zadelmarkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_fjord

zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 18:59

Hallo, ik ben op zoek naar een nieuw zadel, en heb gekeken op www.zadelmarkt.nl
Ik ben alleen niet helemaal overtuigd van de kwaliteit.
Wie heeft er ervaringen met zadels van zadelmarkt?

sandr0

Re: zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:03

Ik heb een ascot dressuur zadel va nde zadelmarkt. Ik heb m nu ruim 2 jaar en rij wer nog steeds met veel plezier op. Ik kocht m nieuw voor 225,- incl. singel en beugels/riemen. Er liggen ook mindere zadels maar dit zadel beviel prima( voelt ook goed aan niet kartonachtig) en ligt goed op mijn paard( en ook prima op ons vorige paard). IK had eerst een kunststof zadel gekocht bij hun maar dat was echt puin( is ook later uit de verkoop gehaald). Goed kijken wat je zoekt, goed passen en weten wat je kwijt wilt . Ik wil ook graag een kieffer lusitano zadel maar helaas is mijn spaarvarken wat aan de lege kant en dit zadel was voor mij en mijn paard een prima betaalbaar alternatief.

Je kunt ook eens kijken bij interhippique: rotterdam.

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:06

Het is bij mij dicht in de buurt, wij hebben er ook een zadel vandaan. En zolang je het gewoon blijft poetsen (wat je met een ander zadel ook moet doen) is er niks aan de hand. Mijn hoofdstel komt er ook vandaan die heb ik nu ander half jaar, en ik poets hem eigenlijk nooit, maar hij is nog steeds super!

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:09

nou ik heb er dus ene totaal andere ervaring mee en mijn vriendin anders ook. Ik heb er ooit een zadel gekocht nou ik kan je verzekeren dat je er geen zadel vind dat lekker zacht zit. Ik had er eentje wat binnen een jaar helemaal bruin werd bij de plek waar je benen zitten. Het is absoluut geen goeie kwaliteit. En het zit (#&&*^#^*&^$ Ik heb nu een ander zadel en dat zit heerlijk poeh wat een verademing echt waar. Zachte kussens enn het zit egwoon heerlijk. 1 ding weet ik zeker: Van zadelmarkt ben ik genezen!!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:15

Ik heb ook een zadel gehad van zadelmarkt (of njah 1 van stal Huppa uit Hijum). Op zich zat het zadel wel lekker, maar merkte dat na 2 maanden het leer begon te slijten en scheuren. Je kunt natuurlijk geen uitstekend zadel verwachten voor zulke lage prijzen. Ik zou áls je een beter zadel wil, er dan iets meer voor betalen en een goed zadel nemen waar je wat langer plezier van hebt dan een goedkopere en die je na een jaar retourtje container kan geven.

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:19

ja idd je hebt helemaal gelijk. Ik vond de mijne in het begin ook lekker zitten maar toen ik er wat langer op reed dacht ik mijn god. Het rijd hard, glad! enz.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:26

Mijn hoofdstel is nog prima!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:32

dus heel goed kijken wat je koopt en goed passen. Bij bijv. divoza kun je ook een zadel kopen voor 225,- pagony start geloof ik. Nou dat is dus mindere kwaliteit dan het zadel dat ik bij zadelmarkt vandaan heb. Mijne ziet er nog super uit, nog steeds zwart( terwijl ik elke week wel een paar keer op het tsrand te vinden ben wat voor je leer niet echt super is). Logisch daty je voor 225,- geen stubben, passier e.d koopt maar er is ook nog een gulden middeweg en mijn ervaring is dat de prijs/kwaliteit verhouding prima is.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:54

heb al van iemand te horen gekregen dat die merano zadels heerlijk zitten.. maar zijn die eigenlijk op te vullen??

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 20:20

Dus vooral die merano zadels zijn wel goed??? Waar moet ik vooral op letten daar?? Dus of ze van goed leer zijn enzo? en wat nog meer?

