Is het erg als je geen transportbeschermers om hebt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123

Is het erg als je geen transportbeschermers om hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 19:48

Eey

Ik heb nooi transportbeschermers om, sterker nog ik heb ze geen eens.
Is het heel erg??
Wat kan er gebeuren als je ze niet om hebt?? (bij mij is er nog niks gebeurd)

Ik ga vaak met de trailer op pad, want ik rijd wedstrijden en heb les 15 km verder op

Memuska

Re: Is het erg als je geen transportbeschermers om hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 20:00

Is het toeval, ik lees hier vandaag zo veel topics over transportbeschermers? Ik herhaal mezelf dus maar goed Mijn paard staat NOOIT onbeschermd in de trailer. Ze loopt er netjes in en uit - soms gaat ze er wel schuin af maar ze stapt netjes naast de klep, nog nooit wat geraakt - maar ik zou het mezelf nooit vergeven moest ze zich eens misstappen en zich open halen. Nee, dan liever een kapotte beschermer. Memuska heeft in de trailer altijd bandages met onderlappen, springschoenen, hoge transportbeschermers, een deken (vliegendeken in de zomer) en een staartbeschermer om. Ik rij zelden of nooit ergens naartoe, als ik ergens heen ga is het naar de manège en dat is 13 km rijden. Maar niet onbeschermd, nooit.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 20:03

mijne heeft ook altijd (hoge) transport beschermers om... voorkomen is beter dan genezen, er is nog nooit wat gebeurd maar je weet maar nooit...

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 20:08

owja ok ik ben al wel een tijdje aan het rondkijken, maar me moeder vind het niet nodig, en ik vind het toch wel fijn. Maar het mag wel van me moeder maar dan moet ik het zelf kopen, dus ik ga in de zomervakantie maar us werk zoeken.

Over dat er zoveel topics zijn, ik zag wel een topic erover, maar dus niet over mijn vraag(misschien is die er wel maar dan heb ik hem over het hoofd gezien) en toen dacht ik laat ik ook maar even een topic starten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:08

Anniek schreef:
owja ok ik ben al wel een tijdje aan het rondkijken, maar me moeder vind het niet nodig, en ik vind het toch wel fijn. Maar het mag wel van me moeder maar dan moet ik het zelf kopen, dus ik ga in de zomervakantie maar us werk zoeken.

Je moeder is een verstandig mens Ik heb mijn paard meer dan 50.000km door Nederland gezeuld op trailer en vrachtwagen, altijd zonder bescherming. De enigste keer dat dat mis ging had ze goddank niks om waardoor ze alleen een klein jaapje op de kroonrand had, als ze toen bescherming om had gehad dat ze haar hele been aan barrels gesneden.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:12

nou ben ik toch wel benieuwd wat er toen gebeurd was eigenlijk... wat zou er dan gebeurd zijn mét bescherming???

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:20

Quidou schreef:
nou ben ik toch wel benieuwd wat er toen gebeurd was eigenlijk... wat zou er dan gebeurd zijn mét bescherming???

Ze is langs de laadklep gestapt en langs een scherp randje geschaaft. Dit voelde ze en ze stapte een stukje verder weg en netjes naast de klep. Als ze toen beenbescherming om had gehad, was die blijven hangen en dan was ze zeker niet rustig van de klep weggestapt en veel meer opengehaald dan alleen een klein sneetje op de kroonrand.

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 21:21

Hmm... ok, dus het is echt voor het in en uit stappen van de trailer? Ik had ook een keer gehoord dat het beter was ofzo, onder het rijden.... nouw ja.. ik zie wel, ik denk dat ik eerst een setje ga kopen! Dat wil ik ook al een tijdje heel graag =D Gewoon zo voor de lol, een keer proberen.

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:31

mijn pony staat nooit met beschermers op de trailer. ik heb ze ook niet eens. mijn pony gaat altijd erg netje de trailer op en af en staat onder het rijden ook rustig op de trailer. ik vind als een pony rustig is, het niet nodig dat ze beschermers om hebben. ik ken zelf ook bijna niemand die beschermers op heeft op de trailer en zie het op wedstrijd tereinen ook niet heel vaak.

Uriel4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 22:36

Beter voorkomen dan genezen ... (vind ik ook)
Ik heb er zien liggen van maar 35 euro , daar kan je toch niet voor 'sukkelen' ...
Ik denk dat als je paard zich bezeerd het wel wat meer zal kosten ...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 22:43

Ik sleep mijn paard ook al jaren mee met de trailer zonder beschermers, nog nooitg een schrammetje opgelopen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 07:14

wij slepen paarden door heel Europa, we halen ze op in Oosternijk en brengen ze soms nog terug ook, alles zonder beschermers, ten eerste zijn ze er niet in die maat, als ze om de benen passen, zijn ze weer veel te hoog, ten tweede vinden wij het nergens voor nodig, ten derde lijkt het ons erg oncomfortabel voor de paarden om 18 uur met die dingen om hun benen op de trailer te moeten staan

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:58

Uriel4ever schreef:
Beter voorkomen dan genezen ... (vind ik ook)
Ik heb er zien liggen van maar 35 euro , daar kan je toch niet voor 'sukkelen' ...
Ik denk dat als je paard zich bezeerd het wel wat meer zal kosten ...

