Alleenstaande bokkers met een paard, hoe doen jullie dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Alleenstaande bokkers met een paard, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 19:55

De meeste bokkers die ik ken en een of meerdere eigen paarden hebben, wonen samen, zijn getrouwd of wonen nog bij hun ouders. Ik ben benieuwd of er meer bokkers zijn die die het alleen moeten rooien en hoe ze dat redden.

1metjePaard

Re: Alleenstaande bokkers met een paard, hoe doen jullie dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:01

Ik ben alleen, heb een koophuis en een eigen paard.

Ik ga niet stappen, koop geen dure kleren en doe niet te vaak rare dingen. Verder werk ik min 40 uur in de week. Het is krap maar het lukt me zelfs om nog leuke dingen te doen met mijn paard en ook soms zonder paard.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 20:11

Ik heb dus geen baan meer, heb 70% van het minimumloon en het is niet altijd makkelijk. In de zomer pacht ik 1 ha van Staatsbosbeheer maar in de winter gaat ze in pensionstal. Kleren kopen is er haast niet bij. Ik heb mijn paard al te koop gehad maar kon het niet over mijn hart verkrijgen, vooral niet omdat ik zoveel te horen kreeg van "jullie horen echt bij elkaar".... en zo voelt het ook.

gewoonIsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:12

ikke ben ook alleen, heb een huurhuis en 2 paarden. Eentje staat in de opfok, de andere op een redelijk betaalbare stal. Gelukkig heb ik een redelijk goede baan anders had dit zeker niet gekund. Verder inderdaad moet ik uitkijken met stappen, vakantie's en andere luxe dingen. Deze zomer ben ik ook niet op vakantie geweest, tja het is kiezen of delen.

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:17

Hoi
Ik ben niet alleen maar moet het wel helemaal alleen doen.
Mijn vriend heeft een zoontje en ik een paard en we betalen ons eigen kinderen. Ik heb wel eens geen geld voor de smid gehad ,maar me vriend helpt me niet ,niet omdat ie niet van me hou maar omdat ie vind dat ik het zelf moet doen. hij zei al als je geen geld heb waarom heb je dan een paard,hij heb gelijk maar mijn paard gaat niet weg hoe weinig geld ik ook heb ik verzorg hem eerst en dan kom ik pas

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 20:33

Zo gaat het bij mij ook. Mijn paard hoeft gelukkig niet op ijzers want dat kost al gauw 80 euro per 6 of 8 weken... Verder heb ik een sober ras. Ik heb haar in "de goeie tijd" gekocht maar tijden kunnen veranderen.
En loveprince, als ik het goed begrijp woon jij wel samen dus deel jij de kosten van de huur of hypotheek e.d. En de andere lasten. Ik bedoelde met dit topic echt mensen die er alleen voorstaan.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:35

Dat red ik dus niet.

Zou dolgraag een eigen paard willen maar ik ben ook alleenstaand.

Heb een vaste baan maar mijn inkomen ligt net boven minimum niveau. Als al mijn vaste lasten eraf zijn heb ik net genoeg over om van te leven. Dus absoluut geen geld genoeg om verantwoord een eigen paard te houden. Daar komt nog eens bij dat stalling in mijn omgeving duur is.

Gelukkig heb ik wel een verzorgpaard. Probeer mij zelf voor te houden dat dat eigenlijk nog veel beter is. Wel de lusten maar niet de kosten van een eigen paard.

Toch hoop ik in de toekomst ooit nog een eigen paard te krijgen maar ik zie het er eerlijk gezegd niet van komen ben nu al in de dertig.

Dan zou ik dus een betere baan moeten vinden wat in deze tijd geen gemakkelijke opgave is. Daarvoor zou ik denk ik eerst aanvullende scholing moeten volgen. Is ook al geen geld voor.

Een andere mogelijkheid is rijke man zoeken.

