40 uur werken en paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

40 uur werken en paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 14:22

Als het niet hier hoort mag het verplaatst worden maar wist niet waar ik het anders moest neer zetten.

Hoe doen jullie dat als je 36 of meer werkt per week. Hoe doen jullie dat met je paard?
Ik ga morgen op solicitatie gesprek. Maar het kan voor komen dat ik een keer moet werken als 36 uur. Ik heb dan een uur reistijd naar werk. En een half uur naar mijn paard.

gevonden

Re: 40 uur werken en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:27

probeer je paard lekker dichtbij huis te zetten, scheelt een hoop reistijd, werk zelf 46 uur in de week en doe mijn paardjes ( ik heb er twee) lekker s'avonds, afhankelijk hoe laat mijn vriend thuis komt gelijk uit mijn werk of na het avond eten. Lekker op mijn gemak. Soms is het weleens zwaar ( met huishouden enzo erbij) maar als ik dan met mijn beestenbezig ben voel ik me zo lekker en gelukkig, zou nooit meer zonder kunnen.
Het is ook een kwestie van routine, je heb nu eenmaal een paard en daar moet je elke dag heen.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:30

Ik ga ook 's avonds naar me paard toe. In het begin vond ik het ook best wel zwaar, maar je gaat er echt aan wennen. Maar ik moet wel zeggen dat het in de zomer stukken makkelijker is dan in de winter.
Staat jou paard op een pensionstal?

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:41

ik werk ook 40 uur en ga meestal 's avonds naar mijn paardje toe en 2 dagen in de week begin ik later op mijn werk dan ga ik voordat ik moet werken, en zo ie zo in het weekend. Ik vind het goed te doen

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:11

Ik werk ook 40 uur, heb wel als voordeel dat ik 5 minuten van mijn werk en 5 minuten van mijn paard afwoon.
Maar ik heb meer dan genoeg tijd elke avond voor mijn paard.
Ik kan er nog zo elke avond een paard bijrijden als ik wil. Volgend jaar is het de bedoeling dat mijn zus 1 of 2 avonden van me overneemt als bijrijder.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:16

Volgens mij zijn er zoveel mensen die fulltime werken en een paard hebben (en een huishouden) en allerlei andere verplichtingen. Niets bijzonders. Maar je zal niet heel veel tijd overhouden om te luieren of om andere leuke dingen te doen.
Ik vraag me wel eens af wat mensen die geen paard hebben of in tijdbesteding vergelijkbare hobby (of veel minder werken) zoal doen met hun tijd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:18

Ik vertrek sóchtends om 7 uur en kom rond half 8 savonds thuis. Dit 5 dagen per week. Gelijk eten en dan door naar de paarden. En ik heb er 3, echter 2 in het land.

Maar ik redde het ook toen ik er 2 moest doen savonds. Het is gewoon een routine waar je in komt.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:24

Ik heb mazzel dat ik 10 minuten van mijn werk afwoon, 15 minuten van mijn paard en nog thuiswoon (dus ik hoef nooit te koken of boodschappen te doen). Ik ga na mijn werk naar mijn paard en dan eten, of andersom, meteen na 't eten naar mijn paard en ik heb best nog wel tijd over. 1 dag in de week ga ik niet. Dan heeft ze ofwel een rustdag (komt wel buiten, dus geen stalrust) ofwel er rijdt een stalgenootje of 't dochtertje van mijn instructrice op.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:26

Ik werkte ook 40 uur, nu 36 uur.. Heb een uur reistijd naar huis.. Het gaat wel, je moet alleen altijd s'avonds rijden.. en daar heeft voornamelijk bij mij het huishouden onder te lijden... Nu heb ik de vrijdagmiddag vrij en dat is echt heerlijk, kan ik boodschappen doen, wassen draaien, huis schoonmaken etc.. etc..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 15:27

Ik heb dan wel de mazzel. Dat ik op een pensioenstal sta waar alles voor me gedaan word. Hij staat ook op de dag een paar uurtjes buiten. En zou ik echt niet kunnen dan zetten hun hem voor mij in de molen.
Ik kan wel dichterbij huis gaan staan. Maar daar moet ik echt alles zelf doen mesten voer klaar zetten en 3x helpen met binnen zetten.
Ik zie het nu zwaar in. Maar ik denk wel dat je er zelf wel inrolt. En desnoods kan ik altijd iemand zoeken die hem een keer wil rijden door de weeks.

Maar merken jullie dan niet dat als je veel moet haasten er niet echt plezier hebt om naar je paardje te gaan?
Daar zit ik tegen aan te hikken. Ik vind het namleijk heerlijk om lekker uitgebreid te poetsen en wat te tutten.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:36

Joh, dat kan rustig 1x keer in de week.. Je moet het voor jezelf ook afwisselend en leuk houden.. Wat ik wel merk, is dat ik s'avonds niet altijd even veel puf heb.. Maar als ik er eenmaal op zit, is dat over..

Het liefst zou ik elke ochtend willen rijden, dan heb ik nog genoeg energie, mijn paard ook.. Maarja.. dat kan niet...hahahha

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:51

Ik werk alleen in de vakantie 40 uur per week, omdat ik anders naar school moet ,
maar ik haal het prima, overdag werken, en 's avonds rijden.

