven bied. Ik bedoel dat het soms veeleisend is om met mensen te communiceren. Ze begrijpen niet direct alles, zitten op een ander kanaal. Gek is dat. Behoefte aan erkenning door de mens. Mijn menselijke ziel begrijpt maar al te goed hoe het is om mens te zijn, afgesloten van de rest. Als mens zijnde lijkt het een eer, maar dit bevalt me beter. Paarden hebben het soms moeilijk maar ze snappen elkaar tenminste.

De zorg, in alle manieren is goed. Daar is geen twijfel over. Laat dokter van de liefde geven wat ze wil, het zal zijn werk doen. Hoefcompositum lijkt me wel wat om erbij te hebben. Zal goed zijn voor mijn voeten, zij zijn mijn zwakke plek. Het zit niet in bot, spier of pees. Maar soms doen zij zeer.

Ontspanning betekend teveel invloed van buiten mogelijk. Maakt kwetsbaar en dat is niet besteed aan mij. Ben een dappere, wijze merrie met enorme kracht. Kwetsbaarheid zou zwakte maken en dat is in dit leven niet benodigd. Fysiek ontspannen tijdens het rijden zou mijn grens verleggen. Ik weet niet of ik die al wil laten vallen.. misschien. Nee het doet geen pijn, laat me overdenken.

Dit zijn de woorden die gezegd moesten worden. Dank!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:50

passepartout schreef:
Ik heb het onlangs bij twee paarden laten doen.Ieder paard bij een verschillend persoon.
Het eerste gesprek vond ik echt goed en bevestigde mijn vermoedens dat het paard mishandeld is. Het tweede gesprek bij een ander persoon vond ik tegenstrijdig met mijn ervaringen met het desbetreffende paard.

Ik wil je helemaal niet aanvallen hoor! Maar is het niet een beetje vreemd dat je het gesprek dat jouw vermoedens bevestigd goed vind, en als het gesprek tegen je ervaringen in gaat, dan is het een slecht gesprek. Waarom vraag je het dan nog aan een ander, als je eigenlijk zelf al denkt te weten wat er aan de hand is?

Ik ben zelf ook nog steeds heel nieuwsgierig naar het laten 'lezen' van mijn paard. Zit nog een beetje te twijfelen of ik het zal laten doen.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:53

Citaat:
Ik wil je helemaal niet aanvallen hoor! Maar is het niet een beetje vreemd dat je het gesprek dat jouw vermoedens bevestigd goed vind, en als het gesprek tegen je ervaringen in gaat, dan is het een slecht gesprek. Waarom vraag je het dan nog aan een ander, als je eigenlijk zelf al denkt te weten wat er aan de hand is?

Ik ben zelf ook nog steeds heel nieuwsgierig naar het laten 'lezen' van mijn paard. Zit nog een beetje te twijfelen of ik het zal laten doen.

ja dat vond ik ook al beetje vreemd

ik zit idd ook te twijfelen.. ik denk toch wel dat ik het binnekort laat doen

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:01

Ik vermoedde dat onze merrie een verleden heeft omdat ze op verschillende dingen vreemd reageert.Ze heeft ook littekens op plaatsen waar geen littekkens horen te zitten en ze mist een groot stuk van haar onderlip.
Als ik bv ben opgestapt en mijn man geeft mij de zweep aan dan krimpt ze in elkaar en allemaal van dit soort dingen.
Die mevrouw die met haar gepraat heeft vertelde me dat ze veeeeel te jong was ingereden en als ze het niet begreep dan kreeg ze met de zweep er langs. Vandaar mijn vermoedens dat ze mishandeld is geweest.

Het tweede paard zou geen wortels lusten, nu als hij ergens gek op is dan zijn het wortels en nog meer van die onzin.

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:05

Gewoon doen het kost niet zo heel veel.
Maar ik heb een TIP:ga niet tegen zo iemand zeggen mijn paard wil niet in de trailen komt dat omdat ie zijn hoofd heeft gestoten??? weet je dan weet je het antwoord al he

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:43

Ik kom net van de wei en er viel mij nog iets in.
Die tweede mevrouw had ik een vraag gesteld die zij moest voorleggen aan het paard. De vraag was: Waarom loop je zo raar met je achterbenen.
Wij weten dat het paard een hanetred heeft, maar dat had ik haar niet verteld.
Het antwoord was: Hij is zo onzeker, maar daar kon zij hem wel bij helpen met haar therape (voelen jullie hem al). Dit verhaal begon mij net iets te commercieel te worden door het aanbieden van de therapie en daarbij had het paard zelf aan haar om therapie gevraagd om van zijn onzekerheid af te komen.
Ik heb nooit geweten dat een hanetred voortkomt uit onzekerheid en daar geloof ik ook geen zikkepit van.
Twee jaar geleden heeft een amazone uit de VS nog een auto gewonnen met haar paard met een enorme hanetred, haar naam is Leslie nog wat.