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:36

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 03-03-24 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:44

nou ik zal maar zeggen ik verdien maar 600 euro p.m.
en ik betaal 160 stalling 75voor mijn verzekering,100 voor mijn auto en de rest moet naar mijn vriend dus ik hou aan het einde van mijn geld een stukje maand over iedere x weer

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 20:51

[***] schreef:
Ik vind het echt geweldig dat je paard boven alles gaat, daar heb ik erg veel respect voor. Maar kun je niet beter weer bij je ouders gaan wonen (ik weet niet of dat kan en of je dat wel wil), in ieder geval tot je een nieuwe baan hebt en fatsoenlijk rond kunt komen, een paard is toch niet echt een goedkope hobby.

Haha Elja, ik ben 50! Ouders leven allang niet meer en ik heb 30 jaar een fulltime baan gehad. Ik kocht mijn paard toen ik 46 was, en verwachtte echt een nieuwe baan te krijgen. Niet dus.

Maar mag ik vragen, heb jij ook een paard en ben je alleenstaand?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:10

je moet hem wel houden hoor!!!!
heb je ook geen kinderen?
dan kan het toch wel, dan is het in elk geval niet erg als je paard voor gaat als het om geld en tijd gaat!

nogmaals: niet weg doen hoor!!! krijg je echt spijt van!
(net je profiel bekeken jullie passen écht goed bij elkaar!)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 21:18

Het is een haar, loveblacky Maar bedankt voor je support.
Ik heb geen kinderen maar wel 2 hondjes.

Het viel mij gewoon op dat op het forum waar ik meestal te vinden ben iedereen een partner heeft of nog bij haar of zijn ouders woont dus amper benul heeft als je bijvoorbeeld een ander zadel moet of als je paard iets mankeert.

Het is heel makkelijk voor buitenstaanders om te zeggen dan doe je je paard toch weg. Mijn paard is me héél dierbaar, en ik weet dat er meer mensen moeten zijn die het ook alleen redden, met of zonder baan. Als je een baan hebt zit je vaak weer met tijdgebrek, ook zoiets lastigs lijkt me.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 08:03

nog een alleenstaande meldt zich!
Ik werk 36 uur, heb een goede baan, zit in een huurhuis en heb 2 paarden (moeder en dochter van 1 jaar). Ik sta op een goedkope pensionstal met weinig faciliteiten maar ik kan geen betere stal betalen dus ik heb ervoor gekozen om goedkoop te stallen zodat ik beide paarden kan houden.
Het is inderdaad elke maand weer zien of je uitkomt, ik verdien wat bij met lessen en trailer trainingen maar is geen vast inkomen dus kan ik eigenlijk niet meetellen.
Ik ga bijna niet op vakantie en als ik wel ga gaat mn paard mee, koop geen dure kleren, ga nooit uit, eet niet buiten de deur en koop weinig hebbedingen. Het meeste geld gaat naar mn hobby.

Nu gaat het nog net op deze manier, maar ik heb er een hard hoofd in als ik straks door het afschaffen van grijze kenteken en de nieuwe zorgverzekering en andere gestegen kosten toch wel een veer moet gaan laten wat inkomsten betreft....ik ga er nog maar niet aan denken en zie wel waar het schip strandt.....

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 08:09

Hier nog een alleenstaande
Ik heb 1 paard, een huurhuis (uhm...etage), een auto en ik ben vorig jaar weer begonnen met een studie. Die doe ik deeltijd (2 avonden in de week en 1 dag stage) Verder werk ik daarnaast 3 dagen.
Heb helaas wel een lening moeten afsluiten bij mijn ouders...anders kan het gewoon niet (studie).
Heb een bijrijdstertje voor de woensdag en donderdag. Ik werk dan nl. van 07.30 tot 16.00 en moet naar school van 17.00 tot 22.15 uur...
Het is iedere maand weer sprokkelen...en ik sta dan ook bijna altijd rood. Helaas...maar het is niet anders.

