Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MirandaFuego schreef:Wat ik ook nog even wil zeggen, is dat er met inslapen soms ook iets verkeerd kan gaan, het is net als met verdoven, de een heeft meer nodig dan de ander en soms kunnen ze dan in paniek raken.De slager klinkt altijd zo rottig maar volgens mij gaat het heel snel. Maar als je het paard laat inslapen kun je wat makkelijker afscheid nemen, maar daarna moet het paard dus opgehaald worden om 'vernietigd' te worden. Dan moet hij langs de weg of zo dicht mogelijk langs de weg komen te liggen. En dat is ook niet zo leuk, want dan moet dat dode paard uit de stal gesleept worden.Het paard merkt hier natuurlijk niks meer van, maar het is wel een rotgezicht.
In ieder geval veel sterkte met je besluit,
groetjes,Miranda
Saskia9 schreef:MirandaFuego schreef:Wat ik ook nog even wil zeggen, is dat er met inslapen soms ook iets verkeerd kan gaan, het is net als met verdoven, de een heeft meer nodig dan de ander en soms kunnen ze dan in paniek raken.De slager klinkt altijd zo rottig maar volgens mij gaat het heel snel. Maar als je het paard laat inslapen kun je wat makkelijker afscheid nemen, maar daarna moet het paard dus opgehaald worden om 'vernietigd' te worden. Dan moet hij langs de weg of zo dicht mogelijk langs de weg komen te liggen. En dat is ook niet zo leuk, want dan moet dat dode paard uit de stal gesleept worden.Het paard merkt hier natuurlijk niks meer van, maar het is wel een rotgezicht.
In ieder geval veel sterkte met je besluit,
groetjes,Miranda
ik wil niet rottig doen,
maar als je paard is afgeschoten,
snijden ze de keel open,
laten ze hem leeg bloeden,
daarna hangen ze je paard aan een haak,
paard voelt hier ook niks meer van,
maar dan heb ik liever dat ie aan de weg ligt dan aan een haak !!!

chantal_cs schreef:Als je het mij vraagt is schieten voor het paard toch een fijnere manier dan in laten slapen.
In laten slapen van een paard heb ik nog nooit gezien, maar bij koeien wel. Ik vind het soms nog aardig lang duren voordat een koe echt helemaal weg is na een spuitje.
Als het nodig is en het paard kan het aan zou ik hem dus laten slachten. Dan is het paard in 1 keer weg.
Maar het paard naar de slacht brengen is natuurlijk niet altijd mogelijk, het is maar net hoe het paard er aan toe is.

Javayo schreef:Nou, succes met de moeilijke keuze.
Ik heb zelf gekozen voor inslapen en dat ging heel netjes en rustig, en na het lezen van de berichten hier, weet ik zeker dat ik nooit mijn paard naar de slacht breng!! Tuurlijk is je paardje al weg op het moment dat het dood is, ik had ook niks meer met het lichaam nadat ze haar laatste adem uit blies, maar ik vind het zelf een rot gedachte dat haar vlees gegeten gaat worden. Ok destructie is ook niet leuk, maar ze lag er na het inslapen ten minste nog helemaal mooi bij en ik kon er tot het eind bij blijven. En voor mij is de manier waarop het ging een herinnering waar ik nu vrede mee heb.
Nogmaals, succes met de keuze, het blijft kiezen tussen te kwaden (onvermijdelijk gezien de blessure van jou paard). En je moet je eigen hart volgen, want jij draagt hierna de herinnering met je mee.
Voor mij dus weer een extra reden om voor de slager te kiezen, ik hoor en zie gewoon te vaak dat inslapen fout gaat. Een pin gaat gewoon heel snel en het is in 1 keer over. En als het fout gaat kan het binnen enkele minuten alsnog 'goed ' gebeuren.
Brendageene schreef:Ik ben zelf ook meer voor slachten dan inslapen, tenzij het paard heel erg gestrest raakt van de trailer of niet meer vervoert kan worden. Ik ben er nog nooit bijgeweest, maar volgens mij gaat het heel snel. Je krijgt dan gewoon de slachtprijs voor je paard, het kost jou dus niks.
Een paar weken geleden is er hier in de buurt op de manege een pony ingeslapen en die werd bij ons op de boerderij onder het zeil gelegd (om door de rendac opgehaald te worden) want bij die manege is het voor de kleine kinderen niet zo prettig als zo'n dode pony daar ligt.
Nou die pony was dus ingeslapen op de trailer en toen naar ons gereden. Toen ze hem met de heftruck van de trailer wilde halen begon die pony weer te bewegen. Dierenarts was al weg en moest weer gebeld worden om hem nog een spuit te gevenVoor mij dus weer een extra reden om voor de slager te kiezen, ik hoor en zie gewoon te vaak dat inslapen fout gaat. Een pin gaat gewoon heel snel en het is in 1 keer over. En als het fout gaat kan het binnen enkele minuten alsnog 'goed ' gebeuren.
Veel succes met je beslissing en ook veel sterkte voor de tijd die nog komen gaat. Het lijkt mij echt vreselijk om af te moeten tellen...