Prijs voor een bijrijdster

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Black_White

Prijs voor een bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 12:19

Wij zijn eventueel op zoek naar een bijrijdster, maar nu weten we niet zo goed welke prijs we kunnen vragen. Het gaat hier om een merrie van 1.30 hoog. Ze is een goede veelzijdige pony, die alleen verzorgt en bereden moet worden (1 a 2 dagen in de week). We hebben de paardjes thuis staan, dus je rijd hoog uit met zijn tweeën in de bak en er kan een oogje in het zeil gehouden worden.

Maaikies

Re: Prijs voor een bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:27

Ik betaal zelf 50 euro per maand voor twee keer in de week rijden en alles wat ik nog meer wil. Maar Neptunus staat wel op een pensionstal, en de stalling is daar best duur. Ik betaal verder geen andere kosten zoals dierenarts en hoefsmid. Ik vind het er wel aan liggen hoeveel jij voor je paardje kwijt bent. En als iemand bijvoorbeeld twee keer in de week mag rijden vind ik niet dat je de helft van de kosten mag vragen. Dus kijk eerst wat je zelf aan je paard kwijt bent, en bereken dan het bedrag door te kijken naar het aantal keer rijden en wat hij/zij er nog meer mee mag.

albonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:52

ik betaal nix en ik mag doen en laten wat ik wil. ook mag ik zo vaak komen als ik wil.
dus dat moet je echt voor je zelf bepalen.

een vriendin van mij betaald 25,- maar die mag alleen maar in de bak rijden.

een andere vriendin van mij doet het ook gratis. maar net hoeveel de eigenaar wil. en of er iemand komt die veel wil betalen en maar 2 keer kan komen.

succes

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:56

ik vraag 30 euro in de maand, daarvoor mag de bijrijdster in principe 7 dagen per week komen, en rederlijkerwijs zowat alles doen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:10

ik vroeg 50 euro per maand aan mijn verzorgster. zij reed 3 keer in de week. ik vind dit niks teveel, want op een manege moet je ook lesgeld betalen en dan nog de contributie-kosten....dan ben je wel meer dan 50 euro kwijt...bovendien maakt je bijrijdster ook gebruik van alle materialen; zadel, hoefijzers, etc. dit heeft ook zijn onderhoud nodig.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 13:49

Ik vind 50 euro ook een redelijke prijs. Want dat is dus per keer:
50 :8 = iets meer dan 6 euro.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:53

40 a 50 euro. Als je een normaal vrij-rijden uurtje rekent, is meestal 7,50, keer 8 is 60. Gezien je niet standaard een uur rijdt, zou ik er 40-50 van maken.+

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:54

Dat ligt er aan wat ze allemaal moet doen. Als uitmesten, poetsen, vegen etc. er allemaal bijhoren (en als jij dat ook echt verplicht) zou ik niet te veel vragen.
Voor 2 dagen in de week zou ik niet meer dan 40 euro vragen per maand

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 13:59

Er hoeft alleen gepoetst en gereden te worden. Verder niet uitgemest ofzo. Er zijn ook geen extra verplichtingen van manege/vereniging, want de pony staat thuis.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:23

Ik heb 1 bijrijdster voor onze fjord en ik vraag geen geld.
Ik ben al veel te blij dat ze me uit de brand helpen en de pony beweging geeft.
Het enigste wat ik wel vraag is betalen van eigen privelessen.

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:25

Wij krijgen 100 euro voor 3 maanden rijden. Ze mag zo vaak komen als ze wilt, meestal is dit 2 keer in de week, soms 4 keer. Wel moet ze les volgen op de ponyclub omdat ze nog beginner is, maar dit wilde ze zelf ook. De ponyclub is voor ons een straat oversteken en wanneer je daarvan lid bent mag je ook gebruik maken van de rijhal, je krijgt dan een sleutel en mag daar altijd rijden wanneer je maar wilt als er geen lessen of wedstrijden zijn.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:34

Ik heb ook een tijdje een bijrijdpaard gehad, die reed ik dan meestal 2 x per week..
maar ik hoefde niets te betalen, ik kreeg er zelfs geld voor!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 14:43

BrittJl0ver schreef:
Ik heb ook een tijdje een bijrijdpaard gehad, die reed ik dan meestal 2 x per week..
maar ik hoefde niets te betalen, ik kreeg er zelfs geld voor!

Dat is natuurlijk ook leuk. Maar dat is bij ons niet de bedoeling Haha!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:53

Haha, dat dacht ik al! Haha!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:00

Ik zou de kosten (zonder DA, hoefsmid, wormenkuren enz) die je standaard per maand kwijt bent delen door 7 en dan maal het aantal dagen dat je verzorger komt. Dan betaalt diegene precies het deel van de stalling voor de dagen dat 'ie komt.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 15:10

Maroush schreef:
Ik zou de kosten (zonder DA, hoefsmid, wormenkuren enz) die je standaard per maand kwijt bent delen door 7 en dan maal het aantal dagen dat je verzorger komt. Dan betaalt diegene precies het deel van de stalling voor de dagen dat 'ie komt.

