Ik kijk al een tijdje uit naar een nieuw paardje om te kopen (lang lang verhaal), en ben al op veel stallen geweest maar nerges vind ik een paardje waar het mee 'klikt'. Nu heb ik bij mij op stal enkele keuzes aangeboden gekregen van mijn instructrice. Normaal staan ze nog niet te koop maar als ik wil zou ik ze wel mogen kopen. Ik vind alle paarden echt enorm leuk maar... ik kan niet kiezen
. Nu is het zover nog niet hoor en ik ga nog even verder kijken op andere stallen maar ik wou wel graag even de mening van jullie bokkers weten. Welk paard jullie het leukst of het meest geschikt lijkt. De bedoeling is dat ik samen met mijn instructrice op dressuurwedstrijd zou gaan en zover mogelijk geraken. Maar dit weerhoudt er mij niet van om hier en daar eens mee te doen aan wat kleine (oefen)jumpings. Ikzelf ben redelijk klein. een kleine 160cm. De foto"s zijn niet bijzonder maar zo heb je toch ook een kleien indruk van hen.De eerste is een +/- 8 jarige hengst. (ben niet echt zeker van de leeftijd) Ik denk rond de 1m55. Is heel goed voor dressuur en je kan er ook mee springen. Mijn instructrice heeft er tussen de grote paarden mee gereden, met succes. Hij is temperamentvol maar doodbraaf onder het zadel. Zijn temperament komt vooral omdat hij nu nog dekt. Laat zich makkelijk bewerken en leert heel snel.

De tweede is een zwarte 4jarige sandro-hit ruin. Hij is voorlopig alleen nog maar de basis dressuur gereden maar nu mijn instructrice bevallen is gaat ze hem verder trainen en hem uitbrengen op wedstrijd. En zeer chique paardje met goede dressuurlijnen. Zeer lief in omgang. Hij springt ook zeer graag. Wel een nadeeltje wat mij wat afschrikt. Hij heeft een scheef voetje omdat hij zijn voeten als veulen bij de fokker niet goed verzorgd geweest zijn en daardoor is een voetje scheef gegroeit. Hij heeft er verder geen last in ofzo. Ik weet alleen niet zeker ofdat in de verdere dressuur problemen gaat geven. Als de jury het beschouwt als Taktfoutjes of niet zuiver lopen ofzo.

de 3de is eigenlijk mijn persoonlijke favoriet. Ik weet al als het klikt met een paard nog voor ik er heb opgezeten en dit heb ik met dit paard. Het is een 3 jarige vosse calvados-ruin. Springbloed in hem maar heeft volgens ons wel veel potentieel voor de dressuur. Hij is nog maar net zadelmak en ik heb een klein beetje schrik omdat ik niet weet hoe hij later zal evolueren. Toch vind ik hem de max. Het is een mega knuffelbeer en zeer 'cool' in het hoofd, en toch een beetje karakter. Wel redelijk groot. 1m in de 70. Mijn instructrice gaat hem nu ook verder trainen en hem uitbrengen op wedstrijd samen met de 4jarige ruin. Het is de grote vos op de foto...

de 4de vind ik ook superleuk en daar heb ik al veel op gereden. Hij is 6jaar. Maar het is wel een pony... Hij is grijs en een superdressuurpony. Heel soepel en elastisch en leert heel snel. Kent ook al de baan. Met een goede ruiter rijd je zo de eerste plaats binnen en heeft ook veel potentieel voor het hogere dressuurwerk.
In omgang ook zeer lief.

Goh, moeilijk hé. Welke vinden jullie de leukste of het meest geschikt?
greetz!

die hengt ziet er echt super uit, alleen wel heel erg tempramentvol.. maarja, je zult zelf de keus moeten maken