Enkele weken geleden liep mijn paard niet goed. Ik heb toen naar haar laten kijken en er bleken een aantal wervels in haar rug niet goed te zitten. Die zijn goed gezet en ik heb toen enkele dagen niet gereden. Ik zag al wel snel aan haar bewegingen dat ze een stuk ruimer liep. Een week daarna ben ik met haar op vakantie geweest naar de Veluwe, daar hebben we buitenritten gemaakt en liep ze super. Eenmaal terug liep ze aanvankelijk nog goed maar nu loopt ze alweer 2 weken niet helemaal top. De ene keer is het beter dan de andere keer. De laatste dagen loopt ze wel goed.
Ik rijd haar nog niet veel omdat we nog in de inrijd/doorrijfase zitten. Nou had ik gisteravond les en toen begon ze met het aanspringen in de rechtergalop erg te bokken. Iedere keer dat ik aanwilde springen maaktze ze zich klein en bokte ze. Ze heeft nog nooit eerder gebokt onder het zadel. Ze heeft nog zowiezo nog nooit een stap verkeerd gezet. In stap en draf en de linkergalop was er niets aan de hand en liep ze ook zuiver.
Mijn instructrice denkt dat ze gewoon loopt te etteren (ze is jong, 4 jaar, en eigenlijk een eigenwijs dondertje) ik denk het ook wel aan de ene kant maar vind het toch moeilijk. Ik heb haar vandaag gelongeerd en toen sprong ze wel zonder morren aan in de rechtergalop. A.s. vrijdag komt de fysio naar haar kijken (en volgende week de tandarts) maar zouden jullie als je mij was nou wel of niet rijden tot die tijd.
Het is makkelijk gezegd om maar te wachten maar aan de andere kant heb ik nu zo iets van ik wil meteen doorzetten voordat ze een gewoonte gaat maken van dat gebok.
Is het toch nog een lang verhaal geworden....

!