Met de trailer weg, transportbeschermers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Met de trailer weg, transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 19:19

Is het noodzakelijk om je paard transportbeschermers om te doen wanneer je weg gaat in de trailer? Ik zie wel eens paarden helemaal ingepakt de trailer uit komen, maar ook wel eens helemaal zonder bescherming.

Wat doen jullie?

daantjuhhh

Re: Met de trailer weg, transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 19:22

ik wel.
Je zal maar altijd beschermers omdoen en net 1x niet en die eene x overkomt je wat.
Dan baal je.
Ik heb zo iets baad het niet dan schaat het niet.
Het is immers maar een kleine moeite een een eenmalige aanschaffing.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 19:33

Tuurlijk geeft het bescherming,. maar het is wel zo, dat als er iets gebeurt beschermers kunnen nooit tegen het gewicht van het paard. Het beschermt natuurlijk wel tegen de kleine schaaf dingetjes, maar als er echt iets gebeurt helpt het helemaal niks.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 20:19

Ik wil dat mijn paard ze altijd om heeft, hoe kort het ritje ook is, alleen vergeet mijn vader ze soms wel eens als hij met de trailer weggaat Verder denk ik hetzelfde als daantjuhhh. Vergeef ik mezelf echt niet als mn paard ze niet om heeft en er gebeurd iets en dat de schade dan minder was geweest met transportbeschermers.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 20:24

Als we gewoon van de ene wei naar de andere rijden (10 minuutjes?) dan wagen we het wel eens zonder. Beschermers voorkomen toch de ergste blessures niet.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 20:31

Als het een klein stukje is is het niet zo erg.. maarja er kan altijd wat gebeuren!!
Als je langer weg gaat zou ik wel transportbeschermers om doen.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 20:39

Altijd. Je paard zal maar net naast de klep stappen. Of je moet vol in de remmen, en in een trailer heeft een paard nou eenmaal niet zoveel ruimte om zichzelf overeind te houden, met alle nare gevolgen van dien...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 21:17

Ik doe altijd 3-in-1 beschermers met springschoenen voor en achter pijpkousen. Beschermt goed, is niet zo warm als gevoerde transportbeschermers en blijft beter zitten.

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 21:57

ik vind dat het aan het paard ligt, mijn nieuwe paard bijvoorbeeld bleef trappen naar de been beschermers en hoe vast ik ze ook dee ze zakte steeds af. ik heb ze daarom maar afgelaten want als hij in de trailer naar die beschermers gaat trappen en hij beschadigd dan als nog zijn benen dan ben je ook niet blij!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 08:55

ik doe altijd, ook al is het ritje maar 10 minuten, beschermers om!!!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:04

ik doe ze meestal wel om al lijkt het bij mijn paard erop dat ze zich meer verwond met het proberen af te doen dan met iets anders
daarom heb ik meestal peesjes met springschoenen en strijklappen die krijgt ze in elk geval niet af.
op wedstrijd doe ik ze meestal wel om (ook zodat de benen schoonblijven maar asl ze uit de trailer komt zijn ze meestal toch (bijna) helemaal af

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:19

Het is niet noodzakelijk, veel mensen zetten de paarden zonder bescherming op de wagen en dat gaat ook goed.

Mijn pony heeft wel 4 transportbeschermers om zijn benen en ook een staartbeschermer. Ik heb liever dat die beschermers kapot gaan als hij zich een keer niet kan redden in een scherpe bocht, dan zijn eigen benen.

Eros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:21

ik heb eigenlijk ook altijd transportbeschermers om maar binnekort ga ik weer met hem op pad omdat het zo warm is moet je dan wel of geen transportbeschermers (gevoerd) omdoen ?

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:39

ik doe het niet. Sjors kan er helemaal niet tegen wanneer er 1tje afzakt bijvoorbeeld. En aangezien hij niet stokstijfstil staat, heeft dat wel eens voor paniek gezorgd. En dat is dan gevaarlijker dan zonder, end at hij dat wel rustig staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 11:27

wij gebruiken ze ook niet. mijn ouder werken al heel lang met paarden en ik ga met ze om sins ik geboren ben ong. en er is nog nooit iets gebeurd dat ze wonden oid hadden na het laden. terwijl er al heel veel passen net naast de laadklep van de trailer zijn gestapt. en een schaaf wond is zo weer genezen als je hem goed verzorgd. en je heb net zo veel kans dat ze die buiten de trailer oplopen dan binnen de trailer

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 11:58

Bij Aline doen ze wel altijd transportbeschermers aan omdat mevrouw nogal ongeduldig staat te doen in de trailer.. Ze heeft ook een keer in de trailer d'r been opengetrapt toen we naar een keuring gingen.. ook niet zo gunstig dus
Bij m'n andere verzorghaflingers is dit niet nodig

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 12:12

Bedankt voor alle reacties! Ik ga straks met mijn bijrijdpaard voor het eerst alleen weg met de trailer. Het is maar een klein stukje rijden, maar ik denk dat ik ze toch wel om doe.

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 13:49

Famke_a4pje schreef:
Bedankt voor alle reacties! Ik ga straks met mijn bijrijdpaard voor het eerst alleen weg met de trailer. Het is maar een klein stukje rijden, maar ik denk dat ik ze toch wel om doe.

Heel verstandig
Die van mij is een keer net naast de klep gaan staan zonder beschermers en dat was drama, paard hechten, 2 maanden niet kunnen rijden en de littekens blijven altijd zichtbaar.
Ik had ze altijd om alleen die ene keer was ik ze vergeten....

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 14:37

Ik heb ze ook altijd om

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 14:39

Ooh Dione, dat is echt balen zeg!
Nou ik ben overtuigd, ik doe ze gewoon om. Kleine moeite.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 15:51

ik doe ook altijd beschrermers om , maar dan wel die lange die voor ook over de knie gaan en achter over de hak.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 17:04

Famke_a4pje schreef:
Is het noodzakelijk om je paard transportbeschermers om te doen wanneer je weg gaat in de trailer? Ik zie wel eens paarden helemaal ingepakt de trailer uit komen, maar ook wel eens helemaal zonder bescherming.

Wat doen jullie?

Nee, noodzakelijk is het niet.
Nuttig in mijn ogen ook niet. In al die vele jaren dat ik met de NVVR op stap ben geweest heb ik nooit iets meegemaakt of gehoord wat bescherming werkelijk nodig maakte. De noodzaak van bescherming zit tussen de oren van de eigenaar, voorop gesteld dat een goede trailer/vrachtwagen wordt gebruikt.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 17:38

ik doe het altijd,
als er geen goede beschemrs zijn bndageer ik ze in met grote ondelappen.
gaat ook prima.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 17:42

Ik ken een paard dat door een afgezakte transportbeschermer dwars door de vrachtwagen is geknald. Ook geen prettig idee. Daarom doe ik gewone (rij) beenbeschermers om, die blijven beter zitten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 18:17

Maar dat wordt wel heel warm Anouar...Als je dan ver moet rijden komen de pezen er gloeiend onder vandaan

Ik heb zelf eigenlijk alleen bescherming om als ik ver weg ga, dan bandageer ik in met vilten onderlappen eronder.
Maar met dat hele warme weer wil ik dat ook weleens laten schieten, het wordt zo ontzettend warm...