Toydoll schreef:Ik heb het opgezocht, als ze ook een wat lichtere haren op de shuit heeft is het een een bruin paard met Pangaré Effect.
Dat noem ik dus een donker valk.
Pangaré effect. Rond de ogen en mond, onder de buik, in de flanken, achter de ellebogen em aan de binnenzijde van de benen kan het dier een lichte bleken kleur hebben. Dit effect van in uitbreiding varieren van nauwelijks zichtbaar tot zeer uitgebreid. Het wordt veroorzaakt door één dominant gen, aangeduid met Pa+ afgeleid van het spaanse Pangaré.
Sabino is het niet (lijkt mij), dan moeten het duidelijke witte aftekingen zijn, en die zijn lichtere haren er door heen.
Sassielvr schreef:Ze heeft nl.
veel witte haartjes door haar bruine vachtje,
vooral bij haar flanken..
en op haar buik en tussen haar voorbenen zitten een paar witte vlekjes.
(zie foto)
Ook in haar zwarte staart(wortel) zitten wit/grijze haren.
-Kim-
@toydoll: Zoals hieronder al werdt gezegd herken je sabino aan grillige witte aftekeningen, witte vlekjes op de buik (check, zie foto), een witte onderlip (check), grijze haren verspreid door de vacht (check), en ze kunnen idd ook een witte pluk in de staart hebben (check, heeft ook grijze haren door de staart heen).
Wat ik op de foto zie doet me iig niet aan een donkere valk denken. Maar ik neem aan dat het sabino gen het pangaré effect niet uitsluit? Alleen vind ik het een beetje ver gaan om het dan gelijk valk te noemen.
Ik heb ook een sabino gehad en die zag er ong. hetzelfde uit, alleen was het een vosje
-x- Nouska