doorwerken voor eigen paard of verzorgpaard zoeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

doorwerken voor eigen paard of verzorgpaard zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 12:58

ik weet echt niet meer wat ik moet doen! ik wil heel graag een eigen paard, maar ik moet eerst de helft bij elkaar sparen (moet minstens een half jaar werken van mijn vader). als ik dan het paard heb moet ik wel gewoon blijven werken om mee te betalen aan de stalling. ik heb lang gezocht naar een baantje, maar nu heb ik er dan een: ik doe een ochtendwijk. maar ik vind dit toch wel erg zwaar. ik moet elke doordeweekse dag om 5 uur opstaan voor die wijk, en op zaterdag om half 5. ik kan echt geen andewr baantje vinden, maar ik denk ook niet dat ik dit lang volhoud.... ik moet dan zoieso eerst minstens een half jaar werken zonder paard. en daarna ook nog. en ik vraag me af of ik dan niet doodop ben, als ik en krantenwijk 's ochtends, en huiswerk, en mijn paard moet doen... een verzorgpaard heb ik tot nu toe ook nog niet gevonden (ja, misschien, maar dat is als het doorgaat waarschijnlijk tijdelijk). ik heb al verschillende verzorgpaarden gehad, maar iedere keer gingen ze weg Boos! . wat kan ik nou het beste doen? door blijven werken en sparen voor paard, heel erg een verzorgpaard zoeken? ik weet het echt niet meer.... een eigen paard is heel erg gaaf, maar ik vraag me af of ik het dan allemaal haal, want als ik die krantenwijk heb, moet ik ook veel vroeger naar bed, omdat ik anders doodop ben...
Laatst bijgewerkt door Karin op 26-06-05 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Pris_Sunday

Re: wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:01

ik weet het niet... maarjah toch maar doorgaan met de krantenwijk en ondertussen maar ff een ander baantje blijven zoeken..

Als je echt heel graag een paard wilt, zal je er zo te zien erg voor moeten vechten zeg maar..

Naja iig (in ieder geval) succes ermee..!!

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:04

Ik vind dat jij een hele verstandige vader hebt, die goed heeft nagedacht. Het half jaar dat jij nu werkt zonder dat je een paard hebt, kan jij en hij nl. goed beoordelen of je het wel aankan en wil natuurlijk.
Als je nu al begint te "miepen" over zwaar, moeilijk enz., dan is dat een aardige graadmeter voor jou en hem.
Een eigen paard hebben is nl. niet alleen heel erg leuk, maar ook heel hard werken en ja wat heb je ervoor over he ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:09

Idd Elan
Super vader, die laat inzien wat het inhoud om een paard te hebben en te onderhouden.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 13:14

ik weet wel dat een paard hebben niet alleen maar lol is, en dat je ook vervelende dingen moet doen, maar ik vraag me af of ik het wel aankan als ik elke ochtend zo vroeg op moet, daardoor moet ik veel vroeger nara bed, en heb ik dus veel minder tijd. dat vind ik ook niet rechtvaardig tegenover het paard... als ik niet genoeg tijd voor hem heb. ik ben erachter gekomen dat een ochtendwijk wel heel erg veel scheelt, meer dan ik dacht. ik ben zo snel moe... eerst haalde ik het wel makkelijk hoor, elke dag paard doen (verzorgpaard, maar ik deed er gewoon hetzelfde voor als voor een eigen, behalve alle kosten dan), huiswerk enz...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:17

Ik ben ook jaren om kwart voor 5 opgestaan en uitslapen was kwart voor 6 in die tijd Lachen

Nu sta ik ook altijd om half 6 op.
Dus ik weet wat het is, je moet idd om een uur of 10 op bed liggen.
Maar het is allemaal wel te doen.
Wel goed plannen, geen tijd verdoen, dan lukt het wel.
Succes Lachen

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:52

Ik ben ook bezig met mijn eigen paard ik heb het geluk dat ik hier thuis aan het werk kan ( in de bollen en tulpen) de afspraak tussen mij en mijn ouders was dat ik het paard en alles daaromheen zou betelen en zei zouden dan de bak en stal betalen wat ik ook gedeeltelijk krijg voor mijn verjaardag en mijn examen en voor 5 december. werk zelf op zaterdag soms zondag en doordeweeks als ik vroeg uit ben van school, ow ben trouwens 16. Jij geeft al aan dat je denkt dat je dat vroege opstaan niet aan kunt zoek dan een baantje die je op zaterdag (zondag) en doordeweeks na school kan doen. succes met het sparen

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:58

@Merel90: Als je vroeg naar bed gaat en vroeg eruit komt heb je naar mijn mening even veel tijd als met laat naar bed en laat eruit Haha! met dit verschil dat je waarschijnlijk bij de eerste veel energieker zult zijn.
@lauwtjuhh: Prima afspraken die je met je ouders hebt gemaakt.
Jij hebt met school al laten zien dat je een cadeau verdiend hebt en met de regeling die je nu hebt afgesloten, doe je er zelf veel voor en krijg je ook een gedeelte van je ouders.
Volgens mij ga jij straks echt heel erg genieten van je zelfverdiende paardje. Toppie hoor *LOL*

