Welke stokmaat is geschikt bij mijn lengte?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

0AnGeLA0

Welke stokmaat is geschikt bij mijn lengte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 11:44

Hallo,
Ik ben van plan een overgang te maken van pony naar paard aangezien ik behoorlijk te groot ben voor mijn E pony wat erg hinderd tijdens het rijden.
Maar voordat ik opzoek ga zou ik graag willen weten vanaf welke stokmaat een paard (met normale bouw) voor mij geschikt is, dus dat het netjes lijkt, en mijn benen erniet bij bungelen Clown
Ik ben 1.83m lang en heb dus lange benen..
Graag jullie advies!
Groetjes Angela

Chrissetje

Re: Welke stokmaat is geschikt bij mijn lengte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 11:48

1.70 ?

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 11:49

tja... dat ligt er ook weer aan... :S ik heb net een E pony... en stel ik was daar te groot voor... eh... ik denk dat ik zou kijken voor eentje rond de 1.70.. maar dan moet je wel goed de baas kunnen zijn en wel kunnen rijden natuurlijk Knipoog maar ik verwacht wel dat je dat kan Tong uitsteken

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 11:51

Nancy_evita schreef:
tja... dat ligt er ook weer aan... :S ik heb net een E pony... en stel ik was daar te groot voor... eh... ik denk dat ik zou kijken voor eentje rond de 1.70.. maar dan moet je wel goed de baas kunnen zijn en wel kunnen rijden natuurlijk Knipoog maar ik verwacht wel dat je dat kan Tong uitsteken

uhm,elk paard is verschillend..door zn grootte kan ie nog wel superbraaf zijn Clown
ik ben 1.63 en ik kan een paard van 1.80 nog wel aan.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 12:05

beautylover schreef:
Nancy_evita schreef:

uhm,elk paard is verschillend..door zn grootte kan ie nog wel superbraaf zijn Clown
ik ben 1.63 en ik kan een paard van 1.80 nog wel aan.

ja okeey!ik ben ook begonnen op een paard van 1.80(ik was 11)... Knipoog maar als het je eigen paard is, en je doet er vanalles mee, is dat toch allemaal moeilijker dan een kleinere... Clown en ja... ze kunnen braaf zijn... maar de meeste hebben toch wel een streekje hea Tong uitsteken

kiszmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 12:07

ik ben 1.76mtr en mijn jaaling zijn verwachte stokmaat is rond de 1.63m
dus nog maar even afw8en Haha!

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 12:50

1.70-1.75M lijkt me mooi voor jou

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 12:52

1.70-1.75M lijkt me mooi voor jou

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 12:59

Mijn paard is 1.80, mijn bijrijdster ook en die past daar prima op.
Overigens maakt het natuurlijk heel erg uit of je inderdaad lange benen hebt. Ik heb nog een reserve-bijrijdster (ik weet het, luxe), die ook 1.80 is maar nog langere benen heeft als mijn bijrijdster.
Ik zou dus als ik jou was een zo hoog mogelijke schofthoogte aanhouden en gewoon uit gaan proberen hoe dat zit, hoe anderen het vinden staan voor het plaatje.
Natuurlijk koop je een paard niet alleen voor zijn grootte maar met jouw lengte is het toch handig om het maar meteen goed te doen.
Veel succes.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 14:24

ik dnek rond de 1,65 - 1,70 ik ben ook 1,80 maar ik heb een paard van 1,63 en dat is net iets te klein maar ze houd me goed en het is niet lelijk ofzo... maar groter zou mooier zijn...

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:06

Ik ben 1.80 en heb een paard van 1.76, wij zijn qua maat een mooie combinatie (vind ik)

Toen ik op zoek ging naar paarden, heb ik alleen boven de 1.70 gezocht, denk dat voor jouw ook een goed uitgangspunt is...

