Heeft jullie partner ook het paardenvirus juist niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

passepartout

Heeft jullie partner ook het paardenvirus juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 18:27

Mijn man en ik hebben beide een passie voor paarden, maar beide op een heel ander gebied. Ik houd van dressuur en af en toe een buitenritje en hij houdt van aangespannen rijden het liefst tweespan.
Dit houdt wel in dat ik alleen of met een vriendin op concours moet en hij moet iemand anders vragen om met hem naar de aangespannen les te gaan of wedstrijd te gaan, want ik haat aangespannen rijden, ik vind het een straf als ik eens mee moet.
Het duurt met te lang voordat alles aan en op de paarden ligt, altijd dat gedoe met vervoer (paarden achter een auto, koets achter een andere auto).
De koets opladen ook zo een pokke werkje enz, enz;en zelf mag je wat passief op de koets zitten. Ik denk als je zelf ment dat het wel leuk is, want dan heb je wat te doen, maar die ambitie heb ik niet.
We moeten samen een paard delen die zowel onder het zadel als voor de koets moet, en daar hebben we afspraken over gemaakt. Manlief krijgt voorrang, dus heeft hij les of wedstrijd dat moet ik een ander paard rijden. Dit is geen probleem want we hebben meerdere paarden.
Hoe is dit item bij jullie geregeld?

Jellie

Re: Heeft jullie partner ook het paardenvirus juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:31

Mijn man en ik delen ook ons paard. We proberen zo te plannen dat we om de dag op Flan kunnen. Ook zijn er enkele andere paarden die we op bepaalde dagen bij kunnen rijden dus vaak kunnen we samen rijden. Ik heb pas een kar gekocht en daar houdt hij ook helemaal niet van en hierdoor heb ik op dit moment even wat strijd met hem over de verdeling van het gebruik van ons paard... Maar daar moeten we wel uit zien te komen....
Jammer genoeg hebben wij niet het geld om meerdere paarden te houden. Dat had ik wel zien zitten

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:08

Mijn man vindt mijn tink erg leuk om naar te kijken en mij wat te helpen, maar voor de rest niks. Hij is er 2 keer op gegaan. Hij wil wel graag in het bos rijden, maar dan moet hij van mij eerts in de bak leren rijde. En dat vindt hij saai. Als we samen naar het bos gaa (ik te paard, hij op zijn stalen ros), ben ik de bitch omdat alleen ik erop zit. Meent hij toch niet hoor! We hebben nog een mini-shet en die vindt hij gaaf. Dat is een jaarling hengst, daar gaat hij weleens mee wandelen enzo. Hij kan hem ook beter aan, dus dat kan hij beter met hem oefenen.
Onze paarden staan thuis en voeren en de stal doen, doet hij wel als ik moet werken ofzo. Dat is wel lief.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:01

mijn vriend is niet echt besmet met het virus maar vind het op zich wel leuk, we willen later dan ook twee paardjes, hoewel hij die van hem dan zeker niet iedere dag zal rijden en we daar dan ook een bijrijder voor zullen zoeken (en een typje zullen nemen dat het niet erg vind om een dagje op de wei te staan )

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:32

Mijn vriend houd van voetbal en wielrennen. Maar hij gaat soms wel eens mee en heeft laatst ook op een paard gezeten. Hij vond het saai! Hij heeft alleen gestapt maar ik ga hem niet meteen in draf of galop zetten, laat hem eerst maar eens goed leren zitten

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:43

toen ik mijn man leerde kennen had hij er absoluut niks mee, maar aangezien ik er gek op was /ben had hij voor zichzelf wel lesjes geboekt. is uiteindelijk niet doorgegaan maar we zijn op vakantie wel samen op een buitenrit gegaan. Hij heeft me met alles gesteund; nieuwe trailers, nieuwe paarden en het beste van het beste rijdt naar Duitsland voor nieuw paard, is druk bezig met bedenken van herinrichting wei en nieuwe stal etc etc
hij rijdt er dan niet op maar is er net zo gek op en haalt alles uit de kast om het de dieren goed op hun gemakt te stellen en mij te steunen met mijn hobby.
Dus ja kan wel zeggen dat mijn partner ook het paardenvrus heeft, maar dan wel vanaf de grond

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:50

passepartout schreef:
Manlief krijgt voorrang, dus heeft hij les of wedstrijd dat moet ik een ander paard rijden. Dit is geen probleem want we hebben meerdere paarden.
Hoe is dit item bij jullie geregeld?

