wie rijd er met een witec pro ? advies gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

onley

wie rijd er met een witec pro ? advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 12:21

zo ik wil het nu toch wel weten ik ben al heel erg lang aan het twijfelen of ik me een wintec pro dressuur zou kopen
Nu wil ik van jullie bokkers graag meningen horen,
Waarom wel of waarom niet kopen
Bij ons op stal heeft niemand hem en word ik door verwezen naar de zadel maker,
Nou die beste man heb ik gebeld en die was er niet over te spreken
Maar daar in tegen de andere ruiterschop waar ik kom die man is er wel weer over te spreken, dus ja ik wil graag wat meningen horen

gekke_koei

Re: wie rijd er met een witec pro ? advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:19

ik heb er 1 en ik vind hem heel fijn. het is mijn 7e zadel voor willem en tot nu toe zit deze het beste boven alle andere leren zadels.
voordeel is dat het makkelijk te onderhouden is en het is een licht zadel, je paard hoeft minder mee te sjouwen. een wintec is net zo goed opvulbaar, je kan zelfs je boom verwisselen. negatieve dingen? er zit zo'n iritant riempje aan de zweetbladen maar die ga ik er even vakkundig van af slopen. maar dat is ook het enige wat ik er van kan bedenken dat niet fijn is

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:28

Ik heb hem ook sinds een paar maanden. Hij is lekker licht, niet zo duur, zit heerlijk, past goed op mijn paard en vind hem nog best mooi voor een kunstof zadel. Ik heb hem laten aanmeten door van Rijs uit Zevenhuizen kwamen aan huis wel handig.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:29

Heb hem ook gehad! Prima zadel, helemaal niks mis mee. Makkelijk in het onderhoud , lekker licht en verstelbaar.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 13:38

aha alles positief tot nu toe
wat hebben jullie dan een gebruikt 2 de hands of gewoon een nieuwe gekocht ?
Ik was aan het denken als ik me 1 aanschaf dat ik dan ook meteen nieuwe koop inverband met scheef gereden enzo
Ik ben zelf niet zo thuis met de zadels, Ik heb vroeger als penny meisje op de manege vaker gereden op een witec ik vond het prachtige zadels en toen ik mijn paard kocht dacht ik als eerste meteen ik wil een wintec en zit nu al op het 4 de zadel en dit zit beroerd en wil dus de stap zeten om een witec te kopen maar aangezien de meningen zo verdeeld zijn wil ik er toch meer over weten

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:15

ik heb een nieuwe. 2e hands vragen ze er teveel voor.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 16:23

en welk model heb je dan van de 3 de gewone pro het goedkoopste model wat in het divozaboekje staat of die iets duurdere of die allerduurste:P
jaha ben nieuwsgierig maar ik wil me goed orienteren wat dit zadel betreft

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:05

Ik heb er ook een, 2e hands gekocht. Ik heb zeg maar de middelste kwa prijs. Ik had hiervoor een Kieffer, maar die paste niet meer. Ik moest wel even wennen, maar vindt het heerlijk rijden. Dat riempje bij de zweetbladen heb ik er ook afgehaald. Mn zweetbladen blijven zonder riempje ook gewoon netjes liggen.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:06

Ik heb hem 2dehands gekocht, was 9 x gebruikt en voor de helft v.d prijs.
Ik vind alleen dat ene riempje idd irritant, maar vo-or longeren is het wel lekker

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 17:48

hmmm nu ben ik nieuwsgierig welk riempje

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:34

Ik heb ook een tweedehands Wintecje. Weet alleen niet welk type maar ik ben er erg blij mee. Moest er wel erg aan wennen want ik had altijd leren zadels..Maar nu! lekker licht voor het paard, lekker licht voor mij om te tillen en makkelijk in onderhoud.
Straks wil ik een nieuwe voor mijn andere paard. Ben dus wel aardig om wat kunststof zadels betreft....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 18:57

hmmm nog meer reden om er nog harder voor te gaan sparen

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:53

Ik heb ook een wintec pro dressuur. Ik vind het een heerlijk zadeltje. Het ligt perfect op de rug van mijn paard en dat is toch het allerbelangrijkste. Het is makkelijk in onderhoud. Ik heb hem ook nieuw gekocht. Ik ging eigenlijk voor de wintec 500 dressuur maar die was uitverkocht toen ben ik met de duurdere naar huis gegaan. Nog geen moment spijt van gehad.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 21:05

maar hoe is het dan met de kwaliteit is het toch wel degelijk?
Als je er normaal mee omgaat je hoort ook wel eens dat de kwaliteit bagger is enz enz
maar stiekem ben ik helemaal verliefd op dit zadel ik kan der niks aan doen

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 21:22

Ik heb een wintec cair pro dressuurzadel en ik moet zeggen dat ik er heel erg over te spreken ben.
In mijn jonge jaren had ik altijd Kieffer en naar mijn mening was er gewoon geen beter zadel dan dat, totdat ik een keer het zadel van een vriendin gebruikte (wintec dus).
Ik dacht, nou dat is voor een kunststof zadel best wel mooi en het zit wel lekker.
Ik was op dat moment op zoek naar een zadel en ben toen toch maar eens gaan kijken naar een wintec en ik vond eigenlijk de prijs doorslaggevend.