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:29

ik heb het ook laten doen. ik zal de naam van diegene niet noemen omdat diegene dit niet meer wil doen door slechte ervaringen met mensen die eigenlijk deze antwoorden niet hadden willen horen.

ik vind het een goed iets.. kijk, je weet nooit of het nu ECHT waar is maar voor die 10,- euro wat ik heb moeten betalen vind ik het zeker een keer de moeite waard.
ik geloof haar wel en de vragen zijn goed beantwoord !

er zitten natuurlijk altijd oplichters tussen maar goed dat is bij alles.

hubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 18:39

Een goede vriendin van mij praat met dieren. Ik geloofde er niets van. maar heb haar met mijn hond laten praten. Ik dacht dat ik alles wel begreep van mijn hond en ook wel wist. toch wist zij dingen te vertellen die ze niet kon weten, en opeens zij ze dat de hond ging slapen omdat die niet meer wilde "praten" Er was niets te zien aan de hond maar ze legde haar kop opzij en ging slapen!
ik kon er niet meer omheen.

Ik heb hier op stal iemand een "gesprek" kado gedaan en die was zo onder de indruk dat ze veel mensen enthousiast maakte. nu zijn er al meerdere paarden "gelezen" tot tevredenheid van hun baasjes.

Ik was erbij en blijf kritisch maar kan er niet omheen, er worden dingen gezegd die mijn vriendin niet kan weten maar die wel duidelijkheid geven en kloppen. Ik ben dus gaan geloven in het praten/lezen van dieren omdat ik het meerdere malen van dichtbij heb mogen meemaken

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:44

Ik beantwoord altijd graag vragen over het communiceren met dieren. Dus mochten die er zijn, stel ze gerust

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:50

Nog nooit gedaan nee ..

Hoop dat het nooit nodig is en ik vraag me eerlijk gezegd af of het echt zín heeft ..
Maar je weet maar niet !

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:38

ik ben er altijd zeer positief over ..

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 20:44

Citaat:
ik heb het ook laten doen. ik zal de naam van diegene niet noemen omdat diegene dit niet meer wil doen door slechte ervaringen met mensen die eigenlijk deze antwoorden niet hadden willen horen.

ik vind het een goed iets.. kijk, je weet nooit of het nu ECHT waar is maar voor die 10,- euro wat ik heb moeten betalen vind ik het zeker een keer de moeite waard.

Wil je mij misschien een pbtje sturen? Met wie die persoon was? En kon ze dit van een foto of niet?

Citaat:
Een goede vriendin van mij praat met dieren. Ik geloofde er niets van. maar heb haar met mijn hond laten praten. Ik dacht dat ik alles wel begreep van mijn hond en ook wel wist. toch wist zij dingen te vertellen die ze niet kon weten, en opeens zij ze dat de hond ging slapen omdat die niet meer wilde "praten" Er was niets te zien aan de hond maar ze legde haar kop opzij en ging slapen!

Ik heb hier op stal iemand een "gesprek" kado gedaan en die was zo onder de indruk dat ze veel mensen enthousiast maakte. nu zijn er al meerdere paarden "gelezen" tot tevredenheid van hun baasjes.

Ik was erbij en blijf kritisch maar kan er niet omheen, er worden dingen gezegd die mijn vriendin niet kan weten maar die wel duidelijkheid geven en kloppen. Ik ben dus gaan geloven in het praten/lezen van dieren omdat ik het meerdere malen van dichtbij heb mogen meemaken

Kan zij het via foto? Wil ze dat bij mijn pony ook doen, of doet ze dat niet meer?

Citaat:
Ik beantwoord altijd graag vragen over het communiceren met dieren. Dus mochten die er zijn, stel ze gerust

Kan je het zelf ook?

Groetjes Aniek.

snoopy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:57

Niekoezz schreef:
Citaat:

Wil je mij misschien een pbtje sturen? Met wie die persoon was? En kon ze dit van een foto of niet?

