Atex Daas Spray of Unicorn Protector of iets anders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Atex Daas Spray of Unicorn Protector of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 09:26

Mijn paard ziet echt af de laatste dagen, in de wei wordt ze constant geplaagd door dazen en rijden kunnen we enkel nog in het gezelschap van heuse zwermen dazen. Ik smeer haar nu in met Walk Free maar die rotbeesten lachen daar eens goed mee en prikken ons net zo goed lek.

Dus... Heeft er iemand ervaring met Atex Daas Spray of Unicorn Protector? Zou allebei tegen dazen zijn, maar werkt zoiets ook echt?? En welk product is het beste?

stalleke

Re: Atex Daas Spray of Unicorn Protector of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 09:33

ik heb die atex Tong uitsteken en giste ropgespoten, ik had geen bouwen de rest wel Tong uitsteken

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 09:34

Ik weet van vrienden met veel dazen dat bij hun alleen de Atex Daas Spray ontezettend goed werkt... ruikt ook heel sterk dat spulletje...

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:07

Never meer Unicorn, mijn paard zat binnen een paar uurtjes helemaal onder de zwellingen, allergische reactie.

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:09

Ben heel tevreden over de Atex Daasspray. Maar om het de hele zomer te gebruiken is me wat te prijzig, dus heb nu een goede vliegendeken gekocht.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:12

ik heb vroeger eens atex daasspray gebruikt,op mijn oude stal waren ook erg veel beesten,ik deed wel wat water erbij omdat ik het spul er dik vind,hefet een apart kleurtje en stinkt Haha! maar goed het helpt wel.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 11:13

Ok bedankt allemaal Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:16

Idd Atex Daas Spray. Heb ik erg goede ervaringen mee.

Met Unicorn absoluut niet, ik heb Mayo's paard gezien met die allergische reactie, niet fijn. En dat paard schijnt niet de enige te zijn, er staat hier op Bokt een topic van zo'n twee jaar geleden met veel negatieve ervaringen.

combo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:51

Atex daas spray werkt heel goed inderdaad, heb ik vorig jaar gebruikt. Heb nu de Zedan bremse bremse van de paardendrogist. Werkt ook heel goed en heeft als voordeel tegenover Atex dat het wit is en dus niet vlekt. Het is tevens te gebruiken rond ogen en mond! Knipoog

Citaat:
Zedan Bremsenbremse is bijzonder geschikt voor paarden die erg veel last hebben van vliegen, dazen en horzels. Deze spray is licht van kleur waardoor het ook bijzonder geschikt is om bij lichte paarden te gebruiken. Door de natuurlijke samenstelling is deze spray ook geschikt voor gebruik rondom de ogen en de mond. Tevens geschikt voor gebruik bij uw hond of kat.

Afbeelding

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:05

Atex daas spray werkt heel goed, niks hielp bij Olympia alleen deze spray met een vliegendeken.. Ik vond het wel erg duur wanat volgens mij is het rond de 20 euries voor een fles.. Maar goed, het was beter dan dat Olymp steeds werd lek geprikt.. Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:09

Ik heb ook Atex gebruikt, mijn eerste fles is helaas alweer op!

Combo, die Zedan die jij gebruikt, wat is de prijs daarvan?

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:39

Atex Daasspray werkt bijzonder goed, geeft echter wel vlekken op een wit paard, dus oppassen als je een schimmel hebt.

Bremsen Bremse werkt bijna net zo goed en is voordeliger. Meer inhoud in een fles voor ook een lagere prijs.

Beide producten stinken naar oude asbakken, dus daar moet je zelf wel even aan wennen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:18

tip:
kook een pond verse kruidnagelen in 5 liter bruine azijn.
ongeveer een uurtje zacht laten borrelen,kruidnagels eruit zeven ,in flesje doen en sprayen maar.

ook kun je knoflookpoeder voor paarden door het voer doen.
je paard stinkt dan erg onaantrekkelijk,maar het helpt wel.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 14:34

turbotinker schreef:
tip:
kook een pond verse kruidnagelen in 5 liter bruine azijn.
ongeveer een uurtje zacht laten borrelen,kruidnagels eruit zeven ,in flesje doen en sprayen maar.

ook kun je knoflookpoeder voor paarden door het voer doen.
je paard stinkt dan erg onaantrekkelijk,maar het helpt wel.

Wat ik er nu op doe stinkt als de pest naar kruitnagel, en dat helpt helemaal niet.

Het wordt dus Atex Daasspray! (dat van de paardendrogist hebben ze niet in de ruitersportzaak, maar dat bestel ik dan wel mee met mijn volgende bestelling)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:55

Mayo schreef:
Never meer Unicorn, mijn paard zat binnen een paar uurtjes helemaal onder de zwellingen, allergische reactie.

mijn (destijds 2) paarden kregen op het testoppervlakte ook bulten. Toch schijnt het goed te werken als het paard niet allergisch is....helaas, ik kan er niets mee.

