Laat mij en de paardjes ff met rust!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CKdamour

Laat mij en de paardjes ff met rust!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 09:44

Al een tijdje geleden werd ik constant aangesproken door voorbijgangers dat er te weinig gras in de wei stond. Ook toen ik een bordje neer had gehangen met 'niet voeren' begonnen mensen gewoon pissed te worden op me.
1000 keer uitgelegd waarom en dat ik ze gewoon bijvoer (hooi, wortels, brok, muesli) maar dat helpt allemaal niks...
1 had het er zelfs over de dierenbescherming in te lichten, omdat 1 van de paarden teveel af was gevallen (dit was juist goed want die was veel te dik)

Daarna vond ik een aantal keer vuurwerk in de wei. Heel de wei ligt ineens vol glas (vraag me niet hoe het er komt) en vandaag was de druppel...

ik loop een rondje in de wei ter controle... ligt er in de hoek een hele stapel tuinafval (onkruid) wat iemand daar neer heeft gegooid.

Er zaten van allerlei plantjes bij en ik herken niet alles, maar geloof dat 1 van die plantjes (gele bloemetjes) heel giftig is voor paarden...

wat doe je hier nou tegen?

CKdamour

Re: Laat mij en de paardjes ff met rust!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 09:46

dat niet voeren bordje moet er trouwens wel hangen want het is langs een wandel en fietsroute.. en bij een cafe

als ik daar 10 minuten sta (en dat bordje hangt er niet) zie ik dat ze al 4 keer gevoerd worden

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 09:52

Staat er stroom op de draad??? Misschien (ik weet niet hoe groot je wei is) kun je een omheining met stroom maken en 5 meter naar binnen weer een omheining (waardoor je dus een ongebruikt stuk van 5 meter hebt). Dan kunnen ze niet meer bij je paarden.
Anders weet ik het ook niet.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 09:53

er staat stroom op en er is een dubbele omheining

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 09:55

overal foto's van maken nar de politie gaan en zeggen dat mensen allemaal dingen in je wei gooien en dat je hier niet van gediend bent en vragen of de politie om het uur even langs je wei rijd of nep camera's op hangen of echte natuurlijk

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 10:08

1 ding weet je zeker, als je je weide niet goed verzorgd of niet meer gebruikt komt er allerlei troep bij die je niet wenst. Een weide die eventjes leeg staat word al snel een vuilnisbelt.

Gewoon blijven op aanspreken, blijven opruimen, misschien eens tonen wat je paardje allemaal te eten krijgt.

Ik zou er al niet tegenkunnen dat iemand mijn paard een stuk brood heeft ofzo.
heeft mij het signaal dat ik mijn paard te weinig eten geef
heeft andere mensen het signaal dat ze mijn paard eten mogen geven( en mensen die niks van paarden kennen geven beschimmelde dingen, dingen waar paarden van ziek worden)

bordje gangen dit is geen vuilnisbelt ofzo(haha) ik zou gewoon iedereeen erop aanspreken dat jij hun troep niet hoeft (en je paard er ziek kan van worden), desnoods dat je ze gaat aanklagen voor vergiftiging.

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 10:10

misschien wat verdreven maar van zulke dingen baal ik echt van.
gelukkig is er niemand van de buurt die zo(n dingen doet bij mij, en of ze op hun kop zouden krijgen. Mijn ma mag zelfs geen eten geven als ze in dit weitje aan de straatkant zit, zo zouden anderen ook op het idee kunnen komen.
Gelukkig is onze grote weide eentje waar je langs een huis moet passeren eer je binnen kan, voor de rest is het helemaal omgeven met koeienweiden enzo

veel geluk er nog mee

Jessica12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 10:20

Ja ik zou het tegen iedereen die ze eten geven zeggen dat ze heel veel te eten krijgen enzo en een bord op hangen met:
NIET VOEREN
- ....
- ....
- ....
En er dan zo opschrijven dat ze genoeg eten krijgen en dat het heel slecht kan zijn om ze iets anders te geven zoals dat onkruid... en ook dat je de politie inlicht als het nog een keer gebeurt..

Eros

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 10:21

oef dat is echt niet fijn :s en idd zoals de rest al zegt gewoon blijven aanspreken.
en ik vond het wel een goed idee van nepcamera's ophangen en een bord erbij hangen met camera bewaking en niet voeren ofzo succes er nog mee

Jessica12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 10:23

Applelove schreef:
overal foto's van maken nar de politie gaan en zeggen dat mensen allemaal dingen in je wei gooien en dat je hier niet van gediend bent en vragen of de politie om het uur even langs je wei rijd of nep camera's op hangen of echte natuurlijk

Dat zou nou ideaal zijn maar de politie bij ons die geven alleen maar kleine jongetjes boetes en verder doen ze helemaal NIKS Dus ik hoop voor de TS dat haar plaats een beetje goeie politie heeft

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 10:25

Ja thnx...

de wei heeft een tijd leeggestaan... toen stond het gras veel te hoog en is het gemaaid.. nu loopt mijn mini erop (die zelfs al aan de dikke kant is) en een paardje met artrose wat gewoon af moest vallen.
Helaas heeft dat paard alles kapot gelopen en ze 'graven' veel dus het is nu voor een groot deel idd alleen maar zand.. en ik ben er zelf ook niet blij mee, maar als mensen je dan zo gaan behandelen... daar word ik echt moedeloos van... en ze zien vaak genoeg dat ik de paardjes eten kom geven en dat ik me de **** werk in die wei.

