zouden jullie dan een paard niet kopen??FOTO'S

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

zouden jullie dan een paard niet kopen??FOTO'S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:16

hoihoi

ik ben met een heel leuk paardje bezig om misschien te kopen.. het beestje is super, heel licht in het mondje, best lekker voor het been, een schat op stal maar... ze loopt best op de voorhand. niet zo heel erg maar je ziet het wel, ze wordt ook heel lang en laag gereden dus niet bij elkaar.. toen ik er op ging kon ik haar wel aardig bij elkaar rijden maar het op de voorhand bleef wel iets. verder ben ik helemaal weg van het paard, ze is super lief (op stal,wat een knuffelkont) en met rijden ook braaf en dus heel licht op de hand, nu vroeg ik me dus af of je dit er gewoon uit kunt rijden en het niet heel erg is? bedankt..

groetjes
Laatst bijgewerkt door Bonny4life op 02-08-05 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: zouden jullie dan een paard niet kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:23

Door goed technisch te rijden, les te nemen en veel oefenen komt ie vanzelf meer op de achterhand. Zoals je zelf al zegt wordt dit paard lang en laag gereden, als dat niet goed is gedaan komen ze snel op de voorhand. Ik zou het juist als een uitdaging zien en ik zou m er zeker niet om laten staan!!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:24

dankje voor je reactie, ik zet er zo een paar foto's op!!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:27

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:28

die galop foto zit ik wat raar op maar daar is het dus een beetje op te zien van de voorhand, verder vind ik het paard wel goed gebouwd en jullie? iemand zei dat ze zwaar leek op de achterhand.. maar ik kan dit niet bespeuren.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:33

leuk paardje!! Als de ruiter iets meer haar handen omhoog doet loopt ze waarschijnlijk al niet meer zo laag.... Enne zwaar op de achterhand, geen idee wat ze daarmee bedoelen. Flinke achterhand lijkt mij juist voordelig, daar zit de motor tenslotte.

Bonny4life

Re: zouden jullie dan een paard niet kopen??FOTO'S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:34

dankje!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:38

Uhm... Als ik paarden liet staan omdat ze op de voorhand lopen dan had ik m'n huidige paard nu ook niet gehad. Die liep nog veel erger op de voorhand dan het paardje op de foto. Inmiddels gebruikt ie z'n achterhand prima en gaan we bijna L2 starten...

Er is overigens een verschil tussen op de voorhand lopen en op de voorhand gebouwd zijn. In het laatste geval zal je paard veel moeite hebben om de achterbenen onder te brengen en zal hij nooit echt kunnen gaan zitten. Als een paard alleen op de voorhand loopt omdat ie nooit anders gereden is, dan kun je dat er ook weer uit rijden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:41

Ik vind t een leuk paard. (dat zadel mag wel ff wat naar achter gelegd worden) En ik denk dat t best wat wordt! Die galopfoto is gewoon op t verkeerde moment genomen. Daar kan je niet echt wat van zeggen.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:41

Misschien dat t al helpt als t zadel gewoon in t midden ligt ipv zo ver naar voor, nu steunt t gewicht van de ruiter ook nog eens op de voorhand..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:42

hoe kan je zien dat een paard op de voorhand gebouwd is? kan je dat uit de foto's opmaken of niet?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:43

Aramat schreef:
Misschien dat t al helpt als t zadel gewoon in t midden ligt ipv zo ver naar voor, nu steunt t gewicht van de ruiter ook nog eens op de voorhand..

ja het zadel ligt niet goed naar mijn idee! maar als ik haar koop komt er een nieuwe!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:47

Doordat de achterhand veel hoger staat dan de voorhand... M.a.w. het paard heeft in verhouding te lange achterbenen, waardoor bergopwaarts lopen erg moeilijk wordt. Bij jonge, nog overbouwde paarden gaat dit natuurlijk niet op, dit kan bijtrekken.

