Rijden met een navelpiercing?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Rijden met een navelpiercing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 13:07

Ik ben nieuw hier dus sorry als het hier niet goed staat.
Ik mag een navelpiercing laten zetten van mij ouders maar toen bedacht ik mij dat het misschien wel helemaal niet lekker paardrijd. Ik ga 7 dagen per week naar mijn paard en rijd daar van zeker 5 dagen per week.
Hebben jullie een navelpiercing en kan je dan gewoon rijden of doet het erg zeer en deden jullie in het begin een pleister over je navelpiercing heen i.v.m infecties en vuil van de paarden?

thnx!

layspays

Re: Rijden met een navelpiercing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:21

Het lijkt mij dat je gewoon kunt paardrijden met een navelpiercing, ik ken heel veel mensen met een navelpiercing die gewoon paardrijden zonder last. Het is net met oorbellen, na een poosje merk je er helemaal niks meer van.. En wat betreft infecties.. gewoon kleding is voldoende, er komt vast geen vuil onder je trui..

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:23

Ik heb er helemaal geen last van, rijd nu ong 3 jaar met navelpiercing. Mischien dat je hem in het begin moet beschermen, maar later niet meer hoor, ik heb hem helemaal niet beschermd .

Prissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:27

ik zal als ik jou was wel gewoon ff een paar dagen een pleister erover heen doen omdat het nog gevoelig is daarna er gewoon af hale

je kan het ook gewoon vrage in de piercingshop dan weet je het precies

Parcival

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:48

Het lijkt me niet echt fijn. Ik draag altijd rijbroeken met een hele hoge tailleband en dan drukt je broek tegen die piercing. Met een minder hoge rijbroek heb je er denk ik geen last van.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:53

Nog nooit last mee gehad, ook niet met hoge broeken. Heb hem ook nooit beschermd.

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 14:04

Ik heb ook ergens gehoord dat er van die speciale rijbroeken zijn voor vrouwen/meiden met een navelpiercing maar die zijn duur en omdat nou te kopen Bedankt voor de reacties.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:51

je voelt het niet. de eerste keer mischien.
lage rijdbroek is wel aan te raden, anders gaat het zeer doen.
zeker niet afplakken, gewoon een shirt wat er over heen valt is voldoende.
met een pleister sluit je het af en dat is slecht.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:53

Geen pleister eroverheen! kan er geen lucht meer bijkomen en kan het gaan ontsteken!
toen ik voor het eerst weer ree had ik mijn navelpiercing net 2dagen.. t ging gewoon hartstikke goed, kan gewoonhoor! Ik keek wel de hele tijd ofhij nog goedzat.. hij schiet wel een beetje omhoog alsje rijd maar datis geen probleem..

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:02

daar voel je helemaal niks van, ben diezelfde dag nadat ik hem gezet had gewoon wezen rijden en nergens last van gehad, nu nog steeds niet trouwens (1 jaar verder)

friesepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:05

Ik heb er ook geen last van gehad. Helemaal niks erover heen plakken dan wordt het nat en dan wordt het net onstoken. (geen lucht)

Veel suc-6 ermee

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:18

Heb ook nooit ergens last van gehad, ook niet met rijbroeken met een hogere band.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:39

ik deed mijn rijbroek omvouwen zodat hij niet op me navel zat. ik heb er nooit last van gehad

marjannetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:52

heb nu 3 jaar me navelpiercing en heb er geen last van gehad heb ook wel rijbroeken met hogere band waar de band op me piercing zit maar doet nie zeer je moet in het begin gewoon beetje oppassen dat je piercing niet achter blijft haken ofzo
maar je kan wel gewoon rijden hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:59

heb 4 jaar mijn navelpiercing en heb nergens last van hoor alleen zit ie wel eens een beetje vast in me rijbroek hahaha maarja dat doet nu geen pijn meer en maak ik hem weer los

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:59

De eerste keer zal het nie zo lekker zijn en moet je hem idd ff beschermen met pleister ofzo maar ik heb m nu twee jaar en kan me zover niet herinneren dat ik er last van heb gehad ook nie toen ik m net had

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 21:11

Ik heb ook al weer een tijdje m'n navelpiercing. Een uurtje nadat ik um had laten zetten moest ik voltigeren, ik heb er toen wel een pleister overheen geplakt, omdat het bij mij heel erg bloeden. En met voltigeren moesten we fijn allemaal lig oefeneningen doen op het paard. Ik heb er moet ik heel eerlijk zeggen misschien de eerste 2 keer met rijden last van gehad maar nu helemaal niet meer. Ik rij ook gewoon met hoge band broeken. Geen zorgen maken dus

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 21:20

ik heb er nu hem nu 4 jaar en ik heb er helemaal geen last van.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:16

Ja, maar dan moet je wel zorgen dat je een lage rijbroek hebt, dus niet eentje die tot je navel komt of erover, want dat doet pijn

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 23:39

Wat vele ook zeggen, de eerste weken geen hoge broek dragen, want dat doet inderdaad pijn en is niet goed voor de piercing, ook in verband met scheefgroeien en onstekingen. Bijna alle piercers zeggen ook dat je de eerste tijd geen hoge broeken moet dragen.

En afplakken inderdaad ook niet. Een piercing moet lucht hebben om infecties te voorkomen. In ieder geval veel plezier met je piercing !!

Mariska1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 06:51

Ik rij altijd met een hoge strakke broek, omdat je dan meer steun hebt in je rug. Daarom neem ik dus geen navelpiercing, want dan kan ik die broeken niet meer aan, en dat wil ik niet.
Dus ik heb nu wel dubbele gaatjes in mijn oren, maar helaas geen navelpiercing.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 06:58

ik heb ook een navelpiercing,
sommige piercing shops geven de tip om 6 weken niet te rijden,i.v.m herstellen van de wond..

ik heb dit niet gedaan en toen reed ik ook niet zoveel als dat ik nu doe..
In ieder geval,ik heb geen last van mijn piercing,heel af en toe als ik iets geks doe dan blijft ie wel eens hangen aan de binnenkant van mijn broek,
maar dit is heel minimaal en misschien is dat gewoon mijn klunzigheid:D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 07:45

De eerste twee dagen zijn werkelijk drama's... Daarna had ik er totaal geen last van! Dus je piercing niet laten schieten vlakvoor een wedstrijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:05

Mariska1970 schreef:
Ik rij altijd met een hoge strakke broek, omdat je dan meer steun hebt in je rug. Daarom neem ik dus geen navelpiercing, want dan kan ik die broeken niet meer aan, en dat wil ik niet.
Dus ik heb nu wel dubbele gaatjes in mijn oren, maar helaas geen navelpiercing.

Ik heb ook (een soort van) navelpiercing en draag ook van die hoge broeken. Heb nergens last van, en ook nooit gehad.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:38

Ik rijd ook gewoon iedere dag met navelpierving en heb nergens last van, ook niet met broeken die precies tot op de piercing komen. In het begin is het wel even wennen en deed ik er een pleister overheen maar als het eenmaal gewend is merk je er niets meer van.