Wat geven jullie je paard voor lekkers????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

Wat geven jullie je paard voor lekkers????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 21:52

Hoi,

Wat geven jullie je paard voor lekkers tussendoor?
Ik bedoel geen snoepjes, appeltjes of worteltjes maar iets zoals muesli of slobber ofzo.

Ik ben er helemaal niet bekend mee en lees graag wat jullie geven en van welk merk enzo.
En natuurlijk of je paard het lekker vindt!

Alvast bedankt!
Groetjes

Sokkebok

Re: Wat geven jullie je paard voor lekkers????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 21:54

Alleen een handje brokjes. In het gras zit genoeg in en onze pony's zijn sobere rassen dus die hebben niet veel nodig.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:45

Niks.

Ze krijgen twee keer per dag biks en twee keer per dag kuil. In de zomer gaan ze elke dag natuurlijk naar buiten. Maar voor de rest krijgen ze niks extra's.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:46

Mueslie van het merk Havens. De versie met haver. Halve schep. Ze staat dag en nacht op het land, en na het 'werk' krijgt ze de muesli, met een flinke schep biks (Pavo)
Ik brokkel er ook nog een halve Summerfit koek (Pavo) doorheen voor de vitamientjes.
Smullen maar!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:08

Mijn paard zou 'een moord doen' voor zemelen! Dat vind ze zo vreselijk lekker, ze is ook net een hamster als ze dat eet, propt haar wangen vol en je ziet haar genieten!

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:19

muesli met luzerne zijn de meeste paarden dol op.
En bevat weinig eiwitten

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 00:25

Ik geef mijn paard dagelijks 1 kg muesli extra. Ik wissel vaak van fabrikant om mijn paard geinteresseerd te houden. Maar ook omdat de diverse bestanddelen nogal eens willen verschillen.( bv hoeveelheid eiwitten etc, dit op aanraden van veevoederbedrijf dat bij ons zit). In de winter geef ik vaak 1 maal per week slobber om zijn darmen extra actief te houden( meer vocht dus betere ontlasting) Omdat paarden vaak s'winters minder drinken en dus meer kans op een koliekje kunnen krijgen. Daarnaast geef ik hem afgewisseld met de muesli ook zwarte punthaver. Voor de pep.
Dus keuze zat!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 08:26

ik geef mijn paard soms muesli of granenmix vind hij heel erg lekker
maar hij krijgt het niet altijd maar af en toe want het is niet echt nodig voor hem hij krijgt wel elke dag een halve kilo brok en hij staat in een land met veel gras

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 08:53

ze krijgen hier wel eens van subli de kruidenmeusli en de slobber(ook van subli de kruidenslobber),vinden ze heel erg lekker..

Mniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 08:57

Niet zoveel naast het gras eigenlijk, kilootje biks per dag met wat lijnzaadolie.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 09:36

speciale eiwitarme Muesli van de Havens en ongeveer 3X per week een lekkere emmer met pulp

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:30

niks, ik hou de wortels voor lekkers

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:32

Niets.
Hij krijgt 3x per dag 1 kilo brok en 2 plakken hooi, verdeelt over 4 maaltijden. Als ik ergens een zakje snoepjes krijg, gaan die ook op, na 2 maanden. En verder vind ik het prima zo.
Als je hem muesli/slobber gaat voeren is er geen lang meer mee te bezeilen, zo druk.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:38

Mijn paard krijgt altijd brood en snoepjes

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:44

Helemaal niks. Ze krijgt 2x per dag een halve kilo onderhoudsbrok en kuil. Ze staat al op dieet dus extra krijgt ze niet.

kinky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 10:44

Worden paarden echt actiever van muesli of slobber?
Mijn paard krijgt 2x daags een halve kilo brok en gaat een 3 uurtjes de wei op met vers gras. In de winter krijgen ze 3x hooi en gaan ze niet de wei op. Ze krijgt dus voldoende te eten maar ik vind het gewoon lekker haar eens te verwennen met iets anders. Het wordt dus geen vast maaltijd.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:45

Ik heb vanille snoepjes voor Ivanka, ze krijgt 1 appel per dag en vaak ook nog wat wortels als die thuis over zijn .
Ik heb een tijdje muesli bijgevoerd, maar eigenlijk was dat nergens voor nodig. Ze krijgt 4 scheppen brok per dag (2 maaltijden), veel hooi en ze kan 24/7 buiten lopen als ze wilt!
Ze is al wel genoeg verwend vond ik .

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:52

Kinky; Ja. David heeft een paar jaar terug een halve schep muesli gehad per dag. Na 2 weken was je constant aan het vechten met hem, zoveel energie had hij in zijn kont zitten.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:11

meestal gewoon een handje brok

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:27

Nou iedereen voert weinig bij vergeleken met mij .
Terwijl mijn paarden niet dik zijn. Mijn merrie is van nature erg rank doordat Ze meer dan %75 Engels volbloed is.
En met mijn ruin train ik gewoon zwaarder dan het lichte tot normale arbeid (1 keer per week les, bijna elke week lange buitenrit, dressuur en spring training en wedstrijden dit op zijn top 1 keer per week en op zijn minst 1 keer per maand).

Ik heb geef ze 1 keer per week slobber. Ik geef kruidenmuslie (van telkens verschillende merken) dit vermeng ik ook wel met zemelen en koud water dit wissel ik af met suikerbietenpulp vermengd met zemelen omdat mijn ruin wat mager werd en omdat mijn merrie straks gedekt word dus ze moet in goede conditie blijven. De toevoegingen die ik geef is lijnzaad olie, foeneknof poeder, zeewier/rozebottel en een mix van mais en lijnmeel(dit is tijdelijk voor mijn ruin).
Soms koop ik bij de paardendrogist een zak gedroogde rodebietchips daar zijn ze gek op.
In de winter krijgen ze wortels erbij. In de zomer zijn de van 8 uur sóchtends tot 8 uur sávonds op het land(soms gaan ze wat later erop of eraf).

Verders geef ik kleine traktaties zoals: Snoepjes, appeltje, banaantje, perzikje, mandarijntje, bleekseldrij, rode biet en sla.
Laatst bijgewerkt door BailyKarlos op 17-07-05 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:30

Ook een handje brok, bijvoorbeeld als we gereden hebben.
Verder eigenlijk niks, dat hebben ze (haflingers) ook niet nodig.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:32

Nik krijgt na het werken een halve schep muesli zonder haver, met appeltje en worteltje en soms wat gedroogd brood in stukjes. En heel af en toe een snoepje.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:42

Par krijgt per dag 2x 3/4 bix en 3xhooi en van mij nog extra na het lopen een halve schep meusli van treurniet en een halve schep bix met nerv control van de pavo.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:43

hij krijgt naast zijn voer eidere dag 4 appeltjes en als extra een banaan of banane snoepjes dat vind ie het lekkerst

Sipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 12:27

Die van mij krijgt: 's winters 3x p/d bix en 2 x p/d kuil op stal en in de zomer (zoals nu) staan ze op het land en krijgen ze alleen 's avonds als ze op stal gaan een handje bix. Verder doen ze een moord voor roggebrood en gedroogde fruitmix. Die van mij is ook helemaal wijs van pepermunt, maar dat is alleen voor de beloning. En 1 x in de week slobber, soms met muesli en altijd met lijnzaadolie, voor zijn darmen. Maar roggebrood is echt hun moment van de dag.