Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en anders laat je het dure zadel bewerken voor ongeveer hetzelfde geld. Je met dan natuurlijk wel weer de mazzel hebben een zadel te vinden in de prijsklassen die ook dan weer past.
Ik heb zelf een Wintec zadel, dat zijn ook geen dure zadels maar hij ligt toch echt prima. Ik heb hem destijds laten passen en na een jaar opnieuw laten passen. De kussens zijn toen wat bijgevuld en mijn zadel ligt nu nog steeds prima
Margreet schreef:Punt is dat een duurder merk vaak nog op heel veel punten aan te passen is.
Alane schreef:Maar ook een duur merkzadel met smalle kamer is niet aan te passen voor bijv. een fries.

Margreet schreef:Nou meestal gebeurt dat niet "ineens" hoor....
En telkens weer een nieuw, stug zadel inrijden is niet mijn idee van prettig
Waardevastheid is ook nog een punt. Merkloos krijg je geen drol meer voor terug, ook al heb je 'm maar een half jaar ofzo gebruikt.
En tuurlijk, als mijn dure merkzadel niet meer past en ook niet meer aan te passen is, dan gaat hij er uit. Krijg ik er een nette prijs voor en koop weer een net merkzadel terug, met weinig verlies. Zie het als een investering.
Beetje het verschil tussen huren en kopen haha
lailapri schreef:Kun je dus met zekerheid zeggen dat een goedkoop zadel niet past, of is er een kans dat het wel past. Kun je ook zeggen zonder het gezien te hebben dat alle zadels scheef zijn? En is een sheef zadel nu juist erg of niet. Een paard en mens zijn immers ook niet recht. De afwijing moet natuurlijk niet enorm zijn maar volgens mij lopen er best veel paarden rond die aan de ene kant (veel) meer bespiering hebben dan aan de andere kant.
Jullie mening gevraagt.
Margreet schreef:Moet je ook niet particulier verkopen, maar inruilen![]()
Als jij blij wordt van ieder jaar een nieuwe Argentino Economic Baseline Start moet je dat vooral doen hoor, mij een zorg.
De een koopt ook ieder jaar als auto een wrak met nog een jaartje APK erop en dan is het op. De ander koopt wat degelijkers. Het is maar net wat je wilt.