Stalling in de buurt van Roosendaal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mrijn

Stalling in de buurt van Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 11:22

Wie heeft er voor mij namen, adressen en telefoonnummers van pensionstallen of rustige maneges in de directe omgeving van Roosendaal?

Ik zoek een stal waar zorg voor de paarden voorop staat, maar waar het ook gezellig is. Naast weidegang en minimaal een goede buitenbak, zou ik het fijn vinden als mijn paard elke dag (zomer en winter) een dagdeel buiten wordt gezet. Ik heb al een aantal namen van stallen gevonden op bokt, maar heb de adressen niet... Wie weet het adres of telefoonnummer vna stal Thelmy? Of van stal Rozenven?

nnniekje

Re: Stalling in de buurt van Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:27

Ik weet nog wel een stalling in de wouwse plantage dit is ook vlakbij roosendaal, er is een binnen en buitenbak en de paarden staan overdag de hele dag buiten in hele grote weien. Ik sta hier zelf ook en het is wel gezellig

pm me maar ff voor het telefoonnr

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:30

ja zoals de nnniekje de wouwse plantage ik bedoel dan Ruitersportcentrum West Brabant BV weet niet of zei dezelfde bedoelt zoja dan is het goed en zo nee pm dan maar even!

nnniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:37

nee bedoel niet ruitersportcentrum west-brabant, mijn stalling ligt in de stal daarachter en is kleinschaliger

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 18:50

is dat bij die olimpische ringen aan de voor kant voor je het erf op rijdt ...? Ymmik

En ja ik rij ook bij nnniekje

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:43

Kimmie261 hier op bokt heeft ook een pensionstal en zit vlak bij Roosendaal PB haar anders maar eens. Ze heeft een prima buitenbak en propere stallen.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 08:55

@Orban, Ik heb al contact gehad met Femke. Ik ga er zeker snel kijekn, misschien zaterdag al. Het is alleen erg ver van mijn toekomstige huis. Maar goed, dat heb ik er wel voor over als het echt een fijen en gezellig stal is.

Misschein een stomme vraag, maar weten jullie of je makkelijk en gratis kan parkeren bij het station van Roosendaal? Ik moet straks met de trein naar mijn werk in Den Haag en dat kan alleen als ik met de auto naar Roosendaal ga...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:33

er is naast het station een grote parkeerplaats,daar kan je gratis parkeren...

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 12:44

kimmie261 schreef:
er is naast het station een grote parkeerplaats,daar kan je gratis parkeren...

Echt? Op de site van de NS staat dat je alleen betaald kan parkeren voor 4.30 euro per dag.... Voor mij zou het wel een oplossing zijn.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:51

Hoi,
wat dacht je misschien van 't Reigershof in Oud-Gastel.
Super binnenbak, spuitplaatsen , buitenbak.
En dichterbij dan Roosendaal ten opzichte van Heijningen.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 12:59

Ik was niet zo kapot vna de Reigershog. Ik vid het schitterende binnenbak hebben, maar de rest sprak me niet zo aan... De stallen deden zo ongezellig aan en de buitenbak leek me ook niet echt geweldig. Het draait duidelijk allemaal om de binnenbak, maar dat vind ik niet voldoende. misschien dat het anders is als je er staat en had ik net pech dat het zo doosds on ongezellig was toen ik er kwam, maar ik heb alleen maar een eerste indruk om op af te gaan.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 13:16

Ik wist niet dat je daar al geweest was.
Ik sta er zelf niet, maar heb daar zeer regelmatig wedstrijden gereden en een vriendin heeft daar een paar jaar gestaan, en was er zeer over te spreken.
Wat dacht je misschien van "de Keytenborg' in Rucphen, schijnt ook niet onaardig te zijn. Een andere vriendin heeft daar ook een aantal jaar gestaan , wilde toen weg vanwege de kosten (paard(en) in de kreukels, konden er maanden niets mee doen, hebben toen bij mij in de wei gelopen dat was aan de overkant van haar huis, ze hoefde dus niet elke keer op-en-neer naar Rucphen om er even een borsteltje overeen te halen) als je er toch niets mee kan doen , maar na een paar omzwervingen via privestallen e.d toch weer terug naar Rucphen gegaan omdat ze er toch wel heel erg over te spreken was en er de reistijd voorover had, ze had toen inmiddels al wel weer een nieuw paard. Je kan daar ook heel goed buitenrijden ( bossen)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 13:37