Is af en toe wel vermoeiend hoor, maar gewoon doen

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:58

Ik werk 38u per week, en heb ‘s morgens en ‘s avonds een uur reistijd. Mijn paard staat dan ook nog eens op 20 minuten van thuis. Tja, hoe doe ik dat, na het werk snel eten (gelukkig kookt mijn vriend, het eten is meestal al klaar als ik thuiskom), dan naar mijn paard en daar mijn ding doen, en dan ben ik rond half 11 ‘s avonds weer thuis. Slapen doe ik veel te weinig Eén of twee keer per week ga ik niet, ze staat toch de hele tijd in de weide, en om dan helemaal naar daar te gaan om even te borstelen is ook zo stom, die avonden was en strijk ik enz. Meestal moet ik mezelf het huis uitshotten tijdens de week, omdat ik zo moe ben, maar eenmaal daar vergeet ik de tijd In de winter is het wel deprimerend om tijdens de week altijd in het donker te moeten rijden... Tutten en lang poetsen doe ik in het weekend, of tijdens de week, maar als het dan te laat word sla ik het rijden of longeren gewoon een keer over, ik ben niet zo heel fanatiek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 16:06

Ik werkte voorheen tussen de 50 en 60 uur
smorgens 5 uur opstaan, eindtijden verschillend, elke zaterdag morgen en als ik geen wedstrijd had ook zondags werken.

En dan ging ik na het werk naar de paarden.
Tussentijds nog wat eten in elkaar flansen en de was doen.
maar met goed plannen goed te doen.

En 1 paard zeker, ik reed er toen meeerdere en dat was wel wat veel, maar ook nog te redden.

idd geen tijd om wat anders te doen.
maar wel lekker veel sparen
Je weet waar je het dus voor doet

reistijd naar het werk heeft gevarieerd van 10 min tot een half uur.
Idem met naar de paarden.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 16:08

Eilandje schreef:
Ik werk 38u per week, en heb ‘s morgens en ‘s avonds een uur reistijd. Mijn paard staat dan ook nog eens op 20 minuten van thuis. Tja, hoe doe ik dat, na het werk snel eten (gelukkig kookt mijn vriend, het eten is meestal al klaar als ik thuiskom), dan naar mijn paard en daar mijn ding doen, en dan ben ik rond half 11 ‘s avonds weer thuis. Slapen doe ik veel te weinig Eén of twee keer per week ga ik niet, ze staat toch de hele tijd in de weide, en om dan helemaal naar daar te gaan om even te borstelen is ook zo stom, die avonden was en strijk ik enz. Meestal moet ik mezelf het huis uitshotten tijdens de week, omdat ik zo moe ben, maar eenmaal daar vergeet ik de tijd In de winter is het wel deprimerend om tijdens de week altijd in het donker te moeten rijden... Tutten en lang poetsen doe ik in het weekend, of tijdens de week, maar als het dan te laat word sla ik het rijden of longeren gewoon een keer over, ik ben niet zo heel fanatiek...

Dit lijkt precies op mij. Een uur reistijd naar werk en ongeveer 20 min naar paard.
Het moet dan wel goed te doen zijn. Fijn
Begon me al zorgen te maken. Wil niet dat mijn paardje iets te kort komt

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:23

ik werk 40 uur per week maar heb het geluk dat ik om kwart over 6 al beging dus ben ik altijd optijd er weer. ik kan het makkelijk combineren paard, werk, en huishouden

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:37

ik werk 38 uur per week en werkte voorheen altijd van 9 tot 5 dus ging altijd savonds naar mijn paardje nu werk ik sins kort van 6 toto 2 en dat is echt heerlijk nog wel 38 uur p/w maar hele andere tijden dus nu rij ik smiddags

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:08

Ik werk ook 40 + uur in de week, heb een huishouden, vriend die het ook leuk vind als ik af en toe thuis ben en een paard.
Het is best wel eens schipperen met tijd en energie, maar het is best te doen.

Ik heb ervoor gekozen om mijn paard bij een pension stal neer te zetten waar veel wordt gedaan: voeren, uitmesten, in de stapmolen / paddock / weide zetten. En dat vind ik erg prettig. Als ik weer eens een razend drukke week heb gehad en ik kom op vrijdagavond uitgeteld thuis, dan hoef ik me niet schuldig te voelen als ik dan maar eventjes bij stal langs ga, of een keertje niet. M'n paard komt niets tekort. Ook kan ik een avond in de week m'n paard met een gerust hart aan m'n bijrijdster overlaten.
Hetgeen er bij mij het meeste inschiet, is het huishouden, dat gebeurt meestal een beetje met de franse slag. En 's winters vind ik het erg jammer dat ik zo weinig met daglicht kan rijden. Nu dus maar extra genieten van de lange dagen.

