Tips voor mijn Kur op Muziek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Tips voor mijn Kur op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 19:32

Hey iedereen Lachen

Ik ga over een maand voor het eerst een Kur op Muziek rijden en vroeg ik me af of jullie nog wat tips hadden voor mij, zowel over de proef als over de muziek Knipoog Ik zal even wat over mij en mijn paard vertellen. Kendi is een smal gebouwde en kleine KWPNer, dus echt zware muziek zal niet bij haar passen. Ze is wel heel vurig en pittig.

Afbeelding
Laatste M2 wedstrijd

Afbeelding
Z1 training (nog laag ingesteld)

Afbeelding
Verzamelde draf

Hier even wat foto's om aan te duiden wat Kendi voor paardje is en hoe wij als combinatie zijn. Alvast bedankt Lachen

Groetjes Kate

Anita_D

Re: Tips voor mijn Kur op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 19:54

Heb je wel al de algemene eisen voor het rijden van een kur op muziek gelezen in je proevenboekje?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 19:58

Jep, alle vaste onderdelen enzo heb ik allemaal al door gelezen. Maar misschien waren er nog tips over wel of niet symetrisch rijden, binnenhoefslag, vaste lijnen, muzieksoort, enz??

Groetjes Kate

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 09:16

Ik zou muziek pakken in de richting van Anky (niet het zelfde natuurlijk, maar in de zelfde catogorie)
Verder vind ik jou paard mooi Ja (off-topic, sorry Knipoog )

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 09:22

Ik zou zeker proberen een bepaalde symmetrie in je kur te maken, wat je linksom doet, moet je rechtsom ook doen, het liefst in "dezelfde volgorde" (bijv. schouderbinnenwaarts op de binnenhoefslag, appuyement naar de AC lijn, deze zelfde lijn dan ook de andere kant op doen).

Binnenhoefslag zou ik zeker inbouwen, als je tijd over houdt in je kur kun je dan altijd nog de hoefslag rijden om goed uit te komen. Let op de tijd, max. 5 minuten zonder intro, intro 20 seconden.

Vaste lijnen zijn er niet, probeer de sterke punten van je paard te benadrukken en laat dat duidelijk zien aan de jury. Heeft ie bijv. een mindere stap, stap dan van de jury af, dan is het minder goed zichtbaar.

Voor muziek kunnen wij je eventueel helpen Lachen, maar je kunt ook zelf aan de gang gaan met cd's (zonder zang) of via de computer met bepaalde programma's. Veel succes en plezier!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 13:49

@ LauEef & Anoukie: Thanks Haha!

Nou die muziek zit wel snor, want een kennis van mij maakt zelf trance muziek en werkt ook samen met DJ Tiësto. Maar die heeft dus een mega grote studio tot z'n beschikking en hij gaat dus mijn Kur maken Haha!

Ik zat na te denken en er zijn eigelijk 3 muziekonderwerpen die ik leuk vind:
- Muziek van Queen
- Zomer theme (lambada, salsa, etc.)
- Celtische Muziek

Queen is echt lekker meezingen en ik ben echt superfan van Queen, alleen dat is al best wel vaak gedaan, dus ben je dan nog wel orgineel Verward Zomer muziek vind ik zelf echt geweldig, lekker vrolijk en dat vurige past wel bij Kendi, alleen dan heb je weer een probleem in de winter, moe je weer een andere Kur maken Tong uitsteken Celtisch vind ik zelf ook tof, ik luister daar heel veel naar en dat lichtvoetige en een beetje zweverige muziek past wel bij de kleine slanke Kendi. Maar dat is weer niet zo bekend, dus dat weet je nooit zeker of het in de smaak valt.

Ik heb de Kur inmiddels geschreven. Er zit veel symetrie in, mijn travers (slecht punt) is van de jury af en schouderbinnenwaarts is binnenhoefslag. Mijn uitgestrekte draf is op Kendi's sterkste diagonaal en de stap (slecht punt) is van de jury af. Kendi's contra is heel sterk (die kan zowat om een duppie heen in contragalop Tong uitsteken ) dus ik rij een S in contra galop en dan op de E eenvoudige wissel. Ik kan het zelfs nog zo veranderen van ik in eerste instantie in contra aanspring, zodat ik de moeilijkheidgraad op kan voeren door de wissels van contra naar contra te rijden.