En waarom krijgt manlief eigenlijk voorrang?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 22:47

Mijn man houd helemaal niet van paarden.
Dus ik hoef in de toekomst niet bang te zijn dat ik der ooit met hem moet delen.
Hij wil der wel een aai geven,maar daar houdt het dan ook bij op.
Daarentegen mest ie wel mn stal voor me uit en als er wat gerepareert moet worden doet ie het ook.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 23:50

ik heb de paarden en mijn man bromfietsen bij voorkeur puch en dan ook nog zo oud als het maar kan.
nee dus wij delen geen hobby. maar het gaat wel goed samen hoor. bepaalde dingen doet hij wel, paarden buiten zetten, binnen halen, voeren en evt (na lang aandringen) uitmesten. maar verder gaat het niet. ja mee naar wedstrijden vind hij wel weer leuk, gezellie kletsen in de kantine. en als ik em dan nodig ben is hij nergens te vinden

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 23:59

Mijn vriend rijdt al een aantal jaren langer dan ik. Hij is een echte 'cowboy' haha, hij wil altijd op het wildste paard, met zijn lange chaps aan, lekker springen of crossen door het duin of over het strand. En het lukt hem ook nog eens om altijd te blijven zitten! Hij rijdt vaak met me mee op buitenrit, maar meedoen met dressuur doet hij toh echt niet en hij houdt niet van poetsen en knuffelen met paarden, wel jammer vind ik. Maar ik hoef niet te klagen hoor

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:28

Wij delen mijn hobby jammergenoeg niet.. Hij is een paar jaar geleden eens mee geweest op buitenrit en dat ging, naar mijn idee, heel erg goed! ( hij heeft als klein jochie ooit paardrijles gehad en hij was het niet verleerd..) Maar sinds die ene buitenrit wilde hij nooit meer mee!Raar..
Mennen vindt hij dan wel weer leuk. We hebben een oude boerendriewieler en een braaf paard ervoor. Ik vind mennen niet zo geweldig.

Hij heeft de Suzuki jeep en zijn laptop en ik de paarden.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:29

Mijn vriend heeft echt helemaal niets met paarden! Zo eens in de maand gaat hij eens met mij mee kijken maar meestal is hij het na een half uurtje al wel beu. Ach, ik vind het helemaal geen probleem dat hij niks met paarden heeft. Ieder zijn eigen ding toch?

SioneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:59

Mijn vriend heeft ook niets met paarden. Na 2 jaar verkering hefet hij me laatst voor het eerst zien rijden. We gaan samenwonen en paard komt bij huis (hij is boer en heeft 60 hectare land). Hij is nu wel druk bezig om paardenboxen te bouwen maar heeft er verder niets mee. Wel jammer eigenlijk. Lijkt me leuk dit te delen. maar helaas. ben al blij dat mijn paard ook welkom is op de boerderij. Mijn vriend heeft ook niets met paarden. Na 2 jaar verkering hefet hij me laatst voor het eerst zien rijden. We gaan samenwonen en paard komt bij huis (hij is boer en heeft 60 hectare land). Hij is nu wel druk bezig om paardenboxen te bouwen maar heeft er verder niets mee. Wel jammer eigenlijk. Lijkt me leuk dit te delen. maar helaas. ben al blij dat mijn paard ook welkom is op de boerderij.

SioneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:59

huh.... tekst dubbel......

