Spoed..hoe dit vertellen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naatus

Spoed..hoe dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 20:09

Ik ga na 4 jaar weg op mijn stal wegens het vinden van een nieuwe goedkopere stal met voor mij meer gunstige omstandigheden..

Hoe zouden jullie dit vertellen? Ik ben dan dus al 1 augustus weg. Dus is nog op korte termijn ook. (is allemaal erg plotseling en snel gegaan)

Kuiken

Re: Spoed..hoe dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:11

Gewoon zoals het hierboven staat.. Klinkt netjes en heel begrijpelijk!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:13

Heb je geen maand opzegtermijn dan?Wel zo netjes tov je stalhouder.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 20:15

vind het alleen zo moeilijk... Vooral omdat ik heel goed met ze op kan schieten en er al zo lang sta.
En vind het vervelend omdat het al op zo'n korte termijn is.

Weet iemand van jullie toevallig ook of je nog opzeg termijn hebt? Ik heb nooit iets ondertekend en ook geen mondelinge overeenkomsten gemaakt.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 20:15

die maand zijn we nooit overeengekomen. DUs ik heb geloof ik geen verplichtingen meer. EN als ik niet per 1 aug naar die stal gaat is ie dus weg....

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 20:22

Wel zo netjes tov je stalhouder.

Heb me altijd correct gedragen. Nooit last van mij of mijn paard gehad. Heb ze erg vaak gewoon geholpen, zonder er iets voor te vragen. Dan kan ik het toch wel maken?

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:24

Ja natuurlijk! Het is toch logisch dat iemand weg gaat omdat de omstandigheden ergens anders beter zijn..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:38

geloof dat er standaard een maand opzegtermijn is, zelfs op stallen waar ik niets ondertekend had, was dit de vaste rege...

vind het eerlijk gezegd vrij l*llig als je nu 10 dagen van te voren ineens zegt dat je dus vertrekt

maar ik zou het iig zsm vertellen, en netjes uitleggen dat je er altijd met plezier gestaan hebt, maar dat die andere stal goedkoper is en gunstiger is qua omstandigheden

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:55

Ik heb vandeweek ook opgezegd per 1 augustus (heb er maar een maand gestaan)

Bij mij vonden ze het niet erg, is er meer plek voor handelspaarden.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 21:31

Ik kijk wel wat zijn reactie is... Ben er morgen om 8 uur...

Laat nog wel wete hoe het gegaan is.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:36

Als je daarmee maar niet je schip achter je verbrand!
Verder vind ik het niet netjes.
1 maand van tevoren opzeggen, zo hoort het netjes, tenzij je bonje hebt.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:46

het ligt eraan op welke stal je staat,ik heb 3jaar bij een pensionstal van oudere mensen gestaan[60+]
EN ALS JE DAAR NETJES GAAT ZEGGEN DAT JE WEGGAAT,STA JE GELIJK AN DE DIJK!!!

ik heb daar een handgemeen van de boer zijn kant gehad,mijn paard Gino was ziek en moest eigenlijk op stal[wat alleen s`nacht kon en 2 x p/d 20min afspuiten.

en dat was niet nodig volgens hem en om kracht bij te zetten moest hij me met een ijzeren paaltje op mijn borst prikken!
want volgens hem mankeerde het paard niets,want hij liep toch???!

ik heb helemaal niets gezegd heb mijn 10 dagen volgemaakt en ben vertrokken.
heb wel voor zijn vrouw een net briefje in de bus gedaan,en haar bedankt voor de fijne jaren.

heb nooit meer wat gehoort!
ik kom hem nog weleens tegen vlakbij mijn nieuwe stal en dan zwaait hij nog ook...!!!nou wat een L*L

en ik was niet de enige die raar behandeldt werdt daar,maar wel de enige die weggegaan is.

zo kan het ook gaan,de stalhouder is ook niet altijd even netjes!

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 06:37

nou voor zulke acties zie ik hem eerlijk gezegt niet aan. Denk op z'n minst dat ie teleurgesteld is...

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 08:08

Heb het gezegt... ZIjn zoon dacht dat ik een grapje maakte en geloofde me niet. En de eigenaar zelf was teleurgesteld en snapte niet waarom ik wegging. Moet wel zeggen ben daar 4 jaar lang kind aan huis. Heb gewoon een band met ze. Hij kreeg dus ook tranen in z'n ogen waardoor ik ook bijna begon te janken...

Hij vond het dus jammer maar vind het goed dat ik volgende week wegga.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:56

Goed dat je het gezegd hebt, het is vervelend om iemand te moeten teleurstellen, maar soms moet dat.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:02

Vind het om eerlijk te zijn niet bepaald netjes van je. Je bent daar kind aan huis en hebt een band met ze zeg je. En dan ga je op zo'n manier weg? Kijk, dat je weg gaat is je goed recht. Maar om een weekje vantevoren op te zeggen vind ik persoonlijk na vier jaar goede zorgen niet netjes. Als ik die mensen was zou ik ook de eer aan mezelf houden en zeggen dat het goed is, maar ik vermoed dat je ze hier best verdriet mee hebt gedaan. Wat gij niet wilt dat u geschied.............

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:09

gewoon vertellen dat het daar goedkoper is..meeste mensen snappen dat wel hoor.

als je wel een maand opzegtermijn hebt, dan toch wel dat gedeelte gaan betalen vind ik. heb ik ook gedaan toen ik van stal veranderde..

