bak een drama

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

bak een drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 20:02

Het is weer leuk op stal bij ons. We hebben op stal een bak die er denk ik al bijna 40 jaar ligt, en waar zelden wat aan gedaan wordt.
Af en toe kwam je een steen tegen, maar t was nog wel te doen. Maar de laatste tijd is die bak zo slecht geworden. Steeds meer puin komt naar boven, is veel nat, en veel zwaar. Niet echt super geschikt om je paard in te trainen dus. De zoon van de stalbaas (volwassen man hoor, stalbaas is bijna 80) zou de bak in orde maken van de zomer. Dus idd van de week heeft ie m gesleept. Nouja, gesleept... Allemaal hobbels en kuilen, en zooo veeeeel puin! (en maar voor 3/4) We hebben er bakstenen, glas, pijpen en stalen draden uit gehaald!!!!!!!!! Das niet normaal. Dus we hadden op t bord geschreven dat de bak zo echt niet te rijden was, en of er iets aan gedaan kon worden. Komen we net op stal, heeft ie er vanalles bijgezet. Dat ie 3 uur bezig is geweest, en dat we t zelf af moeten maken. Dat ie zich afvroeg waarom alleen t stuk dat ie gesleept had gebruikt was om op te rijden (omdat t andere te nat was) en nog meer gezeur. Dat is toch niet normaal???!!! Dat kan je toch niet maken? We betalen toch ook voor de bak? Ik heb er nu bijgezet dat we helemaal niet te beroerd zijn om wat aan de bak te doen, maar dat we dan wel een goeie bak willen als uitgangspositie. En of we hier misschien een keer over om de tafel kunnen gaan zitten.
Zijn er hier meer mensen die zoiets hebben meegemaakt?? En hoe is t uiteindelijk opgelost? Hoe zouden wij dit moeten aanpakken?

maaiketje

Re: bak een drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 20:16

Apart..... Ik heb er geen ervaring mee, maar je hebt er denk ik wel goed aan gedaan om die reactie te plaatsen. Ik hoop voor je dat je straks weer vrolijk in de bak kan rondrijden

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 20:17

Ik denk dat je hiervoor bij de verkeerde categorie zit

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 20:48

Ik heb 5 minuten rondgekeken, en wist toen nog niet waar ik t moest plaatsen.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:15

we hebben stenen uit de bak gehaald waar je een compleet huis mee kunt bouwen inc glas voor de ramen en buizen voor de steigers.
het ergste vond ik nog die stoeptegen van 30 bij 30 cm.
iedereen vind het n pokke kl0te bak maar niemand doet er wat mee,nu zetten we het op het bord en krijgen we zon reactie beetje vreemd toch?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 06:21

Met zijn allen van stal verhuizen... ? Dan gaat er wellicht een lichtje bij de man branden dat hij met deze bak geen klanten meer houdt. En anders staan jullie iig ergens anders waar de bak ongetwijfeld beter zal zijn. Ik zou eerlijk gezegd geen makkelijke oplossing voor je kunnen bedenken. Het lijkt wel of het hem niet veel interesseert... en misschien heeft hij wel geen zin meer om er op zijn oude dag nog veel geld in te steken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 09:42

Moeilijk.... In ieder geval denk ik dat het een beter idee is om niet via het bord te communiceren, maar gewoon face to face. Geschreven tekst komt immers al snel anders over dan dat je het bedoelt. Misschien voelde die man zich wel aangevallen toen hij het las, terwijl dat niet eens zo bedoeld was.

Ik weet niet hoeveel pensionklanten er bij jullie staan en wat jullie aan pensiongeld betalen? Mocht dit een heel laag bedrag zijn, dan is het misschien netjes om voor te stellen dat de eigenaar een goede rijbaanbodem aan laat leggen in ruil voor een bepaalde verhoging van het pensiongeld.

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:00

Van AM -> VMR verplaatst.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:56

er staan 12 pension paarden,en we betalen 170 euro per maand dat vind ik n aardig bedrag vooral als je een kl0te bak heb of vinden jullie van niet ?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:15

Ik vind dat je best nog wel een behoorlijke prijs voor de stal moet betalen, waar alleen een buitenbak aanwezig is.

Er lijkt mij maar 1 oplossing en dat is je paard verplaatsen. Als de eigenaar echt niet bereid is om de bak bij te houden dan betaal je veel te veel. Als ik jou was zou ik de eigenaar alvast aangeven dat wanneer en niets aan onderhoud gebeurd, je ergens anders wilt gaan staan en gewoon eens bij je in de buurt rond gaan kijken of je met je paard ergens anders naar toe zou kunnen.

