Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Pepper is ingeslapen en dus opgehaald. Monday schreef:@ Banjer: het gaat er in dit topic niet zozeer om of iemand kiest voor slacht of rendac en waarom, maar of je je paard medicijnen zou onthouden omdat je per sé wilt dat ie naar de slacht gaat. Je moet dus nog voor een operatie een beslissing nemen voor de rest van het leven van het paard.
dus ook de consequentie dat ze daarna niet meer geslacht mag worden, maar "veroordeeld" is tot een spuitje....
piggeljay schreef:heb je dat wel goed begrepen, want ik heb nog nooit gehoord van het feit dat je paard dan nooit meer naar de slacht mag.
orionneke schreef:ZIjn er medicijnen die zo'n zware invloed hebben ookn og na 10 jaar?????
Maar afgezien daarvan vraag ik me dat ook af. Het zal wel weer een principe kwestie zijn, zoals de helft van alle beslissingen in Nederland met betrekking tot paarden.
Monday schreef:Ik heb toch echt een aantekening in het paspoort van mijn paard gekregen. Op dit moment staat ze in Utrecht en daar is ook haar paspoort dus ik kan niet precies kijken wat er staat, maar ze gaan niet zomaar in een paspoort schrijven hoor. De DA van Utrecht en ikzelf hebben een handtekening geplaatst.
T@nj@ schreef:Monday schreef:Ik heb toch echt een aantekening in het paspoort van mijn paard gekregen. Op dit moment staat ze in Utrecht en daar is ook haar paspoort dus ik kan niet precies kijken wat er staat, maar ze gaan niet zomaar in een paspoort schrijven hoor. De DA van Utrecht en ikzelf hebben een handtekening geplaatst.
Maar wat ik nu even niet begrijp, je moet voor de operatie een beslissing nemen, dan krijg je de aantekening in het paspoort, is dat ook al voor de operatie?
Wat dan als er geen complicaties optreden en ze die medicijnen niet hoeven te gebruiken? Dan heb jij een aantekening in het paspoort staan terwijl die medicijnen helemaal niet zijn gebruikt, of begrijp ik het nu verkeerd?
) zeker zijn dat er middelen gebruikt worden die niet specifiek voor paarden geregistreerd zijn. Ik vermoed dat het o.a. het gas is om de buik mee op te blazen, zodat ze overal goed bijkunnen.