Rambo versus Bucas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rambo versus Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:15

Ik heb een vraagje!

Mij fjord gaat dit jaar voor het eerst s'winters dag en nacht buiten staan. Ik wil er graag een deken op, en stuit nu op 2 kampen

De een is dol op Rambo en tegen Bucas en de ander precies weer andersom, dus nu weet ik eigenlijk niet zo goed van welk merk een deken aan te schaffen... Wat zijn jullie ervaringen met beide merken?

Ik ben op zoek naar een buitendeken van rond de 150/200 grams, niet snel kapot en vooral belangrijk, waterdicht.

Alvast bedankt!

Marja1988

Re: Rambo versus Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:17

Ik vind Rambo dekens erg fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:30

En waarom precies?
Haha, nee maar uitleg zou erg fijn zijn, dan kan ik echt voor- en nadelen naast elkaar leggen

Als je zin hebt dat neer te zetten hoor

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:33

rambo is fijn, maar ik vind die dekens niet geschikt voor paarden die breed in de borst zijn... ik heb ze op een slanke fries gehad en een vriendin van mij op een flinke KWPNer en ze schuurden op beide de boeg kapot
op brede paarden leg ik altijd harry's horse, dat ligt perfect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:37

hmm lizzy, wat jij zegt zij een vriendin dus ook.. alleen zei iemand anders weer dat ze voor brede paarden speciale dekens hebben. Die kan ik alleen even niet vinden

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:38

rambo gaat lang mee blijft mooi. Goed waterdicht. Scheurt niet snel (ook niet met molzuchtige vriendjes in de wei)

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:40

Ik ben zelf enorm te spreken over de Rambo dekens! Met Bucas heb ik zelf geen ervaring dus daar kan ik weinig over zeggen De pluspunten van Rambo vind ik persoonlijk:
+ Super sterk (volgens mij bijna niet kapot te krijgen)
+ Goede pasvorm, oa. door de borstsluiting in V-vorm (de eerste deken die echt helemaal goed ligt op mijn paard. Klein paard, smalle bouw en hoge schoft)
+ Echt waterdicht

Ik kan eigenlijk maar een echt nadeel opnoemen van de Rambo dekens, de prijs liegt er niet om... Mijn Rambo wug turnout koste me geloof ik 275 euri!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:43

Rambo gaat lang mee, stevig, niet makkelijk kapot te krijgen, bij onze kwpn'ers geen last van schuurplekken gehad. Heb ze al zes jaar, het is omdat voering wat dun wordt maar verder in prima staat (behalve staartflap die is eraf gegaan)

Ik heb nog een ongevoerde regendeken van bucas gehad, pasvorm was voor mijn paarden slecht met als gevolg dat fleece voering van regendeken afscheurde met zweetpak idee als gevolg. Over hun gevoerde dekens kan ik niets zeggen heb daar geen ervaring mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:45

dat niet stuk te krijgen is wel belangrijk, want [***] komt met een haf jaarlinghengstje te staan, dus onverwoestbaar is dan wel prettig

Nu is [***] qua boeg absoluut niet megabreed... meer mensen ervaringen dat Rambo van voren smal valt verder?

Ik neeg al richting Rambo, wordt al wat meer nu

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:37

Zal ik even de Bucas promoten! haha
Ik heb de all-in-one en ben er super tevreden over!
Heb jaren lang rambo gehad en die lekt bij mij elke keer op de naad door, maar zijn idd ook heel scheurvast en fijn.

Wat ik bij de bucas prettig vind is dat je hem met die fleece binnenvoering gewoon op een nog klam/warm/zwetend paard kunt leggen, dan drogen ze dus heerlijk op.
Bij de Rambo kon dat niet die ademt dus vind ik minder..
De bucas ligt prima en is heeeeeeeeel warm!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:55

hier nog een rambofanaat.
de voordelen heeft marchal al geschreven. al heb ik er dan nog zonder die V sluiting (de rambo turnout).
maar echt super waterdicht en ik heb bij geen enkel paard gezien dat ze schuren (ik heb quarters en 1 is nogal breed) maar ook bij die geen probs.
ze vallen wel groot (heb ik het idee) maar zelfs te groot liggen ze super. wat het ademen aangaat heb ik daar ook nog nooit van gemerkt dat dat minder is, zelfs eerder andersom. ik heb ook een s en k en meerdere harry's maar die vind ik dus minder ademen.
van bucas heb ik er geen, kan daar dus ook niet echt een mening over geven. het enigste wat ik wel vind is dat de bucas nog duurder is dan de rambo ( of ik moet niet de goede site hebben om ze te kopen ) en als ik dan moet kiezen zeg ik rambo.
wil je rambo moet je hier eens kijken, echt spotje goedkoop
http://www.theequestrianstore.com/customer/home.php?cat=45&page=2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:21

@rina: dank je wel, die site had ik idd al onder de favorieten staan, scheelt echt he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:29

trouwens nog een vraagje Rina, de maten zijn daar anders. Welke maat staat gelijk aan 185 op die site? een 6.0 of 6.3? Of zit ik er dan zrelfs helemaal naast?

