verzorgster die "stiekem" rijdt.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

susan_opel

verzorgster die "stiekem" rijdt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 11:38

ik had met de verzorgster afgesproken dat ze binnenkort op de pony mocht gaan rijden, maar dat ik eerst alles met haar door wou spreken.
de dag dat we dat waarschijnlijk zouden doen , kwam ik in de wei aan en zat ze op de pony. ze zag ons en sprong er vanaf en deed vervolgens alsof er niks gebeurt was. waarschijnlijk denkt ze dat wij het niet gezien hebben want ze heeft er niks over gezegt en wij dus ook niet. maar ik ben nu wel kwaad op haar en vertrouw haar niet meer. (de pony´s zijn van mijn vader) , nu heeft mijn vader tegen haar gezegt dat ze voortaan mag rijden als ik of mijn zusje er is. maar wij zijn dus zo kwaad op haar dat wij haar er niet meer op willen laten rijden, vinden jullie dat terecht of zijn wij maar zeikers

Danielle_1

Re: verzorgster die "stiekem" rijdt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:42

dag verzorgster!

voor haar 10 anderen hoor

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 11:43

ja, zo denk ik er ook over maar helaas bepaal ik dat niet omdat de pony´s van mijn vader zijn

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:51

Vind het terecht hoor..
Als jullie duidelijk hadden gezegd dat ze er niet op mocht, en ze doet het toch.... ja dat zegt al genoeg natuurlijk..
Weet je vader dit of niet? Zoja, wat vind hij daarvan dan ?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:52

jeetje wat brutaal!! ze heeft er al op gezeten terwijl jullie er niet bij waren, heeft je vader dat ook gezien? vertel het hem anders, hij zal het toch ook niet leuk vinden dat ze zulke dingen achter jullie rug om doet? en praat met je vader, leg hem uit dat je haar nu al niet meer vertrouwd omdat ze zonder toestemming op de pony is gaan zitten. jij en je zus moeten er bij zijn las ze er op gaat rijden, nou jullie moeten er dan toch ook zin en vertrouwen in hebben? succes!!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:54

Ik heb ongeveer het zelfde gehad. Alleen hoorde ik het van iemand anders. Twas dan wel na het longeren met een ander meisje ernaast om vast te houden en alleen stappen, maar ik heb der ook weg gestuurd.
Als ze me het nou zelf verteld had dat ze er toch op had gezeten had ik het misschien nog een keer door de vingers gezien, maar op het moment dat ik er zelf achter moet komen is het bij mij einde verhaal.
Ik zou toch eens goed met je vader overleggen, wie weet wat ze nog meer achter jullie rug om doet.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:58

Wat? Zeikers? Bij lange na niet! Je hebt 100% gelijk, van mij had ze echt niet hoeven komen.
Ik vind het stom dat veel verzorgsters niet beseffen hoe bevoorrecht ze zijn dat ze een verzorgpaard hebben. De meeste meiden hebben gewoon geen geduld, en het gaat ze alleen om het rijden. Als het op poetsen of minder leuke klusjes aankomt, ho maar, dan hebben ze opeens hoofdpijn is of hun oma ziek.
Wanneer gaan die verzorgsters nou eens snappen dat ze niet hoeven te komen zodat ze leuke dingen kunnen doen.
Bah! Iemand vertrouwt je zijn/haar paardjes toe, en dan gaan ze zich zo gedragen. Nee hoor, van mij had ze kunnen vertrekken. Voor haar 20 anderen!

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 12:00

mijn vader weet dit. de verzorgsters zijn er pas 2 weken. hij deed eerst heel moeilijk om ze te laten rijden , ik heb hem omgepraat zodat ze toch kunnen rijden en dan gaat ze nu dit al flikken.toen ik het tegen hem gezegt heb heeft hij tegen haar gezegt dat ze alleen mochten rijden als ik of mijn zusje erbij zijn. dus wat we afzouden gaan spreken gaat nu al niet meer door. ze heeft dat dus al verpest.