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:01

Mijn vriend had niks met paarden toen ik met hem kreeg. Hij is nu een aantal keren mee geweest. Heeft een paar keer op Indy gereden. Idie vond ie nog te groot :p Iig het paardenvirus zit er aan te komen bij hem

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:04

Een klein beetje, hij heeft wel gereden maar is het toen hard afgevalle, bekken gekneusd, 4 maand ziekte wet, dus hij hoeft er nou niet perse meer op Maar hij gaat wel vaak met me mee, helpen poetsen en opzadelen. Hij kletst ook gezellig tegen haar en hij vind het leuk om te kijken als ik rij (heeft vast iets met wiebelende borsten te maken maar goed). En hij helpt me met springen, hindernisjes (her) bouwen

Sione schreef:
Mijn vriend heeft ook niets met paarden. Na 2 jaar verkering hefet hij me laatst voor het eerst zien rijden. We gaan samenwonen en paard komt bij huis (hij is boer en heeft 60 hectare land). Hij is nu wel druk bezig om paardenboxen te bouwen maar heeft er verder niets mee. Wel jammer eigenlijk. Lijkt me leuk dit te delen. maar helaas. ben al blij dat mijn paard ook welkom is op de boerderij. Mijn vriend heeft ook niets met paarden. Na 2 jaar verkering hefet hij me laatst voor het eerst zien rijden. We gaan samenwonen en paard komt bij huis (hij is boer en heeft 60 hectare land). Hij is nu wel druk bezig om paardenboxen te bouwen maar heeft er verder niets mee. Wel jammer eigenlijk. Lijkt me leuk dit te delen. maar helaas. ben al blij dat mijn paard ook welkom is op de boerderij.

Whooo! Jij geluksvogel!

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:05

Mijn aanstaande heeft totaal niets met paarden toen we net verkering kregen heeft hij ooit eens op mijn paard gezeten, maar daarna nooit meer terwijl ik hem graag zou willen leren paardrijden.
Ik ga bijna ieder weekend op pad met me paardje en ik kan zelf met onze eigen trailen en auto rijden maar hij gaat altijd met me mee ook al moeten we hier om 05.00 uur ons bed vooruit.
Nu heb ik altijd een meisje bij me dat me voorleest, maar afgelopen weekend kon ze niet mee...ojee dat wordt een probleem dacht ik nou zei man lief woensdag kom we gaan naar stal en dan zal ik je even voorlezen haha oke wij naar stal en hij voorlezen nog nooit gedaan, maar ik ben echt tevreden op mijn mannetje want het ging super.

Nou zondag was de grote dag en mocht hij voorlezen, nou het ging super en we hadden ook nog twee winspunten gereden hij helemaal trost ja dat komt door je goede voorlezer hahah..

maar ja hij heeft ook zijn eigen hobby voetballen(kijken) en zijn Koi karpers..maar hij vindt springen wel heel leuk dus wie weet ooit eens in de toekomst ...

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:30

mijn vriendje is nu op mijn paardje aan het leren rijden en het begint echt goed te gaan
het klikt tussen Tene en men vriendje.
ookal heeft hij andere hobby's zoals moto's en en jeeps om mee te crossen. voorwaarde was, hij leert paardrijden en ik leer met de crossmoto rijden en zo gaat het perfect

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:30

Mijn vriend heeft ook het paardenvirus hij heeft deurne gedaan maar is nu international chauffeur hij gaat als hij thuis is altijd mee naar stal en helpt mij ook wel niet te vaak want dan gaat de beddenplank er weer tussen. Hij rijdt niet meer zo af en toe stapt hij eens op ons eigen paard en soms gaan we naar vrienden in Markelo en dan rijdt hij wel..

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:26

Mijn vriend had niets met paarden voordat hij mij leerde kennen. Inmiddels wonen we samen op een boerderijtje met de paarden aan huis, het is dus iets anders gelopen dan hij van te voren dacht!
Hij heeft een paar jaar terug een haflinger gehad om te leren rijden, maar hij heeft een erg drukke baan en de haflinger bleef dus veel staan. We hadden zelf toen nog geen land en de haflinger is dus verkocht.