Die plaats waar ik woon heeft niet eens politie...
die zitten in een plaatsje daarnaast en die komen voor zoiets niet

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 10:29

Wat een smerig gedoe zeg Echt triest dat van die - vaak onwetende - mensen zich eens zullen gaan bemoeien met hoe jij je paard behandeld, ziek word ik er van! Kan je op je bordje niet uitleggen WAAROM je paard niet bijgevoerd mag worden? Genre: "Mijn baasje geeft mij voldoende te eten, als ik meer krijg als dat kan ik ernstig ziek worden"?

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 10:38

er staat niet voeren i.v.m. ziektes...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 10:39

Sommige mensen zijn toch echt niet te geloven hé... Politie er op af sturen, ik zou daar zoooo woest van worden!

Jessica12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 10:40

conclusie: maak een bordje met waarom je niet wil dat je paarden gevoerd worden!

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 10:48

pff... Hoe komen ze d'r ook op. Idd gewoon triest dit! Ik vond dat van dat schrikdraad wel een goed idee. Maar dan gooien ze het d'r nog makkelijk overheen natuurlijk. Misschien kun je idd is foto's gaan maken en nepcamera's (kun je voor relatief weinig geld kopen!) ophangen. En met de foto's idd naar de politie gaan. Want dit is gewoon vergiftiging als je het mij vraagt. Veel succes/sterkte ermee!

pammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 11:40

Heel vervelend.

Als je nou een bordje neer zet met:
Niet voeren ivm overgevoeligheid voor bepaalde voedingstoffen.
En als u toch voert dan krijgt u de rekening van de dierenarts.

veel succes met een oplossing vinden.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 11:52

pammy schreef:
Heel vervelend.

Als je nou een bordje neer zet met:
Niet voeren ivm overgevoeligheid voor bepaalde voedingstoffen.
En als u toch voert dan krijgt u de rekening van de dierenarts.

veel succes met een oplossing vinden.

die is goed ja,
en dan kei groot overal neerzetten en ophangen

Wel stom dat sommige mensen dat doen zeg , bah...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 11:55

politie gaan bellen en vragen of ze zo af en toe enes willen langsrijden, doen ze wel hoor.
maak het verhaal iets dikker en zeg dat jij en je dieren bedreigt worden.

als de politie wat vaker langsrijd schrikt dat mensen vaak wel af.

en hang ergens een papier neer, vermeld er dit op:

ja ik weet het, er staat geen gras!!!
mijn paarden krijgen hooi en brok, maar als jullie hier langskomen is dat op( gek he? als een dier het opeet...)

willen jullie niet voeren?
mijn paard is zwaar allergisch voor allerlei dingen, doordat iemand hem hier steeds voert is hij al heel erg afgevallen ( hihihii diegene die hem dan stiekum voert schrikt zich vast kapot en denk help? dat is mijn schuld...)

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:09

Nou bij ons was dat ook dat de toeristen steeds voerde. Dat paard stond wel in een wei met gras maar ja het paard ging steeds over de omheining hangen en zielig doen. Op den duur was het zo erg dat wij het paard alleen maar konden voeren en voor de rest niet want die stampte ons de wei uit. We wisten dit eerst niet, maar naar mate het paard agressiever werd zijn we gaan opletten waardoor dat dat kwam. We hebben het paard ergens anders neer gezet en nooit meer last van gehad!!! Ik heb zelfs al eens in een paarden blaadje gelezen van een meisje der shetlandpony is er aan dood gegaan aan het verkeerde eten dat ie kreeg!!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:10

Door voerende voorbij gangers

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:14

Lenneku schreef:
Staat er stroom op de draad??? Misschien (ik weet niet hoe groot je wei is) kun je een omheining met stroom maken en 5 meter naar binnen weer een omheining (waardoor je dus een ongebruikt stuk van 5 meter hebt). Dan kunnen ze niet meer bij je paarden.
Anders weet ik het ook niet.

Idd, goed idee. Je kunt een dubbele omheining maken. Maar, je kunt het probleem met het voeren niet voorkomen.
Dus of je moet hem (even) ergens anders neerzetten, of je moet het zo laten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:16

Ik heb mijn paarden bij andere mensen in de wei lopen. Die voerde ze ok weleens en hun buren gooiden steeds gemaait gras in de wei. Ik heb hun er toen netjes op aan gesproken en nu worden ze dus niet meer bijgevoert. Ik weet niet of bekende mensen het doen bij jou? Anders zou je ze het mss eens goed kunnen uitleggen. Mijn verhaal over hoefbevangenheid maakte wel een grote indruk (rede dat shet op dieet staat.)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:20

wat een rare mense als ze er zo over denken!
anders moet je boekjes met info over paarden,
wat ze eten, wat giftig is, hun gewicht enz erin zetten
en dan aan die mensjes geven :p
dan kunnen ze zelf is lezen wat nou goed voor paarden
is en wat niet! want ik denk dat jij het het beste weet haha

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:35

Ook een leuke: briefje ophangen met daarop de tekst:
mocht U van mening zijn dat mijn paardjes bijgevoerd moeten worden, schrijf hier dan even op wat en hoeveel U ze geeft en Uw naam. In geval van ziekte van een van mijn dieren weet ik U dan te bereiken voor eventuele veeartskosten".