overbouwd paard,hebben jullie die en......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

overbouwd paard,hebben jullie die en......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 16:03

hoe rijden jullie die, anders of gewoon als elk ander paard?

hoihoi

de titel zegt t al een beetje, ik ga waarschijnlijk voor een hele leuke merrie, ze is alleen ongeveer 1cm overbouwd. verder is het een hele mooie merrie en ze rijdt ook fijn, ze is aan 1 kant wat sterker maar goed dat heeft daar niks mee te maken, ze loopt ook wat op de voorhand. hebben jullie ook zo'n paard en hebben jullie er last van met rijden? (overbouwd of op de voorhand lopen) en hoe kan ik hier het beste aan gaan werken als de koop doorgaat (het op de voorhand eruit krijgen zeg maar) ik hoop dat jullie goede tips hebben!

x bonny4life!

Puera

Re: overbouwd paard,hebben jullie die en......

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:18

Afbeelding
Eigenaar van overbouwd paard meld zich!

Tja, wat kan ik er over zeggen. Ze loopt net zo goed als een ander paard. Het is wel zo dat ik er harder voor moet werken om de motor achter aan de praat te krijgen/houden.
Ze duikt makkelijk maar ik kan dat zelf heel goed voorkomen door bij de warming up haar niet al te lang laag te rijden en goed de achterhand erbij te houden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:21

hetzelfde als een ander paard, omdat ze van nature allemaal meer op de voorhand lopen. Bij een overbouwd paard kan het allemaal iets moeilijker gaan maar in feite blijft het hetzelfde.

Om ze meer gewicht op de achterhand te laten nemen heel veel overgangen rijden, verzamelen waarbij je van achter uit genoeg bijwerkt natuurlijk, halt-draf-halt-draf overgangen, stap-galop-stap-galop overgangen. Het belangrijkste is dat je zelf leert van achteruit te rijden en dat is al een hele toer! Veel lessen dus

Veel plezier met je nieuwe paardje! Het is zeker dat bruintje van de foto toen?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 19:08

porscherider schreef:
Afbeelding
Eigenaar van overbouwd paard meld zich!

Tja, wat kan ik er over zeggen. Ze loopt net zo goed als een ander paard. Het is wel zo dat ik er harder voor moet werken om de motor achter aan de praat te krijgen/houden.
Ze duikt makkelijk maar ik kan dat zelf heel goed voorkomen door bij de warming up haar niet al te lang laag te rijden en goed de achterhand erbij te houden.

leuk paard zeg ten eerste! en tja hard werken moet ik nu ook met mijn pony, die gebruikt haar achterhand soms ook wat weinig en die is niet overbouwd, maar goed ik ga het paardje er ook zeker niet om laten staan! bedankt voor je reactie!

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:44

idd veel overgangen rijden, ik doe ook soms in draf heel erg terug rijden dat je bijna stapt en dan weer eruit en een stukje doordraven, dat moet je niet te lang doen maar je moet wel zorgen dat je niet al te lang over de overgang doet dus terug en weer weg daar word die van mij heel lekker op de achterhand van en in galop ook veel schakelen.
hoop dat je er een beetje mee geholpen ben

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 19:45

PartTwo schreef:
idd veel overgangen rijden, ik doe ook soms in draf heel erg terug rijden dat je bijna stapt en dan weer eruit en een stukje doordraven, dat moet je niet te lang doen maar je moet wel zorgen dat je niet al te lang over de overgang doet dus terug en weer weg daar word die van mij heel lekker op de achterhand van en in galop ook veel schakelen.
hoop dat je er een beetje mee geholpen ben

dankje! daar heb ik ook wel wat aan denk ik, ik houdt zo wiezo wel van veel overgangen rijden!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:47

Veel grote overgangen stap drap enz. Maar nog veel belangrijker de kleine overgangen. Langzaam drafen en flitsend weg. Veel kleinere voltes. En laag en over de rug inrijden (hoe raar dat ook klinkt) Achterwaarts helpt vaak ook erg goed.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:53

Hoi, ik heb ook een overbouwd paard. Met rijden heb ik er zelf weinig last van, ze is van zichzelf al heel actief achter dus de motor werkt wel.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Goldie op 10-08-05 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:56

Nu laat je wel een foto zien dat ze op de oorhand loopt. Zelf ook mooi achterover blijven zitten

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 19:59

ik zie het maar ze loopt wel mooi, leuk paard, hoe werk jij aan haar dan dat ze goed haar acherhand gebruikt?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:03

Dat doet ze eigenlijk vanzelf al...
Deze foto beter Marije1984?

