Verkopen of niet? Raad gevraagd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siko

Verkopen of niet? Raad gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 11:27

Als de combinatie niet klikt, je al vanalles geprobeerd hebt door middel van lesnemen, hoop houden dat het beter gaat... ooit... terwijl je verwachtingen hoger liggen en je meer prestatie gericht bezig wilt zijn...

Wat moet je dan doen?

Ik heb zo'n dillemma, aan de ene kant wil ik mijn meissie niet kwijt, aan de andere kant geeft ze me niet de voldoening die ik eigenlijk zou moeten hebben/voelen bij haar.

Ze is heel lief in de omgang en met rijden. Ze is erg nuchter en je kan veel kanten met haar uit. Springen is haar favoriet maar dressurmatig kan ze ook leuk lopen. Het is een paard waar je met veel vertrouwen op kunt gaan zitten zonder bang te zijn.

Het lukt me gewoon niet om op papier te zetten wat ik eigenlijk wil zeggen met dit topic... dat maakt me zo moedeloos!

Laat maar wat reacties los en dan kom ik er ook wel met jullie hulp, denk ik...

Liefs
Kim

ikkemetwikke

Re: Verkopen of niet? Raad gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:33

las jij met een gerust(zonder schuldgevoel) gevoel haat een andere baas kan "geven",zodat jij ook wat anders kan zoeken,zou ik dit doen!
zij zal er niet slechter van worden,en jij kan doen wat je eigenlijk wil doen!!
sucses met de beslissing!

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:36

Heb je al eens een lijstje gemaakt met 'voors' aan de ene kant en 'tegens' aan de andere kant? Dat helpt mij vaak bij het maken van de juiste beslissing.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:36

Tja, beetje cryptisch omschrijving, maar probeer na te gaan waarom je geen voldoening krijg, waar zit het hem in? Toen ik mijn pony kocht kon hij helemaal niets en ik had M1 gereden. Pas na een jaar rijden en oefenen en trainen en weet ik het wat, kon ik hem aan de teugel rijden. Pas na ruim een half jaar was hij wat aan mij gewend en doet nu alles voor me. We zijn nu langzaam bezig met L oefeningen. Bij mij was het dus de juiste knopjes vinden en zijn vertrouwen winnen.
Een vriendin van mij zit soms ook gestresst op haar pony, waarmee ze op wedstrijd wilt. Lastige pony, maar wel goed te doen. Maar zij mist gewoon soms de kracht en doorzettingsvermogen om het ook helemaal uit die pony te halen.
Dus probeer zo na te gaan waar het aan ligt, zo is het makkelijker te bepalen of dat op te lossen is.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:38

begrijp ik je goed als ik het zo lees?:
je meissie doet eigenlijk niets verkeerd, is een superfijn dier, maar toch voel jij je er niet zo gelukkig mee als je eigenlijk zou willen?

ja, ik denk dat je dan best mag verkopen. Je moet het zo zien: zo'n paardje kan dan misschien ook beter een eigenaar hebben die echt helemaal 100% blij ermee is... (niet dat ik zeg dat jij er niet goed voor bent hoor!)
maar, snap je? dat jij dus een beestje zou hebben waar jij echt helemaal happy bent en zij een eigenaar die helemaal blij is met haar......

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 11:38

mexx2: bedankt voor je reactie! Dat is dus een van mijn gevoelens die erachter zit: laat ik haar dan niet vallen, heb ik haar niet genoeg tijd gegeven? Ze betekent echt zoveel voor mij, naast mijn gezinnetje is zij de belangrijkste in mijn leven!!

(= lees: ik word echt gek van mezelf door het constant kwellen met deze vragen!)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:43

Noukie schreef:
je meissie doet eigenlijk niets verkeerd, is een superfijn dier, maar toch voel jij je er niet zo gelukkig mee als je eigenlijk zou willen?

ja, ik denk dat je dan best mag verkopen. Je moet het zo zien: zo'n paardje kan dan misschien ook beter een eigenaar hebben die echt helemaal 100% blij ermee is... (niet dat ik zeg dat jij er niet goed voor bent hoor!)
maar, snap je? dat jij dus een beestje zou hebben waar jij echt helemaal happy bent en zij een eigenaar die helemaal blij is met haar......

mee eens !

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 11:43

Exeption schreef:
Heb je al eens een lijstje gemaakt met 'voors' aan de ene kant en 'tegens' aan de andere kant? Dat helpt mij vaak bij het maken van de juiste beslissing.

