"paard te koop" advertenties op internet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

"paard te koop" advertenties op internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 19:07

Het valt me op dat in advertenties op internet de meeste paarden superbraaf zijn, gemakkelijk te rijden, verkeersmak en echte knuffels.
Daar geloof ik dus geen snars van! Als je zo'n gemakkelijk paard hebt dan verkoop je hem toch niet?!
Hoe kom ik er nu achter dat het echt een braaf en verkeersmak paard is? En ik niet vor nix tig kilometer in de auto doorbreng.

Sjonniej

Re: "paard te koop" advertenties op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 19:08

Je gelooft toch ook niet dat een paard te verkopen is als erbij staat dat hij stout is

Nee maar je hebt gelijk. Alle paarden zijn chic, talentvol en lief tegen alles en iedereen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 19:19

Ik moet dan altijd denken aan de mop van Vader en Jantje die over het kerkhof lopen. Vraag Jantje aan Vader: Papa, waar liggen eigenlijk alle slechte mensen begraven?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 19:36

Ik ben dan waarschijnlijke de enige eerlijke.
Ik heb nu twee paarden te koop aangboden. Maar ik zet dus al hun min en pluspunten erin. Ik krijg ook vaak te horen van mensen in mijn omgeving dat ik veelste eerlijk ben dat gewoon weg moeten laten.

Bijv ik heb een jaarling. Heel braaf dier. Maar heel eenkennig. Laat zich absoluut niet pakken door vreemde. Ik zet dat er gewoon in.
Mijn andere paard moet dus niks van vreemde en mannen hebben. Slaat ze letterlijk de stal uit. Heb ik ook gewoon in de advertentie gezet.

En ik maar afvragen waarom ik ze niet verkoop. Maar ik wil gewoon eerlijk zijn. Ik zou het zelf ook heel vervelend vinden als iemand mij een super braaf paard wil verkopen en ik er thuis achter kom dat hij helemaal niet braaf is.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 19:56

felicity schreef:
En ik maar afvragen waarom ik ze niet verkoop. Maar ik wil gewoon eerlijk zijn.

Alsjeblieft, blijf eerlijk. Hartstikke goed!

Vreselijk vind ik dat, mensen die hun 'sportpony' op internet zetten, waarna er allemaal mensen van heinde en verre komen om dit 'wonderdier' te bekijken en dat het dan smerig tegen blijkt te vallen. (à la: het is een toekomstige sportpony en hij doet anders noooooit zo vervelend.)

Jemig, zo durft toch niemand die van nature geen handelaar is, een paard aan te schaffen?

Toen ik mijn eerste pony kocht werd er duidelijk bij gezegd dat hij een vreselijke luchtzuiger was. Hij had er absoluut geen last van, en dat bleek later ook. Toen ik hem zelf verkocht heb ik dat er óók bij gezegd...

Ach, eerlijkheid duurt het langste.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:02

Mijn oude pony had door een bloedvergiftiging een dik been. Dit hebben we niet in de advertentie gezet, maar als er mensen telefonisch contact opnamen hebben we dat er gelijk bijgezet! Zo hebben we eigenlijk alleen ECHT geinteresseerde mensen gehad, wel een paar zeikerds aan de telefoon die het beest best wouden hebben, maar dan voor n paar honderd euro, terwijl de pony toch wel meer kon! Ze had absoluut geen last van het been, alleen was ze gevoelig voor mok en alles sloeg op dat been!
Die mensen waar ze nu is maakte het niet uit, ze zijn hardstikke gek met dr en ze loopt beter als dat ze ooit heeft gedaan!!!
Kortom, je kan ook wel eens bellen, en dan gewoon wat vragen stellen. Als dit geen doorgewinterde verkopers zijn, merk je vanzelf tot in hoeverre het waar is wat er gezegd word, over banketstaaf antworrden wordt altijd langer nagedacht enzo

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:33

Silvia schreef:
Als je zo'n gemakkelijk paard hebt dan verkoop je hem toch niet?!

Tsja, er zijn natuurlijk heel veel redenen om een paard te verkopen, ook al is hij nog zo lief/braaf/goed.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 23:10

ik had ook zo'n paard, superbraaf, mooi etc etc. er precies in gezet hoe ze was, dat dat allemaal positief was ja...............ze had niets negatiefs. Dit paard was dezelfde avond al verkocht, het was volgens de nieuwe eigenaar precies zoals ik had omschreven.

Ik heb ook vaak een paard te koop, hobbymatige paardenhandel zeg maar. Daarbij omschrijf ik het paard zoals hij is en niet anders.
Zo krijg je de juiste mensen voor het paard. De koper hoeft niet voor niets te rijden en ik kan sneller verkopen omdat ik al verteld heb hoe het paard is, dus het is een voordeel aan beide kanten.

