nieuw paard voor nichtje, wat zou jij doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caballo

nieuw paard voor nichtje, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 05:18

Ik weet niet of dit op de goede plek zit, maar ala...
Ik heb een nichtje van 14 jaar oud. Zij was heel goed in 'barrelracing' met het paardje wat ze had. Twee weken geleden werd dat paardje van haar afgenomen (lang verhaal). Nu heb ik een paardje aangeboden gekregen van een vriend van ons. Een ontzettend leuk quarter merrietje van 5 jaar met veel potentie. En omdat dat paardje van ons nichtje af is genomen, geef ik dit paardje aan haar. Op het moment zit ze bij haar tante tot vrijdag. En afgelopen zondag hebben wij dat paardje opgehaald. Ik heb haar gebeld met de mededeling dat haar paardje hier staat. Nu belde ze me vandaag op dat ze daar zou blijven tot volgende week zaterdag. Ik persoonlijk zou een gat in de lucht springen en ik zou heel graag 'mijn' nieuwe paardje willen zien. Moet ik nu zeggen dat ze haar kans gehad heeft of moet ik zeggen, ach, ga jij maar lekker vakantie vieren en ik verzorg haar wel? Ik bedoel, welke 14 jarig meisje (of jongen) zou zoiets nou doen? En wat moet ik nou doen? Moet ik zeggen dat ik wel voor dat paardje zorg tot ze terug komt of moet ik zeggen, sorry, maar jouw kans is verkeken?
Mijn man vind dus dat als ze dat paardje echt werkelijk graag had willen hebben dat ze dan ook thuis zou zijn om er voor te zorgen e.d..
Ik zou dus graag van 14 jarigen (ergens om de trend) willen horen wat zij er nou van denken en wat zij zouden doen. En natuurlijk ook van ouders met tiener dochters Haha!
Alvast bedant voor de antwoorden en het lezen van het lange verhaal Pling

groetjes, Ingrid.
Laatst bijgewerkt door Karin op 23-06-05 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: onderwerp in titel gezet

angela123

Re: Wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 06:02

ik weet niet hoeland het geleden is dat haar paardje van haar is afgenomen
maar het kan zijn dat ze er nog niet aan toe is om voor een ander paard te zorgen
en zit ze nog te veel met haar vorige paardje in haar hoofd

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 06:06

12 jaar... Ook goed?? Clown

Ik zou wel een gat in de lucht springen ja! Dat wij ons paardje kregen was dat ook echt zo. Dat had ik alleen niet zo gedaan als mijn paardje nog niet zo lang geleden weg was gegaan. Ik die ook niet zomaar kunnen vergeten. Geef haar gewoon wat tijd, waarschijnlijk komt het wel goed...

Moeilijke wezens hè die pubers

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 06:51

ik ben 14 Tong uitsteken

maar ik kan je zeggen dat ik echt wel een gat in de lucht sprong, en zou ook z.sm. naar dat paardje toe gaan, dus misschien wilt ze het paardje niet zo graag, want anders was ze allang hiergeweest, maar ik zou het paardje nog even verzorgen tot ze terugkomt, en dan verder kijken Lachen

suc6 Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 07:50

ik wou dat jij mijn tante was Haha!

op die leeftijd had ik een gat in de lucht gesprongen
en ook al had ik hartzeer van de vorige ..toch zo snel mogelijk gekomen

maar ja de een verwerkt de dingen anders dan de ander , niet iedereen verwerkt zijn verlies op de zelfde manier

zou het heel even aankijken , miss wil ze niet ondankbaar overkomen maar zit ze gewoon ffies in de knoop (zit ook rond puber schouderophaaltijd he )

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:07

Mijn email me pro's en cons is onderweg... Knipoog Ik probeerde je trouwens nog te bellen toen ik op de fiets zat, maar ja... ik durfde de telefoon niet te lang over te laten gaan omdat ik Robert niet wakker wou bellen... Knipoog

Kleine aanvulling voor Angela en Saartje; het nichtje van caballo heeft in de afgelopen jaren verschillende paardjes gehad, dan werd het ene paardje bv verkocht door de eigenaar en kwam er een ander voor in de plaats. Daar is ze dus een beetje aan gewend, ik betwijfel dan ook of in haar situatie de vlieger dat ze dat specifieke paardje zo mist wel op gaat... misschien wel een beetje, maar ik denk niet zo erg als voor een ander die jaren lang alleen maar een en hetzelfde paard heeft gereden. Daar komt bij dat ook een 14-jarige imo bereid moet zijn de verantwoordelijkheid te dragen voor haar eigen paardje dat ze gekregen heeft. Klakkeloos aannemen dat een ander dat wel even doet (en uberhaupt kan en wil) vind ik bepaald geen goede start...