Citaat:

Kan zij het via foto? Wil ze dat bij mijn pony ook doen, of doet ze dat niet meer?

Citaat:

Kan je het zelf ook?

Groetjes Aniek.

Ja vraag ik me ook af want ik wil het zelf ook graag door iemand laten doen.
Ik heb zat duidelijke foto's

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 21:44

Haha, nou, nog eventjes wachten op een reactie dan

nightwish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 22:10

ik heb een lezing door jenna laten doen en ik ben hier echt ontzettend blij mee. ik herkende in haar verslag precies mijn paardje. ik zal het verslag hier ook plaatsen zodat ik mijn gevoel en enthousiasme kan delen met jullie. ik ben door de lezing mijn paardje nog meer gaan waarderen.

verslag van lezing door jenna met mijn paardje:

Voor dat ik contact zoek met een dier doe ik een aantal meditatie oefeningen.
Eining vond dat maar onzin. Ze zegt ‘ Ik ben er !Maar ik wacht wel tot je klaar bent met die onzin’. Dus ik begon te lachen en stel me maar gelijk voor, ze zegt daarop ‘ Weet ik, ik heb je al lang bekeken! Je hebt een goed hart, hou ik wel van.’ Ik vertel dat ik namens jou met haar wil praten, ze is daar wel voor in zegt ze.

De vragen en antwoorden :

1) Hoe gaat het met je Eining ?

‘ Ja goed, ik geniet van de warmte. Het is alleen jammer dat ik er niet goed tegen kan. Ik krijg er jeuk van. Ik heb het prima naar mijn zin. Ik heb een leuk liefdevol leven. Er wordt goed voor mij gezorgd. Chantal en ik hebben een speciale band. Ik zorg ook voor haar. Ze weet dat ik het voel als haar iets dwars zit. Ik hou van haar en doe wat ik kan om haar te helpen.’

2) Heb je het naar je zin op de plek waar je nu bent ?

‘ Ja zeker, het is hier geweldig.’

Op dat moment roept mijn vriend me en ik antwoord en verontschuldig me tegen Eining. Ze zegt ‘ Geeft niks hoor, ik wacht wel. Jullie mensen kunnen zoveel tegelijk dus je kunt gewoon doorpraten.’

3) Heb je in het verleden pijn gehad ?

‘ Ja ik heb last van mijn hoeven gehad. Het was pijnlijk om op te lopen.’

Ze laat me een plaatje zijn van haar voorbenen. Het lijkt alsof ze achterover hangt zoals paarden doen met hoefbevangenheid.
Ik weet niet of dit ook het geval was, ik krijg ook sterk de indruk dat het heel goed zou kunnen van te kort bekapte hoeven.
Waarschijnlijk hing ze achterover om het te ontlasten. Ze laat mij ook alleen haar voorbenen zien wat kan betekenen dat het vooral de voorbenen waren die pijn deden.

‘ het gaat nu beter, dat komt omdat ik vrij kan bewegen en omdat er rekening met me gehouden wordt. Ze respecteren mijn kunnen.’

4) Wat kan Chantal doen om je leven nog aangenamer te maken ?

‘ Mij nog meer kriebelen en knuffelen. Ik vind het heel erg fijn om met jou samen te zijn. Jij bent zo lief voor mij. Je weet wie ik ben, je kent me en ik ken jou. We horen bij elkaar. Ik vind het niet erg om je te delen als je me maar blijft knuffelen en tegen me blijft praten.’

Eining vind het lekker om op haar hals gekriebeld te worden, maar eigelijk vind ze dat overal wel lekker.

5) Vind je de manier waarop je wordt bereden prettig ?

‘ Ja hoor, dat gaat rustig aan. Maar ik heb best wel pit hoor ! Ik kan er nog wel even tegen aan. Maar ze zijn voorzichtig met me. Dat vind ik ook niet erg, dan voel ik mij geliefd.’

Over het rijden zelf zegt ze ‘ Ze weten hoe ik bereden moet worden.’

6) Ben je blij met Chantal als baasje ?

‘ Ja maar dat is een domme vraag. Natuurlijk ben ik blij met Chantal, is dat nóg niet duidelijk ?’

7) Vind je het goed dat Roos op je rijd ?

‘ Ja best, als Chantal maar van mij blijft.’

Beetje vreemde zin maar je begrijpt vast wel wat ze bedoelt ;o)

‘ Roos is lief maar Chantal hoort bij mij.’