Zoiets als dit:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Effy op 02-08-05 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:50

ik heb daar nie zulke goede foto;s van maar kunnen jullie een beetje zien of het bij dit paard de bouw of het rijden is. ik denk overigens het rijden, de man liet het paard niet egt doorlopen en had best lange teugel, ik had ze al wat korter genomen en dreef meer bij waarop het paard wel reageerde.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:57

Needje schreef:
Ik vind t een leuk paard. (dat zadel mag wel ff wat naar achter gelegd worden) En ik denk dat t best wat wordt! Die galopfoto is gewoon op t verkeerde moment genomen. Daar kan je niet echt wat van zeggen.

ja er waren heel veel foto's van de galop die verkeerd genomen zijn, deze dus ook wel een beetje ja...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:20

het is moeilijk te zeggen vanaf foto's maar als ik het paardje zo zie zeg ik van leuk beestje.
en dat overbouwde vind ik op de standfoto niet echt.

hier een beetje een gemene foto wat overbouwd aangaat, tis nl een veulen. maar laat het wel heel duidelijk zien dat de kont veel hoger staat dan de schoft.
Afbeelding
bij haar komt dat ook allemaal weer goed hoor ze is nu 2 jaar en het begint al weg te trekken.

als ik dat paardje zo zie zeg ik van leuk diertje wat lekker voorwaarts neerwaarts is gereden (wees daar blij mee, ze zijn er ook heel anders). en of ze makkelijk zal zakken aan de achterkant ligt eraan hoe ze haar achterbeen gebruikt. een wat stram achterbeen zal zich minder makkelijk laten zakken. het is iets waarvoor ik een paard niet zou laten staan.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:00

rina schreef:
het is moeilijk te zeggen vanaf foto's maar als ik het paardje zo zie zeg ik van leuk beestje.
en dat overbouwde vind ik op de standfoto niet echt.

hier een beetje een gemene foto wat overbouwd aangaat, tis nl een veulen. maar laat het wel heel duidelijk zien dat de kont veel hoger staat dan de schoft.
Afbeelding
bij haar komt dat ook allemaal weer goed hoor ze is nu 2 jaar en het begint al weg te trekken.

als ik dat paardje zo zie zeg ik van leuk diertje wat lekker voorwaarts neerwaarts is gereden (wees daar blij mee, ze zijn er ook heel anders). en of ze makkelijk zal zakken aan de achterkant ligt eraan hoe ze haar achterbeen gebruikt. een wat stram achterbeen zal zich minder makkelijk laten zakken. het is iets waarvoor ik een paard niet zou laten staan.

dankje voor je duidelijke reactie, ik vind haar heel leuk maar wil nog wel paar keer terug om te rijden, ik wil haar ook eigelijk als ze me 100 procent lijkt niet laten staan om de achterhand (of op de voorhand gereden) maar reacties van jullie zijn wel heel handig!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:08

Alle paarden lopen van nature "op de voorhand". Wij leren ze door dressuurmatig te rijden om de "kont eronder te zetten". Door goede training is ook dit paard vast wel weer "bij elkaar" te rijden hoor!!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:11

ik ben heel blij dat ik dit topic heb geplaatst, leer er veel van en voel me zelf er dan ook wat zekerder bij en weet waar ik op moet letten.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:17

de leeftijd van een paard vind ik nog steeds belangrijk dus misschien dat je daar ook naar moet kijken.
en je zou jezelf afkunnen vragen of je een bepaald doel hebt op gebied van rijden en je zou kunnen kijken of het paard in dat beeld past.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:23

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:34

Paard is niet overbouwd in ieder geval. Lijkt misschien op de 2e foto, maar die is scheef genomen. Blijf bij me punt, ik vind t een leuk paard! Wat heeft t voor een afstamming (als ie papier heeft natuurlijk). Het lijkt of t paard horizontaal gebouwd is. Dus "springpaardbouw". Maar dat zegt niet dat ie geen dressuur kan lopen. ALs dit paard wat meer bij elkaar gereden wordt is het plaatje af.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:40

mijn paard is ook n beetje zo gebouwd zie profiel.
ik kan dr prima mee dressuren dus waarom zou je m niet kopen idd
en idd als je m wat meer bij elkaar rijd word het n mooi plaatje.
als ie meer kont krijgt issie mooi in proportie

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:44

afstamming is: vader bachelor NH, moeder ben ik sorry ff kwijt....verder zit er burggraaf, zeoliet en baccarat in, ras is NRPS

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:48

ok.
nou ik zou m niet laten staan
ik vind het n leuk paard leuke kleur goede afstamming.
ik zou zeggen doen als je denkt dat dit jou droompaard is.
mijn paard was toen ik m kocht ook erg op de voorhand en had n mega onderhals,en hij had geen achterhand
door goede trainig komt het allemaal goed.
ik zou zeggen kopen haha