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:26

Jeminee...wat een lieve tante ben jij zeg! Knipoog

Ik moet zeggen dat ik het met Vikki eens ben hoor. Beetje vreemde start zo. Als ik zou worden gebeld dat er een paardje voor me stond (als ik mijn eigen lieverd niet had uiteraard) dan kwam ik direct! Al moest ik terugvliegen vanuit het buitenland!!!

Ik zou het er wel met haar over hebben, dat zeker. Een eigen paard cadeau krijgen is niet niets en haar reactie vind ik in eerste instantie vreemd en een beetje respectloos. Zoiets gebeurt niet iedere dag lijkt me. Komt niet echt dankbaar over zo..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:51

tiggeriedoo schreef:
Jeminee...wat een lieve tante ben jij zeg! Knipoog

Ik moet zeggen dat ik het met Vikki eens ben hoor. Beetje vreemde start zo. Als ik zou worden gebeld dat er een paardje voor me stond (als ik mijn eigen lieverd niet had uiteraard) dan kwam ik direct! Al moest ik terugvliegen vanuit het buitenland!!!

Ik zou het er wel met haar over hebben, dat zeker. Een eigen paard cadeau krijgen is niet niets en haar reactie vind ik in eerste instantie vreemd en een beetje respectloos. Zoiets gebeurt niet iedere dag lijkt me. Komt niet echt dankbaar over zo..

Dat heb ik vanochtend dus ook tegen Caballo gezegd... wat ik nog het ergste vind is dat ze het op het antwoordapparaat heeft ingesproken en gewoon heeft aangenomen dat het dan maar voor haar gedaan wordt. Ze had op zijn minst een paar keer kunnen bellen om te vragen of het een probleem zou zijn als ze een weekje later thuis kwam en of Caballo dan nog even voor het paardje wilde zorgen. Dat vind ik een stuk netter en van meer verantwoordelijkheidsgevoel tonen. Overigens was het andere paardje een soort van leasepaardje, daar bij bestaat natuurlijk altijd het risico dat je het paard een keer moet in leveren. Dan vind ik het echt een hele luxe en een groots kado als je een mooi merrietje (met papier) KADO krijgt... misschien is het nichtje toch wel te jong om de verantwoordelijkheid van een eigen paard te dragen. Caballo woont binnenkort niet meer naast haar nichtje... dus dan is er ook niemand meer om dagelijks een oogje in het zeil te houden op het paardje...

Anneliesss

Re: nieuw paard voor nichtje, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:56

Het eerste wat in me opkomt is dat ze idd een gat in de lucht gesprongen heeft en dat tante vervolgens wel heel erg heeft gesmeekt/op haar schuldgevoel heeft ingepraat dat ze nog niet weg kan...

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 09:01

Dat zóu ook kunnen...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 09:07

Anneliesss schreef:
Het eerste wat in me opkomt is dat ze idd een gat in de lucht gesprongen heeft en dat tante vervolgens wel heel erg heeft gesmeekt/op haar schuldgevoel heeft ingepraat dat ze nog niet weg kan...

Dat lijkt me niet erg logisch... waarom zou haar tante immers op haar inpraten zodat ze niet naar huis (ja ja, haar eigen huis waar ze woont) kan. Ze is daar immers maar voor een -kort- logeerpartijtje...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 09:31

er kan natuurlijk een hoop rond spoken in een 14 jarig hoofd Knipoog (welk hoofd niet trouwens). Misschien dringt het niet door, denk ze, dadelijk gaat het weer weg. Verdrietig Of weet ze met d,r gevoelens geen raad.
Maar toen ik 16 was en me vader belde, joh ik haal vanmiddag je paardje op, toen kon ik ineens wel heel hard fietsen in wind en weer. Bloos
Het komt op mij wel over, van niet belangstellend en erg gemakzuchtig.
Jij zorgt er toch wel voor, het is nu warm, dus lig ik liever in het zwembad ofzo. Clown kom volgende week wel effe kijken!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 09:37

16, Ik zou zsm naar huis gaan, maar ik weet niet hoevaak ze die tante ziet enzo. Als het een toffe tante is die je maar 1keer per jaar ziet zou ik niet direct weggaan hoe graag ik het paard ook wil zien.
Maar ik zou wel een deal poberen te maken, van ik zou 2 weken blijven maar is het goed dat ik 1 week blijf?

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:29

15,
ik zou het geweldig vinden, maar als een paardje waar veel van hield net si afgenomen is het toch wat minder (ligt ook aan de rede) ik mocht ook opzoek naar een nieuwe pony maar dat is toch minder als je weet dat een andere dan verkocht moet worden waar je ook veel van houd.