Daar kun je veel busjes acederm voor kopen, in ieder geval meer dan je in een gemiddeld paardenleven nodig hebt. Je kunt er ook een cursus Tteam voor volgen en je paard op die manier bewuster maken van z'n lijf, zodat ie minder snel stomme dingen doet en zich bezeerd.
Verder ga ik volledig met Smurf mee, het voegt niks toe voor het paard.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:01

Op de cursus EHBO werden die vrolijk gekleurde transportbeschermers zelfs afgeraden. In de kliniek zien ze er meer nadelen dan voordelen van. En het is met die dingen zo, het gaat niet vaak mis maar als het mis gaat is het ook meteen flink mis.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:35

Ik gebruikte ook nooit transportbeschermers. Nooit wat gebeurd.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:54

mijn pony's reizen het hele land door en hebben nooit bescherming om. ze staan samen zonder schot in de trailer en er is nog nooit iets gebeurd. ik zie het voordeel er dus niet van in.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:55

ikke schreef:
Ze is langs de laadklep gestapt en langs een scherp randje geschaaft.

Niet slim, scherpe randen en laadkleppen!
Mijn paard heeft nooit bescherming om.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:02

mijn paard word helemaal wild als ze transportbeschermers om heeft... Ik ben daarom nu maar overgestapt naar de peesbeschermers.....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:02

Frank schreef:
ikke schreef:
Ze is langs de laadklep gestapt en langs een scherp randje geschaaft.

Niet slim, scherpe randen en laadkleppen!
Mijn paard heeft nooit bescherming om.

Dat klopt, alleen had ik het niet als scherp onderkend en er dus niks bijzonders aan gedaan.
De wagen is een zelfbouwer en dus de klep ook. Het punt is dus ook gelijk aangepakt

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:07

mijn pony ook niet, ik vind het ook nergens voor nodig. veel wat je extra bijkoopt voor veiligheid en (gezondheid) van de pony, worden ze vaak alleen maar verwender van, en hoe sneller ze dan iets hebben als je bijv. geen transportbeschermers om hebt. maar dit is mijn mening en hoeft zeker niet bij alles zo te zijn.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:23

Mijn paard krijgt ze niet om. Heb het ooit een keer geprobeerd en ze ging helemaal door het lint. Als je ze toch gaat kopen probeer ze dan eerst eens uit. doe ze om, ga er een stukkie mee lopen. zet je pony in de stal of in de wei zodat ie eraan kan wennen. Ik heb overigens wel eens wat gehad op de trailer met mijn paard maar ik denk niet dat beschermers daarbij hadden geholpen. denk dat als ik bescherming zou kiezen ik bandages met onderlappen zou kiezen of 3-in-1 beschermers. De transportbeschermers vind ik heel erg ruim en ik denk ook heel oncomfortabel. Heb je wel eens een paard zien lopen met die dingen. (sommige paarden gaan er zo idioot van lopen dat daar weer ongelukken van komen)
Succes met de keuze van je bescherming.

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:38

Memuska schreef:
Is het toeval, ik lees hier vandaag zo veel topics over transportbeschermers? Ik herhaal mezelf dus maar goed Mijn paard staat NOOIT onbeschermd in de trailer. Ze loopt er netjes in en uit - soms gaat ze er wel schuin af maar ze stapt netjes naast de klep, nog nooit wat geraakt - maar ik zou het mezelf nooit vergeven moest ze zich eens misstappen en zich open halen. Nee, dan liever een kapotte beschermer. Memuska heeft in de trailer altijd bandages met onderlappen, springschoenen, hoge transportbeschermers, een deken (vliegendeken in de zomer) en een staartbeschermer om. Ik rij zelden of nooit ergens naartoe, als ik ergens heen ga is het naar de manège en dat is 13 km rijden. Maar niet onbeschermd, nooit.

Onderlappen, bandages en hoge transportbeschermers????? Kan je paard ook nog lopen???? Ik ben ook zeker wel voor bescherming, maar dit lijkt me wel een beetje te veel van het goede.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:43

ik heb sinds kort wel transportbeschermers, o.a omdat hij best lomp is op de trailer. Ik heb zefl zo een veiliger gevoel maar heb ze ook alleen maar om naar wedstrijden, als ik naar de club gaat heeft hij gewoon peesbeschermers (of bandages) om en die laat ik ook om op de trailer.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:43

Vorige week heeft een meisje van onze club nog een ongeluk met haar net gekochte paardje gehad, ze waren bij de manege wezen rijden en toen ze thuis waren met uitladen kwam het paardje vast te zitten met zijn been tussen het hek aan de zijkant van de klep van hun vrachtwagen, gelukkig is hij niet in paniek geraakt en had hij transportbeschermers om, anders was het zeker fout afgelopen, het is nu nog steeds spannend, want hij heeft een botsplinter die operatief verwijderd moet worden.

Als je pony er niet gek van gaat doen zou ik ze omdoen..
Mijn pony wordt het er wel een beetje kriebelig van en ik heb hem gewoon z'n peesbeschermers om in de trailer..

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:49

Ik gebruik ook alleen maar peesjes als bescherming. En in de winter een deken tegen de kou (is ook bescherming )
Ik dnek idd ook niet dat transport beschermers erg comfortabel zijn voor een paard. gaat lekker broeien. Onderlappen, bandages en transportbeschermers vind ik gewoon zielig. Jij gaat toch ook niet in de auto zitten met 3 broeken aan. Dat zit toch helemaal niet lekker. Ik denk dat bandages of peesjes de meest comfortabele manier is die voldoende bescherming biedt.