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:27

Ik heb sinds kort een fulltime baan. mijn reistijd naar mijn werk is ongeveer drie kwartier als ik geen files heb. Ik ga om zeven uur de deur uit en werk dan van 8 tot 5. en dan nog naar mijn paard. daar ga ik meteen uit mijn werk hee. ik ben daar meestal rond zes uur. dan mijn paardje doen lekker rijden enzo. daarna naar huis en eten. Ik zag er in het begin heel erg tegen op dat ik minder tijd voor mijn paard had en dat ik lange dagen maak. maar dat vindt ik uiteindelijk meevallen. vooral nu het zo lang licht is.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:31

Tenfold schreef:
Volgens mij zijn er zoveel mensen die fulltime werken en een paard hebben (en een huishouden) en allerlei andere verplichtingen. Niets bijzonders. Maar je zal niet heel veel tijd overhouden om te luieren of om andere leuke dingen te doen.

Idd, het is echt niet abnormaal... Het is doorpezen, maar het kan wel. Ook ik hád een uur reistijd naar het werk en nog een minuut of 20 a 30 naar Kelvin. Hard werken en haasten, 's winters is het lastiger... Maar over het algemeen is het te doen. En anders een bijrijder zoeken!

Citaat:
Ik vraag me wel eens af wat mensen die geen paard hebben of in tijdbesteding vergelijkbare hobby (of veel minder werken) zoal doen met hun tijd....

Heel veel werken, studeren en Bokker

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:32

joh kan zat helemaal als je maar 1 paard hebt.
ik werkte ook 40 uur, en woonde op mezelf, en reed iedere dag 2 paarden en elke dag 3 paarden om te verzorgen, echt goed te doen..
had ik zo'n beetje uur per paard, ik ben toch niet iemand die thuisa op de bank kan hangen, ik verveel me eigenlijk nu ik nog maar 1 paard om te rijden heb...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:38

't Is inderdaad prima te doen.
Tot voor kort had ik een werkweek van meer dan 40 uur en elke dag nog minimaal 2 uur reistijd, en zelfs toen was het nog goed te doen.
Huishouden, boodschappen doen, koken, eten etc. ging gewoon 'even tussendoor'

Het enige waar ik weleens tegenaan liep was dat mijn paard niet aan huis gestald stond en dat er bij de particulier waar hij stond ook geen toezicht was.
Soms maakte ik me een beetje zorgen, hij stond daar de hele dag zonder dat er iemand in de buurt was.
En altijd vantevoren plannen of hij binnen of buiten moest, en net als je hem buiten had staan en in Brussel oid. arriveerde, begon het te onweren
In zo'n geval is een pensionstal met toezicht wel heel erg fijn.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 08:04

Plannen is heel belangrijk !!

Een jaar geleden werkte ik 50 tot 60 uur per week, had 2 paarden en een huishouden. Vraag me niet hoe, maar dat lukte !!

Nu werk ik 40 uur, heb 1 paard en doe het huishouden samen met mijn vriend, dat is echt een verschil van dag en nacht. Ik kan me dus ook voorstellen dat als je eerst studeert of niet werkt, dat het gaan werken ineens zwaar wordt, maar je moet gewoon goed plannen en dan went het vanzelf.

En als ik echt heel erg moe ben dan ga ik maar even of soms helemaal niet, maar hij staat dan ook wel op een stalling waar alles verzorgd wordt. Hij staat lang in de wei dus een dagje niet mijn gezicht laten zien is voor hem soms ook niet zo erg

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 08:13

Ik vind dat er door sommigen toch wel heel gemakkelijk over gedaan wordt hoor. Imo is het te doen, mij lukt het ook, maar ik heb wel altijd tijd tekort, dus mijn huishouden en mijn slaap worden nogal verwaarloosd. En meer dan één paard zou écht niet te doen zijn. Succes ermee!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 08:22

Eilandje schreef:
Ik vind dat er door sommigen toch wel heel gemakkelijk over gedaan wordt hoor. Imo is het te doen, mij lukt het ook, maar ik heb wel altijd tijd tekort, dus mijn huishouden en mijn slaap worden nogal verwaarloosd. En meer dan één paard zou écht niet te doen zijn. Succes ermee!

Het ligt ook een beetje aan je thuissituatie.. Mijn hubbie is nooit voor 18.30 uur thuis met gevolg dat wij nooit voor 18.45 uur eten.. Nou dan buik je nog even 5 seconden lang uit, is het alweer 19.30 uur.. voordat ik er dan op kan zitten is het 20.00 uur.. En daar hik ik best weleens tegen aan.. Daarnaast, verwacht mijn hubbie ook mijn bijdrage in het huishouden.. we hebben een mega grote tuin waar ook (zeker zomers) een hele zaterdag mee besteed is.. Dan heb je nog je reguliere dingen.. ik zwem 1x per week, zit in een aantal commissies van de rijvereniging, kortom.. dan kom ik ook vaak tijd te kort..

Maar als ik bijvoorbeeld naar mijn vriendin kijk, die werkt minder dan ik, zit in geeneen commissie, haar vent is om 16.30 uur thuis, dus zij eten om 17.00 uur.. ben je om 17.30 uur klaar en heb je nog een hele lange avond voor je..

en dan ben ik best weleens jaloers...