Haha! dan zit ik met het volgende probleem Haha! we betalen geen stal kosten, omdat onze paardjes thuis staan, en we dus zelf een prijs voor de stal moeten bedenken. Verder aan voer kost ze niet veel omdat ze ook op het land gaat.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:16

Naja, je weet toch wel een heeel klein beetje wat je zo ongeveer kwijt bent aan stro, mest afvoeren, water, licht enzo. Dan gooi je die prijs iets omhoog omdat je zelf ook voor je stallen en land hebt moeten zorgen, dat weet ik allemaal niet Tong uitsteken
Maargoed, ik vind wel dat als je zelf relatief goedkoop paarden houdt, je dan ook minder aan je verzorger kunt vragen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:19

Geen prijs! Ik vind niet dat je iemand kan laten betalen die jou uit de nood helpt door je pony te rijden. Integendeel, ik word er voor betaald ipv omgekeerd!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:20

Ik betaal ook niks. De eigenaar van mijn bijrijdpaard was echt op zoek naar een tweede verzorgster omdat hij tijd te kort had. Tja, dan vind ik dat je geen bijdrage kunt vragen, zij helpen jou uit de brand zeg maar. Ik ben ook de enige samen met nog een bijrijder die zijn paardjes rijd, hij heeft ze meer voor de hobbyfok en doet ze af en toe voor de kar. Ik rijd zo vaak als ik wil, waar ik maar wil. Ik zorg er dus ook weer voor dat zijn paarden beweging krijgen en een goede conditie opbouwen/houden. Verder doen we 4 stallen mesten.

Tja, het heeft 2 kanten. Aan de ene kant kun je zeggen op de manege kost het ook geld. Aan de andere kant zorg jij wel voor die pony omdat de eigenaar bijvoorbeeld tijd tekort heeft..

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:25

Het heeft idd 2 kanten: jij wordt geholpen doordat je paard wordt verzorgd, je verzorger kan rijden, waar 'ie anders ook voor zou moeten betalen.
Als je in een gebied woont met een overschot aan potentiele verzorgers kan ik me best voorstellen dat je geld vraagt Tong uitsteken Woon je in een of ander gehucht in the middle of nowhere, mag je blij zijn dat je voor niks een goede verzorger vindt.
Ligt een beetje aan vraag en aanbod denk ik ...
Ik vind ook dat je voor een ponietje van 1.30 eigenlijk minder kunt vragen dan voor een paard van 1.70, maar waarom weet ik eigenlijk niet ... slaat niet ergens op denk ik Clown
Laatst bijgewerkt door Maroush op 20-06-05 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:28

Ik ben er ondertussen wel achter, dat het paard aan huis geen drol kost Lachen

Dus dan zou ik ook niet teveel ervoor vragen, maar blij zin dat de pony lekker aandacht krijgt.
En de verzorgster eens het tuig laten poetsen enz, zodat ze weten wat voor dingetjes erbij komen als je een paard wilt houden.

Leo3hoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:29

Ik betaal 60 euro en dan nog geld voor lessen, maar dat is mijn eigen keuze, ik denk dat als je een bijrijdster laat betalen dat ze dan wel komen ook al hebben ze geen zin (tja sommige mensen zijn zo) en het scheelt natuurlijk ook in de kosten, kijk op een manege betaal je ook geld om te rijden. Ik zou de prijs wel aanpassen op het persoon, als iemand nog heel jong is dan zou ik minder vragen, maar als iemand zijn eigen geld verdient (zoals ik (ik ben 18)) dan kan je al meer vragen vind ik.
maar je kan bevoorbeeld ook zeggen dat zij af en toe eens iets koopt van verbruiksgoederen of bijvoorbeeld de hoefsmid ofzo.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:33

Ik heb een verzorgster voor mijn haflinger en die hoeft niks te betalen. Ze mag er alles mee doen elke dag en hoefijzers worden er speciaal voor haar onder gezet. Zij helpt mij uit de brand.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:41

Toen ik Kaliber nog bijreed betaalde ik de helft van de stalkosten, hoefsmid, inentingen en wormkuren (kwam uit op 140-170€ per maand). Hoefde dus verder ook niks te doen, hij stond in volpension. Zij reed 2 dagen in de week. Ik deed de andere dagen. Omdat hij meestal twee vrije dagen heeft reed ik dan 3 dagen en de rest longeren, of een keertje extra rijden maar dan in het bos. Ik mocht er mee lessen, wedstrijden rijden etc. Na een jaar hem bijrijden reed ik ook M1 en had dus wel kansen ergens te komen. Maar aan huis zijn ze inderdaad vrij goedkoop en het is natuurlijk een pony waardoor het waarschijnlijk een kind word. Ik zou dan niet teveel vragen gewoon wat ze op een manege ook kwijt zou zijn met iedere week lessen. Zou ook niet meer dan 40-50 € vragen.

Bohjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:24

140-170 euro?? Ik vind het begrijpelijk dat een bijrijder een bijdrage betaalt, maar meebetalen aan hoefsmid, entingen etc. (zoals bij Fleurtje100) vind ik echt niet kunnen. Zoals al gezegd, een bijrijder helpt een eigenaar toch ook uit de brand.