Is dit paard te verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RedgirlJarig

Is dit paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 21:14

Hallo,
Ik heb mijn paard nu iets meer als een jaar. Het gaat nog steeds niet goed. Ik denk er sterk over om haar te verkopen maar vraag me af of ze wel te verkopen is. Daarom hier de vraag voor jullie. Ik zal even wat info over haar geven.
Naam: Prisca
Geslacht: merrie
Leeftijd: 8 jaar
Afstamming: Jorn (v. Ahorn) x Satelliet (tuiger)
Karakter: Ze is een echte merrie. Een moeilijk paard. Ze loopt niet makkelijk nageeflijk maar als ze er eenmaal loopt met de juiste ruiter is ze op de pinken te rijden. Op stal is ze heel lief maar geen knuffelpaard.
Niveau: Met de juiste ruiter kan ze wel een L proef lopen. Wijken en alles kent ze. Bij mij loopt ze nog niet eens een B proef goed omdat ik haar niet goed aan het lopen krijg en dat is toch de basis van alles.
Met buitenrijden is ze echt superlief!
Bijzonderheden: Ze heeft 8 maanden stil gestaan met een lichte peesblessure. Verder heeft ze op het sesambeentje LV zwarte puntjes op de rontgenfoto, hier heeft ze verder geen last van.
Foto's (ze is nu wel veel te dik):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Exterieurbeoordeling door lerares van school (CAH Dronten paardenhouderij afdeling):
Qua exterieur heb jij een mooi langgelijnd paard met
een schuine schouder, iets zware hoofdhals verbinding. Opvallend
is dat ie breed in de voorborst is en met voorbeen iets onderstandig
staat.

Nou, wat vinden jullie? Is dit paard te verkopen? En zo ja, voor welke prijs dan ongeveer?

Groetjes Anneminke

onley

Re: Is dit paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 21:17

mischien eens bij jezelf nagaan waarom dat je haar niet aan het lopen krijgt mischien ligt dit probleem bij jezelf en niet bij je paard??
ik vind der trouwens wel mooi

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 21:18

Zeker is ze te verkopen, niet iedereen zoekt een paard dat alles vanzelf doet, sommige ruiters zoeken iets meer uitdaging dan andere. Een prijs zou ik niet zo durven te zeggen, misschien rond de 3000 euro?

RedgirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 21:21

onley schreef:
mischien eens bij jezelf nagaan waarom dat je haar niet aan het lopen krijgt mischien ligt dit probleem bij jezelf en niet bij je paard??
ik vind der trouwens wel mooi

Het ligt aan de communicatie tussen ons. Dat werkt gewoon niet goed genoeg en gaat naar mijn idee ook niet goed werken. En ja, misschien ligt dat dan wel bij mij... Dat durf ik best toe te geven.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 21:42

Ik denk dat er heel wat paarden met veel grotere problemen te koop worden aangeboden. Hoewel de foto's niet echt ideaal zijn, vind ik het helemaal geen verkeerd paard om te zien. Aangezien je zegt dat ze erg lief is met buitenrijden, is ze in elk geval als recreatie paard verkocht worden, of als fokmerrie.
Maar wellicht dat als ze bij iemand terecht komt waar het wel goed mee klikt, dat diegene er nog best wat uit kan rijden.
Weet je trouwens wel zeker dat het feit dat jij je merrie niet goed aan het lopen krijgt, aan jouw manier van rijden ligt (wel eerlijk van je), of dat je merrie wellicht een lichamelijk probleem heeft?

Het lijkt me zeker geen onverkoopbaar paard. Prijs, moeilijk dat laat ik aan iemand anders over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 21:51

Ik denk dat de prijs een stuk lager ligt dan 3000 euro, maar ik zou haar ook niet direct verkopen. Het kan best dat jij met een volgend paard snel weer problemen hebt. Ik zou het eerst zoeken bij jezelf en ook betere instructie! Als ze met buitenrijden superlief is zal het echt geen vervelende bok zijn! Mss miscommunicatie, straks laat je het paard van je leven lopen.

RedgirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 21:53

Ik zeg niet dat het aan mijn manier van rijden alleen ligt. Ik ben niet een heel slechte ruiter. Maar mijn manier van rijden past duidelijk niet bij dit paard. Er is sprake van een miscommunicatie.
Een lichamelijk probleem is het denk ik niet. Dan zou ze er wel anders uitzien (minder gezond) en zou ze het ook wel op andere manier laten merken denk ik...

RedgirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 21:54

[***] schreef:
Ik denk dat de prijs een stuk lager ligt dan 3000 euro, maar ik zou haar ook niet direct verkopen. Het kan best dat jij met een volgend paard snel weer problemen hebt. Ik zou het eerst zoeken bij jezelf en ook betere instructie! Als ze met buitenrijden superlief is zal het echt geen vervelende bok zijn! Mss miscommunicatie, straks laat je het paard van je leven lopen.

Maar ik ben de motivatie ervoor verloren. Is het dan de bedoeling om maar te blijven doorgaan en doorgaan? Ik wil plezier in het rijden hebben en dat heb ik niet meer voor mijn gevoel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 22:01

Nee ik vind het wel een wijze beslissing. Je bent duidelijk niet gelukkig met dit paard. Beter verkopen dan tegen je zin in blijven rijden.

Verder is ze nie tonverkoopbaar. Ik weet niet of die zwarte puntjes, afkeuren tot gevolg hebben. Maar als recreatiepaard is ze ze zeker verkoopbaar.

Ik vind 3000 euro veel, dat is omgerekend toch een 6600 gulden. Best veel geld. Denk meer aan een prijs van rond de 2000/2500 euro.

Andere ruiters, rijden die haar in 1x er doorhen of is dat wel een kwestie van meer tijd? Gewoon even een vraag. Als ze er voor een goede/juiste ruiter makkelijk doorheen te rijden is, is het makkelijker haar te verkopen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 22:05

ik denk ook zeker dat dit paard best te verkopen is. als de juiste ruiter haar tegenkomt kun je er een superleuke combinatie van maken. het probleem is alleen, die combinatie moet je wel tegenkomen, en niet iedere ruiter is gechikt voor dit paard. vandaar dat je haar waarschijnlijk een tikkeltje moeilijker kunt verkopen dat een paard die door veel ruiters goed kan worden bereden, en geen kuren heeft. ik schat ook de prijs rond de 2000 euro.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 22:09

ik vind ook indd als je na een jaar lang proberen de klik er nog niet is of komt of het niet lukt,
Dan zou ik er ook over denken om het zelfde te doen als jouw.
Maar efe tussen neus en lippen door hoe is ze dan met longeren??
en respecteert ze je wel kijkt ze op als je haar roept enz enz ?
Want daar kan het probleem ook al liggen en zou je het dan wel echt over je hart krijgen om haar te verkopen,
zonder schuld gevoel, er word wel gezegt verkopen die handel maar of dit nu de boeling was toen je haar kocht?:? denk het niet he.
Ik heb ook heel veel problemen gehad met mijn paardje en loopt bij mij ook soms minder als bij iemand anders maar ja ik zou het dan niet over mijn hart krijgen om hem te verkopen..
Want stiekem weet ik wel dit het probleem bij mij ligt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 22:41

Paard is zeer beslist niet onverkoopbaar, ligt helemaal aan het prijskaartje wat je er op plakt.
Verder krijg ik bij dit topic het vermoeden dat je indirect het paard hiermee te koop zet? Dan zou dit toch in een ander topic horen.

RedgirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 23:08

Cassidy schreef:
Paard is zeer beslist niet onverkoopbaar, ligt helemaal aan het prijskaartje wat je er op plakt.
Verder krijg ik bij dit topic het vermoeden dat je indirect het paard hiermee te koop zet? Dan zou dit toch in een ander topic horen.