Ik heb nu de paarden aan huis, maar voorheen stond ik op een pensionstal voor 140 euro per maand en daar lag de buitenbak er perfect bij.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 13:43

janne schreef:
we hebben stenen uit de bak gehaald waar je een compleet huis mee kunt bouwen inc glas voor de ramen en buizen voor de steigers.

Ik kom niet meer bij wat druk jij je toch altijd apart uit Maaike

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 13:49

t Nadeel is alleen dat er weinig pensionstallen in de buurt zijn. Nouja, ze zijn er wel, maar ze zijn of echt niet leuk, of veels te duur, of dusdanig ver dat ik niet meer naar de vereniging kan. (heb geen trailer, dus moet te paard) Nou ben ik wel verwend. Doe er 2 minuten over met de scooter, maar toch.
Vandaag dacht ik stoer te zijn, en dan toch maar even te gaan harken. Maar ik stond letterlijk te janken in de bak! (en dan ben je 28....) Er is geen doorkomen aan. Na 10 minuten had ik al een bloedende open blaar. En als hij in 3 uur met de machine de bak al niet recht krijgt, hoe wil hij dan dat ik dat doe met een hark?!?!?!?!?!!! Das toch absurd?! Heb er weer een aantal grote stenen uit gehaald, en een groot stuk glas. En hij maar beweren dat het l u l koek is dat er puin omhoog komt! (had ie letterlijk er bij gezet)
Ik ben ook best bereid om meer te batalen als er een bak komt die wel altijd goed te rijden is. (maar ook weer niet teveel, want hij verdiend genoeg aan ons. Krijgen eigen hooi, en weinig brok. Moet zelf bijvoeren aangezien ik veel train. En mogen niet te veel stro gebruiken)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 13:56

wat knap dat je het nog geprobeerd hebt misschien moeten we het niet vragen aan de zoon maar aan zijn vader

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 14:04

Ja, maar jij kent die ook, en jij weet ook dat die al helemaal geen moeie doet over t algemeen. Dus t wordt nog een zware dobber.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:41

met de lampen is het toch ook gelukt ik denk dat we met een paar mensen er gewoon naar toen moeten en het hele verhaal vertellen en kijken wat hij daarop zegt
Laatst bijgewerkt door Wesco op 03-07-05 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 14:49

dat moet zowiezo!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:57

wanneer gaan we en wanneer kunnen de mensen

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 16:19

het is nog niet eens gevaarlijk voor je paard maar net zo goed voor de ruiter.
je zou maar met je hand pols in n glas scherf vallen,dat wil je niet mee maken een slagaderlijke bloeding.
en wat stenen betreft dr zijn altijd ruiters die zonder cap rijden (ik heb m braaf altijd op ) en je zult met je hoofd op n baksteen klappen dat wil je ook echt niet.
kortom het is voor mens en dier een gevaarlijke kl0te bak

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 16:22

Nou, mijn inzet van gister is blijkbaar gewaardeerd. Vanochtend kwam ik op stal. En ging met me paard naar de bak om te kijken of ik nog enigzins kon rijden. Hadden ze de hele bak gesleept!! Helemaal recht. WOW. (OK de bak blijft slecht, maar is nu wel weer te rijden zonder al te grote ongelukken)
Maar over die toplaag toch nog ff om de tafel gaan zitten!

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:22

dat is mooi dat de bak weer te rijden is. dus ik kan het weekend als ik weer thuis kom met ralinda weer rijden. Dat zal wel weer wennen zijn.
en ja een toplaag zou wel super zijn. Maar ik denk dat dat erg moeilijk wordt om dat voor elkaar te krijgen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 20:57

Is Ralinda weer in orde? Das mooi! Zie je t weekend!!!!

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:58

janne schreef:
het ergste vond ik nog die stoeptegen van 30 bij 30 cm.
iedereen vind het n pokke kl0te bak maar niemand doet er wat mee,nu zetten we het op het bord en krijgen we zon reactie beetje vreemd toch?

Hey Janne!

Waarom sparen we dan niet nog even door met dat puin??? Dan hebben we straks genoeg voor een binnenbak!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:18

joh han wat n idee vandaag weer n stuk glas gevonden voor het 2e raam hahaha

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:24

Nu nog een paar spiegels...

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:41

Needje schreef:
Is Ralinda weer in orde? Das mooi! Zie je t weekend!!!!

het gaat een stuk beter. ik mag van de dierenarts weer rustig aan beginnen en dan afwachten wat er gebeurt. er zit nog steeds een lichte zwelling tussen het griffelbeen en haar pees maar de dierenarts denkt dat die weg moet gaan door meer beweging dus dat zullen we zien.