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:42

of ie goed past op je paard en of JIJ er lekker op zit en ie lekker rijd. dat is het allerbelangrijkste, wat andere er ook over zeggen of van vinden jij moet er op rijden , toch?!

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 20:46

ik wou mijn oude zadel meenemen om dezelfde maat te vinden. is dat handig? ik denk niet dat ik mn pony helemaal naar Emmen kan meenemen. is een eindje voor ons.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:24

Renske_fjord schreef:
ik wou mijn oude zadel meenemen om dezelfde maat te vinden. is dat handig? ik denk niet dat ik mn pony helemaal naar Emmen kan meenemen. is een eindje voor ons.

Emmen??? hoe zo emmen??? zadelmarkt zit in Urk, zoetermeer, zeeland , belgie maar voor zover ik weet niet in emmen hoor.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:31

Maar het is wel mogelijk om een ander goedpassend zadel mee te nemen, dat heb ik ook gedaan..!!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:33

overigens ook niet te veel luisteren naar die mensen. die in vlissingen hebben er naar mijn mening geen verstand van, laat dus zelf iemand kijken die er veel verstand van heeft of het zadel écht goed op je paard zn rug ligt.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 01:01

De hoofdstellen kunnen misschien goed zijn maar daar hoef je ook niet op te rijden.
Een zadel die lekker zit is heel belangrijk vindt ik.
Een goed hoofdstel is ook belangrijk.
Want als je in het bos of zo rijdt moet het niet zo ineens knappen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 06:57

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:09

Tinkerloos schreef:
kijk hier eens,misschien heb je er wat aan:

viewtopic.php?t=106815

of zoek even met de zoekmachine

lysuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:39

er zit wel een zadelmarkt in emmen in barger oosterveld

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:51

De prijs is natuurlijk goedkoop, maar dan kun je niet verwachten dat het topkwaliteit is.

Wat ik heb gezien is dat het zadel snel bruin wordt, en snel gaat slijten. Natuurlijk kan je dat met goed onderhouden wel wat tegengaan, maar niet heel veel. Hoofdstellen heb ik geen idee van.

Maar voor mensen met een niet zo'n groot budget, is het wel een handige optie.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:31

lysuma schreef:
er zit wel een zadelmarkt in emmen in barger oosterveld

o oke dat wist ik niet

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:32

Linde90 schreef:
De prijs is natuurlijk goedkoop, maar dan kun je niet verwachten dat het topkwaliteit is.

Wat ik heb gezien is dat het zadel snel bruin wordt, en snel gaat slijten. Natuurlijk kan je dat met goed onderhouden wel wat tegengaan, maar niet heel veel. Hoofdstellen heb ik geen idee van.

Maar voor mensen met een niet zo'n groot budget, is het wel een handige optie.

tja ik ben iet zo'n poetser maar mijn zadel is na 2 jaar strandritjes nog steeds zwart en geen slijtage . Ik had een hoofdstel maar mijn nieuwe paard paste dat niet maar hij zag ik er nog prima uit en ik heb m weer door verkocht.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:44

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:18

boeflover schreef:
heb al van iemand te horen gekregen dat die merano zadels heerlijk zitten.. maar zijn die eigenlijk op te vullen??

Ik heb een Merano dressuuurzadel. Ze zitten idd best lekker en zijn op te vullen. Ik heb mijn zadel nu ongeveer een half jaar en ligt nog steeds goed op mijn haf. Het leer is niet van de beste kwaliteit, maar met goed onderhouden kom je al heel ver. Mijn zadel ziet er nu nog als nieuw uit, alleen de beugelriemen zijn wat bruin verkleurd.

Als je meer wil weten, pm je maar.

_Angelique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:51

Een meisje bij mij uit de les, heeft een tijd terug ook een zadel bij zadelmarkt vandaan gehaalt, het zadel ziet er heel erg mooi uit. Het zadel lag ook goed op het paard, maar na een tijdje is het zadel gaan vervormen en lag dus helemaal niet meer goed.
En dit is bij nog iemand bij ons op de manege ook gebeurd.