Mijn paardjes moesten naar de hoefsmid. Mijn 4-jarige ruin die was het al wel gewend dus dat ging makkelijk. Ondertussen hield ik mijn kleine jaarling hengstje vast.
Hij was zowiezo al wat onrustig door de wind enzo. Hij zat maar een beetje rond te draaien en te happen.
Normaal kan ik nog niet echt hoeven uit krabben bij hem. Hier verder geen commentaar op want dat heeft met iets anders te maken.
Nou, en toen was Udo ( de kleine) dus aan de beurt! Hij begon meteen al te steigeren... Overigens is het bij hem zo dat je zacht met hem om moet gaan. Dan is hij gewoon lief. Dus geen klappen enzo uitdelen...
Dus pakte de hoefsmid ( de hoefsmid is altijd al ruw en hard geweest ) een praam. Dit vindt ik zowiezo niet erg fijn om te zien.
Naja, Udo was nu wel braaf. Soms steigerde die ff en met de achterbenen ging hij trappen, maar verder ging het wel goed.
Op een gegeven moment gingen zijn ogen half dicht en viel hij. Toen gaf de hoefsmid hem een klap op zijn kop omdat hij niet op wou staan. Toen stond hij maar op.
Daarna gingen zijn ogen weer langzaam dicht en viel hij wéér! Dat was heel sneu om te zijn, de tranen stonden mij in de ogen.
Ook zag ik dat er bij zijn tanden wat bloed zat. Blijkbaar was dat gewoon volgens de hoefsmid.
Maar goed, ik vind het dus heel zielig. Misschien klinkt dat niet zo maar als je er bij stond stonden de tranen echt in de ogen!
Maar nu is mijn vraag: Is dit gewoon?
je geeft andermans paard toch geen klap?
Gewoon lekker doorgaan dan en hopelijk wordt zijn volgende ervaring met de smid wat leuker dan