Vaak vraag ik mensen naar hun rijervaring, wat voor paarden ze gewend zijn etc. Ik kan dan redelijk inschatten of dit het paard voor hun is.

Eerlijkheid duurt het langst en het is geen fiets die je verkoopt.
Bovendien heeft het paard er ook niets aan als het bij de verkeerde persoon terecht komt.

Waar ik zelf altijd zo van baal is dat ze zeggen, super lopen of geweldig springen. Ga je kijken is het een krabbelaar of kan hij echt niet springen.

Zeg gewoon zoals het is, voor ieder paard is een eigenaar te vinden.

Erna208

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 06:40

Silvia schreef:
Hoe kom ik er nu achter dat het echt een braaf en verkeersmak paard is? En ik niet vor nix tig kilometer in de auto doorbreng.

Door contact op te nemen met de verkoper via mail of telefoon en vragen te stellen. Heel simpel.
Laat je foto's toemailen.
Lijkt het je een leuk paard ga dan toch maar eens kijken of het klikt.

En Felicity, er zijn meer eerlijke mensen op de wereld, waaronder ondergetekende

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:51

Ik heb mijn paard van internet gekocht en heb gestaan op en maand proeftijd. Ze waren het er niet helemaal mee eens maar stemden toch toe. Na 14 dgn. kon ik ze melden dat het paard bij mij bleef en heb er al bijna 3 jaar veel plezier van.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 07:24

Da's net zo iets dat alle zadels op alle paarden passen..... dat zie je ook altijd staan.

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 07:48

Je zei ook van waarom verkopen ze hem dan als die zo braaf en goed enz is. Nou die rijden hem gewoon door ze kopen hem jong en verkopen ze dan om wat geld te verdienen. Of als ze met die sport eindigen of als de pony te klein is geworden enz enz

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 09:03

Erna208 schreef:
Silvia schreef:

Door contact op te nemen met de verkoper via mail of telefoon en vragen te stellen. Heel simpel.
Laat je foto's toemailen.
Lijkt het je een leuk paard ga dan toch maar eens kijken of het klikt.

En Felicity, er zijn meer eerlijke mensen op de wereld, waaronder ondergetekende

Kijk voor jezelf waar het paard aan moet voldoen......maak en lijstje en
vraag alles over de telefoon....

Dan nog kom je wel eens bij 'n ezel terwijl zij het een sportpaard vinden,maar ja
Ook zonde van hún tijd.....
Ik zeg het toch altijd duidelijk over de telefoon dat ik een chique paardje zoek.
(ik heb er nu genoeg trouwens.......5 stuks en 3 dit jaar gekocht )

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 09:06

Er zijn idd genoeg redenen om een lief en braaf paard te verkopen dus ik zou er niet vanuit gaan dat de advertenties allemaal bull zijn.

Ik denk dat als je telefonisch contact opneemt en de mensen achter het paard hoort je al een enige inschatting kan doen. Maar als het paard je in de foto en beschrijving wat lijkt zit er denk ik toc niets anders op als te gaan kijken en zelf te oordelen. Een paard wat voor de een makkelijk en lief is, is voor jou misschien moeilijker omdat ie druk en misschien lomp is of zo.

Een paard aanschaffen is echt een gevoelskwestie, mijn paard, inmiddels al meer als een jaar geleden verkocht was echt heel braaf lief en makkelijk, maar ik heb mensen gehad die zelf heel erg weinig ervaring hadden waardoor zij, de merrie dus, het allemaal niet snapte en onzeker begon te doen waardoor ze niet zo makkelijk en braaf over kwam. Gelukkig heeft de huidige eigenaaresse net wat meer ervaring en ook gevoel met haar, en ik had echt niet beter kunnen treffen, en mijn merrie ook niet

Het gaat super goed met ze en ik denk dat dat vanuit het particuliere oogpunt voor de verkoper heel erg belangrijk is. Ik had mijn merrie ook niet willen verkopen aan de partij met minder ervaring, want ik denk dat ze dan ook echt niet tot haar recht gekomen was...

Beetje lang verhaal, kortom bel die mensen, ga op je gevoel af, en neem het risico dat het toch niets voor jou is...

