Wat zou jij in een nieuw paardentijdschrift willen hebben?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Choices

Wat zou jij in een nieuw paardentijdschrift willen hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 09:10

Wat zou jij in een nieuw paardentijdschrift willen hebben? Wat mis je nog in andere bladen? Wat zou je ook in een nieuw blad terug willen zien? Het zou gaan om een paardenblad vanaf 16 jaar, dus geen kinderblad.

missnynke

Re: Wat zou jij in een nieuw paardentijdschrift willen hebbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:16

er is zeker markt voor.
een blad wat goedkoper dan de bit (+/- 4 euro), voor b-ruiters, met reportages, uitleg, discussies, vraag- en antwoord, buitenrit-routes, test-producten, interviews, ed.ed. onderwerpen genoeg;-)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:10

Idd artikelen voor recreatieruiters. Minder wedstrijdverslagen en interviews met wedstrijdruiters zoals in Bit en hoefslag, want die vind ik niet interessant om te lezen.
En minder advertenties zoals in de Bit voor auto's en andere niet paard gerelateerde zaken.
Tests vind ik wel interessant om te lezen, verslagen van ruitervakanties, trektochten enz. Misschien een rubriek met noviteiten en de gedachte er achter, ik noem maar wat: boomloze zadels en waarom die dan beter/anders of wat dan ook liggen. Een brievenrubriek en iets opinie achtigs vind ik ook wel goed.
Inderdaad goedkoper dan de bit, want die wordt volgens mij elke 2 maanden duurder.

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 10:31

En watvoor naam zou je zo'n blad geven? Het moet voor alle takken van de sport gelden. Dus geen titel als recreatief paardrijden of dergelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:38

pff, ik vind dat er bladen genoeg zijn. ik lees de bit, hoefslag, paard en sport, ids, shetlandpony, paardenkrant en bokt! en in de bit staan ook vaak genoeg verhalen van trektochten(nu uit de equiral gids) en in de hoefslag laatst een stuk over natuurlijk bekappen. is dat nieuwe blad cap wel een succes?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:41

Ik zou graag minder wedstrijdverslagen lezen of interviews hoe mensen nou weer naar de top zijn gekomen. Wel vind ik het interessant wat hengsten nou werkelijk overerven (dus niet die mooie verkooppraatjes) en verder ideeen voor dagjes weg die je met je paard kan doen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:45

Er zijn idd al best wel veel bladen, maar wat ik vooral mis is de aandacht voor de basiswedstrijdsport en dan geen wedstrijdverslagen. Meer informatie over (betaalbare) producten, handige tips. Eigenlijk meer een huis,tuin en keukenblad voor de gemiddelde ruiter. Mij interesseert het geen biet hoe ik een geweldige piaf moet rijden of hoe lekker die broek van 300 euro zit.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:58

Helemaal mee eens sjakie!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:05

wedstrijd info is voor mij niet boeiend.
Meer uitdieping over verschillende rijstijlen (bijv ijslander rijden of argentijns rijden)
rassen verder uitgediept (niet zo'n standaart verhaaltje)
Verzorging, voeding, etc/

Een beetje ala vrijruiter, maar dan dikker en vaker per jaar

Owhja, geen blad waarvan de helft reclame is

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:15

idd een stukje uitdieping.
Ik vind een wetenschappelijk onderzoeks artikel ook erg interessant en dan niet in verhaalvorm zoals het nu vaak gedaan wordt. Uitdieping over ziektebeelden, prognoses, behandelmethodes.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:31

sjakie schreef:
Er zijn idd al best wel veel bladen, maar wat ik vooral mis is de aandacht voor de basiswedstrijdsport en dan geen wedstrijdverslagen. Meer informatie over (betaalbare) producten, handige tips. Eigenlijk meer een huis,tuin en keukenblad voor de gemiddelde ruiter. Mij interesseert het geen biet hoe ik een geweldige piaf moet rijden of hoe lekker die broek van 300 euro zit.

