Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik snap alleen wel dat mensen zo'n paard niet willen kopen en liever een paard hebben zonder gebreken. Een paard wat luchtzuigt kan namelijk eerder koliek krijgen door alle lucht in de darmen. En natuurlijk heeft dat niet met prestatie te maken maar van acute koliek kan een paard wel morgen dood in de wei liggen. PartTwo schreef:ik snap ook niet waarom mensen er zo moeilijk over doen en vaak is het met zo'n luchtzuigband over als ze hem om hebben.
er is echt niks mis met een paard wat luchtzuigt.
ik heb zelf een paard met een bokhoefje voor en laatst zag ik iemand hier op bokt en die kocht dat paard ook niet omdat die dat had, als die van mij om de 7 weken bekapt word is er niks aan de hand en ik kan er alles mee springen dressuur alles. en ze doet het ook heel goed op de wedstrijden.
felicity schreef:PartTwo schreef:ik snap ook niet waarom mensen er zo moeilijk over doen en vaak is het met zo'n luchtzuigband over als ze hem om hebben.
er is echt niks mis met een paard wat luchtzuigt.
ik heb zelf een paard met een bokhoefje voor en laatst zag ik iemand hier op bokt en die kocht dat paard ook niet omdat die dat had, als die van mij om de 7 weken bekapt word is er niks aan de hand en ik kan er alles mee springen dressuur alles. en ze doet het ook heel goed op de wedstrijden.
Iemand waar mee ik kan praten. Gelukkig snap je wat ik bedoel. Ik kon het niet duidelijk omschrijven.
Ik heb een luchtzuiger en hij heeft bolspat. Hij heeft in 2 jaar tijd nog geen koliek gehad of kreupel gelopen.
Ik heb er net zoveel plezier van als met een paar die helemaal goed is.
Maar bestaan die paarden wel? Elk paard mankeert toch wel wat?
Als je paard een keer uitglijdt en een peesblessure krijgt. Dat goed geneest maar wel dik blijft. Dan is dat al gelijk een gebrek. Terwijl hij er helemaal geen last van heeft.
PartTwo schreef:je heb toch een paard eerst een tijdje op proef...
Dressuur85 schreef:Dat je zelf zo'n paard wil hebben moet jij helemaal zelf wetenIk snap alleen wel dat mensen zo'n paard niet willen kopen en liever een paard hebben zonder gebreken. Een paard wat luchtzuigt kan namelijk eerder koliek krijgen door alle lucht in de darmen.

astridh schreef:Het lijkt me logisch dat als je op zoek bent naar een paard dat je voorkeur niet uitgaat naar een paard met een 'gebrek'.
) en heeft een vergroeid sesambeen. Hierdoor mag ik er niet mee springen en zal ze op dressuurmatig gebied ook nooit zo heel veel kunnen bereiken. Dit wist ik allemaal niet toen ik haar kocht. Hoe triest het allemaal ook is toch is het is voor mij het beste paard wat ik me kan wensen.
Ik krijg regelmatig de indruk dat de sport opzich belangrijker is als de paardensport..... Mireille1970 schreef:Als het je gebeurt ga je niet minder van een paard houden, logisch.
Maar als je de keuze hebt... koop je toch geen ellende?? Lijkt mij niet. Een paard moet gezond zijn op de dag van aanschaf. Er kan daarna nog zoveel mis. Luchtzuigen gaat dan nog, dat scheelt alleen geld, maar bolspat of een bokhoef, of een sesambeen voor een 4, die ellende ga je niet bewust opzoeken lijkt mij inderdaad.
PartTwo schreef:nou de meeste hier doen dat wel, je moet toch weten wat je koopt.