School (VWO) en paarden, wie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicolet90

School (VWO) en paarden, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 13:03

wie heeft het ook zo druk met school, en dan komen er ook nog eens de paarden bij?
ik ga straks naar het 4e van het gymnasium en wil graag concours rijden, maar afgelopen jaar had ik het erg druk met school, en misschien wil ik volgend jaar concours gaan rijden. elke dag moet ik een uur heen en een uur terug fietsen, dus eigenlijk is dat weggegooide tijd.

maar doet iemand anders ook VWO en rijdt paarden zoja, hoe zit je met de tijd, heb je dan nog genoeg tijd over voor school, en hoevaak rijdt je per week ofzo?

Anoniem

Re: School (VWO) en paarden, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:07

ik ben afgelopen jaar geslaagd voor mijn VWO, daarnaast reed ik 5x in de week. Had ook bijna elk weekend concours.

Het was druk maar wel goed te doen vond ik (speelde ook nog 2x per week klarinet bij de harmonie, zo'n 2,5 uur per week)

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:30

Ik ga ook naar 4 gymnasium...
Tot nu toe red ik het prima, ga zowieso elke dag naar m'n paard en ik heb bijna altijd tijd om te rijden. Maar mijn paard staat wel op 5 minuten fietsen, dus dat scheelt En ik heb het geluk dat ik heel snel leer, en huiswerk doe ik ook niet al teveel

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:33

-
Laatst bijgewerkt door Elanor op 01-02-22 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:52

Mijn VWO is al weer een hele tijd geleden, maar ik vond het prima te combineren hoor, ik fietste vanuit school naar het ene paard (10 km), reed er daar soms nog eentje als dat kon, en ging dan naar het dorp waar mn ouders woonden om daar nog een pony en een paard te rijden. Ben nog met best goede cijfers geslaagd ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:22

Ik ga naar 3 gymnasium ..
Ik ga het proberen met Katie, maar we zien wel
Ik heb nog andere meisjes op stal lopen

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:28

Mijn VWO is ook alweer een tijdje geleden, maar ik vond het ook prima te combineren. Tot de 5e had ik zelfs twee pony's, een reed ook wedstrijden. Ze stonden allebei thuis, maar de reistijd naar school was wel minstens een uur.

Ik denk dat het er vooral aan ligt hoeveel tijd jij in je huiswerk moet steken om bij te blijven en goede (acceptabele ) cijfers te halen.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 15:00

Ik ga naar 4VWO volgend jaar maar ik heb wel tijd genoeg voor de paarden. IK rijd ongeveer 6 keer per week, en ongeveer 2 keer per maand concours. Best fanatiek dus, maar het lukt wel altijd om genoeg tijd over te houden om te trainen. Consoursen zijn toch altijd in t weekend dus dat kost niet veel extra tijd.

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 15:40

ik ga nu naar 3-VWO, en ik kan het best goed combineren En ik was ook val plan om dit jaar/begin volgend jaar te gaan starten.
Ik rijd 5/6 x in een week. En als het echt niet gaat, heeft ze gewoon een keer een extra rustdag

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 16:19

Ik heb het ook prima gered (afgelopen voorjaar VWO examen gehad), nou moet ik wel zeggen dat ik voor mijn diploma niet zo heel hard heb moeten werken. Ik trainde 6 dagen in de week ruim een uur en dan nog alle verzorging ed die er bij komen kijken. Dan 2x in de maand op wedstrijd, ging prima. En zoals gezegd, als je het een dagje te druk hebt, heeft je paard gewoon een rustdag, is dan wel ideaal als hij/zij dan gewoon de wei op kan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 16:27

Ik heb ook 7 jaar VWO gedaan.. Het is te doen, maar het ligt er maar net aan waar je principes liggen.. Bij mij kwam altijd eerst het paard voor, en dan het huiswerk. Daarom ben ik ook een jaartje blijven zitten, en heb ik alles nét gehaald. IK heb vooral de laatste jaren niks aan mijn huiswerk gedaan, behalve rond de tentamenperiodes. Het ligt er maar net aan hoe hard je leert.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:22

ik ga nu naar het laatste jaar Grieks-Latijn-WI6 , in combinatie met een paard wordt het afzien, maar je moet het gewoon wat weten te plannen, en zien hoe je je werk verdeelt.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:54

Ik ben in juni geslaagd voor m'n VWO en bij mij lukte het ook prima om paarden en school te combineren. Er zijn altijd wel periodes dat het ff druk en stressen is, zoals een repetitieweek ofzo, maar over het algemeen kon ik zo veel rijden als ik wilde zonder dat mijn schoolwerk eronder leed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:57

Ow, das niet verkeerd ..

Vragen aan jullie:

* Staat jullie paard aan huis of verderweg?
* Gaan jullie iedere dag? Of ''aangepast'' aan jullie rooster?
* Eerst Huiswerk dan paard of andersom?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-08-05 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:01

ej...Kdoe dan havo/vwo maar ik leer nooit eigenlijk. en rij ongeveer 2 a drie paarden uitmesten en verzorger erbij...Maar lukt makelijk...Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:07

Je leert nooit? Neem aan dat je nog in de brugklas zit?

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:23

neej in de 3de

kheb gwoon niet zo veel nodig pak wel makkelijk op...Maar afentoe vpak ik 5 min ofzo me boek erbij groetjes...

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:29

Miirthe schreef:
Ow, das niet verkeerd ..