Dat inderdaad en daarnaast DIEPGANG! Dat gel*l aan de oppervlakte wat je met name bij BIT tegenkomt, dat gaat echt helemaal nergens over. Komt over als klok-horen-luiden-klepel-kwijt.
Zo af en toe iets over hoe het er in de top(b)sport aan toegaat is natuurlijk wel interessant, maar om elke maand daar wat over te lezen, laat maar.
ook al die testen hebben geen inhoud. Zo'n 500-woorden verhaaltje van een gebruiker en dan maal 10 is natuurlijk niet erg proffesioneel. Laat dan mensen aan het woord die weten waar het over gaat en ook kunnen vertellen wat werkelijk belangrijk is. Welk geweldig merk auto ze voor die testtrailer zetten, boeit maar matig, het is tenslotte geen autoblad.
Belicht je onderwerp vanuit verschillende invalshoeken en durf daarbij ook dingen onderuit te halen, als er onzin wordt verteld. Verifieer eventueel je items bij externe deskundigen. Voorbeeld: Chip tegen diefstal is onzin, je kunt namelijk geen eigendomsrecht ontlenen aan chip en paspoort. Dat soort aan-de-haren erbij geleepte argumenten om zeep helpen is nuttig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:20

dan slaan jullie toch een hoop over. in de ids staat iedere keer een wetenschappelijke da serie zeg maar, gaat nu over luchtwegen en aandoeningen. en ik vind de serie (ik dacht in de hoefslag) over paardenrecht door een paardenadvocaat over bijv. verkoop en aansprakelijkheid ook nuttig. rassen verder uitdiepen; de bit beoordeelt steeds verschillende types van 1 ras, nu friezen en quarters, kwpners zijn ook al geweest. ik denk niet dat er genoeg markt is voor een blad over recreatieruiters, dat interesseert mij eigenlijk niet zoveel, wat zou ik bv over mezelf moeten vertellen? Ik rijdt af en toe een buitenritje en een springlesje. en dan een goedkoop blad zonder reclame is ook een utopie, wat dat kan natuurlijk niet uit. Ik vind wel dat er weinig handige tips in staan, bit gaf een tijdje een paar schoenen weg voor een goede tip, dat vond ik wel erg leuk.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:25

Zoals de Bit een manegetest heeft , is het misschien leuk om een cursus-test pannel ergens op af te sturen. Laat mensen de beginners/gevorderde cursussen van bekende clinicians volgen en verslag uitbrengen. Bv les van top ruiters/menners/freestylewerkers enz.

Testpanels zijn leuk

Vraag en antwoord rubriek (met originele vragen)/ingezonden brieven

Misschien iets over wet- en regelgeving (milieu eisen mesthoop, bouwvergunning bak, verkoopkwesties)

(Doe-het-zelf) tips, zoals: waar koop je goedkope lantaarnpalen als bakverlichting

Uitzonderlijke paardenrassen, incl alles over het importeren/exporteren

Deze schieten mij direct te binnen. Met een brainstormsessie komt er nog wel meer.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:27

Jullie zijn het over 2 dingen eens;
-Goedkoper
-Minder advertenties.

Maar lieve mensen, hoe wil je dan een blad gaan produceren?!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:30

Nog een nieuw tijdschrift? Ik lees al die andere al niet omdat ik er niet aan toekom. Ik heb nog stapels van het tijdschrift Bit liggen in hun originele verpakking (bladerde het exemplaar op stal dan weleens diagonaal door, las een enkel artikel door, maar tot meer kom ik niet) . Maar als je wat op poten zet, kijk dan hoe het NIET moet: ik zag laatst een exemplaar van de Amazone liggen, en vind het zonde van het papier waarop dat is gedrukt.

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:38

Ik zou het blad niet te duur maken 3 euro vind ik al duur genoeg.
Verder zou ik graag informatie willen zien voor mensen die nog veel dingen willen leren. Neem dus bijvoorbeeld wijken. Welke hulpen moet je gebruiken (in welke volgorde etc) en hoe kun je je paard dat leren.

ook is het leuk als je elke week een ander ras 'onder de loep' neemt.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:54

amazone is idd een goedkoop, waardeloos geschreven aftreksel van Bit. Ik denk idd dat er een markt is voor de basisruiters. De hoefslag is vooral wedstrijdverslagen, bit is op zich wel goed maar idd gericht op de kapitaalkrachtige ruiter. Ik zou heel erg geinteresseerd zijn in een blad met:

-mooie ruiterroutebeschrijvingen
-wet- en regelgeving
-doe het zelf dingen
-de diepte in wat betreft rassen en fokken, bijvoorbeeld iedere keer een bekende dekhengst (van allerlei rassen) en hoe zijn nakomelingen zijn, vooral ook qua karakter, bijvoorbeeld een aantal mensen die zo'n nakomeling hebben interviewen.
-verschillende rijstijlen, erg leuk en interessant.
-dressuurmatig meer aandacht voor de basisdingen, ipv 'hoe rijdt ik een perfecte passage"
-probleempaardenrubriek zoals nu bijvoorbeeld devoto in Bit, gewoon iedere keer een dergelijk project.
-discussieforum tussen verschillende 'kenners'over een bepaalde stelling. bijvoorbeeld over de erfelijkheidsfactor van zomerexceem bij friezen en hoe het stamboek daar (dus niet! want het wordt doodgezwegen. waarom?) mee omgaat.
-iedere keer een verhaal achter een toppaard (ongeveer zoals nu in bit,maar dan dieper). leuk om te lezen hoe het beestje in de sport presteerd, maar dan vooral wat zijn typische dingen zijn, anekdotes over het paard en wat de hobbels op de weg waren. en dan niet in 2 zinnen, nee echt dieper erop in , hoe het opgelost is e.d.
reclame mag best, advertentiedeel is ook leuk, maar niet ten koste van de kwaliteit van het geschrevene. en idd. de zoveelste dure autotest hoeft niet echt.
dat zijn dingen die me nu invallen, ik zou een dergelijk blad direct kopen!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:55