Mocht iemand dit willen proberen kunnen ze bij mij gratis het restant, volle fles Unicorn ophalen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:36

Volgens mij heb ik die ook, maar bij mijn paard haalt t dus echt helemaal nix uit. Vind t ook lastig opbrengen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:42

Mijn paard staat aan het bos 24/7 in de wei en heeft het nu erg slecht. Ik heb speciaal een goeie vliegendeken gekocht die ze nu constant om heeft en ik rij een halve tank benzine in de week leeg om haar vliegenmasker op en af te doen want de dazen prikken haar lek. Ik had nog Atex Daasspray van vorig jaar maar die werkt niet meer. Ik vind het ook belachelijk duur spul, ik betaal 17,95 voor een halve liter en dar ben ik in een week doorheen. En het geeft donkerbruin af. Ik gebruik nu Veerust in combinatie met muggenspray van 't Kruidvat en hun citronella-olie voor op haar hoofd. Ik moet zeggen dat dat spul van het kruidvat prima werkt en het is goedkoop. Die citronella olie is wel lastig want je moet hem op je hand schudden en dan op het hoofd doen, is dus geen spray en je stinkt zelf een uur in de wind. Maar alles wat helpt en het liefst betaalbaar is, is welkom.

combo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 07:53

Tinne schreef:

Ook niet goedkoop Boos! . Literprijs is iets goedkoper. nl: 750ml kost 19,95

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:08

Ik heb twee weken geleden atex daasspray gekocht. Het stinkt een uur in de wind maar de dazen trekken zich er weinig van aan. Ons huis tuin en keukenmiddeltje helpt nog beter (EN IS OOK EEN STUK GOEDKOPER)!!! Dus ik geef mijn geld niet meer uit aan atex daasspray.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:15

Atex Daasspray werkt heel goed!

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:22

Atex werkt idd wel goed alleen vind ik het jammer dat het heel erg vlekt. Het is geen gezicht als ik mijn witte paarden ermee in heb gespoten Knipoog

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:30

combo schreef:
Tinne schreef:

Ook niet goedkoop Boos! . Literprijs is iets goedkoper. nl: 750ml kost 19,95

Ik gebruik ook Zedan en vind het tot nu het beste wat ik ooit gebruikt heb. Wel prijzig maar het werkt echt.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 10:32

Wel, ik ben dus gisteren na mijn werk die Atex daas spray gaan kopen, heb mijn paard er helemaal mee ingespoten (jakkie dat spul stinkt zeg), ging ermee naar buiten en we kregen onmiddellijk een degoutante zwerm rond ons, en die rotbeesten trokken er zich echt compleet niks van aan, ze staken het arme paard compleet lek (en zelf bleef ik ook niet gespaard Boos! )

Dit heb ik nog nooit meegemaakt, moet echt aan de streek liggen waar mijn paard nu staat. Ik zou nog geneigd gaan zijn haar binnen te houden ipv op de weide te zetten, maarja, dat is eigenlijk echt geen optie, ocharm. In haar stal is het overdag trouwens ook erg warm.

Mijn hoefsmid vertelde gisterenavond nog dat hij Unicorn gekocht had, maar dat dat bij hem ook niet echt helpt. Flyban zou volgens hem nog wel iets goed zijn, heeft iemand daar ervaring mee?

In welke maand gaan die rotbeesten eigenlijk dood? Haha! September ofzo?

Wat voor vliegendeken hebben jullie dan, zoiets in de trant van een Boett-deken ofzo? En steken ze daar niet door? Welke dekens zijn goed? Een vliegenmasker heeft ze al op, want ze had al een ontstoken oog ook. Echt ik heb er zo’n medelijden mee.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:38

Eilandje, in welke streek staat jouw paard? Mayo en ik waren destijds met onze paarden op vakantie in de buurt van Bree (zijn dat de Belgische Kempen?) en daar was het ook zo erg: hele zwermen dazen achter ons aan, daar was niet tegenop te spuiten.

Bij de dichtstbijzijnde ruitersportzaak kregen we toen die Unicorn aangeraden, maar die bleek dus a) niet te werken en b) allergische reacties te veroorzaken bij sommige paarden.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 12:02

Karin schreef:
Eilandje, in welke streek staat jouw paard? Mayo en ik waren destijds met onze paarden op vakantie in de buurt van Bree (zijn dat de Belgische Kempen?) en daar was het ook zo erg: hele zwermen dazen achter ons aan, daar was niet tegenop te spuiten.

Bij de dichtstbijzijnde ruitersportzaak kregen we toen die Unicorn aangeraden, maar die bleek dus a) niet te werken en b) allergische reacties te veroorzaken bij sommige paarden.

In de witloofstreek Haha! In Vlaams-Brabant, tussen Leuven, Mechelen en Brussel. Waar ik vroeger woonde (Kempen) was het bijlange zo erg niet, af en toe eens een verdwaalde daas, en that’s it.