skippybal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tirana_nr1

skippybal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 19:28

hoii..
mijn paardje moet altijd wat te doen hebben in zijn stal ..
ze komt er vaak uit maar ze verveeld zich toch ik haar stal.
ze molt haar drinkbak, met haar voorbenen over de grond te schrapen of tegen haar staldeur aan te schoppen ..
we hebben er een liktsteen in hangen.. dat vind ze nog niet zo interresant.. en z'n bal dii je moet ophangen heeft ook niet veel zin
laatst zei een meisje bij ons op stal dat ik er gewoon een skippybal in haar stal moest gooien.. (het is geen kleine stal het is een best grote stal).. heeft iemand anders ook al een skippybal in haar stal? of heb je nog andere ideeën..?

groetjes carmen

_Moreno_

Re: skippybal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:32

Persoonlijk zou ik geen skippybal los in de stal leggen...
zo groot is een stal natuurlijk ook weer niet... en de kans dat ze erover struikelen zou ik niet riskeren.

Ik zelf heb een soort opblaasgeval ding dat je tussen de boot en de kant moet leggen een stoot kussen heet t geloof ik... en het werkt prima.

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 19:42

onze stal is nu wel groot ( zomers staat ze in een buitenstal, 's winters in een gewone stal binnen) zou het in deze stal misschien wel kunnen? hoe heet dat opblaasgeval??
zijn er nog meer ideeën??
foto van de stal..
Afbeelding

_Moreno_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:48

In die stal die ik op de foto zie.. ik denk dat het daar opzich wel zou kunnen.

en dat opblaasgeval. is een Stootkussen word gebruikt om tussen de kant en een boot te leggen.

Mijn jaarling heeft ook een Lick-it in z'n stal hangen.

Offtopic: Grote stal joh.. paardje boft maar!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:51

ik heb er een voor mijn veulen op de wei.
Hij vind het geweldig en gaat er het hele land mee door, bokt erop, trapt m weg, scheurt er op af en springt er dan over heen met een bok, neemd hem in z'n mond en loopt dan het hele land met dat ding door.
Geweldig om te zien.

T'is net een hond.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:53

Op die stal ben ik 2 weken terug geweest. In zo'n stal kan je best een skippybal leggen, die zijn groot zat.
Alleen zou ik een skippybal nemen met 2 van die sprieten om je aan vast te houden, met zo'n handvat is het risico te groot dat ze er met een voet in blijven hangen.

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 19:56

ja daar zat ik ook al aan te denken..
ik ben eigenlijk best bang dat het verkeerd zou gaan.. dus ik vraag er maar even naar

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:03

Hoi,

Bij mijn vorige paard heb ik het ook met een skippybal geprobeerd, maar zij molde dat ding binnen een kwartier! Probleem met een skippybal is dat ze van dun rubber zijn gemaakt, en niet heel hard op te pompen zijn. De mijne zette haar tanden er in, en kapot was het ding. Ze scheurde er ook nog eens een stuk uit, en ik kon maar net voorkomen dat ze dat smakelijk naar binnen kauwde .... daar moet je toch niet aan denken (verder was het best een lief paard hoor, haha).

Als je dan toch een skippybal-achtig ding wilt hebben zou ik eerder kiezen voor zo'n "stootkussen" voor tussen de boot en de kade (zo'n ding heet trouwens een "stootWIL", maar dat terzijde ). Die zijn dikker van materiaal en die scheuren ze minder snel aan flarden. Die van mij kreeg em in ieder geval niet kapot. Je hebt ze in meerdere vormen: langwerpig, rond, ringvormig. Zorg er wel voor dat er ze er niet in vast kan blijven zitten. Vaak zijn dat soort stootwillen wel bij een kringloopwinkel te vinden, en mocht je bij een haven wonen: ga daar eens kijken.

Een paardvriendelijke skippybal is de Jolly Bal. Deze zijn oa bij Divoza te koop, voor 22 euro. Of zo'n Jolly Feeder, een bal met voer er in. Kost 60 euro.

Die stal is trouwens echt super!

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 20:08

een jollybal heb ik al geprobeerd.. maar ik weet niet waarom ze er niks mee doet.. als ik een emmer bij haar heb staan.. dan staat dii emmer er niet lang.. dus ik denk dat ze gewoon met grotere dingen wat interresanter vind

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:22

die jolly ballen maken een hel kabaal op stal
Als ze die harde dingen tegen de kant slaan..
Vreselijk.

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 20:25

een jollybal is minder erg dan een paard dat half de stal deur er uit trapt .. daar word je ook gek van!
iemand nog andere ideeën??

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 21:14

niemand??