Ik heb 2 jonge pony`s, een C en een Grote E en het past op allebei de pony`s.
Ik heb het nu ongeveer een half jaar en ik vind het een geweldig zadel, licht in gewicht, makkelijk in onderhoud, het zit zalig en voor het geld van een Kieffer kan ik 4 wintec zadels kopen.
Het enige nadeel aan het zadel vind ik en dat heb ik hier al eerder gelezen, de riempjes die aan je zweetbladen vastzitten en je dus over de singel moet leggen en vastmaken, maar dat is vooral omdat het op die grote past en op de kleine C is het riempje veel te lang.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 21:39

dat vervelende riempje toch
hahaha heeft iemand mischien een voorbeeld/foto ervan ben nu wel heel erg nieuwsgierig

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 23:55

Ik heb een wintec pro 2000 VGZ, geen dressuur, maar het verschil is alleen de lengte van de sweetbladen dus voor de zit geen verschil denk ik. WE hebben het zadel toendertijd bij onze haf gekocht en ik vind het super. het is inderdaad lekker licht, makkelijk in het onderhoud en het zit heerlijk. Gisteren ben ik naar een leren wezen kijken, maar die doet echt niet onder voor mijn wintecje.

! tip koop er wel een zadelhoes bij. Die van mij is nu naar de zadelmaker omdat er scheurtjes inde naden van de zweetbladen zitten. Vandaar dat we nu dan ook een zadelhoes aanschaffen

Ik kan je hem dus zker aanraden!!

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 00:38

Ik denk dat de negatieve dingen die je weleens hoort over wintec, of kunstof in het algemeen, voornamelijk gaan over de duurzaamheid.. goede kwaliteits leren zadels hebben waarschijnlijk een langere levensduur dan wintecs, maar aan de andere kant we hebben op de manege een stuk of 5 wintecs (500vz+2000vz) liggen die dagelijks meerdere uren gebruikt worden en er na 6 jaar nog supergoed zijn..

ik heb door mijn goede ervaringen met die zadeltjes zelf ook meteen een wintec gekocht, weinig gepoets, lekker licht, makkelijk aan te passen naar de verandering van je paard etc en het zit lekker.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 05:44

Geen foto wel een beschrijving van "dat" riempje.
Het zit onderaan de zweetbladen en je maakt hem vast als een soort 3e singel.

Wij hebben nu onze 2e Wintec Pro Isabelle Werth, en bij beide hebben we dat riempje eraf laten halen.

Fijn zadel, prijsgunstig, lekker licht, makkelijk schoon te houden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 06:52

nou alles positief dat maakt mijn overwegingen nog makkelijker

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 07:03

Ik heb ook een wintec zadel, rijdt heerlijk, makkelijk in onderhoud en licht. Het enige nadeel wat ik zou kunnen noemen is dat het meer kraakt tijdens het rijden. Ook de singelstoten zijn van kunststof, dat is ook wat vervelend, maar die kan je om laten zetten naar leren stoten. Verder heerlijk zadel.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:01

Even over het riempje; heb er op de foto een rondje om heen gezet.
Er zitten 3 riemen 2 zijn de singelstoten en de ander gaat over de singel heen en zorg ervoor dat de zweetbladen vast blijven liggen.
Afbeelding

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:07

Dat jullie dat riempje allemaal zo vervelend vinden... Heb er zelf helemaal geen last van eigenlijk. Het enige wat ik me voor kan stellen is dat hij voor sommige pony's te lang is. Voor mijn hafje zit hij al op het kortste/strakste gaatje....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 11:56

a zo nu ben ik weer iets wijzer wat het riempje betreft
heeft het zadel dan een vaste diepe zit en gaat het snel slijten of valt dat ook mee ?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:53

het zadel op de foto is het duurste model wintec.
Dit is er idd een met een hele diepe zit, maar alle pro modele hebben zo'n riempje.
Tja het slijten valt ook heel erg mee, ik heb altijd het riempje gebruikt dat aan m'n wintec zat. nooit problemen meegehad.
Het enige wanneer het vervelend is, is als je je beugelriemen onder je zweetblad wil laten doorlopen.