Nee ik zet haar nog niet te koop. Ben er nog diep over na aan het denken. Wou daarom graag jullie mening weten...

RedgirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 23:09

orionneke schreef:
Nee ik vind het wel een wijze beslissing. Je bent duidelijk niet gelukkig met dit paard. Beter verkopen dan tegen je zin in blijven rijden.

Verder is ze nie tonverkoopbaar. Ik weet niet of die zwarte puntjes, afkeuren tot gevolg hebben. Maar als recreatiepaard is ze ze zeker verkoopbaar.

Ik vind 3000 euro veel, dat is omgerekend toch een 6600 gulden. Best veel geld. Denk meer aan een prijs van rond de 2000/2500 euro.

Andere ruiters, rijden die haar in 1x er doorhen of is dat wel een kwestie van meer tijd? Gewoon even een vraag. Als ze er voor een goede/juiste ruiter makkelijk doorheen te rijden is, is het makkelijker haar te verkopen.

Die rijden haar er niet in 1 keer doorheen. Eerst gaat ze dan wel even in protest want ze pikt het niet zomaar. Maar ze rijden haar er iig een heel stuk sneller doorheen als ik doe.
Bij haar is het een kwestie om het precies juist aan te voelen. En dat lukt bij mij niet precies.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 08:31

als de klik er nog steeds niet is, dan vind ik het een hele wijze beslissing om haar te verkopen
maar ik denk echt wel dat ze te verkopen is hoor
want ik hou veel van moeilijke paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 08:33

Ik vind dat paard zeker te verkopen, maar de prijs....geen idee..

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:13

Dit paard is wel te verkopen aan een recreatie ruiter. Ik denk dat je niet te hoog in prijs moet gaan vanwege eedere blessures en niet zo makkelijk te rijden moeilijk nageefelijk enzovoort. Ik denk dat je aan een pijs moet denken van 2000/2500 euro maar het is wat een gek er voor wilt geven zeggen ze altijd! Misschien al voor de verkoop een ruiter er op zetten die haar er makkelijk door heen rijd en haar aan het lopen heeft zodat het met proefrijden een beter beeld is voor de kopers hoe het paard kan lopen. daarna de kopers er opzetten en wie weet.........

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:17

Ik denk ook dat het paard zeker verkoopbaar is. Als de verkoop je toch te lang gaat duren, dan kun je haar misschien aan een handelsstal verkopen??? er zijn hier op bokt vast wel mensen die je een goede stal kunnen aanraden.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:30

Effe offtopic: Ik vind dat jullie reacties echt heel goed overkomen! Fijn, als je weet dat je ergens mee zit en en je niet meer weet wat je moet doen, dat jullie weer een reden geven óf om door te gaan of juist de reden om te houden ontkrachten!

Mijn complimenten!!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:47

het paard is wel verkoopbaar, ik zou persoonlijk een lage prijs vragen (1500 euro), wel duidelijk zijn in wat ze van je paard kunnen verwachten en alleen aan de juiste persoon verkopen.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:56

Dit paard lijkt mij ook heus wel verkoopbaar.
Maar ik denk dat je veel meer kans hebt om haar goed te verkopen als je haar eerst een maandje laat rijden door iemand die haar wel goed aan het lopen krijgt. Dan zet je haar te koop en laat je diegene ook voorrijden. Dan heb je kans dat het paardje gewoon goed loopt en dat iemand anders er ook beter mee overweg kan.
Ik krijg namelijk het idee dat jij er niet goed overweg kan, maar dat het wel een goed en ook wel lief paard is. Dus als je de mogelijkheid hebt, zou ik het zo oden.
En dan kan je ook wel iets van 2000 euro vragen, denk ik. Gewoon omdat ze op dat moment ook al beter loopt dan eerst.
Succes!

