praten met paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jooske

praten met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 16:44

Ik zit erover te denken om iemand die met paarden kan praten met mijn paard Jessie te laten praten en ik vroeg me af of hier nog meer mensen zijn die dit weleens gedaan hebben?
Ik zou graag willen horen wat hieruit kwam en of je er achteraf blij mee was ?

PS: ik open dit forum om ervaringen van andere mensen op dit gebied te weten te komen en dus niet om te weten te komen of jullie hier wel of niet in geloven of het onzin vinden enz .

Groetjes, Jooske.

Vala

Re: praten met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:19

Ik heb het gedaan, mijn pard staat als voorbeeld op de site: www.praten metpaarden.nl Het is Artiest. Ik heb er veel van geleerd. Hou wel in je achterhoofd dat je soms ook een naar bericht kan krijgen wat je eigenlijk niet wil weten. Bijv dat je paard niet verder wil ofzo. En wat doe je er dan mee.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:53

ik doe het zelf voor mensen ... ik praat dus met dieren ...

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:04

Ik heb hier zelf ook net een topic over gestart en ik hoorde dat Jenna en Zelke hier op bokt ook communiceren met paarden. Jenna vraagt een vergoeding van 15 euro en Zelke moet ik nog even pm'en.
Ik heb goede verhalen over ze gehoord.
Pratenmetpaarden.nl is ook een hele goede, maar zij vraagt wel 25 euro wat ik net even te duur vind maar misschien een idee voor jou?
@shadowflower, vraag jij ook een vergoeding en heb je er veel ervaring mee? Of ben je je nog erg aan het orienteren op het gebied van communiceren met paarden op deze manier?

Groetjes,
Lyte

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:09

Comuniceren noem ik het nog niet echt, maar ik kan wel dingen weten die mensen me niet verteld hebben. Ik kan ook karakteranaluyses doen, over wildvreemde paarden. Echt praten kan ik nog maar een klein beetje

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:36

ja ik vraag 10 euro voor 10 vragen .. heb meerdere paarden gedaan en zorg dat ik getraint blijf door altijd met mijn eigen paard te praten dagelijks .... er zijn veelal positieve reacties op ... er is maar 1 iemand geweest die 1 ding niet snapte wat het paard vertelde ...

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 20:46

Ik heb jouw verhaal op www.pratenmetpaarden.nl Tiessie en ik moet zeggen dat ik heel erg onder de indruk was van het verhaal van Artiest. Toen ik het verhaal van Artiest las, wist ik zeker dat ik het wou doen haha.
Ik weet dat ik ook dingen kan horen die niet positief zijn, maar ik krijg zelf van mijn paard het idee dat ze wel gelukkig is alleen niet qua rijden en dat is ook 1 van de dingen waar ik graag antwoorden op zou willen. Ook heeft mijn paard 2 enorme littekens op haar achterbenen waarvan ik geen idee heb hoe ze eraan komt. Ik kan dit ook op geen enkele manier achterhalen, omdat Jessie's vorige baasje niet meer weet van wie ze haar gekocht heeft Een beetje een vage mevrouw is het..
Jessie is bijvoorbeeld ook doodsbang in benauwde ruimte's of om kort vast te staan en ik denk dat dat iets te maken heeft met hoe ze die littekens op heeft gelopen.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:38

ik wil je best helpen ... mij lijkt het leuk het verhaal van het paard te horen .... maar je moet wel er achterstaan en 10 euro willen betalen

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 21:40

Dat heb ik er zeker voor over, ik neem contact met je op zodra ik terug ben van vakantie (17 Juli), want ik ga morgen al weg .
Allemaal bedankt voor de reacties!

tijgertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:44

shadowflower schreef:
ik wil je best helpen ... mij lijkt het leuk het verhaal van het paard te horen .... maar je moet wel er achterstaan en 10 euro willen betalen

Ik wil ook wel eens weten wat mijn pony's bezig houd....hoe kom ik in contact met je

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:50

stuur mij maar een pbtje ..... dan zal ik alles uitleggen ..... ik ga in de zomervakantie er weer heel erg mee bezig zijn ... veel cunsulten etc .. dus ik wil best helpen .. (heb eindelijk vakantie)

