Petrie Perfect of Cavallo Talent, Tips en menings?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anders_Amigo

Petrie Perfect of Cavallo Talent, Tips en menings?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 19:54

Hallo, Ik ga dan nieuwe leren laarzen kopen.

Ik zit dus te twijfelen tussen de Petrie Perfect of de Cavallo Talent.

Welke is volgens jullie beter?

En hoe gaat het met inlopen?

En welke vet is het beste om in te vetten?

Alvast Bedankt!

DAANN

Re: Petrie Perfect of Cavallo Talent, Tips en menings?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:12

Qua kwaliteit is er eigenlijk geen verschil tussen Petrie en Cavallo. Het enige verschil is eigenlijk dat er bij Petrie's een smallere voet in zit. dus als je brede voeten hebt zou ik gaan voor de cavallo als je geen brede voeten hebt voor Petrie

Met inlopen ja, als je ze op maat laat maken dan heb je er weinig last van, zoniet gewoon veel lopen of veel rijden, alhoewel ik niet denk dat je zonder hulp op een paard komt met nieuwe laarzen.

Ik doe mijn laarzen meestal met calvacura laarzen was en ben erg tevreden met het resultaat.

Succes met kopen!(en inlopen)

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 20:26

Bedankt Daann!!

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:30

Qua voet van Petrie: Ik heb het model Anky, en heb echt hele brede voeten, maar ze zitten me prima!! Ben trouwens helemaal tevreden over deze laarsjes, dus ik kan je ze aanraden

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:41

Cavallo loopt sneller in, ze zijn soepeler. Ik heb beide, maar de cavallo nog maar kort.
Over de voet hebben ze gelijk, cavallo is breder. Ik vind de kuit van Petrie ook mooier, maar dat is smaak. (Bij cavallo is de kuit breder tenopzichte van de boven en onderkant.)

Tot nu toe zitten mijn Petries lekkerder, maar oude zitten altijd beter . Ik heb nu voor Cavello gekozen omdat de levensduur van Petrie Perfect mij tegenviel. Over de levensduur van Cavello Talent kan ik nog niet veel zeggen. Alleen dat ze nu al soepeler zijn ondanks het leeftijdsverschil van 2 jaar

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 20:45

Poeh, dus ik vind het nu best moeilijk eigenlijk.... Maar ik vecht het wel uit in de Ruiterwinkel Haha

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:46

Ik vind Cavallo een betere schacht hebben. De schacht is bovenin breder dan bij Petrie en daardoor kom ik er veel gemakkelijker in. Over kwaliteit kan ik je niets zeggen, heb geen ervaring met de Talent, maar de Perfect gaat wel lang mee.
Zelf zou ik nu voor de Talent gaan omdat de schacht mij beter past. Ik denk dat je beide laarzen moet passen. Sommige merken staan je beter dan andere merken.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:22

Ik heb zelf sinds een tijdje de Petrie Perfect. Heel erg fijn maar wel erg stijf :S

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 00:18

de cavallo is meer voor mensen met bredere voeten inderdaad,
vooral bij de enkels,
ik pastte ze helaas neit omdat ze bij de kuit wel pastte en bij de enkel niet,
ik slibte zegmaar omhoog,

verder heb ik de petrie standard gekocht hen!
wil je er vaak mee rijden??

de perfect heeft een wat mindere kwaliteit leer,
en als je er veel mee wilt gaan rijden is mij aangeraden de standard te nemen,

verder heb ik speciale wax voor de laarzen,
schoonmaak spul.
en nu is het pijnlijke inlopen aangekomen!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:03

Ik heb al 1.5 jaar laarzen van Petrie type Perfect. Ben er erg tevreden over. Blijven mooi en zitten goed. Heb zelf brede voeten (bij in een standaardmaat van Petrie,.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 11:00

Wat betreft breedte van de voet klopt het. Bij de Petries zaten m'n voeten zowat dubbel toen ik ze aanhad, wat ik totaal niet meer had bij de Cavallo's.
Wat betreft kwaliteit durf ik geen uitspraken te doen tussen Petrie en Cavallo. Over de Kwaliteit van Cavallo ben ik iig te spreken

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 12:26

Mijn ervaring met de Petrie Perfect is niet zo goed. Ik vond het niet zulke fijne laarzen maar dan komt omdat ik hele lange en dunne benen heb. Daardoor kon ik nooit een fijn contact met mijn paard hebben. Het leer was naar mijn idee te stug en de pasvorm slecht. Nu heb ik chaps van Rectiligne, die sluiten perfect aan op mijn been en zijn veel soepeler.