Ik heb de Kur getimed, ik kwam uit op 5.08 min =_=* Ik heb er nu 2 voltes 10 meter uitgehaald en dan past het mooi.

Nu de vraag. Welke muziek vinden jullie dat ik moet kiezen???

Groetjes Kate

Moeilijk moeilijk moeilijk..

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:52

Als ik je paard zo zie, denk ik dat Celtische muziek of zomer muziek het beste bij je paard past

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 14:10

Geen van 3-en als je het mij vraagt Bloos. Queen is zo'n 100.000 keer gebruikt en idem Keltische muziek. Toevallig zijn we nu een kur aan het maken op salsa, lambada etc. muziek Knipoog. Maar als jij het leuke muziek vindt, je kunt er lekker op rijden en het past bij jou en je paard, gewoon doen!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 14:23

@ Anoukie: Misschien heb je dan nog andere ideeën voor ons??? Lachen

Groetjes Kate

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 15:55

Heeft iemand sowieso nog een leuk idee voor de muziek? Want dat is eigelijk mijn grootste probleem... Het moet orgineel, maar wel herkenbaar en leuk zijn en het moet bij ons passen...

Groetjes Kate

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 22:58

Niemand ? :'(

Groetjes Kate

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 10:40

Ben nu pas weer online Knipoog. Mijn vriend is van de muziek moet ik eerlijk zeggen Kendi Haha! en het idee wordt bij mij iig vaak pas gevormd als ik een combi aan het werk zie, foto's doen me dan niet zoveel Bloos.

Maar als die kennis van jou zo goed is in trancemuziek en jij vindt dat ook leuk, waarom kijk je niet of dat bij jullie als combi past? Gisteren nog iemand een Z1 kur zien rijden op o.a. Faithless in Almelo, die werd er 3e mee.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 18:43

Ik ben zelf niet zo'n trance type

Groetjes Kate

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:50

Tja, als je zelf niet echt aan kunt geven wat je leuk vindt of bij je paard vindt passen, zou ik het aan je kurmaker overlaten om je te adviseren .

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 18:33

Ja dat zou kunnen, maar als je erover nadenkt dat m'n kurmaker nog nooit een kur heeft gemaakt en geen drol van paarden weet, ga ik toch liever op jullie mening af Trouwens, ik vind het fijn om een afweging te maken. Dus kom maar op met ideeën!

Groetjes Kate

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:03

Tja, dan moet ik toch weer zeggen dat mijn vriend van de muziek is. Hij maakt het altijd, stemt met de ruiter/amazone het thema of de muziekkeuze af. Beetje lastig dat ik je ga adviseren wat jouw kurmaker voor kur moet maken . Dan doen ik het liever zelf voor je .

Waar hou je zelf van, wat voor muziek? Als je dat eens aangeeft? Vervolgens ga je dan een selectie maken op wat je bij je paard vindt passen. Dan ga je kijken of het goed passend te maken is bij het tempo van je paard. En dan ga je het op maat maken (tenminste, wij dan ). Je ziet dat het dus niet zo makkelijk voor me is om "even" wat advies te geven vanaf het internet op basis van een paar foto's .

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 21:11

Ik ben zelf echt mega fan van Queen, maarja daar hadden we het al over gehad. Verder luister ik heel veel celtic en wat top 40. Maar ik zat te denken he.. Ik ben echt mega fan van Lord of the Rings, en die film muziek vind ik geweldig mooi. Als je daar het ritme wat sterker in zou maken, hebbie dan wat leuks, of kraam ik nu onzin uit? Trouwens, ik neem aan dat dat wat kost Wat is de prijs dan?

Groetjes Kate

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:59

Ik heb je een pm gestuurd .

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:52

Hey Kate,

Alles goed?
Zie dat het goed gaat met rijden!!
Misschien is het leuk een thema te hebben, muziek van disney ofzo, is meestal redelijk vrolijk en niet al te "zware" muziek.
Succes ermee in ieder geval!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 16:58

Hey Sanne! Jij ook hier? Lache joh
Thanks voor de tip

Groetjes Kate

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:03

Ja ja ik ook hier....gezelli he?!

esziiY