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:58

Ik heb je een pm gestuurd, maat 185 is 6.0.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:02

ze zijn allebei fijn, maar hebben niet dezelfde pasvorm. Bij onze paarden (kwpn) was de voorsluiting niet oke van de bucas en daardoor kregen ze schuurplekken. Dit was trouwens de regendekenmet dunne fleece voering. Rambo past bij ons het best, dus mijn advies: PASSEN overigens ook van Harry horse fijne dekens, die goed slijtvast zijn en zeker de helft goedkoper dan de twee merken die jij noemt

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:03

rina schreef:
hier nog een rambofanaat.
de voordelen heeft marchal al geschreven. al heb ik er dan nog zonder die V sluiting (de rambo turnout).
maar echt super waterdicht en ik heb bij geen enkel paard gezien dat ze schuren (ik heb quarters en 1 is nogal breed) maar ook bij die geen probs.
ze vallen wel groot (heb ik het idee) maar zelfs te groot liggen ze super. wat het ademen aangaat heb ik daar ook nog nooit van gemerkt dat dat minder is, zelfs eerder andersom. ik heb ook een s en k en meerdere harry's maar die vind ik dus minder ademen.
van bucas heb ik er geen, kan daar dus ook niet echt een mening over geven. het enigste wat ik wel vind is dat de bucas nog duurder is dan de rambo ( of ik moet niet de goede site hebben om ze te kopen ) en als ik dan moet kiezen zeg ik rambo.
wil je rambo moet je hier eens kijken, echt spotje goedkoop
http://
http://www.theequestrianstore.com/custo ... url]

Hahaha dan denk ik idd dat je niet helemaal goed zit.
Waar ik ze koop is de Rambo nog 2 keer zo duur hoor!

Idd zeg die site jeetje wat goedkoop

Kolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:07

De brede deken van Rambo is de Rambo eXeL. Alleen in het zwart te krijgen. Valt inderdaad een stuk breder op de borst. Je kunt ze nauwelijks ergens krijgen. Ik denk dat alleen Superhorse in Breda er wat van op voorraad heeft. En verder zal het op bestelling moeten vrees ik. Ik heb er 1-tje voor mijn ijslander. Ook breed en staat zelfs in de Harry nog krap

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:09

Ik vind beide merken erg goed. Heb laatst een ongevoerde regendeken van Bucas aangeschaft ( die overigens een stuk beter op mijn paard ligt dan de Smartex rain die ik hiervoor had) en heb voor van de winter een Rambo gekocht.
Het blijft moeilijk, een goed passende en kwalitatief goede deken kopen.

Groetjes Saskia

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:13

Ik ben een rambo fan!!!

ik vind die binnenvoering helemaal geweldig, goede pasvorm, idd voor brede paarden is die exel verkrijgbaar, als je er een koopt, zou ik m sowieso kopen bij de equestrianstore kopen, dat scheelt al gauw meerdere tientjes!

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:24

Mijn bucas lag naar twee keer rollen zo scheef als ik weet niet wat. We hebben hem niet meer goed gekregen. Volgens de winkel waar we hem gekocht hebben zou het liggen aan het water?? waar ie in gerold zou hebben en daardoor zouden de naden beschadigd en losgelaten zijn... Vaag verhaal. maar duur grapje... De dekens konden we weggooien.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:31

Ik heb een Rambo en een Bucas voor een vrij brede Fries en brede Andalusier, ben over beide dekens tevreden. Passen op beide paarden goed alleen vind ik de voering van de Bucas fijner, soort fleece stofje (staat gelijk aan 220 grms). Verder zijn ze beide goed waterdich blijven goed liggen en zijn niet stuk te krijgen, onze paarden staan het hele jaar door buiten in de wei met een loopstal.

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:05

Heb ook een Bucas deken. Is echt een super sterke , goed ademende deken. Ook fijn dat er elastische bilriemen bijzitten !
Blijft goed op z'n plaats liggen.

Heb laatst de buitenkant schoon gemaakt. toch zeker 30 min volop met water besproeid ( tuinslang) en hij was droog aan de binnenkant Waterdicht dus !

Fijne deken !

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:22

Bucas, rambo en rhino komt qualitatief op hetzelfde neer. Rhino is iets minder sterke stof maar net zo waterdicht. Het enige verschil is inderdaad de pasvorm, en waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat.
Ik dacht rhino-gek te zijn tot de pasvorm voor mijn shet echt niet te filmen zo slecht was. Daardoor kwam ik bij bucas uit, en vond die dekens zo geweldig dat ik er ook eens eentje voor mijn grote paard probeerde. Deze deken ligt super op allebei mijn paardjes, ademt beter dan de rambo/rhino en de binnenvoering is anders. Rambo/rhino heeft een nylon binnenvoering, die welliswaar glad is en de haren van je paard glad laat onder de deken, maar waar je paard wel snel op gaat zweten als hij gaat rennen in de wei. De mijne doen dat wel eens, en dan zie je wit schuim op de schouders staan, en op de voering bij de schouders. Ook blijft die binnenvoering langer nat en plakkerig dan de bucas binnenvoering die het vocht opzuigt en naar buiten transporteert.
Een nadeel van de bucas smartex rain is dat hij wel sneller warm is DOOR die fleecevoering maar dat ligt dus aan jezelf hoe lang je een deken op wilt houden.
Voor mij geen andere dekens meer als bucas!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:23

joycje schreef:
Mijn bucas lag naar twee keer rollen zo scheef als ik weet niet wat. We hebben hem niet meer goed gekregen. Volgens de winkel waar we hem gekocht hebben zou het liggen aan het water?? waar ie in gerold zou hebben en daardoor zouden de naden beschadigd en losgelaten zijn... Vaag verhaal. maar duur grapje... De dekens konden we weggooien.

Dan heb je de singels te los gedaan, ik heb dat ook gehad en vond het heel erg raar. Totdat ik de singels ietsjes strakker heb gedaan en toen bleven ze perfect liggen.

Ik heb de allerlichtste zomerdeken van bucas, de sunshower, en DIE blijft zelfs liggen na rollen, rennen enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:02

dank jullie wel allemaal voor de reacties! het blijft idd moeilijk... ik neig nog steeds naar rambo, dus ga er via de site 1 bestellen. ik kan van een stalgenoot eerst passen dus dat is erg handig