Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Margreet schreef:Af.
Hooguit het eerste uurtje om totdat de ergste gekkigheid eruit is.
De warmte en broei onder die beschermers doet meer kwaad dan goed.
Hoewel er sommige bij zitten...
Arabendu schreef:Als je dus beschermers omdoet, zorg er dan voor dat de warmte eronder wegkan.
Margreet schreef:Arabendu schreef:Als je dus beschermers omdoet, zorg er dan voor dat de warmte eronder wegkan.
Hoe dan?
Alytje schreef:ik vind dat een paard zonder bescherming in de wei moet staan!
Met bescherming om worden de pezen te warm. En vroeger redden paarden het toch ook gewoon zonder bescherming? Als we nu al met peesbeschermers in het weiland beginnen, hoe gaat het straks dan verder?
Straks lopen alle paarden met een heel harnas om, of erger nog gaan ze niet meer naar buiten, omdat ze anders te druk worden en zichzelf of anderen verwonden![]()
Nee een paard kan best tegen een stootje, dus zonder die dingen de wei in!![]()
En dat al die paarden zo wild worden als ze het land ingaan, komt volgens mij alleen maar doordat paarden tegenwoordig veel te weinig in het land staan en teveel op stal. Als je als paard dan eindelijk het weiland in mag, dan wil je natuurlijk gek gaan doen. Dus zet je paard vaker in het land, dan wordt ie minder gek als je hem weer in de wei zet, dus minder kans op blessures, dus geen bescherming nodig![]()
Dit geld natuurlijk niet voor alle paarden, er zullen vast paarden zijn die altijd gek doen, maar volgens mij verhelp je zo wel veel gekheid en blessures in de wei
luuntje schreef:MIjn merrie krijgt standaard peesbeschermers, springschoenen en strijklappen om.
Wanneer ik dit niet doe trapt ze haar benen helemaal stuk.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze met warm weer maar hooguit 2 uur op de wei gaat (nieuwe wei erg veel gras).
Als het niet nodig zou zijn zou ik haar zonder beschermers op de wei zetten.

Als het weer een beetje frisser is gaan ze wel eens stoeien, maar heb nog nooit blessures aan de benen meegemaakt, wel een keer een bijtwondje of een hoefafdruk op de kont.
Als ze maar een uurtje per dag buiten komen doen ze juist gek en dan gebeuren er ongelukken. Groetjes Brennie