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 22:14

Jessie's fysiotherapeute vertelde me ook een verhaal over een paard waar de baas helemaal gek van werd. Die man vertelde dat hij een stok stuk kon slaan op het paard, maar dat het paard gewoon niet van het erf afging. Een mevrouw die met paarden kon praten ging toen met dat paard praten en vroeg aan het paard waarom hij niet van het erg af wou gaan? Waarop het paard antwoorde: Nou ik doe het gewoon niet. hahaha, dat vond ik zo'n mooie reactie Lekker koppig paardje zo te horen, net als die van mij:P

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:10

hehe ik kan weer behoorlijk wat consulten doen ... leuk leuk .. en nu alvast bedankt dat ik jullie antwoorden mag geven ... en jullie je vertrouwen geven ^^

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:17

ik vind dit zeker interessant, héél erg interessant zelfs!! bij een pony (verzorgpony) zou ik weleens willen weten waarom ze zo dominant is etc.

ik ga erover denken, shadowflower kom jij dan hier naartoe? het is namelijk niet mogelijk om naar zeeland toe te komen met deze pony aangezien ze nooit in een trailer heeft gestaan, dat kan weleens problemen opleveren denk ik

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:20

Zit er ook zo iets in de Provinsie Groningen?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:31

gelukkig doe ik het per foto ... ^^ heb je dat gedoe met in en uit de trailer laden ook niet

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:35

oke

dit gaat dan om een privé pony dus die heeft wel rust ja, meestal de hele dag.. ze staat aan huis, ik ga er nog even over denken als ik het wil, hoor je het over de pb van mij

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:39

ok ... wat ik nog wel wil zeggen is dat er op de momenten van het consult het paard met rust gelaten moet worden omdat je anders hele onduidelijke antwoorden krijgt .. een paard kan immers ook geen 2 dingen tegelijk

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:42

Dat is zo. Een mens kan ook geen 2 dingen tegelijk

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:42

klopt ja, ik ga zo de eigenaresse even mailen of die er ook in mee kan komen, misschien dat je dan ook de andere (oude) pony kan doen, dan op een dag/avond (evt. van tevoren af te spreken) dat de eigenaresse ze met rust laat en ik ook

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:47

ja .. meestal doe ik het savonds omdat het dan rustiger is voor die beestjes... maar dat kunnen we later nog bespreken

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:49

Ja dat is zo.
En als iemand nou het perse overdag wil dan

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:01

dan heeft diegene pech .. ik ben de baas over wat ik doe .. meestal doe ik het op tijden dat de baasjes niet aanwezig zijn .. zijn de baasjes iedere keer aanwezig als ik een consult wil doen is het simpel gezegt ... dan doe ik het als het baasje er ook is ...
het wil niet zeggen dat dit al eens is voorgekomen maar als het voorkomt .. ook moet niemand mij hier als slaafje zien .. ik ben eerlijk tegenover het baasje van het paard en het paard zelf maar daarvoor verwacht ik ook een eerlijke behandeling terug .. dus niet zo dat iedereen mij ziet als slaafje ^^

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:03

Nee daar heb je groot gelijk aan

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:54

ik heb een consult gehad met terrorieta via praten met paarden.nl
ze is een merrie op de stoeterij waar ik werk en mijn vaste paard wat ik ook uit breng op wedstrijden.toen mijn andere merrie wat ik voor hem reed werd verkocht wilde hiju graag dat ik haar ging doen,eerlijk gezegd was ik er niet heel erg blij mee
een grote zwarte merrie ruim 176 hoog en erg bang en nerveus
bange paarden vind ik vaak onvoorspelbaar maar goed ,ik ging met
haar aan de gangzadelmak makken ging prima onder het zadel kon ze om het minste of geringste helemaal over haar toeren raken heb er ook menig maal afgelegen werd gewoon gelanceerd.
terwijl als ik met haar het bos in ging ze voorop liep en ook echt niemand voor haar dulde.
ging ik eens nadenken neemt ze me nu in de maling is ze niet bang of gewoon erg dominant.in sept kreeg ze erge mok wat naar binnen was geslagen dood ziek was ze ze dulde niemand in haar box alleen mij alleen ik kon haar benen behandelen dat deed me best goed terwiojl ik haar normaal geproken niet eens het land uit kon halen.via bokt kwam ik in contact met praten met paarden
en dat zette me nog meer aan het denken na de zoveelste keer van haar gelanceerd te zijn,.zakte de moed in mijn schoenen
ze is een prachtig paard met geweldige gangen ik wilde niet zomaar opgeven ik werd zelf een beetje onzeker dus vroeg ik consult aan want ik begon aan haar gedrag te twijfelen.
Afbeelding

deze foto stuurde ik mee

aparte tante hoor die TERRA! erg eigenzinnig en intelligent.ze beantwoorde da laaste vraag(hoe kan ik haar wijs maken dat een trailer niet erg is ) met niets omdat ze niet van plan was om van haar geloof af te stappen.ze vind het niet leuk,wil niet en gaat niet vrijwillig.persoonlijk zou ik het aannemen als feit en vervolgens niet op in gaan.elk levend wezen moet wel eens dingen doen die hij niet leuk vind toch?

