Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Charos schreef:@ Jetski, ook Haflingers vinden het minder prettig om nat geregend te worden (althans de mijne) en voor baasje is t ook fijn als paard gewoon droog en schoon is.
mirgino schreef:
ik kijk meestal naar mezelf;als het regent trek je ook een jas aan en is het weer droog dan doe je hem weer uit.

Anouar15 schreef:Ik zou een paard nooit een regendeken opdoen als ze bezweet zijn. Dat zweet moet weg kunnen en ook bij een ademende regendeken kan dat nooit goed. Het wordt zo hardstikke broeierig. Paarden zweten niet voor niets, dat is om de warmte kwijt te raken. Als het paard weer op goede thepertauur is stopt hij met zweten, trekt het zweet wat er nog zit in de vacht, de huid is vrijwel direcht droog en zo worden ze niet ziek.
annet155 schreef:ik dacht eerst net zoals jullie maar ik heb met haar laten praten en toen kwam daar uit dat zei het regenen niet erg vind maar zodra dat op gaat drogen zij ontzettende jeuk heeft. ik vind dit zielig voor haar dus dacht ik aan een regendeken. en ik heb geen stal waar ik haar even schoon kan afspuiten. ze staat zomer en winter buiten met een grote inloop container. waar ze eigenlijk nooit ingaat..

Raiza schreef:annet155 schreef:ik dacht eerst net zoals jullie maar ik heb met haar laten praten en toen kwam daar uit dat zei het regenen niet erg vind maar zodra dat op gaat drogen zij ontzettende jeuk heeft. ik vind dit zielig voor haar dus dacht ik aan een regendeken. en ik heb geen stal waar ik haar even schoon kan afspuiten. ze staat zomer en winter buiten met een grote inloop container. waar ze eigenlijk nooit ingaat..
met wie heb je je paard laten praten?
annet155 schreef:Raiza schreef:met wie heb je je paard laten praten?
jenna van bokt. hoezo?

ik heb het verslag bij paardenpraat gezet onder de naam: Mijn consult bij jenna volgens mij 

Dressuur85 schreef:Het is wel warmer dan je denkt onder een regendeken hoor. Een regendeken is natuurlijk waterdicht en daarom nooit echt heel ademend en het houd de wind tegen wat ook veel kou scheelt. ga maar eens fietsen met een regenbroek aan je zweet er veel sneller in want je lichaam geeft natuurlijk warmte af en dat is bij een paard ook zo, die warmte blijft onder die deken hangen.

BBreedveld schreef:Toen ik mijn paard (fries) kocht, was hij in slechte conditie (zwak). Omdat het in die tijd ook nog eens erg begon te regenen kreeg ik van mijn veearts de tip om hem een regendeken op te doen tijdens het ergste regenweer. Dit om te voorkomen dat hij door zijn zwakke gestel rainrot op zou lopen.
Ik heb er toen een van Pagony gekocht (Divoza) en die is een aardig tijdje meegegaan. Nu zijn de gespen van de bilkoorden stuk, maar mijn paard heeft de deken nu toch nooit meer op. Hij is robust en is het gewend om 24 uur buiten te staan.
*Edit* Hij bleef trouwens wel opmerkelijk droog onder die deken. Ik had eigenlijk verwacht dat er nog veel nattigheid door de hals enz. zou komen.