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 12:07

love_sodera schreef:
Mijn oude pony had door een bloedvergiftiging een dik been. Dit hebben we niet in de advertentie gezet, maar als er mensen telefonisch contact opnamen hebben we dat er gelijk bijgezet! Zo hebben we eigenlijk alleen ECHT geinteresseerde mensen gehad, wel een paar zeikerds aan de telefoon die het beest best wouden hebben, maar dan voor n paar honderd euro, terwijl de pony toch wel meer kon! Ze had absoluut geen last van het been, alleen was ze gevoelig voor mok en alles sloeg op dat been!
Die mensen waar ze nu is maakte het niet uit, ze zijn hardstikke gek met dr en ze loopt beter als dat ze ooit heeft gedaan!!!
Kortom, je kan ook wel eens bellen, en dan gewoon wat vragen stellen. Als dit geen doorgewinterde verkopers zijn, merk je vanzelf tot in hoeverre het waar is wat er gezegd word, over banketstaaf antworrden wordt altijd langer nagedacht enzo

En toch snap ik het niet helemaal, je zei het er niet bij omdat je alleen echt geinteresseerde mensen wilde trekken? Die trek je toch alleen maar als je het verhaal eerlijk verteld, direct al in de advertentie? Dán bellen mensen wie het echt niet uitmaakt dat het paard een bloedvergiftiging had. Anders bellen natuurlijk ook degenen die afhaken nadat ze dat horen...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 12:37

ik ken ook zat mensen die via de telefoon te horen kregen dat het paard prima was, en daar eenmaal aangekomen bleken de dieren bv hoefkatrol of een piephak te hebben.
vind dit echt zo belachelijk, daar ga je toch niet 3 uur voor in de auto zitten als je van tevoren vraagt of het dier helemaal gezond is en het blijkt niet zo te zijn?

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 12:44

Een paard kopen brengt altijd een risico met zich mee. Was er niet een bokker die naar een paard was gaan kijken, en het paard was heel braaf.. Alleen naar een paar dagen werd het beestje onhandelbaar. Bleek achteraf dat de verkopers het paard gewonnen hadden versuft met dope . Dan vraag je je toch ook af waar het heen gaat met deze wereld

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:10

veel dingen aan de telefoon vragen, om veel foto's vragen desnoods via de post als het niet door de telefoon kan en vragen wat de reden van verkoop is.
Ik heb ook nu 2 super lieve brave paarden verkocht. Waarom? Puur omdat ik niet alles kan houden als je fokt.

Mijn tante wilde destijds persee een zwart paard. nee hoor paard was echt zwart ging ze kijken was het een bruintje maar die man vond dat ze door de kleur heen moest kijken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:14

Helaas kunnen mensen altijd in een situatie belanden waardoor het noodzakelijk wordt om paarden te verkopen. Helemaal met de economische recessie wordt het heel moeilijk om paarden te onderhouden. En wat de een een makkelijk paard vindt, hoeft de ander nog niet te vinden.

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:18

voor ik mijn paardje kocht ben ik ook naar enkele superbeestjes gaan kijken. En telkens weer was het niet wat ik zocht. Toch geloof ik die mensen wel. Ik weet nu wat ze zeggen. Je ziet dikwijls je paard zo graag dat je zijn slechte trekjes gewoon zelf niet meer ziet. Wat voor de een een pluspunt is (bv ze staat goed vooruit) is voor de ander een minpunt (ik hou meer van het rustige type).
Ik denk dus dat het soms niet liegen is maar gewoon te grote liefde voor het paardje. natuurlijk als je particulier koopt he want een handelaar die liegt er maar op los.

Ik ben er ook nog niet echt uit of ik nu bedrogen ben bij mijn aankoop(paardje kan nog steeds niet galoperen en is eigenlijk niet gezond). Ligt het niet goed galoperen soms aan ons was ze wel ziek of is ze hier ziek geworden????

en toch.... ik zie ze doooood graag en vind het een tof paard.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 14:44

kiana schreef:
Eerlijkheid duurt het langst en het is geen fiets die je verkoopt.
Bovendien heeft het paard er ook niets aan als het bij de verkeerde persoon terecht komt.

Zeg gewoon zoals het is, voor ieder paard is een eigenaar te vinden.

Ik ben het helemaal met je eens Kiana! Maar ik kan niet geloven dat al die paarden zo braaf en verkeersmak zijn zoals ze beweren in de advertentie. Wat heb je er aan om te liegen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 14:49

In ieder geval even goed doorvragen aan de telefoon. De meeste mensen zijn best eerlijk maar zetten niet alles in de advertentie.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 14:52

Cadish schreef:
Een paard kopen brengt altijd een risico met zich mee. Was er niet een bokker die naar een paard was gaan kijken, en het paard was heel braaf.. Alleen naar een paar dagen werd het beestje onhandelbaar. Bleek achteraf dat de verkopers het paard gewonnen hadden versuft met dope . Dan vraag je je toch ook af waar het heen gaat met deze wereld

dat gebeurd helaas zo vaak..

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 14:57

Zo een heb ik er net verkocht!

Durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.
Het enige was dat ik niet verder met hem kom,en mijn ambities ergens anders liggen.
Zoiets kan dus ook nog

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 14:58

deze advertentie viel mij op op marktplaats..

{Knip}
Laatst bijgewerkt door Katja op 17-07-05 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bespreken van Marktplaatsadvertenties is niet toegestaan.