Wat is er niet goed aan mijn advertentie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Wat is er niet goed aan mijn advertentie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 11:27

Aangezien er steeds vaker verkapte verkoopberichten komen maar informatie wordt gevraagd over hoe een advertentie op te stellen is er hierbij een centraal topic.

Andere topics gaan voortaan op slot.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 15-05-18 12:26, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Onstickied.

Revanches

Re: [centraal] Wat is er niet goed aan mijn advertentie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 22:26

hoe bedoel je het Lielle?? verkapte vekoopberichten??

ik vind wel vaak,dat sommigen echt denken dat hun beestje een super ding is,en alles kan,en als je dan de foto ziet,is het heel schraal en zovoorts...

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:16

Ja, dat snapte ik ook niet.

Ik vind dat je eerlijk moet zijn in je advertentie, dan heb je het meeste kans op een koper.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:25

Het gaat meer om dat mensen soms helemaal geen reacties krijgen op hun advertentie, en dat ligt dat soms aan de manier waarop de advertentie geschreven is, en de inhoud.. dus dan zou je hier tips kunnen vragen

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:36

ik vind dat een advertentie gewoon informatief moet zijn, er hoeft geen verhaal bij hoe lief ze kijken als je op stal komt, ook vind ik dat de je de prijs er gewoon bij moet zetten zo weet iedereen waar hij/zei aan toe is.
Heb vorig jaar een paard gekocht bij een man die er geen vraagprijs bij had gezet, toen ik belde koste het paard 6000 euro ( dat was ook ons budget) wij erheen en het paard beviel ons direct. toen we vroegen wat hij ervoor wilde hebben moest ie ineens 7500 kosten ( dat was niet ons budget). De beste man heeft bij ieder telefoontje maar wat geroepen, en dat vind ik een slechte zaak!!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 19:17

jah precies...1 prijs,en daar is aan te houden(ben wel benieuwd wat je er nu eigenlijk voor betaald hebt dan )
maar sommigen kunnen wel een beetje overdijven. als je dan de foto ziet...onderhals,rank,iel noemaar op met als titel super chique...
dan denk ik

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 19:31

Ik denk dat ze met die verkapte boodschappen die geintjes bedoelen die hier ook wel eens op de site zijn verschenen als: Pas door DA nagekeken: paard rent weg DA kijkt hem na.... en dat soort geintjes....
Een echt buitenpaard: zet je hem binnen stampt hij zich weer naar buiten

Maar ik vind ook idd dat advertenties vaak een totaal ander beeld geven....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 10:11

ik doel vooral op berichten waarin de volledige advertenties wordt neergezet incl foto's en dan wordt gevraagd: "waarom krijg ik hierop geen reacties"

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:36

ah zo hahah nu snap ik het

tjoepkeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:27

hoi is er soms iemand die mij kan uitleggen wat verkapte wil zeggen ik en een belg

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 14:24

is net uitgelegd... blond???
Citaat:
ik doel vooral op berichten waarin de volledige advertenties wordt neergezet incl foto's en dan wordt gevraagd: "waarom krijg ik hierop geen reacties"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 00:55

meiske16 schreef:
is net uitgelegd... blond???
Citaat:

Nee Belg .
verkapte wil zeggen verborgen, tussen de regels door

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:58

Ik heb zoveel mogelijk info over mijn paard staan in mijn afvertentie, + de vraagprijs ook zodat de mensen weten wat ze kunnen verwachten.

Als mensen via mp bellen bellen ze direct voor een afspraak.
als ze via sporthorses bellen (kun je maar 2 regels kwijt) bellen ze voor info. Dus denk dat veel info het beste is voor de verkoop.

Ikzelf heb in 1 week tijd nu een wachtlijst voor mensen die langs willen komen en die mensen weten allemaal wat ze kunnen verwachten

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 18:36

Ach, ik had mijn zadel pas te koop. Had er een paar duidelijke foto's bij geplaatst en verdere info. Ook de prijs stond zeer duidelijk bij. Krijg ik een PB: "Watkostie?"

