Nou iedereen voert weinig bij vergeleken met mij
.
Terwijl mijn paarden niet dik zijn. Mijn merrie is van nature erg rank doordat Ze meer dan %75 Engels volbloed is.
En met mijn ruin train ik gewoon zwaarder dan het lichte tot normale arbeid (1 keer per week les, bijna elke week lange buitenrit, dressuur en spring training en wedstrijden dit op zijn top 1 keer per week en op zijn minst 1 keer per maand).
Ik heb geef ze 1 keer per week slobber. Ik geef kruidenmuslie (van telkens verschillende merken) dit vermeng ik ook wel met zemelen en koud water dit wissel ik af met suikerbietenpulp vermengd met zemelen omdat mijn ruin wat mager werd en omdat mijn merrie straks gedekt word dus ze moet in goede conditie blijven. De toevoegingen die ik geef is lijnzaad olie, foeneknof poeder, zeewier/rozebottel en een mix van mais en lijnmeel(dit is tijdelijk voor mijn ruin).
Soms koop ik bij de paardendrogist een zak gedroogde rodebietchips daar zijn ze gek op.
In de winter krijgen ze wortels erbij. In de zomer zijn de van 8 uur sóchtends tot 8 uur sávonds op het land(soms gaan ze wat later erop of eraf).
Verders geef ik kleine traktaties zoals: Snoepjes, appeltje, banaantje, perzikje, mandarijntje, bleekseldrij, rode biet en sla.
Laatst bijgewerkt door BailyKarlos op 17-07-05 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt