Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
..Ga toch maar weer eens sparen voor mn E dan.
Gertruud1984 schreef:Even eigenwijs doen:
Heb net een trailer gezien, 1,5 paards, die uitkwam op een MTM van 1200 kg. Dan zou het dus wel mogen, toch? Dan is het totaalgewicht namelijk niet meer als 3500kg en weegt de auto meer als de trailer?
Margreet schreef:Verder schijnt het erg moeilijk te zijn om de FAQ te lezen
. Ik rijd zelf zonder E rijbewijs met trailer, maar wel met een toegestane en veilige combinatie. Pure mazzel, want toegestaan EN veilig binnen een B-rijbewijs is nog niet zo heel simpel samen te stellen. 

cissy schreef:ze willen in 2006 (geloof ik) alles boven 750 kg op E gaan zetten, dan is het probleem gewichten tellen ook gelijk over...
Misschien wel slim om nu al vast E te gaan halen want ook de eisen worden scherper....
Valina schreef:Love-party heeft HE-LE-MAAL gelijk.
Ik heb toevallig net mijn E-rijbewijs gehaald, dus ik ben up-to-date bijgeschoold.
<knip>
Citaat:Valina schreef:
Alles wat meer dan 750 kg weegt, daar heb je E-rijbewijs voor nodig!
dus als je paard en trailer meer wegen dan het gewicht van je auto dan mag je er met E(!!) niet mee rijden??? dacht dat dat aan het trekvermogen lag en niet aan het gewicht van de auto ??? zucht...Citaat:Voor als je straks je E-rijbewijs hebt, dan moet je eerst kijken naar wat je auto (geremd!) mag trekken. Dan kijk je naar de trailer. Wat weegt deze en wat mag deze aan gewicht laden.
Het gewicht van trailer+paard mag niet hoger zijn dan het
geremde laadvermogen
van de auto en mag ook niet hoger zijn dan het gewicht van het trekkende voertuig
huh?Citaat:kijk ook even naar je geremde laadvermogen op je kentekenbewijs,