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 23:42

ik ben absoluut geen pro, maar ik heb wel een aantal makkelijke dingen op een rijtje gezet:

- denk om je spelling! net als een CV, een foutje is snel gemaakt, maar breezertaal en dingen als ' belle' in plaats van bellen zijn dodelijk voor het aantal mogelijke kopers.
- wees duidelijk en helder. heeft je paard, pony, zadel, etcetera een gebrek? vertel dit dan en geef aan hoe erg het is.
- doe niet aan achterafjes. geef meteen de juiste prijs, en zorg ervoor dat je paard ingeent is, hij/zij op tijd een wormenspuit heeft gehad en dat de hoeven er netjes bij staan.
- geef als je spullen verkoopt de maten! het is meteen duidelijk en voor de verkoper is het irritant om tien keer dezelfde vraag, namelijk ' hoe hoog, hoe groot, hoe wijd?' te krijgen.
- geef een foto, zo duidelijk mogelijk. een onduidelijke bewogen foto kan je paard er heel voordelig uit laten zien, maar ook vreselijk krakkemikkig.
- zorg dat je op verschillende manieren bereikbaar bent, dus geef je telefoonnummer, een e-mailadres en desgewenst ene huisadres ( dit hoeft natuurlijk niet meteen, maar kan je ook pas geven als de deal wat serieuzer wordt)

tip voor de kopers, zorg dat je bankrekening in orde is! ik heb namelijk een of andere gare rekening waarmee ik geen geld over schijn te kunnen maken. niet alleen banketstaaf voor mij, maar ook voor degene die mij iets wil verkopen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 07:08

Misschien zou bokt een zoek functie binnen de advertentie afdeling kunnen invoeren, ik zocht een rijjasje in het noorden en dan blijf je dus klikken en sluiten!
Heb je meerdere spullen lijkt het me slimmer om meerdere topics te plaatsen en titel met: heel veel paardenspullen te koop, en dan alleen halstertouwen en hoevenkrabbers te vinden zijn niet zo nuttig. Zorg dat de titel de lading dekt: "Horka rijjasje maat 40 dames"" , is duidelijk. "Halsters, bandages e.d. te koop", ook.

En plaats hem alleen bij eenmaal andermaal, niet in andere topics met als titel: "wat is dit zadel nog waard"o.i.d.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:55

Idd, dat is belangrijk, een goede titel. En idd de spelling.

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:26

als ik een advertentie lees met dingen als ' omdat die nie meer op me paard past verkoop ik deze zadel' dan haak ik echt vrijwel meteen af. wat is er nu zo moeilijk aan om een beetje op je spelling te letten?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:32

de mening van anderen is natuurlijk anders als jouw eigen mening. Iedereen vind zijn eigen paard super mooi en super lief enzo.
Dus als er in een advertentie staat super mooi paard betekent dat niet gelijk dat JIJ het super mooi vind!

Ik vind trouwens dat de adverttenties overal duidelijker neergezet moeten worden.

BV: 6 jaar, ruin, donkerbruin, L1 dressuur.

en dan in de advertentie

evt naam:
geboortedatum
afstamming
kleur
aftekeningen
niveau africhting
blessures, goedkeuring klinisch enz.
korte informatuie over karakter
vraagprijs incl/excl

korrt en duidelijk!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:05

msn/breezer-taal vind ik echt vreselijk, dan lees ik de advertentie al niet eens meer

de tips die Grandmommy geeft, vind ik trouwens ook erg goed!

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:04

ik heb maar 1 tip voor het opstellen van een advertentie :

Eerlijkheid duurt het langst !!!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:56

Tip: Als je een foto plaatst van een paard, doe die dan geen bandages ofzo om want voor mijn doe je dan alsof je iets verbergt.
En mensen kunnen ook naar de benen van je paard kopen.
Foto's van beide kanten van het lijf en 1 van elke van zijn/haar gangen en evt. een close-upje van het hoofd vind ik perfect

N_atasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 15:02

Ga zeker niet overdrijven, maar zet allen de waarheid neer. Niet dat de kopers een aantal weken later terug komen dat het helemaal niet klopte wat er in de advetentie stond. En hij moet er natuulijk wel een beetje aantrekkelijk uit zien, dat hij opvald. Als er ergens 100 advetenties staan moet de jouwe er wel uit springen.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 23:00

Wat ik altijd fijn vind, is als er goedgebouwde zinnen staan. dus neem even de tijd voor je advertentie, en kijk of het geen msn-taal is, een ding niet de hele tijd terugkomt....

oh, en wat ik ook niet nodig vind is allemaal onnodige informatie erin stoppen ( hij houd van worteltjes, hij zet z'n buik uit als je de singel aantrekt). dat klinkt nu misschien grappig, maar ik zie het echt vaker!

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:22

Je hebt ook van die mensen die vreselijk smerige/half kapotte spullen aanbieden. Zetten ze er wel bij 'het wordt nog wel schoongemaakt/gerepareerd'. Is misschien wel handig om te doen voordat je het aanbied vind ik..