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:08

Bonny4life weet je wat ik nou niet snap je er nu al 3 topics over heb geopent als je er zo over twijfelt waarom zoek je dan niet gewoon veder

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 20:22

ik twijfel helemaal niet hoor, zo bedoel ik het iig niet als dat zo overkomt, ben van mezelf gewoon heel onzeker daar kan ik niks aan doen, hoe meer ik er over weet en het probleem moet aanpakken dat is toch veel beter maar goed als dat op jou zo overkomt...

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 20:25

ik ben weg van het beestje maar heb niet veel ervaring met overbouwd zijn of op de voorhand lopen dan kan ik toch mede bokkers best veel om hulp vragen?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:35

Ik heb net even naar foto's van dat paardje gezocht... Ik zou het doen hoor, het is echt een heel leuk paard en volgens mij is ze niet eens zoveel overbouwd

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 21:17

nee ze is helemaal niet erg overbouwd, 1 of 2 cm, maar ik houdt jullie op de hoogte en vooral hoe volg week de keuring is gegaan! wat doen ze eigelijk allemaal weet iemand dat?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:33

Je moet niet te veel naar het paard zelf kijken. Het perfecte paard qua exterieur moet nog geboren worden. Jíj bent degene die het een top of een flop maakt.

Mijn paard is qua uiterlijk zeker geen dressuurpaard maar we zijn nu mooi wel M1-startgerechtigd. En vanavond zei iemand nog tegen me: "Ieder paard met 4 benen kan Z worden."

Als jij denkt dat je met dit paard een leuke tijd kunt hebben, dat moet je 'm zeker kopen. Je kunt wel net zolang doorzoeken naar het juiste paard qua uiterlijk/bouw waar je op gaat zitten en 't loopt maar als het niet klikt dan kom je nog nergens. Ga ook een beetje op je gevoel af. Lijkt het goed, kun je je wat redden met het paard qua rijden en nóg belangrijker: klikt het. Dan zou ik als ik jou was niet meer twijfelen en er voor gaan. Met goede begeleiding en gezond verstand kom je een heel eind. Succes ermee.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:34

Wat voor keuring? Alleen klinisch?
Dan gaan ze iig buigproef doen op alle benen, en luisteren naar de hartslag en eventjes longeren in een zware longeerbak.
Tenminste dit doen ze bij ons...

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 18:14

ja alleen klinisch, ik vind dat het wel aardig klikt met de merrie en met rijden is ze ook niet moeilijk, qua uiterlijk is het helemaal mijn typ, terwijl ik normaal op een paard met veel wit val en dit heeft zij helemaal niet veel,ze heeft zo'n mooi koppie en is egt lief, wel merrie achtig maar ach das wel leuk!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 18:53

Ik heb ook een overbouwd paard en ik heb er geen probleem mee. Ze springt fijn en met dressuur doet ze ook haar best.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 18:56

GvdT schreef:
Ik heb ook een overbouwd paard en ik heb er geen probleem mee. Ze springt fijn en met dressuur doet ze ook haar best.

heb je foto? vind het wel leuk en leerzaam om eens te kijken, bedankt voor je reactie.

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:37

Ik heb je topics (bijna) allemaal gelezen, enne: heb je dat paard nou al eens gekocht?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 12:37

hai hai, donderdag is de klinische keuring, daarna als alles goed is is ze van mij!! misschien heb ik eind deze week of volg week een paardje, ben alleen zenuwachtig voor donderdag!

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:45

Wat leuk
En die keuring komt vast wel goed!
Op de foto's zie ik niet zoveel bijzonders, niet dat ik er zoveel verstand van heb! En de buigproef zal ook wel goed gaan, maak je niet druk!

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:50

ik heb vorige week ook een topic geopend over mijn overbouwd paard,maar het is verdwenen.
Met het rijden loopt ze ook makkelijk op de voorhand,maar verder merk ik er niets van hoor.
zal eventjes een fototje zoeken.