Wat doe je wanneer je paard gemest heeft buiten het terrein?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Wat doe je wanneer je paard gemest heeft buiten het terrein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 22:55

Op of in de directe nabijheid van het stalterrein ruim ik altijd keurig de mest op van mijn paard. Wanneer ik buiten rij, dus vrijwel altijd, laat ik het gewoon liggen. Ben ik nu zo asociaal? Ik vind paardenmest helemaal niet vies .

Miepmiept

Re: Wat doe je wanneer je paard gemest heeft buiten het terr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 23:08

Hangt er eigenlijk vanaf waar.. Ik verspreid het ook wel eens of ik veeg het ook wel in de berm. Midden in de polder laat ik het gewoon liggen, ligt toch genoeg modder e.d. van de trekkers. 1x heeft een pony voor de deur van een kennis gemest en toen heb ik gewoon om een plastic zak gevraagd om het op te ruimen..

Hangt er dus vanaf waar..

opala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 23:22

Ik plaats dit topic eigenlijk omdat ik laatst even op het strand was, direct bij de opgang, dus mensen zitten lekker op het terras en die zien alles. Net voor we het strand verlieten, ging zij mesten ... en niet gewoon ballen, ik maakte dat ik wegkwam met haar . Ik schaamde mij wel, maar om nou af te stappen en de boel op te ruimen. Kort gezegd ik schaam mij, maar wil gelijk bevestiging hebben dat ik mij niet hoef te schamen

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 00:05

Lol, je had er wat zand over kunnen gooien

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 00:16

Ik laat het in principe altijd liggen

Mijn pony heeft een keer op zaterdagmiddag voor de C1000 staan plassen. Een vloedgolf, niet normaal meer!! Liepen daar allemaal mensen met hun karretjes...

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 00:25

Hahahaha en jij maken dat je wegkwam zeker

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 02:15

Indra schreef:
Hahahaha en jij maken dat je wegkwam zeker

Het liep gelukkig wel de put in. Schaamde me echt vréselijk...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 06:46

op stoepen en fietspaden vege ik t altijd even aan de kant...

ik egrer me ook kapot aan alle hondenpoep overal, dus kan me heel god voorstellen wat mensen van zo'n bult paardepoep vinden.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 08:31

Als ik het kan wegschoppen, de berm in ofzo, dan doe ik het wel. Maar bv. op een klein weggetje waar ik rij doe ik dat niet. Daar lopen ook altijd koeien over en ligt dus helemaal vol met koeienpoep. En ik vind koeienpoep dus een stuk viezer dan paarden poep. Meestal laat ik het dus gewoon liggen, tenzij het op een plek ligt waar dus veel mensen komen zegmaar.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 08:35

ik laat het altijd liggen ik kom geen huizen enzo tegen, dus voor de deur poepen doetie niet. als het ff kan stuur ik hem de berm in, maar hiero hebben ze de roteb om de boel schoon te maken :D

werkverschaffing moet je het maar noemen

maar als je bij winkels ofzo ben of openbare wandelplaatsen dan zou ik het wel opruimen. ik kan niet koel wegrijden

opala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 08:45

Volgende keer gooi ik er wel wat zand overheen, dank voor jullie reacties

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 08:46

Ik laat het gewoon liggen. Meestal heb ik weer geluk, mijn verzorgpony mest altijd tijdens het stappen/draven/galopperen, waardoor het een beetje verspreid ligt.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:07

ellepel schreef:
op stoepen en fietspaden vege ik t altijd even aan de kant...

ik egrer me ook kapot aan alle hondenpoep overal, dus kan me heel god voorstellen wat mensen van zo'n bult paardepoep vinden.