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 10:41

Bedankt voor de antwoorden. Die helpen me al een aardig eind in de richting van mijn beslissing.
Het paardje die van haar af was genomen, was inderdaad een lease-paardje. Door een hoop gebekvecht en elkaar verwijten naar het hoofd gooien, heeft de eigenaar gezegd, je levert hem maar in. En eerlijk gezegd vond ik zelf dat ze daar nogal nonchalant over deed. Maargoed, de ene verwerkt het anders dan de ander.
Vandaar dat wij hebben gezegd, jij kan dat paardje krijgen, je neemt alle verantwoordelijkheid op je en niemand die dat paardje van je afneemt. En ik ben iemand die me daar aan houd Haha!
Dit nichtje zit al vanaf afgelopen vrijdag bij haar tante. Die tante ziet ze regelmatig. Dus dat is het niet. Alleen de dochter van die tante (van 15 jaar) is er wel en die komt daar maar 2 keer per jaar. Ik denk dat ze het zo gezellig vind dat ze nog wel even wil blijven. En dat kan ik me ook wel voorstellen. Je hebt maar 1 jeugd. Maar daarentegen kreeg ik wel het gevoel toen ze (inderdaad Vikki) een boodschap achterliet op mijn antwoordapparaat, dat ze wel een beetje ondankbaar was. Ik geloof ook dat ik op die leeftijd had gevraagd aan mijn tante of ze me naar huis kon rijden zodat ik mijn nieuwe paardje kon zien.
Ik weet het niet... Ik zit echt een beetje met m'n handen in het haar, want ik gun het haar zo.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:54

Je gunt haar en dat is heel lief... maar waar je imo ook rekening mee moet houden in deze situatie... Kan (en wil!!!) ze de verantwoordelijk uberhaupt wel aan? Want naast het nichtje is het paardje natuurlijk ook een levend wezen die een eigenaar met verantwoordelijkheidsgevoel nodig heeft... en jullie wonen er straks niet meer naast om een oogje in het zeil te houden of om de verzorging even op jullie te nemen als ze een weekje weg wil oid... moeilijk moeilijk moeilijk...
Laatst bijgewerkt door vikki op 23-06-05 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 11:11

vikki schreef:
Je gunt haar en dat is heel lief... maar waar je imo ook rekening mee moet houden in deze situatie... Kan (en wil!!!) ze de verantwoordelijk uberhaupt wel aan? Want naast het nichtje is het paardje natuurlijk ook een levend wezen die een eigenaar met verantwoordelijkheidsgevoel nodig heeft... en jullie wonen er straks niet meer naast om een oogje in het zeil te houden...

Je hebt helemaal gelijk... En dat is ook zeker iets wat ik in m'n achterhoofd moet houden. Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:18

Ik zou iig met je nichtje even rond de tafel gaan zitten dat de manier waarop ze dit heeft aangepakt je een beetje bezeerd heeft. Een eigen paard krijg je niet iedere dag, persoonlijk contact is - ook al komt het een beetje koud op je dak vallen - in die situatie toch erg belangrijk.

Het komt bij mij idd over van: ik ken het paard nog niet, heb er nog niets mee, ja hij is dan wel van mij maar ik heb er nog geen band mee, komt volgende week wel. En idd, ze zit in een moeilijke leeftijd. En misschien zit ze wel op het randje van: paard en jongens?

Ik zou de regel: dit paardje is voor jou en dat kan niemand je meer afnemen, maar even uit je verhaal gaan schrappen, en dat ook tegen haar zeggen. Op het moment dat er niet goed voor wordt gezorgd zou ik ten allen tijde inspraak willen blijven houden en het paard terughalen, c.q doorverkopen.

CLoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:25

ik had gelijk bij je in de huiskamer gestaan Bloos
tof tog
sterkte ermee

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:45

Geef haar deze link ...

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:50

Nou sorry hoor, maar als mijn tante een paard voor me had, jammer dan, maar dan ging ik linearecta naar huis.
Zo doet er wel erg nonchalant over, ze krijgt het paard notabene ook nog eens gratis! Ik had me geen betere tante kunnen wensen ..
En dat ze het nog inspreekt op het antwoord apparaat ook, is nog ongehoorder..

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:09

bel haar op en vertel haar waar je mee zit. als ze terug is kan je goede afspraken met haar maken, maar vertel er zeker bij dat als ze niet verantwoordelijk genoeg is dat ie weg gaat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:11

Caballo woont in de USA, dus de link geven aan een nichtje die misschien geen Nederlands spreekt is niet handig.
En omgangsvormen in de USA kunnen heel anders zijn dan wat wij hier gewend zijn en verwachten.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:16

Mik_beer schreef:
Geef haar deze link ...

Caballo's nichtje is zo Amerikaans als maar kan en spreekt dus geen Nederlands. Caballo is de enige die Nederlandse is en de taal dus spreekt. (Het nichtje is de dochter van de zus van haar man... of was het nou van de broer...)

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:03

ik ben ook 14,
ik zou ook een gat in de lucht gesprongen hebben als mn 'eigen' paardje net 'weg' was en ik kreeg zomaar een nieuwe van mn tante!
vind het wel een beetje raar, al zou ze graag bij die mensen blijven, ik had dan altijd nog eerst ff gevraagd of we niet heeel eventjes naar mn nieuwe paardje zouden kunnen gaan kijken..