Het is nog steeds zijn hobby niet, maar kijken vind hij prima, en eerlijk is eerlijk, van kijken heeft hij veel geleerd, hij tikt mij nog wel eens regelmatig op mijn vingers als hij mij thuis iets anders ziet doen dan volgens de instructeur zou moeten.

Ik rijd verder overdag wanneer hij werkt, maar hij gaat iedere week trouw mee naar les en als ik wedstrijden heb. Als hij meer tijd zou hebben zou hij graag de mensport op willen pakken, hij heeft daarbij een voorliefde voor grote, grove paarden. Verder is het mijn pakkie aan.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:01

Mijn vriend was al producer/studiotechnicus maar sinds we samen zijn, heeft hij zich toegelegd op de kür op muziek. Hij is enorm gedreven en ook helemaal gek met paarden (alleen wel vanaf de grond, niet erop ).

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:34

Mijn vriend is wel gek op dieren maar heeft niet echt iets bijzonders met paarden. Voor hem is het autosport en Porsche wat de klok slaat!

Ik heb hem wel zo ver gekregen dat hij paardrijles ging nemen, maar dat was al snel over toen ik een eigen paard kreeg. Hij gaat weleens mee naar stal, maar rijden is er al tijden niet meer bij.

Maar toch vind ik het wel goed geregeld. Ik heb mijn ding, hij het zijne. En aangezien mijn hobby veel duurder is dan de zijne, mag ik bepaald niet klagen. Zo lang ik maar niet mee hoef naar dat circuit van hem

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:53

Mijn vriend rijdt al meer dan 30 jaar. Ik rijd nu 11 jaar. Mijn dochter 12jaar en mijn zoon 2 jaar. De zoon van mijn vriend heet 2 maanden gereden. Zoals je ziet is zowat heel het gezin met het paardenvirus besmet
Hij heeft vroeger concoursen gereden ( springen en dressuur)en nu maakt hij paarden zadelmak en corrigeert ook zo nu en dan een paard met problemen. Mijn dochter is ook concoursruiter ( dressuur, maar houdt ook van een sprongetje) Ze werkt op een dressuurstal in Belgie en is nu dus proffesioneel met de paardensport bezig. Mijn zoon rijdt 1 keer per week en ik vrijwel dagelijks. Het mooiste vind ik samen met mijn vriend uitrijden op de Brunssummerheide ( mijn vriend vindt dit ook eigenlijk het leukste).

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:39

RockyLover schreef:
Mijn vriend rijdt al een aantal jaren langer dan ik. Hij is een echte 'cowboy' haha, hij wil altijd op het wildste paard, met zijn lange chaps aan, lekker springen of crossen door het duin of over het strand. En het lukt hem ook nog eens om altijd te blijven zitten! Hij rijdt vaak met me mee op buitenrit, maar meedoen met dressuur doet hij toh echt niet en hij houdt niet van poetsen en knuffelen met paarden, wel jammer vind ik. Maar ik hoef niet te klagen hoor

Ja jij hebt het echt getroffen met zo'n paardenvriend!! Mijn ex (jouw broer ) was toch echt van een heel ander kaliber... hihi! Wel lekker dat je nu samen met Alex door het duin kan rijden, Rocky staat toch nog steeds op de boerderij? En ga je nog mee naar Candor woendag? Lijkt me gezellig!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:35

Mijn man heeft totaal niets met paarden!
Zijn vader heeft een boerderij en heeft daar 6 boxen voor me neergezet, een bak aangelegd en een trailer gekocht!
Ik deel mijn passie dus niet met mijn man, maar met mijn schoonvader!
Voorheen reden we zelf wel eens buiten samen!

Mijn man kan trouwens wel paardrijden.
Ik wist dat niet, totdat hij een keer op mijn vorige paardje stapte en zo wegdraafde (lichtrijdend)......
Mijn mond viel open van verbazing!