Jessica12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 14:12

Merel90, hoe oud ben je? Want als je onder de 16 bent is het idd moeilijk om een baantje te vinden.
Ik ben 14 en ik loop folders ( op ma en di na school.)
Ik heb me hele leven al zo'n beetje gespaard (verjaardagsgeld, zakgeld, geld van het krantenlopen) van al dat geld heb ik met mezelf afgesproken dat ik een deel mag uitbesteden en een deel moet houden voor me paard. Et voila; ik heb een eigen paard! Ik loop nog steeds folders want ik moet een deel van de stalling betalen en het voer, hoefsmid en dierenarts. Het is ook handig om een deel van je kledinggeld (als je dat hebt) te gebruiken en wat minder merkleding kopen en vooral in de uitverkoop te shoppen. Me ouders zijn precies hetzelfde als jou ouders en eerst ik vond ik het ook erg banketstaaf maar ben toch blij dat ze het zo hebben gedaan want ik ben wel heel zelfstandig geworden omdat ik (nog steeds) bijna alles zelf moet doen en betalen!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 14:29

Hoe lang ben je al bezig met die krantenwijk? Als je net begonnen bent begrijp ik wel dat het even wennen is. Het is dan toch even doorbijten en over een tijdje weet je niet anders dan vroeg opstaan en op tijd naar bed. Als het echt niet went toch maar een andere baan gaan zoeken. Als je het nu al zwaar vind hoe moet dat later dan? Als je een baan hebt van 9 tot 5 en dan nog je huishouden + je paard moet doen?.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 15:55

bedankt voor de reacties!
elan+runningkawa: je, ik heb idd wel een hele lieve en gave vader Lachen ben ook heel blij met hem! Lachen
runningkawa: okee, bedankt
lauwtjuh: gaaf dat je op die manier een eigen paard "krijgt" (verdient)!
jessica12345: ik ben 15. gaaf, dat het je zo gelukt is!
hammie: daar heb je wel gelijk in... ik ben er trouwens nog niet lang mee bezig.
hm, stel ik me gewoon aan?

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:17

hmm zo spaar ik dus ook voor mn eigen paard {maar dan met vriendin samen}

misschien kan je anders wel een folder/krantenwijk gewoon 's middags nemen voor een paar dagen.. ben je ook niet zo moe

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 16:18

hm, dat is een beetje het probleem: die heb ik dus nog niet gevonden. ben wel op zoek

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 17:02

Ik zou het eerst nog even proberen, ook omdat je nog niet zo lang bezig bent. Dan kan je wennen aan het ritme. Verder zou ik daarnaast nog wel blijven zoeken naar een folderwijk dit voo rhet geval je echt niet aan het ritme kan wennen.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 17:13

ja, ik heb er nog over nagedacht, en ik blijf dit baantje in ieder geval nog 2 maanden (de vakantie) doen. ondertussen probeer ik hele erg hard een ander baantje te vinden. als dat niet lukt moet ik nog ff kijken. en ondertussen wil ik ook heel hard naar een verzorgpaard zoeken, zodat ik niet paardloos ben tot ik eindelijk een eigen bij elkaar heb gespaard. ik hoop echt dat ik iets kan vinden!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 17:17

Ben blij dat je vader je leert dat voor niets de zon op gaat en als je iets wil dat je er zlf iets voor zult moeten doen.
Wanneer jij kunt laten zien dat je een baantje kunt houden en de verantwoording van het hebben van een baantje er er iedere keer weer gewoon verschijnen en je werk doen, kunnen je vader laten zien hoe groot je motivatie is.
Ik weet niet hoeveel tijd je nog aan je school kwijt bent en wat je na deze school wilt gaan doen, anders is het wellicht verstandiger om het bij een verzorgpaard te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 17:20

Super instelling Merel
Zo kom je er wel Ja

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 06:00

Helemaal eens met Runningkawa.
Je bent een verstandige meid en met de goede instelling gaat het echt goed komen met jou en een paardje Haha!

merel90

Re: doorwerken voor eigen paard of verzorgpaard zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 12:49

bedankt! nou, ik heb vandaag een advertentie in de krant gevonden, en ik heb meteen het sollicitatieformulier van internet geplukt. het is maar voor 7 uur, op de zaterdag, maar het is in ieder geval al iets! ja, toch? en ik blijf gewoon hard verder zoeken! zoals mijn vader zei: waar een wil is, is een weg! (hoop ik tenminste Lachen )

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 12:51

hm, mijn titel is trouwens veranderd hè? bedankt, ik wist zelf niet zo goed een titel Lachen

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 12:57

Zo is het bij mij ook gegaan... Ik wou een paard.... Dus toen zeiden mijn ouders... Als jij stalling en een baantje kan regelen mag jij van ons van je eigen geld een paard kopen... Zo gezegd, zo gedaan.. Eerst een baantje gezocht... Daarna de stalling geregeld, en toen naar paarden wezen kijken. Nu heb ik sinds januari dit jaar een paardje.. Ik betaal alles zelf, maar mijn ouders nemen de dierenarts- en hoefsmidkosten voor hun rekening...

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 13:04

Je kan natuurlijk ook als je in tijdnood komt te zitten een verzorger nemen voor 2 dagen ofzo per week (en misschien nog wel voor een kleine vergoeding)

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 13:40

sterre_nanza: leuk dat je nu een eigen hebt! en, bevalt het goed? hebje het aankoopbedrag trouwens ook zlef moeten betalen?
spikkelfire: ja, dat is waar!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 13:41

@ merel90: Het bevalt mij prima, ben superblij met mijn paardje... En ja.. Ik heb het aankoopbedrag ook zelf betaald..

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 13:42

sterre_nanza: mooi! heb je zeker wel erg lang op gespaard, of niet? dat vind ik ook wel knap, als je hem helemaal zelf betaalt. maag ik vragen hoe oud je bent?