en idd, de diepte in met verschillende rassen!ik vind die exterieurbeschrijvingen in Bit echt geweldig, dat mochten ze van mij een vast onderdeel maken. heel leerzaam.
ook leuk: hoe vind ik een goede hengst voor mijn merrie? volgens hetzelfde principe, dus merriehouder die bv twijfelt tussen 3 hengsten, en dan beoordelen waarom die hengst wel of juist niet.

Cassidy

!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:01

xxjollyxx schreef:
Verder zou ik graag informatie willen zien voor mensen die nog veel dingen willen leren. Neem dus bijvoorbeeld wijken. Welke hulpen moet je gebruiken (in welke volgorde etc) en hoe kun je je paard dat leren.

Paardrijden en paarden beleren leer je niet uit boeken of tijdschriften, daar is instructie voor nodig, die je meteen aanwijzingen kan geven en kan corrigeren. Zulke dingen horen in mijn ogen dan ook niet in een tijdschrift thuis. Dus wil je leren hoe je moet wijken? Neem les!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:09

toch vind ik het wel altijd interessant om dat soort artikelen te lezen, net zo goed als dat je het gymnasium des pferdes kan lezen. Het vervangt instructie niet maar het is leuk om er over te lezen. Vooral het hoe en waarom erachter. Zeker voor een manegeruiter is het leuk om daar over te lezen omdat dat soort zaken in de les vaak niet aan bod komen (wel hoe, maar niet waarom).

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:14

Wat ik in een nieuw paardentijdschrift zou willen zien?
Mijn illustraties

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:34

Ik ben het helemaal met Kjoetie eens!

Qua lay-out mogen ze van mij de Bit wel aanhouden, vind dat wel een mooi vormgegeven blad

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:34

[***] schreef:
dan slaan jullie toch een hoop over. in de ids staat iedere keer een wetenschappelijke da serie zeg maar, gaat nu over luchtwegen en aandoeningen. en ik vind de serie (ik dacht in de hoefslag) over paardenrecht door een paardenadvocaat over bijv. verkoop en aansprakelijkheid ook nuttig. rassen verder uitdiepen; de bit beoordeelt steeds verschillende types van 1 ras, nu friezen en quarters, kwpners zijn ook al geweest. ik denk niet dat er genoeg markt is voor een blad over recreatieruiters, dat interesseert mij eigenlijk niet zoveel, wat zou ik bv over mezelf moeten vertellen? Ik rijdt af en toe een buitenritje en een springlesje. en dan een goedkoop blad zonder reclame is ook een utopie, wat dat kan natuurlijk niet uit. Ik vind wel dat er weinig handige tips in staan, bit gaf een tijdje een paar schoenen weg voor een goede tip, dat vond ik wel erg leuk.

ik vind omdat er 1 onderdeel in een blad staat wat je aanspreekt niet de moeite waard om het te kopen of er een abbo op te nemen. Om nu alle interessante punten te lezen moet ik 4-5 bladen kopen.

Goedkoop hoeft van mij niet , voor een goed blad wil ik best betalen .
Minder advertenties maakt hoeft ook niet. Ik heb er geen hinder van.

Salinero85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:53

Haha dat blad amazone, inderdaad! Wat een prutblad! veel te groot formaat, veel te glossy, veel te 'leeg'! Geef mij maar de bit Maargoed daar gaat het niet over, een clinicagenda zou leuk zijn en een rubriek waarbij lezers ook aandacht krijgen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:01

Advertenties storen mij ook niet. Eigenlijk best handig als je op zoek bent naar iets. In de Bit staan eigenlijk alleen paardgerelateerde ads.

Nog iets wat ik graag ik een paardenblad wil zien en vaak mis is: foto's van ruiters MET cap. Als je met je hoofd in een blad staat heb je een voorbeeld functie en daarom ben ik voor ruiters-met-cap op de foto.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.