Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Lisa_Melody schreef:Ik doe niks aan kleine wondjes. Laat gewoon de natuur z'n werk doen
Vaseline gebruik ik in de winter weleens als ze in de nattigheid moet staan. Dan smeer ik het in de kootholtes, om mok te voorkomen.
de rest van die dingen gebruik ik niet.

Rytir schreef:. Wondjes op benen was ik met betadine shampoo. Voor de rest kom ik er weinig aan, zolang ik ervoor zorg dat het schoon blijft zorgt mijn paard er wel voor dat het geneest.

kenso0wlover schreef:En waar gebruiken jullie deze producten voor:
- vaseline( mondhoeken?)
- levertraan
- uiercreme
- uierzalf

en dan duurt maar twee weken en dan is de wond helemaal genezen met nieuwe haren en al!! Rytir schreef:Kleine wondjes die bloeden spuit ik alleen af. Het bloed zorgt ervoor dat vuiligheid uit het wondje vloeit (tenzij het wondje door een heel vies iets is veroorzaakt). Schaafwondjes die niet bloeden maar wel een beetje open zijn spuit ik af en als het droog is doe ik er betadine creme op. Wondjes op benen was ik met betadine shampoo. Voor de rest kom ik er weinig aan, zolang ik ervoor zorg dat het schoon blijft zorgt mijn paard er wel voor dat het geneest.