Terschelling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein18

Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 15:54

Hallo!
Ik ga in de zomer een weekje naar Terschelling met een vriendin en het lijkt ons leuk om een dagje paarden te huren! Weet iemand een manege op Terschelling waar dit mogelijk is?! (of dit wel of niet onder begeleiding is maakt niet uit!) Ik hoor het graag van jullie!
En even off-topic..... is bokt.nl bij iedereen zo ontzettend langzaam?!!
Groetjes, Marjolein

Anoniem

Re: Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:37

Je hebt rijpaardenverhuur Lok in Landerum, Terpstra in Hoorn en De Barrage in Hoorn. Alle 3 wel goed. Veel plezier.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:37

Nog specifieke vragen? Kan je wel aan mij pb-en want ik woon op Terschelling...

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:38

Oh ja, Bokt is niet heel langzaam bij mij. Ik krijg alleen nooit meer een berichtje in mijn mailbox als er in een topic van mij gereageerd is. En dat is ook vrij irritant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 21:05

Ha die Femke.
off topic:Rechtsbovenin kun je op eigen berichten klikken. En ik zou Amber denk ik dekken met een groninger ofzo, beetje in haar eigen straatje blijven.
Groetjes Janneke

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 21:10

Mocht je heel toevallig ergens een paardje gaan huren, zou je dan mischien je ogen willen ophouden voor een zwarte (donkerbruine) met de naam Nevelrose? Nakomeling van mijn merrie, maar dier nog nooit gezien. Had vernomen dat ze daar (heeft) gestaan/staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 21:27

tancreda, ik heb toen eens voor je nagevraagd(ik dacht dat dat voor jouw was) maar geen nieuw wat paard voldeed aan de beschrijving, er staan wel veel zwarte tuigers dus wie weet is ze nu zonder papier oid. je kan bij het kwpn tegenwoordig de adressen van eigenaren opvragen als je het stb nr weet.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:17

Bij manege de Barrage kan je ook paarden huren, is echt heel leuk

Hun tel.nr: 0562-448311

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 23:04

Na ruim 14 jaar "rij-pauze" te hebben gehad, ben ik bijna 9 jaar geleden weer begonnen met rijden op Terschelling.
Ik weet helaas niet meer hoe die manege heet ; weet alleen nog dat de eigenaresse "Francis" heette.
(Femskie, weet jij toevallig hoe die manege zou kunnen heten? Als ik de naam hoor, weet ik het wel weer .)
Heb het er iig erg naar m´n zin gehad. Ik vond het in de eerste instantie best wel een beetje "eng" om weer te gaan rijden , maar Francis heeft mij volledig van die angst afgeholpen !

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 23:43

Ik heb 4 jaar geleden bij de mamilie lok gereden en was echt supertof. De paarden zijn heel braaf, op verzoek kan je op een fries mee en er zijn verschillende tochten van beginner tot gevorderde van 1, 1,5 2 en drie uur. het is wel met begeleiding natuurlijk, maar dat is echt supergezellig. Een van de begeleiders is de dochter. Op verzoek kan je ook een pittig paardje meekrijgen als je wilt. Ook mensen die nog nooit gereden hebben kunnen daar terecht. De paarden zijn zelfs zo braaf dat een kind wat nog nooit alleen op een pony gereden heeft zo op een paard mee kan.

Veel plezier in ieder geval op terschelling !!

Marjolein18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 09:29

heey!
heel erg bedankt allemaal voor de reacties, ik denk dat we wel wat leuks kunnen vinden zo!!
En Tancreda4, ik zal goed voor je rondkijken daar!!
Groetjes....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:59

[***] schreef:
tancreda, ik heb toen eens voor je nagevraagd(ik dacht dat dat voor jouw was) maar geen nieuw wat paard voldeed aan de beschrijving, er staan wel veel zwarte tuigers dus wie weet is ze nu zonder papier oid. je kan bij het kwpn tegenwoordig de adressen van eigenaren opvragen als je het stb nr weet.

Oh, dat wist ik niet! Ik had namelijk een tijd terug (zo'n 1,5 jaar) een mailtje gestuurd of ik de adressen mocht enzo, maar kreeg enkel het nakomelingen overzicht gestuurd (waar ik ook super blij mee ben hoor!! ) Maar geen adressen

*gaat het weer proberen*

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:01

ik ga ook deze zomer weer naar Terschelling:D 13 juli

ik ging eerst altijd bij Terpstra buitenrit maken of soms bij manege de barrage maar vond Terpstra altijd het leukste!!!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:10

Sterre: Francis was voorheen eigenaresse van manege De Barrage in Hoorn. Dat moet je wel wat zeggen denk ik!:)
[***]: Heeee, wat grappig dat jij ook op Bokt zit! Ik pm jou eventjes!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:39

Ohw wat grappig...
Ik ga deze zomer ook naar Terschelling, ga er ook rijden, maaaaar......... mn "eigen" knollies gaan mee! Woehoe! Heb er echt superveel zin in, ik ben benieuwd of ze de zee in durven!! Vast wel...al zal ze wel raar staan kijken!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:57

Royaltjuh: leuk man! Waar ga je je paardjes neer zetten? Is altijd erg lachen..paarden die voor het eerst in de zee moeten!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:58

femskie schreef:
Sterre: Francis was voorheen eigenaresse van manege De Barrage in Hoorn. Dat moet je wel wat zeggen denk ik!

Ja klopt ! Bedankt !

Heeft ze die manege niet meer ? Heeft ze nu een andere manege, of ik ze helemaal gestopt?
Ik zou het erg leuk vinden, om de eerst volgende keer dat ik op Terschelling ben, weer bij haar te rijden .

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:35

Francis geeft nog wel les op de Barage teminste toen ik er was wel

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:57

femskie schreef:
Royaltjuh: leuk man! Waar ga je je paardjes neer zetten? Is altijd erg lachen..paarden die voor het eerst in de zee moeten!!

We staan op camping Cupido, en de vader van de eigenaresse van die camping heeft daar tegenover land dacht ik... Daar mogen ze in! En idd, ik hoop dat ik er om kan lachen, de 1e keer naar zee

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:27

wanneer ben je op Terschelling dan???? anders komen we effe langs gereden met onze paardjes

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:57

Hahaha!!! Ik ben er van 17-7 tot 29-7 Kom ze maar ff bewonderen 't Zijn een Oldenburger en een Welsh A...

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:10

Sterre; Francis heeft de manege overgedaan aan andere eigenaren. Maar als je les van haar wilt dan kun je gewoon even de manege bellen. Ze geeft nog steeds gewoon les!

Zeg, als iedereen toch gewoon op Terschelling is, waarom maken we dan niet gewoon een gezellig Bokt-ritje met zijn allen? (moet iedereen wel tegelijk op vakantie zijn op het eiland natuurlijk.......)

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:11

mijn zus werkt nu op het eiland tot november ofzo ! ik ga er ook heen we gaan met de boot in de haven liggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:37

Ja inderdaad! Boktritje als het met de datum uitkomt!

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:22

waar zit iedereen op het eiland dan??? ik en vriendinnetje zitten op west