terra

bijzonder mooie merrie met zwarte vacht.ik ben de parel van stal en gedraag me ernaar.
mijn verzorgster begrijpt me niet correct.ik ben niet bang,nooit.angst staat niet in mijn woordenboek.geen van mijn medepaarden zo slim als ik.mijn leven is een beetje saai en ik maak het graag wat interessanter.mijn verzorgster heeft me nog niet door.ze is lief maar makkelijk voor de gek te houden.dat en haar goede zorgen maken haar extra leuk,ze is gek op me en ik op haar.geen van de andere kan mij verwennen zoals zij dat doet. ik mag misschien niet van haar zijn maar wil dat graag.mijn baas zou niet akkoord gaan met de dingen die wij samen zouden doen.
hij is gericht op mijn lijf en vermogen het zou goede kinderen brengen maar ik wil nog geen veulen eerst mijn leven beleven

de vragen
1wat is de reden van haar angstige en nerveuse gedrag

ik ben niet angstig slechts oplettend ik zou graag alles willen zien.druk in mijn hoofd ben ik wel,maar dat is logicsh voor een energieke intelligente merrie

2 hoe komt het dat ze zo bang is om alleen te worden gelaten

niet bang,boos ik hoor aandacht te krijgen.als ik alleen gelaten word ga ik me vervelen

3 is er ooit een siets gebeurd waardoor ze niet in de trailer wil

trailers zijn onbetrouwbaa.mij krijg je er niet vrijwillig op.te klein,donker
wiebellig onverwachte bewegingen maken ze ook.ik vind het nare dingen en dat is reden genoeg om niet te gaan

eigenlijk was het een openbaring en wat ik al een beetje dacht klopte ook ik ben haar sindsdien heel anders gaan benaderen en een beetje behandeld als een koningin ze heeft behoorlijk voor de gek gehouden
na dit consult ben ik op haar gaan zitten met een houding van nou kom maar op en er is bij beide een knop om gegaan
sinsdien gaat het super zo gauw als ik haar vertel dat ze o zo mooi is en dat ze super haar best doet nou dan groeit ze
wat veulen betrefd heel apart vorrig jaar werd ze niet drachtig
nu is ze niet bij de veulens naast haar in het land weg te slaan en promt in een keer drachtig van tuschinski

als ze alleen op stal staat breekt zze de boel af zo gauw ze in het land staat is ze net een pubber alleen maar spelen met de andere

dan de trailler een tijd geen aandacht aan geschonken tot de trailler een keer klaar stond voor een ander paard
ik kwam toevallig net met haar aanlopen ze stond even stil zo van nou echt niet
werd even boos op haar ik zei pas op hoor ze schrok even van me maar ze liep er zo in
zodra ik met een ander paard langs haar loop kijkt ze me toch pissig naar me kan ze niet hebben is ze gewoon jaloers en dat laat ze ook echt wel merken
de andere meiden kunnen nog steeds niet met haar overweg zodra er een ander op zit blijft ze stil staan net een ezel ze verzet geen stap
en gaat een beetje dreigen met steigeren deed ze bij mij ooit ook maar nu gaat het echt pefect en blij toe het is voor mij een schat en ik ben blij dat ik dit consult gedaan heb
anders had ik denk ik opgegeven ik val wel vaker van een jong paard af maar deze dame sloeg werkelijk alles
iedre dag was het raak .
sinds maart niet meer voorgekomen kijk ze heeft nog wel eens een baal dag maar die hebben we allemaal

sorry voor het lange verhaal maar ik denk dat jullie dit verhaal wel sirieus nemen er zijn ook mensen die me voorgek verklaren
niet de dames op stal trouwens en ook niet terra haar eigenaar.
maar sommige mensenpfff