daarom mag je ook niet op stoepen met je paard komen

Tricky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:13

Mijn paard staat in het buitengebied. Ik moet over de weg om naar de rijbak te gaan en het gebeurt best wel vaak dat ze dan op straat gaat mesten van de opwinding. Op die straat heb ik me ook wel eens voorgenomen om dan later terug te gaan en het op te ruimen of de berm in te scheppen, maar het punt is: als je dat als enige doet, helpt het niks. Er gaan talloze paarden over deze weg. En mensen die in het buitengebied wonen, kunnen verwachten dat dat gebeurt. Bovendien, voor je het weet rijdt er FLATS een auto doorheen. Ik vind het ook wel eens lastig. Het enige dat je kunt doen is, dat als je het voelt aankomen, wat toch meestal wel zo is, je je paard naar het midden van de weg stuurt in plaats van een oprijpad in. Of anders juist de berm in. Ik vind het sowieso wel lastig, dit. In de rijbak moet ik het (uiteraard) ook opruimen, meestal gaat mijn man mee om me te helpen. Maar was dat niet zo, dan zou ik proberen er niet doorheen te rijden en teruggaan om het op te ruimen. Ik heb een jonge tinker en als ik alleen was, zou het af en toe problematisch zijn om op haar te klimmen zonder dat ze ervandoor gaat. Dat is iets dat ik haar nu aan het leren ben en ik ben dan ook niet zo geneigd om voor iedere mestbol af te stappen. Maar ja..... het blijft oliebol als er zoiets op je oprijlaan ligt, laat staan op het strand. Aan de andere kant: op het strand heb je toch vaak gedeelten waar je wel en niet mag komen met paarden? Nou, als je je daar aan houdt en mensen gaan daar dan toch zitten, dan weten ze van tevoren dat dat kan gebeuren. Toch>

Gelukkig is paardenmest een stuk minder vies dan hondenpoep!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:26

Ik laat het altijd gewoon liggen...
Meestal rij ik over het gras waar verder niemand loopt, dus niemand heeft er dan last van.. Maar heel soms rij ik ook weleens door het dorp en dan laat ik het ook gewoon liggen. Ik kan het daar moeilijk weg gaan halen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:37

in principe eten de vogels de paarden mest op. Als ik het tsrand op ga en Boris poept voor de ogen van andere mensen dan voel ik me inderdaad ook wel banketstaaf. Ik stap niet af want dan kom ik er niet meer op( ik kan alleen maar opstappen met een krukje) dus asosiaal of niet ik rij door

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:57

Ik heb het een keer gehad met een buitenrit toen we een stukje moesten afsnijden langs een moskee.....precies voor de deur!
Ver van stal....tsja ken het moeilijk in mijn zak stoppen een meenemen om op stal weg te gooien.
Waren niet zo blij mee aangezien er wat mannen voor de deur stonden.....had het best later willen opruimen maar ga dat maar eens uitleggen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:05

Meestal laat ik het gewoon liggen. Een heel enkel keertje veeg ik het in de berg ofzo, maar meestal poept Sting al heel netjes in de berm (als hij al poept onder het rijden .)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:22

Ik laat het liggen als ik buiten het terrein ben. Meestal loop ik toch in de berm of een ruiterpad en heeft er niemand last van.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:23

als de mest midden op een voetpad/fietspad ofzo ligt schuif ik het vaak even met mijn laarzen de berm in. Maar als het midden op een gewone weg of zandpad ligt ga ik het niet opruimen

opala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 11:30

sandr0 schreef:
Als ik het tsrand op ga en Boris poept voor de ogen van andere mensen dan voel ik me inderdaad ook wel banketstaaf. Ik stap niet af want dan kom ik er niet meer op( ik kan alleen maar opstappen met een krukje) dus asosiaal of niet ik rij door

Dat heb ik dus ook en met al die drukte om je heen weet je niet - wanneer je wel afstapt - of je paard net dat moment gaat flippen, met alle gevolgen van dien

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:41

Als het in de berm is laat ik het mooi liggen, op de openbare weg hangt het er een beetje vanaf, voor iemands deur of oprit wil ik nog wel vragen om een bezem/schep of het met mijn laarzen aan de kant schuiven, midden op de weg laat ik het liggen, rijden genoeg auto's overheen en een regenbui er over en niemand die het meer ziet, een heel ander verhaal dan met hondenpoep, dat lijkt wel niet of nooit 'op te lossen'...

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 12:47

Ik ruim het eigenlijk nooit op, ik loop bijna altijd of door het bos of door de berm en negen van de tien mensen met een hond ruimen de hondenpoep ook nooit op, dat is pas smerig!
Ik heb het wel eens meegemaakt dat we met z'n tweeen in de berm liepen en de andere pony schrok van een tractor. Die vriendin stuurt d'r pony dus snel een grote oprit op voordat d'r pony in galop naar huis kan rennen, en het eerste wat die pony doet op die oprit is mesten... Er was niemand te zien en het was de oprit van een boederij dus ik hoop dat die mensen wel gewend zijn aan een beetje mest...

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 12:50

Ik laat het liggen, kan moeilijk een kruiwagen en schep mee op m'n rug nemen. Als ik merk dat mijn paard moet mesten, probeer ik wel zo te sturen dat het in ieder heval niet midden op de weg ligt, maar vaak ben ik al te laat.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 13:28

Ik heb wel begrepen van menners bij mij op stal, dat het voor hun vanaf januari verplicht is een mestopvangvoorziening te hebben