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:25

Mijn pony's hebben ook vaak een skippybal. Gewoon emt een handvat en ze zitten er af en toe inderdaad wel eens in met een hoefje maar ze maken er dan een gevecht van omdat de bal hun dus aanvalt. Ze selen echt uren met de skippybal en het hoefjes is als ze willen er met een paar seconde weer uit. Je kan ook altijd een felle kleur voetbal doen of zo. Mijn pony's hebben 3 voetballen in de bak en twee grote oranje wegpionen. Ik moet elke dag de voetballen weer terug in de bak doen omdat ze er mee gespeeld hebben en ze onder het hek door gedaan hebben.

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:28

je kan het handvat toch ook aftepen..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:30

handvat kun je er ook afsnijden met een scherp mes

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:37

Mijn skippiebal ging ook niet lang mee, een keer allebei de hoeven er op en pffffff....... weg plugje. Nooit meer kunnen vinden in de bak.

Ze vonden het trouwens wel leuk dat ding, mijn zoontje voetbalt altijd met ze in de bak vinden ze ook mooi. (zo houd ik de kleintjes zoet als ik met de rest bezig ben)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 22:07

En die schijterds van ons zijn nog steeds bang voor de skippybal....is nooit een succes geweest. Volgens mij moet je bij een paard ook wel steeds iets nieuws verzinnen, de meeste raken snel uitgekeken op speeltjes volgens mij.
De pion is misschien een idee?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:47

Rieja schreef:
En die schijterds van ons zijn nog steeds bang voor de skippybal....is nooit een succes geweest. Volgens mij moet je bij een paard ook wel steeds iets nieuws verzinnen, de meeste raken snel uitgekeken op speeltjes volgens mij.
De pion is misschien een idee?

Ja een pion is vaak ook wel een leuk speeltje!

Mijn pony moet nu ff op een hooidieet, dus staat in een paddock zonder gras en alleen snachts staat er een ander paardje bij dus ze verveelt zich daar nu. Ze leefde zich eerst uit op de drink emmers, die mieterde ze 3 meter de paddock uit, dus die staan nu in een autoband, en vandaag gooi ik er is een skippybal bij. Had het in de bak al is gedaan maar daar vondt ze hem eng. We zien wel wat ze ermee doet..
Pion ga ik ook is proberen, en die stootwillen zijn denk ik ook wel een goed idee....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:04

Afbeelding

Afbeelding
Hier spelen ze erg veel met een grote tennisbal, die echt keihard is opgepompt, ook pilonnen doen het erg goed

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:19

Mijn paard vind spelen met een skippie bal echt het einde (zie mijn profiel)
Let op dat je in de stal gaat voor een skippie met sprieten ipv een hengsel en kijk wat voor dopje erin gaat. Je moet een plat dopje hebben want iets wat uitsteekt hebben ze er zo uit en dan is je skippiebal nutteloos (dat was het lot van skippiebal nr1.)
Ze gaan gegarendeerd regelmatig kapot als je paard ermee speelt maar dat geeft niet want ze zijn vaak maar iets van 4 euro.

Takken in de stal hangen wil ook wel eens voor afleding zorgen. Kijk dan wel even goed van welke bomen de takken zijn, sommigen zijn giftig.

Veel speelplezier voor je paard.

Roebin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:49

Het helpt ook vaak om een boomstam in de stal te hangen van ongeveer 15 centimeter dik de paarden bij ons op stal spelen er mee en ze kauwen er aan.

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:55

mijn paard eheft zo'n serk opgeblazen klein formaat van voetbal
met daaraan 2 sterke touwen. Het was eigenlijk een hondenspeeltje, maar een mens moet inventief zijn he.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:03

Mijn vorige pony vond het ook leuk om aan een tak te knagen, zou je ook kunnen proberen, skippybal moet volgensmij wel kunnen in jouw stal hoor! en wanneer je een rubbermat tegen de staldeur aan maakt vinden ze het al snel minder leuk omdat het minder herrie maakt

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:21

Mijn ervaring is ook dat een skippy-bal te snel kapot gaat.
Mijn merrie had de stop eruit getrokken en mijn (toen nog) hengst heeft het handvat er af gegeten (was er op tijd bij hoor)
Nu hebben ze ook zo'n stoot-wil (bij een nautic-shop te koop) en zo'n bal die fysiotherapeuten gebruiken voor een goede houding (kun je op zitten). Eéntje die niet klapt als 'ie kapot gaat en langzaam leegloopt. Tot nu toe hebben ze die nog niet kapot gekregen en hij gaat er vaak met één voet op staan. Die bal houdt 300kilo, dus ze moeten er denk ik niet op gaan zitten.....

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 10:10

bedankt voor jullie reacties..