Laverne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 08:16

Ik ben ook alleenstaand. Deel de kosten van woning wel met moeder en broertje. Desalniettemin blijft het moeilijk rondkomen. We wonen in een erg dure huurwoning, vandaar dat ik binnen nu en 2 jaar wil kopen. Heb net een nieuwe baan en verdien niet slecht (ben 24) voor mijn leeftijd.
Heb echt een jaar lang erg veel rood gestaan!!!! Ben er nu uit en van plan niet meer dan 100 euro per maand in de min te staan. lukt me aardig. Kan ook leuke dingen doen maar moet oppassen.

Betaal voor mijn paard 150 euro per maand aan stalling. Ze staat supergoed en ik hoef zelf niets te doen. (scheelt ook dat het een pony is misschien)

De hoefsmid hoeft pas om de 3/4 maanden te komen (wat een geluk daarbij) en voor verzekeringen betaal ik voor mezelf en het paard weinig.

Inderdaad is en blijft het moeilijk. ze heeft net te koop gestaan, maar we gaan er samen voor omdat de problemen die we hadden voornamelijk aan mij liggen. We horen bij elkaar en zij gaat voor heeeel erg veel.

Ik moet er dan ook niet aan denken iemand tegen te komen want dat wordt een probleem denk ik haha! De ecomonie sucks en het is moeilijk en zwaar trekken!

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:01

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 03-03-24 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:46

Ik ben vrijgezel en heb 1 paard.

Ik werk 40 uur in de week en moet verder wel voorzichtig zijn met mijn uitgaven. Omar staat op een mooie vrij luxe pensionstal en heeft niets te klagen, verder rij ik ook wedstrijden en heb een eigen auto en trailer. Ik kan ook niet iedere week uitgaan of nieuwe kleding kopen, maar mijn paard is mijn hobby en dat gaat voor. Ik woon in een huurwoning.

joeyenboey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:13

Ik ben ook alleen, en werk gelukkig (?) voltijd. Kan ook niet anders, anders zou ik het echt niet redden. Het grote nadeel is idd tijdgebrek, mijn paardje staat bij een particulier aan huis(in gezelschap van nog een paard), maar diegene is achter in de 80 dus ik moet echt ALLES zelf doen - inclusief hekken repareren e.d.!De meeste tijd gaat zitten in mest ruimen op het land en in de paddock (staan ze s winters overdag en 'szomers 'snachts) en het verplaatsen van schrikdraad om landjes af te zetten. Gelukkig heb ik een relatief lage huur van mijn huis,en is de stal ook niet duur.En ik heb veel vakantiedagen (onderwijs), dus dan wel lekker de tijd om wat vaker en langere ritten te maken.Ik moet er dus ook wel echt twee keer per dag heen, heb al jaren niet uitgeslapen(niet zo erg) en ga ook al lang niet meer op vakantie. Gelukkig woon ik vlakbij zee en staat mijn paardje vlakbij bos en duinen,dus dat vind ik ook al een geweldige vakantie!!Ik koop bijna nooit kleren, alleen als het echt niet meer kan en dan met moeite.Ik kan me niet voorstellen dat ik mn paard ooit zou verkopen, het is mijn vriend en dat doe je niet met vrienden, zo zie ik het. Nog los van het feit dat hij ook niet meer "verkoopbaar' is, hij heeft losse kniebanden aan 1 kant en mag met rijden alleen stapritten,zodat het risico op blessures zo klein mogelijk is. Hij heeft er zelf helemaal geen last van,je moet hem zien gaan in het land, maar dit is preventief en ik wil hem graag nog heel lang gezond houden, vandaar.