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:57

Opzeggen blijft een lastig verhaal.
Toen ik wegging bij de stal waar ik mijn paard had gekocht heb ik netjes een maand opzegtermijn aangehouden. Ik ben wel eerder vertrokken maar dat is verder mijn probleem (financieel) Ik ben op een normale manier weggegaan. Maar als ik zou willen zou ik er morgen weer kunnen staan. Ik ging weg om afstand en baktijden.
Tweede stal waar ik wegging (sta ik nu trouwens weer) Is alles ook op een normale manier gegaan. Geen opzeg termijn. Pensionhoudster heeft zelf zoiets van als je hier niet wil staan dat ga je maar.. Ander verziekt het alleen de sfeer maar. Maar verder op een normale manier weggegaan en ben hier dus ook weer terug.
Voordat ik hier naar terug ging (afgelopen zaterdag) heb ik dus wel een hele nare opzegervaring achter de rug. Maand opzegtermijn.. Heb ik dus ook niet vol gemaakt. Geen gedag gezegt.. Paard gepakt en vertrokken..
Pensionhoudster kon er dus niet mee omgaan en ging vol in de aanval.. Dat vond ik jammer.. Had op een normale manier weg willen gaan, had hier een jaar gestaan, en onderling hadden we het hardstikke leuk.. Maar het heeft niet zo mogen zijn..
Nou ja dit was mijn verhaal
Ik denk dat jij ook zo weg kan gaan, dat als je ooit zou willen, zo weer terug kan komen !! En soms kan dat een heel fijn gevoel geven. Zeker als je weggaat als het niet om de zorg van je paard gaat. Dus financieel/afstand/baktijden etc.
Veel plezier op je nieuwe stal en sterkte met het afscheidnemen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:58

Ik ben het helemaal met Roxx eens.
Zeker als je daar jaren gestaan hebt en altijd goed met elkaar geweest bent, zou ik het zelf niet op deze manier gedaan hebben.
Of je het verplicht bent weet ik niet, maar ik zou bij vertrek zeker een vol maandgeld stallingskosten achterlaten als beloning voor de goede zorgen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 13:08

Roxx schreef:
Vind het om eerlijk te zijn niet bepaald netjes van je. Je bent daar kind aan huis en hebt een band met ze zeg je. En dan ga je op zo'n manier weg? Kijk, dat je weg gaat is je goed recht. Maar om een weekje vantevoren op te zeggen vind ik persoonlijk na vier jaar goede zorgen niet netjes. Als ik die mensen was zou ik ook de eer aan mezelf houden en zeggen dat het goed is, maar ik vermoed dat je ze hier best verdriet mee hebt gedaan. Wat gij niet wilt dat u geschied.............

soms krijg je een stal pas net van te voren aangeboden, en moet je met ingang van de volgende maand er staan, anders gaat ie aan je neus voorbij! Stal opzeggen blijf een moeilijk punt... Maar stallen genoeg waar als je 1 maand van te voren zegt dat je de maand erop weg gaat, je maar beter direct vertrekken mag... Heb ik ook gehad, nou, toen was ik blij dat ik die stal al direct in kon...

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 18:42

soms krijg je een stal pas net van te voren aangeboden, en moet je met ingang van de volgende maand er staan, anders gaat ie aan je neus voorbij!

dit is dus mijn geval.... Heb gewoon het gevoel dat ik deze kans moet grijpen en ik kan het financieel niet rondbrengen om deze maand ook nog te betalen terwijl ik er niet meer sta...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 22:47

Oscar schreef:
Of je het verplicht bent weet ik niet, maar ik zou bij vertrek zeker een vol maandgeld stallingskosten achterlaten als beloning voor de goede zorgen.

Ja als je geld te veel hebt , doe dan maar meteen een vol jaargeld

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 23:10

Misschien als gebaar van goede wil je box zelf leeghalen en ontsmetten? Scheelt hen weer wat werk en geeft je de kans om na het weghalen van je paard nog even langs te gaan voor een praatje.
Persoonlijk zou ik liever op een stal wat verder weg en wat duurder blijven waar ik 'kind aan huis ben', maar kan niet in jouw portomonnee kijken.
Voor de enkele keer dat wij wel eens 'ter overbrugging' een paard van een particulier op stal hebben gehad, moest van te voren al een maand stalgeld worden betaald om te reserveren en als borg, en dan in de 1e week (tot op de dag!) van elke maand het volledige bedrag worden voldaan. Mensen die dat financieel niet aan kunnen willen we niet op het erf hebben. Die types brengen ook altijd gedonder met de smid of de dierenarts mee is onze beperkte ervaring. Ik wil als er iets aan de knol scheelt eerst de veearts kunnen bellen, en dan pas de eigenaar. Een ziek paard met een onbereikbare eigenaar (lang leve de voicemail maar niet heus) die later klaagt over de kosten van de veearts moet maar lekker ergens op een budgetstalletje gaan staan. Als geld een probleem is, koop dan een hamster.
Dit overigens geheel buiten de scope van je berichtje

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 06:26

ZOwiezo haal ik zelf de stal leeg. Ontsmetten doet hij nooit. Ja 1x in de zoveel tijd alles tegelijk. Stel dat ik het ga doen worden alle stallen nat.
Verder haal ik ook alle spullen zelf weg en vervoer ik mijn paard ook. Hij zal dus verder geen last van mijhebben.

Iemand trouwens nog tips voor een goed verloop van de verhuizing? Zat zelf te denken om eerst alle spullen in de trailer te doen en dat te brengen en vervolgens het paard pas te brengen.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:44

Misschien is het wel iets om een doosje bonbons mee te nemen voor de fijne jaren maar ja wie weet sta je er over een maand weer terug you never now!!