Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
[***] schreef:Ik vind het echt geweldig dat je paard boven alles gaat, daar heb ik erg veel respect voor. Maar kun je niet beter weer bij je ouders gaan wonen (ik weet niet of dat kan en of je dat wel wil), in ieder geval tot je een nieuwe baan hebt en fatsoenlijk rond kunt komen, een paard is toch niet echt een goedkope hobby.
Maar bedankt voor je support.
Ik heb een fjordje, express ook oa. omdat het een sober ras is. ik red het goed, alleen soms met rekeningen van eneco en belasting enzo is wel eens slikken 
Mn ouders zeggen vaak dat ik soms beter voor hen zorg dan voor mezelf
Ik heb altijd gewild en dus ervoor gewerkt dat ik voor mijn eigen huis, onderhoud en dieren nooit van iemand anders afhankelijk zal zijn. gewoon omdat ik de controle wil houden dat ze echt van mij zijn, dus zelf beslissingen kan maken enzo.. Als ik eenmaal een dier heb, gaat ie gewoon nooit meer weg! je doet je kinderen toch ook niet de deur uit? Maarja zo voel ik dat
) Moet het nu met iets minder doen aangezein ik een opleiding volg onder werktijd, waardoor ik natuurlijk minder inkomsten heb dan normaal- was toch even wennen. Veel sparen is er nu eventjes niet bij.
het is héél klein maar echt leuk gelegen met voor en opzij tuin en een schuurtje voor mijn dekens, zadels etc. Ik heb vroeger wel eigen huizen gehad met ex partners maar van het beetje winst is niks over. Ik leef nu van dag tot dag en poets me de blub om paard en vaste lasten te kunnen betalen. De auto staat nu ook te koop want als paard zometeen dichterbij komt te staan kan ik daar ook op de fiets heen en er is een zadelkamer dus kan alles daar neerzetten en hangen. Scheelt ook weer een hoop benzine, wegenbelasting en verzekering. Scheelt tevens een hoop vrijheid ....
Maar er komen vast betere tijden.
) mijn hand op te houden. Ik heb mezelf suf gestudeerd naast mijn werk, alleen om er achter te komen dat ik toch geen huis kon betalen in m'n uppie, waar de paarden aan huis konden staan. Dus ben ik naar Belgie gegaan, alleen (op mn 29ste) en heb daar een huis gekocht. Dit was achteraf geen slechte move...want door de overwaarde die ik inmiddels heb kan ik nu opzoek naar een groter huis. Destijds werd ik wel door heel de wereld voor gek verklaard
) Maar de gedachte dat ik op zo'n moment misschien mijn paarden zou moeten verkopen o.i.d. bezorgde me al koude rillingen- komt nog bij dat Gardy al 15 arthrose heeft, dus onverkoopbaar + veel weidegang nodig heeft, op stal gaat ze dood ! niet een makkelijk paard om te houden, om nog maar te zwijgen over speciaal beslag + dure voedingssupplementen die ze echt nodig heeft!
) en die 4x4 staat ook al een heel tijdje voor de deur !