(voor foto's van mij (1.80) en m'n huidige paard (1.76 dus)kan je bij die link in m'n onderschrift kijken, staan zowel foto's met dressuur als met springzadel, topic is van een tijdje geleden (kan m'n onderschrift tijdelijk niet wijzigen))

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:37

Ik ben 1.82 met lange, slanke benen en rijd op een paard van 1.71 die groot toont en dat staat precies goed.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 19:17

0AnGeLA0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 19:39

Dank jullie wel voor de informatie, ik krijg ook een goed beeld door de foto's!
@ doubledream: heb jij ook rijfoto's, ik heb nl ook lange slanke benen Pling dan kan ik zien hoe dat lijkt zeg maar Haha! al zal dat bij ieder paard toch iets anders zijn..

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 19:48

Ligt ook aan de bouw van een paard. Een grof aard toont heel anders dan een iel paard.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 20:09

Om de combinatie mooi te houden zou ik niet kleiner gaan als 1.70m
Maar als je puur voor je lol en recreatief rijdt,maakt het imo geen bal uit zolang je maar niet te zwaar bent.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 21:17

0AnGeLA0 schreef:
Dank jullie wel voor de informatie, ik krijg ook een goed beeld door de foto's!
@ doubledream: heb jij ook rijfoto's, ik heb nl ook lange slanke benen Pling dan kan ik zien hoe dat lijkt zeg maar Haha! al zal dat bij ieder paard toch iets anders zijn..

Ik pb je!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 21:36

QueJira schreef:
Maar als je puur voor je lol en recreatief rijdt,maakt het imo geen bal uit zolang je maar niet te zwaar bent.

heb je het nou over dressuur??? dan heb je imo wel een beetje gelijk, daarbij gaat het ook om hoe het eruit ziet
met springen maakt het echt niet uit of je een groot paard of een klein paard hebt een brede of een smalle, alsie maar springt!!! (als je idd maar niet te zwaar voor bent)

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 21:40

Ik zou rond de 1.75 zoeken. Ik heb een paard van 1.81 en ben 1.72, foto's zie profiel.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 00:27

Denk dat het ook erg paardafhankelijk is. Is het een iel beestje met weinig diepte of is het juist een wat ronder of robuuster type.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 00:29

ik ben 1.80 en heb een slank smal paard met hoge schoft en hij is 1.71 die ook nog eens vrij hoog op zn benen staat, en voor het mooie had hij zeker wat meer massa mogen hebben!

mn 2 jarige wordt ruim 1.70, heeft alleen minder schoft en wordt ook net wat breder, hoop dus een nog mooiere combi te zijn met haar Lachen

mn errug stevige E-pony met veeeel massa en korte pootjes kom ik amper onderuit, dus t ligt niet alleen aan de schofthoogte, ook vooral aan de bouw van het paard!

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 14:22

Ik ben 1m72 en kheb een paard gekocht van 1m52. Iets groter zou wel mooier staan denk ik maar dat interesseert mij niet.Ik heb liever wat kleiner en ik was direct verliefd op haar dus heb ik haar gekocht.Zie onderschrift.Zolang je paard er geen last van heeft.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 14:59

Ik ben 1.73 en heb een pony van 1.45!!
Een haflinger, maar wel een hele brede hoor! Ik pas er mooi op.
Mijn kwpn-er is 1.60, die vind ik dan wel aan de kleine kant, daar hang ik meer onder uit dan bij de haf.

nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 16:22

Quidou schreef:
QueJira schreef:

heb je het nou over dressuur??? dan heb je imo wel een beetje gelijk, daarbij gaat het ook om hoe het eruit ziet
met springen maakt het echt niet uit of je een groot paard of een klein paard hebt een brede of een smalle, alsie maar springt!!! (als je idd maar niet te zwaar voor bent)

Ja inderdaad voor dressuur!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 16:43

Ik ben 1.86 en heb een paardje van 1.58m Rijd nog een paard van 1.57m Past allemaal prima (Zijn wel een Quarter en een Paint, dus wat breder dan de gemiddelde KWPN misschien).