Bijna al mijn (vrije) tijd en geld gaat op aan mn paard, maar gelukkig heb ik tijd en geld en kan ik evengoed zelf ook nog goed eten en ook mijn twee katten maken het prima en komen nix tekort.
Het lijkt me heel naar en moeilijk als je door geldgebrek je paard moet verkopen, maar ik snap dat het soms niet anders kan. In mijn geval zou het dus niet kunnen, maar ik heb het idee dat ik het nog allemaal redt zo.Ik zorg wel dat ik altijd wat reserve spaargeld achter de hand heb, voor als hij iets zou krijgen. Omdat hij al een aantal keer wat heeft gehad (zandkoliek,hoefbevangen,scheurtje in de kruisbanden) weet ik helaas hoe duur het kan zijn.Ik hoop uiteraard dat hij nooit meer wat krijgt en ik het reservegeld lekker kan laten staan waar het staat.

hehe, wat een verhaal. Een rijke man zou idd een leuke bijkomstigheid zijn, hoewel die dan ook weer tijd kost!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:47

Ik ben 2,5 jaar alleen geweest.

Goede baan dat wel, huurhuis, auto en 1 paard op duurdere stal (230 per maand). Was sprokkelen, ben gelukkig geen uitgaanstype en ouders sprongen gelukkig regelmatig bij qua avondeten en af en toe een tas met boodschappen of een leuk hebbedingetje (of kapper of nieuwe kleding).

Met vakantiegeld of 13e maand deed ik de extraatjes en de extra rekeningen.

Binnenkort sta ik er weer alleen voor. Huur is weer hoger geworden, evenals stalling en verzekeringen ed. Salaris moet ik dus maar eens over gaan babbelen met de baas.

Paard gaat niet weg, al moet ik droog brood eten. Maar makkelijk zal het niet worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:58

ik ben ook alleenstaand. Ik heb een koophuis en 1 paard. Mn koophuis is klein, maar erg gezellig Ik heb een fjordje, express ook oa. omdat het een sober ras is. ik red het goed, alleen soms met rekeningen van eneco en belasting enzo is wel eens slikken

maar tot nu toe redt ik het goed. Ik ga ook weinig uit, cds koop ik nooit, soms kleren maar niet vaak. Ik heb ook nog 3 katten en mn diertjes gaan gewoon altijd voor Mn ouders zeggen vaak dat ik soms beter voor hen zorg dan voor mezelf Ik heb altijd gewild en dus ervoor gewerkt dat ik voor mijn eigen huis, onderhoud en dieren nooit van iemand anders afhankelijk zal zijn. gewoon omdat ik de controle wil houden dat ze echt van mij zijn, dus zelf beslissingen kan maken enzo.. Als ik eenmaal een dier heb, gaat ie gewoon nooit meer weg! je doet je kinderen toch ook niet de deur uit? Maarja zo voel ik dat

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:41

*meldt zich*
ik heb verleden jaar door een plotselinge noodgedwongen verhuizing "iets' moeten kopen, dat werd een flat(je).
Heb een paard, en werk fulltime.
Ik heb mijn auto wel weg moeten doen, en er is ook eigenlijk geen ruimte voor kleding, bioscoopbezoek of wat dan ook.
Wat er ook gebeurd, zodra mijn salaris binnen is, gaan eerst de kosten voor paard er af, dan hypotheek en andere lasten, en dan... kijk ik water nog is.
Maar mijn paard heeft voorrang.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:13

meldt me ook ! woon ook alleen in een koophuis, met 6 katten en 3 paarden. Ik huur weide aan de overkant van de straat (1.5hectare)...maar ben op zoek naar een ander huis (zie onderschrift!)
Vaste banen heb ik al 8 jaar niet meer gehad (snel last van claustrofobie ) Moet het nu met iets minder doen aangezein ik een opleiding volg onder werktijd, waardoor ik natuurlijk minder inkomsten heb dan normaal- was toch even wennen. Veel sparen is er nu eventjes niet bij.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:21

Ik wil toch even zeggen dat ik mijn petje af neem voor alle mensen hierboven die zoveel over hebben voor hun paard!

