Ik rijd nu zelf met volgens mij heet het een spring teugel. Nou ja volgens mij heette het eerst zo. Maar ik wil nu eigenlijk echt verder met de dressuur, en ik was wel benieuwd met wat voor teugel jullie rijden! En wat jullie mij aanraden!
bij men belg heb ik lederen dressuurteugels bij men ander hoofdstel nylon teugels met stopjes op (springteugel geloof ik) en men reserveteugels zijn ook springteugels
Ik rijd Storm met nylon springteugels met stops. Hij trekt graag de teugels uit m'n handen en hiermee gaat dat wat minder makkelijk. Bovendien kan ik dan beter in de gaten houden of ik de teugels gelijk vast hebt.
jup, ook springteugels met stopjes. Ik had eerst hele brede witte ( of nouja, viesbruinige;) ), maar nu heb ik zwarte smallere, vind ik net wat fijner bij dressuur. ik koop misschien nog wel een paar lederen,maar dan wel met stopjes. toch net even wat meer grip.
Ik heb van die "rubber" springteugels. Ik wel écht neit anders meer! en dan dus NIET die debiele penny rubber teugels, die dikke, maar flinterdunne.. zelfde als de springteugels, maar dan heeel dun, en een soort rubber.