Daar ben ik nu mee bezig, maar het lukt me niet om eerlijk tegenover mezelf te blijven Ik probeer steeds de positieve dingen naar boven te halen...

Noukie schreef:

PRECIES!! Zoals jij het hierboven beschrijft, daar kan ik me helemaal in vinden maar toch....

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:50

Helemaal met Noukie eens.

Je hebt een paard voor de hobby, het moet dus absoluut leuk zijn en klikken, je een blij gevoel geven en andersom...

Als dat niet zo is kan je altijd het beste verkopen, en je laat haar meer in de steek door haar te houden zonder echt 100% gelukkig met haar te zijn, dan door haar te verkopen aan iemand die er idolaat van is... een paard houdt van de persoon die hem/haar eten geeft...

Sterkte met je beslissing.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 11:53

@Mireille1970: Haha Ik kan weer lachen omdat je zo'n leuk zinnetje geplaatst hebt: "Een paard houdt van de persson die hem/haar eten geeft"

Dat maakt het alweer een stuk makkelijker voor mezelf! (Maar niet heus!)

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 11:54

Afbeelding

Dit is ze!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:56

Mooi beestje, heb het nooit zo helemaal op schimmels, maar deze ziet er leuk uit. Al een idee wat je voorkeur naar uitgaat??

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 12:43

@Phynix: Bedoel je of ik al weet waarnaar ik wél op zoek ben? Ik heb geen idee...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 13:47

Ik vraag me af of je het al een keer geprobeerd hebt met een andere rijwijze? Dit als booster voor jullie allebei, een uitdaging voor allebei? Weer iets nieuws om je tanden in te zetten?
Voorbeeld: ga eens kijken of western wat voor je is.

Maar als de ultieme klik er niet is, dan zou ik idd kijken naar een ander paard, en misschien voor deze een bijrijder zoeken (zodat je haar niet kwijt bent) of, als dat financieel niet lukt, helemaal verkopen.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 13:56

Cassidy, iets nieuws zoals westernrijden lijkt me wel heel leuk, maar ik ben meer een dressuurmiep maar buitenom dat, denk ik inderdaad wat de meesten al hebben genoemd: de ultieme klik is er gewoon niet! Ik doe echt alles voor haar, ga er ook elke dag heen maar dat blije ontspannen gevoel heb ik er dan niet bij. Als ze daarentegen begint te hinniken of lekker tegen me aan gaat staan zo van: Ik vind je lief... dan breekt mijn hart en denk ik: Foei, Kim!!!

Poeh, het maakt het er allemaal niet makkelijker op. Uiteindelijk zal ik toch moeten gaan kiezen wat ik met haar wil...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 14:59

Heb je echt het gevoek dat het "moet" ? Dan kun je misschien maar even helemaal afstand nemen. Als je haar goed verzorgd weet, gun haar lekker even de zomer op een land of zo. Misschien is het van de winter wel weer anders.
En heb je dit alleen bij je eigen paard? Of paarden algemeen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:15

ik heb met Banjer dus precies hetzelfde gehad, toen ik haar pas had... het heeft lang geduurd, maar nu is de klik er dus wel... en nog beter dan ik ooit had durven dromen...

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 15:18

Beste Cassidy, steeds vaker moet ik me er inderdaad toe zetten. Vooral het gevoel dat ik graag vooruitgang boek, wedstrijd gericht wil rijden wordt gewoon steeds sterker. Lekker op je paard kunnen stappen om even te gaan rijden, zo nu en dan een wedstrijdje pakken, zonder bang te zijn dat je een flater slaat etc. Misschien is het ook wel goed om te vertellen dat ik weleens zou willen dat ik net zo met mijn paard kan rijden als anderen doen, dat het totaal plaatje klopt zeg maar. Voor mij is haar wil, haar werklust niet genoeg om mij die voldoening te geven, misschien ligt het ook wel allemaal aan mij en niet aan haar maar het wordt tijd dat ik ergens voor kies. Zo tegenaan blijven hikken is idnerdaad voor beide partijen niet goed en wil ik haar ook niet aandoen, daarvoor ligt ze me teveel aan het hart!!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:26

Probeer eens voor jezelf onder woorden te brengen wat jij van een paard verwacht en wat jij een paard te bieden hebt.
En kijk daarbij of zij daarbij past en als dat niet helemaal het geval is, of jij zin en tijd hebt om erin te investeren of je erbij neer te leggen. Ik lees eigenlijk hierboven dat jij dat niet hebt en dan zou het tegenover haar eerlijker zijn om een andere baas te zoeken die beter bij haar past.