Ik heb wel een vriend, maar ben nu drie maanden werkeloos. Ik heb het nu al aardig op mijn heupen uit financiele zorgen, dus ik kan alleen maar respect hebben voor hoe jullie het doen. Echte paardenliefde, bravo!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 18:22

Af en toe kreeg ik het idee dat ik de enige was die moest sappelen om haar paard te kunnen behouden. Ik lees meestal verhalen van vrijstaand wonen, 4x4 auto's, trailers en dure clinics etc. Dat heb ik dus allemaal niet. Ik ben verhuisd van een duur huurhuis naar een 2 kamer woning, wel met vliering het is héél klein maar echt leuk gelegen met voor en opzij tuin en een schuurtje voor mijn dekens, zadels etc. Ik heb vroeger wel eigen huizen gehad met ex partners maar van het beetje winst is niks over. Ik leef nu van dag tot dag en poets me de blub om paard en vaste lasten te kunnen betalen. De auto staat nu ook te koop want als paard zometeen dichterbij komt te staan kan ik daar ook op de fiets heen en er is een zadelkamer dus kan alles daar neerzetten en hangen. Scheelt ook weer een hoop benzine, wegenbelasting en verzekering. Scheelt tevens een hoop vrijheid .... Maar er komen vast betere tijden.

Paardje komt straks op een superplek, nog geen 10 minuten fietsen en dat is me heel veel waard. Nieuw kleinschalig pension met mooie grote boxen, 7 ha land, eigen voordroog etc. Het enige dat ik mag doen is uitmesten, en dat vind ik helemaal niet erg. Zoals al eerder gepost heb ik een verzorgster die gaat bijdragen. Zij kan zich helemaal uitleven in de prima buitenbak en bossen, of poetsen, wat ze wil, en ik heb de andere helft van de week. Maar ik wil wel proberen zoveel te reserveren dat het ook zonder bijrijdster kan.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 18:51

Komt wel goed Soxje, waar een wil is is een weg........
Ik hoop dat je snel een goede baan vind waardoor je al die zorgen niet hoef te hebben !

Toen ik nog "thuis" woonde (had toen al Mist en Gardy) had ik het helemaal niet naar m'n zin- want ik kan niet zo goed overweg met mijn vader namelijk. Ik heb me toen voorgenomen om alles zelf te doen en nooit voor iemand (dus ook geen vent ) mijn hand op te houden. Ik heb mezelf suf gestudeerd naast mijn werk, alleen om er achter te komen dat ik toch geen huis kon betalen in m'n uppie, waar de paarden aan huis konden staan. Dus ben ik naar Belgie gegaan, alleen (op mn 29ste) en heb daar een huis gekocht. Dit was achteraf geen slechte move...want door de overwaarde die ik inmiddels heb kan ik nu opzoek naar een groter huis. Destijds werd ik wel door heel de wereld voor gek verklaard

Ik heb wel mijn kansen gehad om te gaan samenwonen etc. maar ik zag dat nooit zitten omdat ik het risico niet wilde nemen dat ik met paarden op straat zou komen te staan ! Ik ben daar heel extreem in misschien (want ergens moet je toch mensen kunnen vertrouwen- alleen is me dat nooit gelukt ) Maar de gedachte dat ik op zo'n moment misschien mijn paarden zou moeten verkopen o.i.d. bezorgde me al koude rillingen- komt nog bij dat Gardy al 15 arthrose heeft, dus onverkoopbaar + veel weidegang nodig heeft, op stal gaat ze dood ! niet een makkelijk paard om te houden, om nog maar te zwijgen over speciaal beslag + dure voedingssupplementen die ze echt nodig heeft!
Los daarvan, paarden (dieren) heb ik voor het leven, niet voor de verkoop- NOOIT!

Maar nu met 34 jaar lach ik toch een hoop mensen uit ( de mensen die tot 2 uur snachts in de kroeg hingen, terwijl ik op dat tijdstip aan het zwoegen was over bouwkunde ) en die 4x4 staat ook al een heel tijdje voor de deur !