8) Zijn er dingen die we anders moeten doen voor je ?

Ik krijg op deze vraag beelden door elkaar heen. Ik zie dat ze hooi staat te eten naast een hek en ik zie jou met een ander paard rijden , w.s Steffie ?
Ik begreep in eerste instantie niet wat ze ermee bedoelde, gelukkig bleef het niet bij de beelden.
Ze zegt :

‘ Ik ben nieuwsgierig, ik zie graag alles. Ik vind het leuk om Chantal te zien rijden en bezig te zien met een ander. Ik ben niet jaloers. Ik ben trots op haar.’

Ze wil je gewoon blijven bekijken. Er hoeft dus niet echt iets anders.

9) Kan Chantal iets tegen je zomer eczeem doen ?

‘ Kriebelen en zalf er op smeren. Ik rol wel tegen de jeuk en gebruik het hek wel. Soms wordt ik wel wanhopig van de jeuk maar Chantal doet haar best.’

10) Heb je ergens pijn ?

‘ Nee wel jeuk, links bij mijn manenkam dicht bij mijn schouder.’

Ze vind zichzelf een sterk paard en heeft behalve jeuk nergens last van.

11) Is er nog iets dat je Chantal wil vertellen ?

‘Chantal je bent lief. Verander niks aan jezelf. Ik ben graag bij je.’

12) Heb je een boodschap voor Chantal ?

‘ Soms gaat het leven anders dan je wilt. Treur dan niet en ga verder. Pak de verandering op en doe er iets positiefs mee.’

Wijs paard !

Ze vraagt me of ik dit tegen je wil zeggen : ‘ Bedank Chantal maar hiervoor, ik vind het fijn dat ik kan vertellen wat ze voor me betekend. Ze is lief.’

Eining is een lief en liefdevol paard. Ze houd vol overgave van je. Ze is ook erg zeker van jou en jullie band. Ze is daardoor aanhankelijk naar jou toe. Anderen vind ze ook lief en leuk, maar jij bent echt van haar.
Ze is soms ook wel eigenwijs en ondeugend, dit hoort helemaal bij haar.
Ze is vrolijk en voelt zich gelukkig. Ze vind dat ze dit aan jou te danken heeft.
Ze staat heel positief in het leven en laat niet snel haar hoofd hangen als iets tegen zit. Ze is hard voor zichzelf maar vind de aandacht erg fijn die ze krijgt als ze iets mankeert.
Ze is wijs en wil jou graag leren koel te blijven in het hoofd als er iets onverwachts gebeurt.

De kleuren die ik bij Eining zag. De kleuren vertellen over haar karakter :

Veel Roze : deze kleur staat voor emotionaliteit ,fijngevoeligheid, sensibiliteit, sentimentaliteit, verlangen, vrouwelijkheid, vuur, zachtheid.
Kobaltblauw : deze kleur staat voor intuïtie, leraar(es), rust, sensitiviteit, stabiliteit, toewijding,verdieping, waarheid, wijsheid.
Een beetje Groen : Deze kleur staat voor betrokkenheid, energie, evenwichtig, groei, healing, innerlijke rust, kalmte , liefde, neutraal, overgave, rust.

dat was het verslag van jenna. ik hoop dat anderen iets aan mijn verhaal hebben. ik kan het iedereen aanraden. ik ben er in ieder geval heel erg gelukkig mee maar dat snap je na het lezen van dit stukje vast wel. als je zoiets hoort van je paardje kun je je alleen maar heel bevoorrecht voelen toch?

groetjes

anne_red

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 22:54

Ik heb er geen ervaring mee en ik geloof er eigelijk ook niet zo in. Maar als het jullie heeft geholpen moet je er vooral mee doorgaan!

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 00:03

Wat een mooi stukje Nightwish

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 00:48

Ik heb het ook gedaan.
Bij Annika op de site van haar --> www.pratenmetpaarden.nl staat het verhaal van mijn paard 'Nobles'..
Was er erg blij mee hoor dus goede ervaring!

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:32

ik heb het ook bij jenna laten doen en dit was mijn verslag:

Mindy wist wie ik was ? Jij had het tegen haar gezegt ? Kan ook zijn dat ze het heeft opgevangen, dieren zijn nml erg goed in boodschappen oppikken.

1)Mindy, hoe gaat het met je ?