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 11:39

paard is wel verkoopbaar, ligt er ook een beetje aan hoe het paard in protest komt.. gaat het een beetje op eieren lopen en hoog op de voeten of komt het echt omhoog aan de voorkant en is het meer rodeo ??
dat is denk ik ook wel belangrijk??

groetjes

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 12:24

redgirl een tip van een persoon die ervaring heeft met verkoop van paarden.
nooit van te voren al gaan zeggen wat er mis is aan je paard, daar komen de mensen van zelf wel achter.
altijd vertellen waar je paard wel goed in is.
zoals jij je paard omschrijft zou ik er zelfs geld op toe vragen als ik hem zou willen kopen.
in vervolg heb jij het beste en braafste paard van stal, hij doet echt alles voor je, maar je hebt net niet die klik die je zou willen hebben met een paard, je weet niet precies wat het is maar het gevoel is er niet.
als het paard echt moeilijk te berijden is: het is alleen geen paard voor een beginner maar een ervaren ruiter zou er een fijn paard aan hebben, maar samen met een goede trainer komen jullie er vast wel uit.
pas als ze nadere vragen gaan stellen dan pas licht je een klein stukje van de sluier op, maar nooit vertellen waar het bij jou fout ging, want bij een ander zou je paard het best wel eens kunnen doen wat hij bij jou niet wilde
alleen op die manier kan je een paard verkopen, maar niet op de manier waarop jij hem op dit forum hebt gezet

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 12:46

piggeljay schreef:
redgirl een tip van een persoon die ervaring heeft met verkoop van paarden.
nooit van te voren al gaan zeggen wat er mis is aan je paard, daar komen de mensen van zelf wel achter.
altijd vertellen waar je paard wel goed in is.
zoals jij je paard omschrijft zou ik er zelfs geld op toe vragen als ik hem zou willen kopen.
in vervolg heb jij het beste en braafste paard van stal, hij doet echt alles voor je, maar je hebt net niet die klik die je zou willen hebben met een paard, je weet niet precies wat het is maar het gevoel is er niet.
als het paard echt moeilijk te berijden is: het is alleen geen paard voor een beginner maar een ervaren ruiter zou er een fijn paard aan hebben, maar samen met een goede trainer komen jullie er vast wel uit.
pas als ze nadere vragen gaan stellen dan pas licht je een klein stukje van de sluier op, maar nooit vertellen waar het bij jou fout ging, want bij een ander zou je paard het best wel eens kunnen doen wat hij bij jou niet wilde
alleen op die manier kan je een paard verkopen, maar niet op de manier waarop jij hem op dit forum hebt gezet

zo moet je inderdaad handelen als het je beroep is,maar als jij als particulierr je paard wilt verkopen en het draait niet alleen om geld,maar ook een goede plek,duurt eerlijk zijn het langst,anders heb je het paard na een maand weer terug op stal(als je een "handelaar bent is dat niet zon probleem) of je ziet je toch wel geliefde paard na een maand weer op Internet staan en dat lijkt me ook niet de bedoeling...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 12:54

Je hoeft niet altijd alles te zeggen maar bijzonderheden wel. Je hoeft niet te zeggen wat het dier allemaal gehad heeft inprincipe als hij gewoon weer beter is verklaart. Maar heeft het dier een stalgebrek of nog altijd een ander gebrek moet je dat WEL melden.

Verder als het geen makkelijk dier is wil je niet op je geweten hebben dat je er een beginnen mee opzadelt die later dan half dood in het ziekenhuis ligt.........

Verder kan je gewoon zeggen dat het niet klikt met het paard of dat je hem om andere redenen verkoopt. Maakt toch nietuit waarom je hem verkoopt een ander moet ermee om kunnen gaan. daar ben ik het met piggeljay wel eens.

Maar LIEGEN is iets anders of zware dingen verzwijgen.