Vragen aan jullie:

* Staat jullie paard aan huis of verderweg?
* Gaan jullie iedere dag? Of ''aangepast'' aan jullie rooster?
* Eerst Huiswerk dan paard of andersom?

* Mijn paard staat een kwartier op de fiets en met de auto 5 minuten
* Ik ga iedere dag..
* Eerst Paard

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:39

Ik doe dit jaar eindexamen *vmbo-t*
En ik werk ook. Voor de paarden hou ik dus weinig tijd over
Maar ik haal liever dit jaar mijn diploma dan dat ik het verknal omdat ik te veel naar de paarden ga.
Heb dan ook geen eigenpaard, maar rij paarden voor andere mensen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:40

Ik ga naar 3 VWO en het wel weer zien of het me lukt... in de weekenden prima maar doordeweeks is het op sommige dagen toch behoorlijk stampen

Paard staat aan huis
Elke dag alle verzorging dus iedere dag
Eerst HW tot eten dan paard en soms daarna wéér huiswerk...

Dan heb ik ook nog een vraag (mag ook via pm beantwoorden) hoelang doen jullie gemiddeld per dag huiswerk? Heb namelijk het idee dat ik veel te veel doe..

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:07

Ik zit ook op VWO en het viel eigenlijk wel mee met de tijd (oke we kunnen niet zo vaak rijden, we zijn afhankelijk van het weer) Ik ga nu ook naar de vierde en het schijnt dat dat meer werk is. Maar als het hetzelfde wordt als vorig jaar dan hou ik genoeg tijd over

We hebben zelf 5 paarden niet aan huis staan, daar moet ik een kwartier voor fietsen. Ik ga dan meestal vanuit school naar de paarden. Als ik niet kan rijden dan is het voeren, stallen schoonmaken en gewoon een beetje tutten. En s'avonds dan HW maken (niet elke dag )

En ik ga elke dag (alleen op woensdag niet want dan moet ik kranten)

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:31

ik ga nu naar vwo 5, en ik heb echt genoeg tijd! Maar ik hoef gelukkig niet ver naar school en mijn paarden te fietsen, dat scheelt al enorm. Ik ga dan ook bijna elke dag naar mijn paardjes.
Maar ik moet wel zeggen dat ik vanaf de 4e ineens heel veel vrije tijd had. Dan moet je ineens zelfstandig gaan werken, en als je dat dus niet doet, heb je dus veel vrije tijd, zoals ik In de 3e was ik veel drukker met school, toen moest je nog verplicht huiswerk maken en had je veel meer proefwerken enzo.
Maarja hopen dat jij ook meer vrije tijd krijgt in de 4e

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:37

ik ga volgend jaar naar 4 VWO en heb een eigen paard waar ik 4x per week op rijd en 1x longeer, daarnaast ga ik van de winter waarschijnlijk nog een paard rijden 2x in de week, en de 2 dagen dat mn zusje mijn paard rijd ben ik ook op stal, ben er dus zowiesow iedere dag haha
met school ging het tot nu toe prima, mn paard staat op 2 minuten fietsen van mn huis, na school ga ik meteen naar mn paard daarna eten en dan heb ik nog de hele avond voor (evt. ) mn huiswerk (of andere dingen bokken / msnen haha), k heb iig nog nooit het gevoel gehad dat ik te weinig tijd had voor mn huiswerk of voor mn paard

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:58

mag havo ook?
Ik ga nu naar 5 havo, heb 2 paarden aan huis staan en heb nog een tijdje 3 paarden buiten de deur gereden. Ook gaf ik nog een kleiner meisje les op mn andere paard. Die 3 paarden & het lesgeven moest ik toch echt laten vallen, omdat ik al moeite had om mn 2 eigen te doen samen met het huiswerk. Daarom heb ik afgelopen winter/voorjaar de paarden een stukje opzij gezet. (niet elke dag rijden, maar mn instructrice kwam longeren of losgooien en ik nam alleen les wanneer het echt uitkwam. Het verschil is wel dat ik weergebonden ben, en dus met slecht weer niet kan rijden in de bak. Daarom heb ik geen wedstrijden gereden deze winter/voorjaar omdat dat echt gekkenwerk zou worden, omdat ik een paard heb dat nogal hoog in het bloed staat)
Ik ga nu 5 havo doen, en ga mijn eigen 2 paarden er zoiezo bijhouden. Ik rijd nu nog het paard van mn instructrice, en geef les aan 2 meisjes, maar het rijden op het paard van mn instructrice zal in de winter ook wel overgaan. Mn ouders hebben toch besloten dat school voor paarden gaat. Ik kan de vakanties/ weekenden heerlijk doorrijden en ze zijn niet te beroerd om bijv los te gooien of uit te mesten ..

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 21:18

als ik deze reacties zo hoor is het allemaal wel positief!
maar doen jullie van het VWO gym of atheneum? want gym zit ook nog latijn of grieks bij (ook veel uren)
maar vorig jaar (de derde klas dus) had ik het abnormaal druk, elke dag zo ongeveer een toets, toen had ik soms niet genoeg tijd om ook nog te rijden enzo, want je kunt dan niets plannen, vond ik best heel jammer. Maar toen was het ook echt extreem druk, elke dag repetitie, en als je dan een dag geen repetitie had ging je ff bijkomen van al die andere drukke dagen.

maar ik hoop dus dat het volgend jaar minder wordt, kheb paarden bij huis staan, rijbak ook bij huis dus dat is wel handig, kheb 1x in de week les bij de manege en ook af en toe priveles.