_Ama_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:05

Zeker geen zeikers !! Je gaat toch niet zomaar op een pony van een ander klimmen, zij hoort dat dan gewoon te vragen en niet zomaar te doen hoor, want als je het zo laat denkt ze dat ze het voortaan altijd kan gaan doen stiekeme dingen en zo hoort dat niet.
Zoals ze al zeiden...voor haar 10 andere (als het mag dan)

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 12:07

ik had het er dus al wel een beetje over gehad wat voor regels er zouden komen. dat vondt ze goede regels . 1 van die regels ; eerst alle anderen dingen doen voordat je gaat rijden (dus mest uit de wei enzo.) zelf zei ze nog dat het verzorgen zeker het belangrijkste is. toen ik haar betrapt had was er nog helemmal geen mest uit de wei gahaald. dat is ze pas gaan doen toen wij in de wei stonden. ze heeft er heel lang over gedaan en was dus goed te merken dat ze daar niet zoveel zin in had. ze is zowat op dezelfde plek blijven staan. toen ze klaar was lag er nog een boel mest in de wei.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 12:10

jullie schrijven wel voor haar 10 anderen, maar wij hebben gemerkt dat het heel moeilijk is om een verzorgster te vinden. of ze willen alleen maar rijden of wonen veel te ver weg. dan is het ook nog zo dat 1 van de 2 pony´s een hengst is en wel eens naar je wilt trappen waardoor er niet zomaar een klein meisje in de wei gezet kan worden.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:26

Nou, er zijn vast genoeg goede verzorgsters hoor, je moet ze alleen kunnen vinden.
Die verzorgster had dus echt kunnen gaan. Ze kan nu wel lief en braaf "Ja" zeggen, maar morgen is ze het toch al weer vergeten.
Ik kijk nu even op Marktplaats, en ik heb op 1 pagina al 12 advertenties, evaren amazone's inbegrepen, die dolgraag een paardje willen verzorgen. .

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 12:31

maar het gaat ook nog eens om een shetlander (grote maat ) en een jonge welsh-a , en de oudere mensen / kinderen vinden dat vaak toch te klein om te verzorgen

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:35

ik had gezegt : aju paraplu wegwezen.
en had haar meteen aangesproken als ik haar van het paard af had zien stappen zoiets als: heey wat deed je nou opp *naam pony* , we hadden toch afgesproken dat we daar pas over * tijd* mee zouden beginnen??
edit: leg hara uit dat je paard uit handen geven heel veel vertrouwen nodig heeft en dat ze je vertrouwen ernstig geschaad heeft!

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:39

edit: dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Genee op 02-08-05 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:39

Hayy,

Nou, het is wel een beetje raar dat ze dat doet, maar rijdt ze echt , of zat ze er alleen een beetje op te kroelen en door het weiland te banjeren zegmaar, want dat laatste is ook gewoon knuffelen. Ik ken heel veel mensen die niet mogen rijden op hun verzorgpaardjes, maar er wel gewoon op (mogen) zitten, bij wijze van knuffel.
Als ze dat doet, kun je zeggen dat ze dat liever niet hebt, als ze echt rijdt kun je haar denk ik het beste aanspreken en -het ligt eraan hoe ze overkomt- wegsturen.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 12:42

ze zal binnenkort wel weten dat we het gezien hebben en hoe ik nu over haar denk , ze zit namelijk (bijna) dagelijks op bokt.

het is nooit de bedoeling geweest dat ze echt gaan rijden.
de afspraken die we zouden maken gaan over rijden zou dus zijn voor gewoon op de pony zitten , beetje draven en evt. keer galopperen.
maar dat alles in de wei en zonder hoofdstel en zadel.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:33

mmm eigelijk was het dus nog gevaarlijk ook, op een nog redelijk onbekende pony gaan zitten zonder iets dr op of aan of weet ik veel.

anders spreek je haar er zelf op aan, jij moet haar immers helpen met rijden. vraag gewoon dat je hebt gezien dat ze op de pony zat, en dat je daar niet zo'n prettig gevoel bij hebt omdat dat niet volgens de afspraak was.