‘ Best aardig, het weer is een beetje jammer de laatste dagen. IK hou niet zo van regen als het opdroogt, dat jeukt. Zweet op mijn rug en lichaam vind ik ook niet prettig. Het is fijn als ik gedroogd wordt.’

2) Ben je gelukkig Mindy ?

‘ Ik ben redelijk gelukkig. Ik heb weinig te klagen. Ik heb al het gras tot mijn bezitting dat ik wil hebben. Maar soms is het wel stil om mij heen. Ik zou het fijn vinden om samen gras te eten. Maar ik begrijp wel dat dat niet kan. Misschien kan Annet wat vaker in de wei zitten.’

3) Voel je je vaak eenzaam in de wei ?

‘ Eenzaam niet, ik vermaak me wel. Ik kan goed alleen zijn. Maar contact met andere paarden vind ik wel prettig.’

4) Zou je een ander baasje willen ?

‘ Nee waarom ? Er mankeert toch niks ? Doe ik iets fout ? Annet doet toch niks fout ? Soms begrijpen we elkaar niet helemaal maar ze moet het nog leren om mij te begrijpen. Dat is geen reden om mij weg te doen. Samen kunnen we het echt wel aan. Als we maar beiden ons best doen om elkaar te begrijpen. We moeten duidelijk zijn naar elkaar. Als zij dat doet doe ik het ook.’

5) Heb je ergens pijn ?

Ze laat me de achterkant van haar rug zien uitlopend naar haar staart. Dat voelt wel eens stijf aan.
Haar rechter voor knie is gevoelig. Het plekje zit aan de binnenkant van de knie.

6) Heb je er last van atactisch te zijn ?

Ik moest haar eerst even uitleggen wat het was.

‘ Weinig, soms als ik te lang op 1 plek stilsta en weer ga bewegen of als ik heb gelegen. Ik heb er soms last van na het slapen. Ik voel me aardig sterk en kan Annet makkelijk dragen.’

Mindy is een lief vriendelijk paard. Ze weet heel goed wie ze is en komt goed voor zichzelf op. Het is een zelfbewust paard. Ze is wel hard voor zichzelf en zal niet kleinzerig doen. Ze is erg nuchter, ze accepteert haar lichamelijke klachten en de positie waarin zij zit. Omdat ze zo nuchter en zelfbewust is maakt ze er geen probleem van dat ze alleen staat. Maar ze krijgt wel weinig prikkels. Ze zou graag meer prikkels om zich heen hebben, hoewel het niet persé hoeft van haar zelf.
Mindy is direct en laat het weten als ze het ergens niet mee eens is of als iets niet duidelijk is. Ze houd van duidelijkheid. Ze is leidinggevend en vriendelijk dominant. Dit houd in dat zij graag doet wat volgens haar verstandig is. Ze begrijpt wel dat ze moet samen werken met jou om verder te komen.
Ze is eerlijk en wijs.
Misschien is het trouwens een idee om een speelbal aan haar te geven ? Of een lick-it ?

Bij Mindy zag ik de volgende kleuren, de kleuren hebben te maken met haar karakter en gemoedsrust :

Groen = Staat voor rust, betrokkenheid, evenwicht, innerlijke rust, kalmte, liefde, neutralisatie en vertrouwen.
Geel = Staat voor energie, helder verstand, openheid, luchtigheid, sterke persoonlijkheid en zon. Mindy is vrolijk en de energie slaat op de prikkels die ze extra zou willen hebben.
Roze = Staat voor sociaal voelend zijn, fijngevoeligheid, vuur, zachtheid en toegewijde liefde hebben. Zoals het laatste stukje al zegt, Mindy is toegewijd aan jou en zal jou niet snel ‘opgeven’ tenzij jij dat wil. bescheidenheid, ethiek, offervaardigheid,sociaal

ik zie hier helemaal mijn paardje in terug!
ik ben erg blij dat jenna het voor mij heeft gedaan en zij is echt een aanrader!

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 10:17

Wauw, wat een mooi gesprek! Ik wil het echt laten doen. Alleen vind ik het een beetje duur. Wat hebben jullie voor Jenna betaald? Groetjes...

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:18

aan snoopy_love en nikoez: ik kan de naam echt niet geven zij doet geen consulten meer door de slechte ervaringen met mensen. ze deed het wel per foto.
er is een topic geweest over paarden en geesten, daar staan heel erg veel mensen in die het kunnen (of ze het ECHT kunnen weet ik niet) ik zal de link even zoeken voor je.