De pasvorm van lederen rijlaarzen is heel persoonlijk. Eigenlijk kun je geen oordeel vellen naar aanleiding van dit topic. Iedereen is verschillend gebouwd, gebruikt en onderhoud zijn of haar rijlaarzen op verschillende wijze. Je moet voor jezelf uitmaken wat je wilt. Laat je goed voorlichten in de winkel.
Oh ja, ga aan het einde van de dag, dan zijn je benen iets dikker dan 's ochtends. Geloof me, niks is pijnlijker dan te krappe laarzen. En trek je dikste rijbroek aan, dan weet je in ieder geval dat je je laarzen met elke rijbroek kunt dragen. Happy hunting!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:47

Ik zou voor de Cavallo's gaan, maar dat komt ook, omdat ik zelf Cavallo dressuurlaarzen heb. Ik vind ze erg fijn. Dat van de brede voet is volgens mij absoluut niet waar. Ik pas nooit in schoenen en laarzen, omdat mijn kuiten en voeten te smal zijn. Moet er wel bijvertellen dat mijn Cavallo's op maat gemaakt zijn Maar met passen zaten de Cavallo's ook al beter dan de Petrie's.

Over het inlopen zou ik me niet te druk maken. Dat doet gewoon bij iedere laars zeer :0 (behalve bij Mountain Horse laarzen, daar heb ik geen last van gehad...)

Ik heb trouwens geen vet, maar wax. Dat raadde de verkoper aan en werkt erg goed.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:43

Ik heb eerst altijd de Petrie Perfect gehad en de levensduur viel mij heel erg tegen. Na 1,5 jaar (niet intensief gebruikt) werd het leer lelijk terwijl ik het goed heb onderhouden. Tegenwoordig heb ik als 2e paar (naast mijn königs laarzen) de Cavallo Talent en ben daar super tevreden over. Goede kwaliteit en veel meer contact met het paard. Voor mij echt nooit meer de goedkopere versies van Petrie!

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 10:00

Petrie Perfect is gemaakt van beschadigt leer waar ze een laagje plastic overheen hebben gedaan voor de stevigheid.

Petrie Standaard is gemaakt van echt leer, loopt makkelijk in (heb ze nu bijna 2 maanden)

Cavello is erg soepel en zakt snel in, en is lastig om op te rekken. }>

Sterkte met het uitzoeken van de laarzen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:27

Ik heb ze allebei! Zowel de cavallo als de petrie.
Cavallo zakt inderdaad heel snel in, en is bij mij helemaal uitgewijd, mij zakken ze dus af. ( af te raden).
De petrie ( anky model) is super, ik ben er echt heel tevreden over en ik raad ze echt aan.

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 14:21

Ik ga denk ik toch voor de Cavallo Talent!

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:53

De Petrie Perfect is niet aan te raden. Er zit een coating over het leer heen waardoor het minder snel beschadigd en meer glansd. Helaas bladerd deze er vaak van af. Dit is een bekend probleem in de ruitersportzaken en bij Petrie. Als het gebeurd kan er in sommige gevallen wel wat aan gedaan worden maar dat kost weer een aantal weken tijd. Als je voor Petrie kiest zou ik voor de Standaard of de Windsor gaan. Deze zijn niet veel duurder, maar hebben dit probleem niet. Zijn gemaakt van een betere kwaliteit leer zonder coating. Heb in een ruitersportwinkel gewerkt dusss heb hier ervaring mee..... Succes ermee!!! Kuss

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 09:40

Bedankt Kuss!

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 10:37

Citaat:
Met inlopen ja, als je ze op maat laat maken dan heb je er weinig last van

Ik heb mijn Cavallo's ook op maat laten maken (ik zal het model even opzoeken, weet de naam zo niet) en ik had best veel moeite met het inlopen. Ik heb echt drie weken lang blaren gehad met rijden.

Edit: Ik had de Master Plus. Hier een plaatje.

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 10:52

Is het ook duurder om op maat te latenn maken? En kost dat nog meer tijd wanneer ze er zijn?

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:32

Het is wel iets duurder om alles op maat te laten maken, maar laat ze niet op maat maken als je gewoon in een standaard maat past! En hoeveel tijd het extra kost ligt aan waar je het koopt en wanneer je ze koopt.

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 09:09

Ik heb de pertie perfect gekost. Die ik heb zijn het leer van de buitenkant vernieuwd, Dus waren ze ook E30,- duurder. Maar het inlopen, hoe doen jullie dat precies? En hoelang duurt het dat het ingelopen zijn?

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 09:28

Ehm... Wandelen Aandoen als je de hond uit gaat laten ofzo
Ik heb de enorme vergissing gemaakt om er gewoon maar een wedstrijd mee te rijden de derde dag. Ik raad je aan dat niet te doen

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:56

ik heb vorige week dinsdag nieuwe petries gekocht. Mijn eerste leren rijlaarzen. Ik heb ze elke dag aangehad idd de hond uitgelaten en de 2e dag er mee gaan fietsen (wat'n hel ) En direcht als je ze uit doet goed invetten.

Ik heb er gister mee gereden en ik had er helemaal geen last van. Okay ze moeten nog iets zakken maar blaren ofzo heb ik helemaal niet en ze zijn nou ook niet meer heeel stijf...
suc 6