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:11

Spreek haar op haar gedrag aan en als ze niet naar tevredenheid kan uitleggen waarom ze wat heeft gedaan, dan is het zwaai, zwaai, bye, bye.
Geef haar wel de kans om zicht te verdedigen, leg uit dat je vertrouwen in haar beschadigd is en dat je zo niet wlt doorgaan.

ZwarteKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:26

Je moet haar er echt op aanspreken. Gooi het anders op de verzekering als je een goede reden nodig hebt.
Want... Stel nou dat er wat met haar gebeurt terwijl ze 'stiekem' rijdt en ze valt van het paard? Wie is er dan verantwoordelijk?
Voor zover ik weet is jouw vader dan verantwoordelijk want het is zijn paard... (toch?)
SUCCES!

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:27

ik vind het onterecht hoe je nu reageerd.. ja sorry hoor maar alsje iemand ziet die op je pony zit.. zeg er dan meteen iets van!
dat ga je dan tochniet een week erna doen ofzo?
ik lees ook nog eens dat je daarna nog afspraken met haar hebt gemaakt over het rijden..? dan vind ik het al helemaal banketstaaf want nu vind zij het zeker hardstikke fijn dat ze er op mag rijden..
als mijn verzorgster zoiets zou doen zouik gewoon een keertje kijken hoe ze verder is met die pony.. als dat goed gaat waarom zou je haar dan niet gewoon je pony laten blijven verzorgen?! je zegt zelf dat het zo moeilijk is om een verzorgster te vinden.. ik zou haar nog gewoon een kans geven.
maar je moet het zelf weten..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 18:06

Laatste poster begrijpt het verkeerd want die afspraken waren al gemaakt. TS had hier al een topic geopend over redelijke afspraken en die waren al gemaakt. De verzorgster heeft dus niet kunnen wachten tot TS erbij was.

Ik vind het niet meer dan redelijk dat de eigenaar erbij is als je voor de eerste keer op hun paard zit.

Ik had er zelf wel voor gekozen om de verzorgster er gelijk op aan te spreken. In dit geval, na zo korte verzorgtijd zou ik echt zeggen: wieberen. Tegen je vader zou ik zeggen dat ik geen zin had om tijd erin te steken met deze verzorgster. Ik begreep dat je er nog twee had, laat die het dan maar doen.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 18:17

ik ben het helemaal met urielle eens als je er nog twee hebt lopen waarom zou je dan je tijd verdoen aan iemand die niet betrouwbaar is voor je het weet plant ze even een buitenritje zonder jou medeweten lijkt me niet erg fijn..

maar je moet het natuurlijk zelf weten maar volgende keer zou ik haar er wel meteen op aanspreken dan weet ze meteen waar ze aan toe is...

veel succes ermee

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:10

[quote="zorro"]mmm eigelijk was het dus nog gevaarlijk ook, op een nog redelijk onbekende pony gaan zitten zonder iets dr op of aan of weet ik veel.

gevaarlijk was het zeker, er staat nog een hengt bij in die wei , en die springt regelmatig achterop die pony (ruin) , het maakt die hengst niks uit of er iemand opzit of niet.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:14

Lieneke_ schreef:
ik vind het onterecht hoe je nu reageerd.. ja sorry hoor maar alsje iemand ziet die op je pony zit.. zeg er dan meteen iets van!
dat ga je dan tochniet een week erna doen ofzo?
ik lees ook nog eens dat je daarna nog afspraken met haar hebt gemaakt over het rijden..? dan vind ik het al helemaal banketstaaf want nu vind zij het zeker hardstikke fijn dat ze er op mag rijden..
als mijn verzorgster zoiets zou doen zouik gewoon een keertje kijken hoe ze verder is met die pony.. als dat goed gaat waarom zou je haar dan niet gewoon je pony laten blijven verzorgen?! je zegt zelf dat het zo moeilijk is om een verzorgster te vinden.. ik zou haar nog gewoon een kans geven.
maar je moet het zelf weten..

het is gisteren gebeurt .
we hebben het gehad over wat voor regels er moeten komen en die zijn er dus nog niet , ik had ook al heel duidelijk gezegt dat we eerst in de wei alles samen zouden bespreken en dat ze daarna pas op de pony mocht zitten dus dat was voor haar heel duidelijk