De Keijtenburg lijkt me helemaal geweldig, alleen is de prijs daar ook wel naar. Ik zou daar zo'n 315 euro kwijt zijn incl het buitenzetten. Ik ga er nog wel kijken hoor, maar ik hoop dat ik iets goedkopers kan vinden.
Ik ga zeker ook even in Essen kijken bij Kimmie261 en verder misschien even naat Stal Kommers in Halsteren en Babette Blankenspoor in Steenbergen.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:12

ja reigershof kan maar de bodem van de buitenbak zou anders worden dat hij altijd te gebruiken is, ik woon vlakbij reigershof (om de hoek) en het is daar best gezellig hoor maar in de winter staan de paarden dacht ik niet buiten!

en op de wouwse plantage bij ruitersportcentrum west brabant wel of in de stapmolen of wei en dan 3 a 4 uurtjes per dag licht eraan hoe het weer is!
en daar lekker ruime boxen 2 binnenbakken 2 buitenbakken kan altijd in gereden worden, stapmolen, longeercirkel, solaria, poets en spuitplaatsen en kantine haha ik les daar zelf.

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:44

Maar bij de Keijtenburg staan ze maar een half uurtje tot uurtje buiten zij iemand of het waar is weet ik niet.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 08:05

heb je al een keuze gemaakt of sta je al ergens?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 08:27

@Ymmik: Ik heb nog geen definitieve keuze gemaakt. Ik heb nu Testers in Kruisland en Monique vd Sluys in Oud Gastel bovenaan mijn lijstje staan. Ik ga 1 november pas over, dus ik heb nog wel even...

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 08:41

Ik sta in Sprundel, bij stal de Stend.
Ze hebben daar een flinke buitenbak (met sproei-installatie voor het stuivende zand) en grote weiden.
Paarden staan 's zomers altijd buiten en 's winters alleen 's nachts binnen.
Je zit erg dichtbij de bossen en ik vind het een heerlijk gebied!
De sfeer is heel gezellig en gemoedelijk.
Wel belangrijk: er mogen alleen merrie's staan!
Welliswaar geen sollarium bij de poetsplek, maar de sfeer is er super!
2 weken terug nog een gezellige bbq met z'n allen gehad,
incl. huifkartocht!
Als je gegevens wilt, pb me dan maar even.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 08:53

Hihi, dan zal ik Tjalko moeten veranderen in een merrie... Helaas (eigenlijk gelukkig), ik heb dus een ruin.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 13:08

Hee monique van sluis was altijd mijn instructrice.. haar stallen vind ik niet echt super.. containers..
Ik sta op Reigershof en daar is het ook super gezellig!! Echt super! Leuke mensen, gezellige sfeer, dus ik denk echt dat je er op een verkeerd moment bent geweest!

Ik heb zelf ook pensionstalling in zevenbergschenhoek.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 13:13

horselover21 schreef:
Hee monique van sluis was altijd mijn instructrice.. haar stallen vind ik niet echt super.. containers..
Ik sta op Reigershof en daar is het ook super gezellig!! Echt super! Leuke mensen, gezellige sfeer, dus ik denk echt dat je er op een verkeerd moment bent geweest!

Ik heb zelf ook pensionstalling in zevenbergschenhoek.

Monique heeft 3 containers staan, de rest zijn gewone grote boxen (10 stuks). Maar echt heel super gelikt ziet het er zeker niet uit, dat ben ik wel met je eens. Ze gaat (als het goed is) een hal neerzetten met daarin de boxen, zadelkamer e.d. Wat vind je van haar als instructeur?

7bergschenhoek is voor mij echt de verkeerde kant op.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 16:56

monique van sluis waar is dat dan? woon zelf in Oud-Gastel dus.... maar zoals horselover21 al zei op reigershof is het idd gezellig maar de paarden gaan in de winter niet naar buiten en dat wil je graag toch?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 17:06

Ja bij Kimmie261 natuurlijk, ben daar een maand met mijn pony geweest (stage). Nette stallen, altijd schoon, fijne rijbak.

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 18:34

Ik heb jaren gelest op de keytenburg. Het is een mooie stal met uitstekende fasciliteiten. Het is er wel erg duur, en je paard mag er maar 1 uur per dag naar buiten, dat vind ik toch wel een nadeel.
Wel fijn is dat je 2 min. moet stappen en je zit in het bos!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 19:01

Erg duur + maar 1 uur per dag naar buiten,.....
hmmm, wat een aparte combinatie zeg maar,....

Veel lege stallen daar?

Een paard hoort buiten en niet binnen, tenminste,... geen 23 uur p.dag