Ook zou je kunnen overwegen om een tijdje flink met haar te gaan lessen (geen idee of je les hebt en van wie) bij iemand die je goede vooruitgang kan laten zien in een relatief korte periode.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 15:35

Dat is hem nou juist! Ik heb al zoveel geinvesteerd in ons, we hebben veel les gehad en ook heel goed les, misschien ben ik inderdaad wel te "streverig" waardoor het gewoon niet gaat. Ik ben weleens aan gaan denken aan die techniek van Emiel Voest ofzo, maar ik ben bang dat dit gewoon niets uithaalt.

Na het lezen van de profiel van banjer, ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig geworden naar dat lezen van een paardenhoofd. Ik heb het ook bij mezelf laten doen en misschien kan ik ons eens vergelijken of er ergens toch een klik is tussen ons... Kan ik Roosje en Josefien gewoon pb-en?

(Ik weet het echt niet meer, misschien is dit iets??)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:38

Als ik jou was zou ik haar verkopen. Je geeft duidelijk aan dat ze je niet het juiste gevoel geeft en dan wordt het moeilijk om de vereiste tijd en geld in je paard te stoppen.
Zet alleen niet te veel druk op jezelf. Zet haar te koop en zoek op je gemak naar een goed baasje voor haar. Eentje die haar kan bieden wat jij belangrijk vind.
Ik geloof echt dat het een paard niet zo heel veel uitmaakt wie hem verzorgt als hij maar goed behandeld wordt. (ik zou graag denken dat het anders was, lekker 'romantisch ) Je hebt dan ook helemaal geen reden om je schuldig te voelen.

Ik heb zelf een paard wat perfect bij me past en ik kan je zeggen, dat geeft een heelrijk gevoel. natuurlijk heeft hij ook punten die ik minder vind maar je kunt me op ieder moment van de dag vragen wat ik van hem vind en dan antwoord ik je dat ik hem geweldig vind.
Jij mag dat gevoel ook echt wel opzoeken voor jezelf met een ander paard!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 16:02

pol013 schreef:
Als ik jou was zou ik haar verkopen. Je geeft duidelijk aan dat ze je niet het juiste gevoel geeft en dan wordt het moeilijk om de vereiste tijd en geld in je paard te stoppen.
Zet alleen niet te veel druk op jezelf. Zet haar te koop en zoek op je gemak naar een goed baasje voor haar. Eentje die haar kan bieden wat jij belangrijk vind.
Ik geloof echt dat het een paard niet zo heel veel uitmaakt wie hem verzorgt als hij maar goed behandeld wordt. (ik zou graag denken dat het anders was, lekker 'romantisch ) Je hebt dan ook helemaal geen reden om je schuldig te voelen.

Ik heb zelf een paard wat perfect bij me past en ik kan je zeggen, dat geeft een heelrijk gevoel. natuurlijk heeft hij ook punten die ik minder vind maar je kunt me op ieder moment van de dag vragen wat ik van hem vind en dan antwoord ik je dat ik hem geweldig vind.
Jij mag dat gevoel ook echt wel opzoeken voor jezelf met een ander paard!

Dank je voor je berichtje! Weet je dat me dat een rilling over mijn rug deed bezorgen toen ik dat las! _/-o_

Ik heb geen woorden voor hoezeer je me met dit berichtje hebt geholpen!!!

Liefs
Kim

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 17:03

siko schreef:
@Mireille1970: Haha Ik kan weer lachen omdat je zo'n leuk zinnetje geplaatst hebt: "Een paard houdt van de persson die hem/haar eten geeft"

Dat maakt het alweer een stuk makkelijker voor mezelf! (Maar niet heus!)

liefde gaat soms door de maag he

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 17:32

Ik bedoel, heb je al een idee waarom ze je zo'n gevoel geeft?? Klikt het persoonlijk niet, vind je dr te makkelijk of te moeilijk?? Als je weet waar het aan ligt, kan je nagaan of er wat aan te doen is.
De moethode van Emiel Voest, Freestyle is een super iets. Ik doe er ook aan en het kan wonderen doen. Maar ook hierbij, waaraan wil je dat er een wonder gebeurt??

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 17:47

Siko, ik denk dat je diep van binnen je keuze al gemaakt hebt.
Ik kan me alleen maar voorstellen dat het héél moeilijk is, maar je moet ook een beetje aan jezelf denken.
Jij moet er plezier in blijven houden.
Ik denk dat de anderen zo'n beetje alles wel gezegt hebben.
Succes!